Εργασία –Παρουσίαση της ομάδας Αγωγής Υγείας του Γυμνασίου Γενναδίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Αποφασίζω να μην καπνίζω! Γιατί ; ; ;
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Δείγμα: μαθητές του σχολείου μας
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Αποφασίζω να μην καπνίζω! Γιατί ; ; ;
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
Συμμετέχουν Μπίκης Γιώργος Μπίκης Γιώργος Μπακαλούμη Κωνσταντίνα Μπακαλούμη Κωνσταντίνα Μπεκίρη Ερσίντα Μπεκίρη Ερσίντα Μπούσμπος Πέτρος Μπούσμπος Πέτρος.
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
2ο ΕΠΑΛ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΑΔΑΜΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ Ομάδα 1 ΡΟΥΣΣΟΥ ΕΛΕΟΝΩΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
4.4 Τρόπος ζωής και ασθένειες
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
Εθισμός στο διαδίκτυο.
O εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια εργασία των : Μπερτσιάς Θανάσης
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
{ Κοινωνικοοικονομικό & εργασιακό περιβάλλον εν μέσω οικονομικής κρίσης Απόψεις – Στάσεις μιας ομάδας φοιτητών Κυραγγέλου Χριστίνα Αρ. Μητρώου 6983.
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
….για πολλές ώρες…..
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΕΡΒΟΧΩΡΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
Εθισμοσ στο διαδικτυο. ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΛΜΠΑΝ.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
ΜΑΘΗΜΑ PROJECT - Α ΤΡΙΜΗΝΟ Νικόλαος Καλιβόπουλος - ΤΑΞΗ Α1 Υπεύθυνη Καθηγήτρια-Ρίγγα Ειρήνη ΠΕ15 Αποφεύγω το Αλκοόλ.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Βιολογία Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Διάφοροι τύποι καπνιστών 1.Γνώστες: Γνωρίζουν τις συνέπειες του καπνίσματος και αποφασίζουν να το αρχίσουν. 2.Πειραματιζόμενοι: Καπνίζουν σπάνια π.χ.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Εθισμός στην Τεχνολογία
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΕΘΙΣΜΟΙ.
Άντζελα Μαρτιροσιάν Βάσω Κρομλίδου Ερμιόνη Κωνσταντά Σταυρούλα Κωτσαρή
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
Δραστηριότητες και εξάρτηση στην εφηβεία
Δημοσκόπηση Τμήμα A1 Αλκοόλ και μαθητές.
Ερευνητική Εργασία Α Γεωπονίας 1
Συνέπειες από τον εθισμό στο διαδίκτυο Εργασία: πελεκασησ κ
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
ΘΕΜΑ: ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΖΟΓΟ
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
ΤΖΟΓΟΣ ΚΑΙ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤON ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργασία –Παρουσίαση της ομάδας Αγωγής Υγείας του Γυμνασίου Γενναδίου Εργασία –Παρουσίαση της ομάδας Αγωγής Υγείας του Γυμνασίου Γενναδίου ΘΕΜΑ Έφηβοι και Εθισμός

Κάνε κλικ-κλικ για να δεις το video Εθισμός εθισμός < εθίζω < έθος αρχαία ελληνική λέξη ἐθισμός εθισμός αρσενικό το να αποκτάς μια συνήθεια. (πολιτική), (ιατρική), (φαρμακευτική), (προπαγάνδα): η προοδευτική απώλεια αντιδραστικής συμπεριφοράς ως αποτέλεσμα συνεχούς επαναλαμβανόμενης διέγερσης. καταναγκαστική συνήθεια που επηρεάζει τη συμπεριφορά και τον ψυχισμό και είναι δύσκολο να διακοπεί. Κάνε κλικ-κλικ για να δεις το video

έφηβοι έφηβος < αρχαία ελληνική ἔφηβος < ἐφ-  (< ἐπι-) + -ηβος (< ἥβη) έφηβος αρσενικό, έφηβη θηλυκό άτομο ηλικίας 13-18 ετών, που διανύει την εφηβεία  

Τι είναι ο εθισμός στα ναρκωτικά? Ο εθισμός είναι μια σύνθετη διαταραχή που μπορεί να χαρακτηριστεί, μεταξύ άλλων και από την καταναγκαστική χρήση ναρκωτικών. Οι άνθρωποι που εθίζονται αισθάνονται μια ανεξέλεγκτη ανάγκη για ναρκωτικά, παρά τις αρνητικές συνέπειες. Ο εθισμός ξεκινά όταν ένα άτομο αρχίζει ενσυνείδητα να παίρνει ναρκωτικά. Οι επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι τα ναρκωτικά επηρεάζουν την φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου. Οι αλλαγές εγκεφάλου παρεμποδίζουν τη δυνατότητα του ατόμου να σκεφτεί ξεκάθαρα, να ασκήσει την καλή κριτική, να ελέγξει τη συμπεριφορά του, και να αισθανθεί κανονικά χωρίς ναρκωτικά.

