Χρυσh τομh.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Advertisements

ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού ο/η μαθητής/τρια πρέπει: 1. Να μπορεί να διχοτομεί ευθεία γραμμή και γωνία.
Κανονικά πολύγωνα Τουρναβίτης Στέργιος.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
ΡΑΦΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ [ζωγράφος]
Ο αγαπημένος αριθμός του σύμπαντος
Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.
Ερευνητική εργασία «Μαγικοί αριθμοί»
Ο χρυσός αριθμός φ Ιωάννης Αθανασίου Μαθητής Β΄ Λυκείου Επιβλέπων
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Η Γεωμετρία της Γενικής θεωρίας
Πώς είναι ένα τάνγκραμ;
1ο Λύκειο Γαλατσίου Θέμα: Η ιστορία των αριθμών Τάξη: Α
Μάθημα: Ερευνητική Εργασία ( Project ) Τμήμα : ΒPr ~ 3
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΙ Καβάλας
7.3 ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΙΔΩΛΟΥ ΣΕ ΚΟΙΛΟΥΣ & ΚΥΡΤΟΥΣ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Πολιτιστικό πρόγραμμα
Ο κόσμος είναι … μαθηματικά!!!
Ακολουθία Fibonacci 5η συνάντηση 6/11/2013.
ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΧΝΗΣ Β Λυκείου - ΕΜΠΑ Έργα τέχνης που πρέπει να ξέρω.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Δίνεται συρμάτινο πλέγμα μήκους 10 μέτρων. Να περιφράξετε με αυτό ένα οικόπεδο, (με το μεγαλύτερο εμβαδόν), σχήματος ορθογωνίου! Ορίζουμε ως: X: Μήκος.
Μαθηματικές καταγραφές Αιγυπτιακά μαθηματικά Θεώρημα του Πυθαγόρα Ημικυκλικό διδασκαλείο Μαθηματικά Βαβυλωνίων Ανακαλύψεις Τέχνη Ιδιότητες Κορυφαίοι.
Άσκηση 7 Οι πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου ΑΒC είναι x-14, x, x+4 και η περίμετρος του είναι 80m. Να υπολογίσετε την τιμή του x και στη συνέχεια να επαληθεύσετε.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Ο αριθμος φ στην αρχιτεκτονικη
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΑΜΑΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΑΙΝΤΑΡΙ ΑΦΡΙΜ
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Τι είναι ο αριθμός φ; The beauty is the harmony between the parts themselves but also between the parts and the whole! Albrecht Dürer, “About Measurement”
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Χρυσός αριθμός Φ Εργασία στο πρότζεκτ των μαθητριών: Τρόφιν Στεφανία Λυρίτη Μίρκα Ντόκα Ιφιγένεια Μερμβελιωτάκη Ξένια.
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
Όλγα Μακρή Γιώργος Μοσχόπουλος Αριόλα Τσαρτσάνη Βέρα Βυθούλκα
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
Ο ΚΥΚΛΟΣ. Θυμάμαι ότι: Κύκλος είναι μια κλειστή καμπύλη γραμμή της οποίας όλα τα σημεία απέχουν εξίσου από το κέντρο Ο. Ο Ακτίνα (α) είναι ένα ευθύγραμμο.
 Η Αναγέννηση εμφανίζεται στα μέσα του 14 ου αι. (1350) στη Βόρεια Ιταλία με κύριο χαρακτηριστικό τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
Συναρτήσεις πολλών μεταβλητών ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ Φ
ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΟ ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Ο αριθμοσ φ Χριστίνα Λιακοπούλου Γιώργος Μαυροματίδης
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
4 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡ0ΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
ΓΕ.Λ ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ «ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ»
Αναγέννηση: Γράμματα Τέχνη
Ο μαγικός αριθμός Φ.
ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ ΚΑΙ ΕΜΒΑΔΟΝ ΟΡΘΟΓΩΝΙΟΥ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟΥ
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI Μαθήτρια: Δήμητρα Δεληβοριά Υπεύθυνη Καθηγήτρια:
Σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα...
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
Οι αριθμοί Φιμπονάτσι - το αριθμητικό σύστημα της φύσης
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ ( πΧ)
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ). Με λίγα λόγια…  υπήρξε σημαντικός Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής.  θεμελιωτής.
Μαθηματικά και Τέχνη Σε απόλυτη συμφωνία Ντούνης Κωνσταντίνος
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
«Μαθηματικά στην καθημερινότητα»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χρυσh τομh

