Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Advertisements

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
ΑΓΑΠΗ.
Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου.
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
25. « Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ
14. Η ορθόδοξη άσκηση Σελίδες
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Η 8 η από τις 12 Προτροπές Να πιστεύω δυνατά δίχως μωροπιστία και να σέβομαι τα πιστεύω των άλλων.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Β3
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
« Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
«εάν όλοι βοηθούσαμε ο ένας τον άλλον, κανένας άνθρωπος δεν θα ήταν εξαρτημένος από την τύχη» ~ Μένανδρος ~
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Η ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΤΡΙΚΥΜΙΑΣ- ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Π.Γ.Ε.Σ.Σ.Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20 ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης ΜΕΛΗ: ΚΑΡΝΑΡΟΥ.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η ελευθερία του ανθρώπου στις επιλογές και τις πράξεις του.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3. Σελίδα 31, άσκηση 3 Ποιο είναι το συμπέρασμα που βγαίνει από την προσπάθεια των Αποστόλων-για την οποία έχουμε μιλήσει μέχρι.
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΑΞΗ: Β’ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Οι νέες πολιτικές έννοιες
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ Θ.Μ.
Ο μύθος στην Αγία Γραφή Εργασία προτζεκτ των μαθητών της Α’ Λυκείου, Κύρα Πασχάλη, Μανώλης Πασχάλης, Μιχάλης Τσανάκας.
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
ΦΙΛΙΑ Η έννοια της φιλίας Οι διαφορές φιλίας-παρέας
ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΛΙΦΤΗΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
Ενότητα 4η Επιμέλεια:Κωστάκη Νεκταρία Γενικό Λύκειο Μακρύ Γιαλού
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Λογικο-Ενορατικές θεωρίες (Rational-Emotive Therapies) Albert Ellis
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
στην αξιοπρέπεια του ανθρώπου.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
ΘΕ 2: Η συνάντηση του Χριστιανισμού με τον Ελληνισμό
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
Αντώνης Σπυρόπουλος Α3 Σχολιασμός Αναστάσιμης Προσευχής
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
Να πιστεύω δυνατά δίχως μωροπιστία και να σέβομαι τα πιστεύω των άλλων
Να ζητώ συγχώρεση και να συγχωρώ
Οι 12 Προτροπές προς Έλληνα
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη Χρίστος Γεωργίου Αλέξανδρος Ιωακειμίδης Γ2

Η έννοια της Βούλησης Είναι μια φυσική δύναμη του ανθρώπου, την οποία ο καθένας χειρίζεται διαφορετικά, ανάλογα με την προσωπικότητά του. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να επιβιώσει παθητικά, ενστικτωδώς και μοιρολατρικά, όπως τα ζώα. Ο άνθρωπος ικανοποιείται με τα ευχάριστα και ενοχλείται με τα δυσάρεστα, οραματίζεται και οι επιθυμίες του αποτελούν τον βασικό άξονα της ύπαρξής του εμπνέοντας τις επιμέρους πράξεις του και τη συμπεριφορά του.

Το δικαίωμα της Επιλογής Η Εκκλησία απορρίπτοντας ως αίρεση το Μονοθελητισμό, δηλαδή την άποψη ότι ο Θεάνθρωπος Χριστός διαθέτει μόνο μια θέληση, τη θεϊκή, η οποία απορρίπτει την ανθρώπινη, υποστήριξε ότι ο άνθρωπος έχει την ιδιαιτερότητα και την ελευθερία να επιλέξει τη σχέση του με τον Θεό, αφού δεν επιβάλλεται, αλλά είναι κάτι που πρέπει να θελήσει ολόψυχα ο άνθρωπος. Ο άνθρωπος έχει δημιουργηθεί «κατ΄ εικόνα του Θεού», δηλαδή ως ιδιαίτερο κι ελεύθερο πρόσωπο, όπως τα πρόσωπα της Αγίας Τριάδας.

Ο άνθρωπος έχει πάντα την επιλογή της κατεύθυνσης που θα πάρει η βούλησή του, που μπορεί να είναι είτε η ειρηνική συνύπαρξη με τους συνανθρώπους του είτε η προσπάθεια υποδούλωσής τους. ΕΠΙΛΟΓΗ Κατεύθυνσης της Βούλησης Προς την Κοινωνία με Προς την καθυπόταξη τους άλλους ανθρώπους των άλλων ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΝΙΤΣΕ

Σύμφωνα με τον Νίτσε Ο Φρειδερίκος Νίτσε ήταν Γερμανός Φιλόσοφος. Διατύπωσε την ιδέα του Υπερανθρώπου και εξέφρασε απόψεις όπως: - «Η ηθική είναι ένα εύρημα των αδυνάτων για να περιορίζουν το μεγαλείο των δυνατών». - Οι αρετές(Αξιοπρέπεια, Δικαιοσύνη, Αλήθεια, Φιλικότητα κ.ά.) περιφρονούνται, γιατί οι ονομασίες τους είναι θηλυκού γένους, άρα φανερώνουν χαρακτηριστικά αδυναμίας.