Κάνε κλικ στο μαύρο φόντο για να δεις το βίντεο

ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Αλκοόλ Σύμφωνα με την ψυχολογία, η συχνή κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να φτάσει σε σημείο εθισμού και αυτό συνήθως οφείλεται σε ψυχογενή αίτια. Όπως μας λέει η ψυχολογία, ο εθισμός στο αλκοόλ αυξάνεται επικίνδυνα τα τελευταία χρόνια και τους κληρονομικούς παράγοντες επιβαρύνουν οι δυσμενείς οικονομικές, επαγγελματικές και, κατ’ επέκταση, συναισθηματικές συνθήκες. Βέβαια, σχεδόν σε κάθε κανόνα στην ψυχολογία υπάρχουν και εξαιρέσεις. Αλλά το πρόβλημα σύμφωνα με την ψυχολογία έγκειται στο ίδιο το γεγονός και όχι στην αιτία του, που πρέπει τώρα να κατευθύνουμε την προσοχή σας. Ο άνθρωπος που στην αρχή νιώθει ικανοποιημένος σύμφωνα με την ψυχολογία με ένα ποτήρι κρασί κατά το δείπνο, διαπιστώνει μετά από λίγο ότι ζητά λίγο παραπάνω και αμέσως μετά κι άλλο, κι άλλο.

Πορνογραφία Η πορνογραφία είναι ένα φαινόμενο που τα τελευταία χρόνια, λόγω του διαδικτύου, έχει λάβει διαστάσεις επιδημίας. Προσβάλλει κυρίως τους άντρες, όλων των ηλικιών, και οι επιπτώσεις της είναι παρόμοιες με αυτές που οφείλονται στη χρήση κοκαΐνης! Σε αυτό το άρθρο θα παρουσιάσουμε τις απόψεις δύο επιστημόνων στους τομείς της νευροεπιστήμης και της ψυχιατρικής.

ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΗ (Mohamed Chillan) Πώς σχετίζεται αυτό με την πορνογραφία; Καθώς οι εικόνες εμφανίζονται στην οθόνη, μια διέγερση λαμβάνει χώρα και το ντοπαμινεργικό σύστημα ενεργοποιείται ακριβώς όπως θα γινόταν με ναρκωτικά, π.χ. Κοκαΐνη. Οι νεοσχηματισμένες συνδέσεις στον εγκέφαλο από την παρακολούθηση πορνογραφικών εικόνων ενισχύονται σε μεγάλο βαθμό από τις τεράστιες ποσότητες ντοπαμίνης που απελευθερώνονται. Αντί να πηγαίνουν στη βραχυπρόθεσμη μνήμη, αυτές οι εικόνες, όπου μπορούν να ξεχαστούν αφότου απενεργοποιηθεί η οθόνη, η ενίσχυση της ντοπαμίνης εξασφαλίζει την μετακίνησή τους στη μακροπρόθεσμη μνήμη, όπου μένουν κολλημένες σε λειτουργία επανάληψης στο μυαλό τού ατόμου. Το ενοχλητικό γεγονός είναι ότι, όσο πιο πολύ κάτι ανακαλείται στη μνήμη, τόσο περισσότερο στερεοποιείται στον εγκέφαλο.

Η άποψη της ψυχιατρικής Ο Gordon S. Bruin (M.A., L.P.C) μας βοηθάει να κατανοήσουμε γιατί ο εθισμός στην πορνογραφία είναι μια εγκεφαλική ασθένεια: «Μέχρι το ευρύ κοινό να ενημερωθεί σωστά για την πραγματικότητα του πώς η πορνογραφία επηρεάζει τον ανθρώπινο εγκέφαλο, αυτή θα συνεχίσει να εκλαμβάνεται ως μια ηθική αδυναμία ή μια απλή μορφή ψυχαγωγίας. Ως επαγγελματίας σύμβουλος, ο οποίος έχει εργαστεί στον τομέα των εθισμών για πάνω από 20 χρόνια θέλει να καταστήσει σαφές ότι, ο εθισμός στην πορνογραφία είναι ένας ΧΗΜΙΚΟΣ ΕΘΙΣΜΟΣ. Ο εθισμός στην πορνογραφία είναι πολύ δύσκολο να θεραπευτεί, επειδή χτυπά τον πυρήνα της ανθρωπότητας. Το ενδιαφέρον για τη σεξουαλικότητα είναι μια πρωταρχική κινητήρια δύναμη στον άνθρωπο. Είναι ευχάριστο από σχεδιασμού του και απαραίτητο για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε ως ανθρώπινη φυλή. Η πορνογραφία είναι «το τέλειο δηλητήριο του εγκεφάλου.»

Εθισμός και Διαδίκτυο 1 Εθισμός στο διαδίκτυο είναι: Εθισμός και Διαδίκτυο 1 Εθισμός στο διαδίκτυο είναι: η υπερβολική χρήση του διαδικτύου και ο εκνευρισμός ή η δυσθυμική συμπεριφορά που παρουσιάζεται κατά τη στέρησή του.   Αν και δεν έχει αναγνωρισθεί ως κλινική οντότητα, παρά μόνο στην Κίνα και στην Ν. Κορέα, ο εθισμός στο διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό πρόβλημα και αξίζει να αναφερθεί.