Η χρυσή τομή ορίζεται ως το πηλίκο των θετικών αριθμών όταν ισχύει που ισούται περίπου με 1,618. Θεωρείται ότι δίνει αρμονικές αναλογίες και για το λόγο αυτό έχει χρησιμοποιηθεί στην αρχιτεκτονική και τη ζωγραφική, τόσο κατά την αρχαία Ελλάδα όσο και κατά την Αναγέννηση. Την χρυσή τομή εισήγαγε και υπολόγισε ο Πυθαγόρας, (585 - 500 π.Χ.) που γεννήθηκε στη Σάμο, και ίδρυσε σημαντικότατη φιλοσοφική σχολή στον Κρότωνα της Μεγάλης Ελλάδας (Κάτω Ιταλία). Η χρυσή τομή συμβολίζεται με το γράμμα προς τιμήν του Φειδία, του γνωστότερου ίσως γλύπτη της ελληνικής αρχαιότητας, και του σημαντικότερου της κλασικής περιόδου.

Μαθηματικοσ τυποσ Η χρυσή τομή δίνει το σημείο που πρέπει να διαιρεθεί ένα ευθύγραμμο τμήμα, ώστε ο λόγος του ως προς το μεγαλύτερο τμήμα να ισούται με τον λόγο του μεγαλύτερου τμήματος ως προς το μικρότερο. Από το (2)=(3) έχουμε και αντικαθιστώντας στο (1)=(3) προκύπτει Η εξίσωση αυτή έχει μόνο μία θετική ρίζα, την:

Ιδιοτητεσ Από την παραπάνω εξίσωση προκύπτει σύμφωνα με την οποία μπορούμε να εκφράσουμε το ως άπειρο διαδοχικό κλάσμα: Το αποτελεί το όριο του πηλίκου δύο διαδοχικών αριθμών Φιμπονάτσι.

ΚατασκευΗ με κανΟνα και διαβΗτη 1. Κατασκευάζουμε τετράγωνο πλευράς 1 (κόκκινο). 2. Φέρουμε ευθεία παράλληλη προς τη μια βάση και χωρίζουμε το τετράγωνο σε δύο ίσα ορθογώνια (πλευρών 1 και 1/2) και φέρνουμε μία διαγώνιο (γκρι). 3. Κατασκευάζουμε κύκλο με κέντρο το μέσο της μίας πλευράς του τετραγώνου και ακτίνα τη διαγώνιο του ορθογωνίου. 4. Προεκτείνουμε την πλευρα του τετραγώνου πάνω στην οποία βρίσκεται το κέντρο του κύκλου ως τον κύκλο (μπλε). Το ευθύγραμμο τμήμα που αποτελείται από την πλευρά του τετραγώνου μαζί με την προέκταση εχει μήκος φ.

ΙστορΙα Το σήμα των Πυθαγορείων μαζί με την επισήμανση του χρυσού λόγου

Ο χρυσός λόγος ήταν γνωστός στους Πυθαγόρειους Ο χρυσός λόγος ήταν γνωστός στους Πυθαγόρειους. Στο μυστικό τους σύμβολο, την πεντάλφα, ο χρυσός λόγος εμφανίζεται στις πλευρές τους αστεριού. Με βάση το χρυσό λόγο δημιουργήθηκαν πολλά έργα της κλασσικής εποχής, όπως ο Παρθενώνας, και της αναγεννησιακής εποχής, όπως είναι ζωγραφικά έργα του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Ακόμη και σήμερα χρησιμοποιείται για την απόδοση της αρμονίας σε έργα, ή στην πλαστική χειρουργική για την ωραιοποίηση του ανθρώπινου προσώπου. Ο χρυσός λόγος εντοπίζεται και στη φύση. Για παράδειγμα στον ναυτίλο, ο λόγος των ακτίνων του κάθε θαλάμου με τον προηγούμενο ισούται με το χρυσό λόγο. Στο ανθρώπινο σώμα ο χρυσός λόγος εντοπίζεται σε πολλές ανατομικές αναλογίες, τις οποίες παρατήρησε και κατέγραψε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι στον βιτρούβιο άντρα.

ΤΕΛΟΣ