Υπεράνθρωπος Ορισμός: O άνθρωπος που έχει βούληση για δύναμη και βασικές αρχές τον ατομικισμό και την πλήρη επικράτηση του στους υπολοίπους. Πρόκειται για θεωρία που διατύπωσε ο Γερμανός φιλόσοφος Νίτσε και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με αυτά που διδάσκει ο Χριστιανισμός. Ο ίδιος ο Νίτσε θεωρούσε αδύναμους όσους έχουν ηθικές αξίες και πιστεύουν στην ισότητα, αξίες τις οποίες περιφρονούσε. Ο «Υπεράνθρωπος» βασίζεται στη δική του δύναμη και υπεροχή, με αποτέλεσμα μοιραία κάποτε να αποδεκατιστεί από κάποιον άλλο νεότερο ή πιο ισχυρό.

Χαρακτηριστικά του Υπερανθρώπου του ανθρώπου του Θεού Ατομικισμός Χαρακτηριστικά του Υπερανθρώπου του ανθρώπου του Θεού Ατομικισμός Όταν οι άλλοι σε χρειάζονται, εσύ δεν πρέπει να φεύγεις, πρέπει να νοιάζεσαι γί’ αυτούς, γιατί κάποτε θα βρεθείς κι εσύ στη θέση τους.

Χαρακτηριστικά. του Υπερανθρώπου του Ανθρώπου του Θεού. Μοναξιά Χαρακτηριστικά του Υπερανθρώπου του Ανθρώπου του Θεού Μοναξιά Κάποτε θα καταλάβεις πόσο σημαντικοί είναι οι άλλοι για σένα, αλλά θα είναι πολύ αργά.

Χαρακτηριστικά του Υπερανθρώπου Η θυσία των πάντων με σκοπό το κέρδος Χαρακτηριστικά του Υπερανθρώπου Η θυσία των πάντων με σκοπό το κέρδος «Πάντων χρημάτων μέτρον ἐστὶν ἄνθρωπος, τῶν μὲν ὄντων ὡς ἐστίν, τῶν δὲ οὐκ ὄντων ὡς οὐκ ἐστίν». Πρωταγόρας Όλα καθορίζονται από τον άνθρωπο, πραγματική υπόσταση έχουν όσα βλέπει και όσα πιάνει.

Χαρακτηριστικά του Υπερανθρώπου Η εκμετάλλευση της εργασίας ανηλίκων Χαρακτηριστικά του Υπερανθρώπου Η εκμετάλλευση της εργασίας ανηλίκων

Χαρακτηριστικά του Υπερανθρώπου Ο πλουτισμός ορισμένων από τη διάδοση ναρκωτικών Αντίθετα, ο Χριστιανός σκοπό έχει την προστασία των συμπολιτών του. Δεν πλουτίζει εις βάρος τους.

Χαρακτηριστικά του Υπερανθρώπου Απομύζηση των πόρων του Περιβάλλοντος, με αποτέλεσμα την οικολογική καταστροφή

Χαρακτηριστικά του Υπερανθρώπου Οι γενοκτονίες ασθενέστερων λαών από ισχυρότερους Καμπότζη Σοβιετική Ένωση Το ναζιστικό Ολοκαύτωμα Η Γενοκτονία των Ποντίων Η Γενοκτονία των Αρμενίων

Ιστορικές εφαρμογές της θεωρίας του Υπερανθρώπου Η θεωρία αυτή έχει εμπνεύσει κινήματα, όπως τους Ναζί αλλά και ενθαρρύνει σύγχρονα ρατσιστικά φαινόμενα τα οποία χαρακτηρίζουν τους άλλους ως υπανθρώπους που πρέπει να αφανιστούν.

Η «μωρία» του Σταυρού Η σταυρική θυσία του Χριστού φαίνεται ως ανοησία, ως κάτι παράλογο και ανόητο( μωρία) στα μάτια κάποιου εγωκεντρικού που αναζητά την εξουσία, γιατί κάποιος που έχει τόση δύναμη θα μπορούσε να αποφεύγει τη θυσία. Αυτό το γνωρίζει και το επισημαίνει ο Απόστολος Παύλος αναφέροντας, όμως, ότι η πράξη της αυτοθυσίας είναι από μόνη της μια πράξη δύναμης.

Η Εκκλησία μας Ο Χριστιανισμός πιστεύει ότι ο άνθρωπος είναι κοινωνικό και συλλογικό ον, που έχει κινητήρια δύναμη την αγάπη, δύναμη που μπορεί να αλλάξει τον κόσμο προς το θετικό. Γι’ αυτόν το λόγο η Eκκλησία μας μάς καλεί διαρκώς σε μετάνοια, δείχνοντας ότι ο άνθρωπος είναι ρυθμιστής της ζωής του και όχι έρμαιο.