Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού
Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Γ 1 Παρουσίαση δράσεων της Γ 1 τάξης του Δημοτικού Σχολείου Σαραβαλίου Πατρών Με την υποστήριξη υλικού της.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε»
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΩ ΑΛΙΣΣΟΥ ΤΑΞΗ Ε’
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Πολιτιστικό πρόγραμμα των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του12 ου δημοτικού σχολείου Πατρών. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπεντενίτη Ειρήνη.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
« Δέλτα Χι και ο Μηχανισμός » Της Έρικας Αγγέλικα Γαρμπή Υπεύθυνη καθηγήτρια : Λύχνου Ευτέρπη ΠΕ 02.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΕΡΒΟΧΩΡΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Τίτλος Δράσης: “Zούμε Αειφορικά στην Ε.Ε.”
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων» Σχολικό έτος 2012-2013 40ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Καραγκούνη Αικατερίνη Συνεργαζόμενοι: Τάξη: Ολοήμερο (Γ΄+ Δ΄) Τμήμα:

Για την υλοποίηση του προγράμματός μας, πραγματοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες. Για τις περισσότερες από αυτές, οι μαθητές έπρεπε να είναι χωρισμένοι σε ομάδες. Έτσι λοιπόν είχαμε έξι ομάδες των τριών παιδιών. Η καθεμία από αυτές βρήκε ένα όνομα (σχετικό με το θέμα εργασίας μας), επειδή θέλαμε να είναι πιο οργανωμένη και ευχάριστη η όλη διαδικασία. Τα ονόματα των ομάδων είναι τα εξής: 1)Οργισμένο δωμάτιο, 2)Εφιάλτες, 3)Οι γιατροί των συναισθημάτων, 4)Παιδιά σε δράση, 5) Φίλοι ή εχθροί, 6)Συναισθήματα χωρίς όρια.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Σύμφωνα με το νέο τρόπο ζωής και τα προβλήματα που μας κατακλύζουν, πολλές φορές οι άνθρωποι κλεινόμαστε στον εαυτό μας και γινόμαστε εσωστρεφείς. Έτσι, λοιπόν, ασχοληθήκαμε με το συγκεκριμένο θέμα, γιατί ήθελα μέσα από την ενασχόληση των μαθητών με τα συναισθήματα (αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός), να γίνουν πιο εκφραστικοί και να μάθουν να εξωτερικεύουν τα συναισθήματά τους, είτε αυτά είναι ευχάριστα, είτε δυσάρεστα.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) 1. Φτιάξαμε το αλφάβητο των συναισθημάτων, έτσι ώστε οι μαθητές να γνωριστούν με τον κόσμο των συναισθημάτων.

2. Ο κάθε μαθητής πήρε από ένα φυλλάδιο που περιείχε δώδεκα συναισθήματα, αναγραμματισμένα, τα οποία έπρεπε να βρει. Στη συνέχεια τα χώρισε σε δύο κατηγορίες: ευχάριστα και δυσάρεστα. Τέλος το κάθε παιδί επέλεξε ένα από τα παραπάνω συναισθήματα και το εξέφρασε με μία ζωγραφιά.

3. Αφού οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, πήραν σκίτσα που απεικόνιζαν διάφορες καταστάσεις της καθημερινής ζωής, κάτω από τα οποία έπρεπε να γράψουν τα συναισθήματα που ταίριαζαν, ευχάριστα ή δυσάρεστα. Στη συνέχεια κάθε ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματά της.

4. Αφού οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, πήραν από μία κάρτα πάνω στην οποία αναγραφόταν μία κατάσταση που ήταν πιθανό να βιώσουν (π.χ. χάλασε το αγαπημένο μου παιχνίδι). Έπειτα έδειξαν στην τάξη τι ένιωθαν, χωρίς να το εκφράσουν λεκτικά, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούσαν να αναγνωρίσουν τα διάφορα συναισθήματα.

5. Προβάλαμε απόσπασμα ταινίας (συγκεκριμένα τα Πάθη του Χριστού) και κατόπιν τα παιδιά κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα όλων των ηρώων και να παρατηρήσουν τον τρόπο έκφρασής τους.

6. Με αφορμή μία εκδήλωση του σχολείου μας (το πέταγμα του αερόστατου), ζητήθηκε από τους μαθητές να εκφράσουν τα συναισθήματα που ένιωθαν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας αυτής.

Η παρουσίασή μας… Το πρόγραμμά μας το παρουσιάσαμε στο χώρο του σχολείου, με τη βοήθεια των αφισών και των φύλλων εργασίας που φτιάξαμε κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του.

Ας αξιολογηθούμε… Οι μαθητές ήταν από την αρχή ενθουσιασμένοι. Τη δραστηριότητα που πραγματοποιούσαμε κάθε φορά, την περίμεναν με αγωνία και λαχτάρα και η συμμετοχή ήταν εξίσου ενθουσιώδης από όλους. Αυτό που ως εκπαιδευτικός παρατήρησα ήταν ότι καθώς ο χρόνος κυλούσε, τα παιδιά ήταν σε θέση να διαχειριστούν καλύτερα τις διάφορες καταστάσεις που αντιμετώπιζαν στην καθημερινότητά τους. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι περισσότεροι από τους μαθητές, μπορούν να εκφράσουν επακριβώς αυτό που πραγματικά νιώθουν όταν έρθουν αντιμέτωποι με ένα γεγονός, ευχάριστο ή δυσάρεστο.

Κλεινοντασ… Επιλέξαμε να κλείσουμε την παρουσίαση του προγράμματός μας, με μία αφίσα που φτιάχτηκε με πολλή όρεξη και καλή διάθεση από όλους τους μαθητές. Στην αφίσα αυτή παρουσιάζεται <<Το αλφάβητο των συναισθημάτων>>, για τη δημιουργία του οποίου έγινε επιλογή ενός συναισθήματος για το κάθε γράμμα του ελληνικού αλφάβητου. Προσπαθήσαμε να υπάρχει μία ισορροπία ανάμεσα στα ευχάριστα και στα δυσάρεστα συναισθήματα.