Εθισμός και Διαδίκτυο 2 Η εξάπλωση του φαινομένου είναι παγκόσμια, αφορά όλες τις ηλικιακές και τις κοινωνικές ομάδες. Σήμερα, εκτιμάται ότι περίπου 9 εκατομμύρια Αμερικανοί και δέκα εκατομμύρια Κινέζοι πολίτες μπορούν να χαρακτηριστούν ως: εθισμένοι στο διαδίκτυο, με επιπτώσεις στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, που περιλαμβάνουν: 1)απώλεια ελέγχου των παρορμήσεων, 2)εντονη επιθυμία για απόσυρση, 3)κοινωνική απομόνωση, 4)συζυγικά προβλήματα, 5)ακαδημαϊκές αποτυχίες και 6)οικονομικά χρέη. Από όλα τα είδη συμπεριφοριστικού εθισμού, το διαδίκτυο ξεχωρίζει λόγω των επιπτώσεων που ενδέχεται να επιφέρει σε εκατομμύρια χρήστες στο μέλλον, καθώς η πρόσβαση σε αυτό αυξάνεται σε παγκόσμιο επίπεδο.

Έφηβοι και Διαδίκτυο Συνήθως οι έφηβοι που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα του εθισμού στο διαδίκτυο είναι αγόρια και μεγαλώνουν σε δύσκολες καταστάσεις (δυσλειτουργικές οικογένειες). Για το λόγο αυτό βρίσκουν συμπαράσταση στον υπολογιστή. O Εθισμός στο Διαδίκτυο είναι ένας ευρύς όρος, ο οποίος καλύπτει ένα φάσμα συμπεριφορών και προβλημάτων ελέγχου των παρορμήσεων, σχετιζόμενες με τη χρήση του διαδικτύου. Μπορούμε να πούμε με απλά λόγια ότι αναφέρεται στη περίπτωση όπου το διαδίκτυο αποκτά μεγαλύτερη σημασία και προτεραιότητα στη ζωή μας από τους φίλους, την οικογένεια και την εργασία μας, κυριαρχεί στη καθημερινότητα μας και είναι ένα στοιχείο της που δεν θέλουμε να αποχωριστούμε.

Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι μπορεί να είστε εθισμένοι με τη δουλειά σας ή με την αγαπημένη σας εκπομπή; Γνωρίζετε ότι ο πονοκέφαλος που έχετε τελευταία μπορεί να είναι σύνδρομο στέρησης από την καφεΐνη; Εθισμένοι στον καφέ; Αν κάθε πρωί ξυπνάτε πίνοντας το καφεδάκι σας, μάλλον κάνετε ό,τι κάνουν και οι περισσότεροι άνθρωποι. Αν όμως πίνετε πολλούς καφέδες και όταν σας λείπει ο καφές γίνεστε οξύθυμοι ή έχετε πονοκέφαλο, τότε ίσως είστε εθισμένοι στην καφεΐνη. Ακόμη όμως και αν ο καφές δεν είναι η αδυναμία σας, το ίδιο μπορεί να σας συμβαίνει και επειδή έχετε εθιστεί σε κάποιο άλλο ρόφημα που περιέχει καφεΐνη όπως πολλά αναψυκτικά ή το τσάι. Όπως και οι περισσότερες εθιστικές ουσίες έτσι και η καφεΐνη ενεργοποιεί το σύστημα «ανταμοιβής» στον εγκέφαλο μας και μιμείται την αδενοσίνη, ένα μόριο που δρα κατευναστικά για το νευρικό σύστημα και βοηθάει στην έλευση του ύπνου.

Δεν μπορείτε χωρίς τηλεόραση; Μήπως η σκέψη και μόνο ότι θα σας λείψει η αγαπημένη σας τηλεοπτική σειρά σας προκαλεί στρες; Μήπως περνάτε πάρα πολύ χρόνο μπροστά στην τηλεόραση; Καλά, δεν είστε οι μόνοι. Ανήκετε στο 12,5 τοις εκατό των ανθρώπων που παραδέχονται ότι είναι εθισμένοι στην τηλεόραση. Ορισμένοι τύποι εθισμού αναπτύσσονται ως ένα είδος αυτοθεραπείας, λένε οι ειδικοί. Με άλλα λόγια, μπορεί η τηλεόραση να είναι ένας άλλος τρόπος να αντιμετωπίσετε διάφορα άλλα συναισθήματα όπως : η θλίψη, η μοναξιά ή το στρες. Μερικές φορές η τηλεόραση μπορεί να σας κάνει να νιώθετε πιο χαλαροί .Το πρόβλημα είναι ότι, αν στηρίζεστε στην τηλεόραση για να αντιμετωπίσετε το άγχος, μπορεί αυτό να εξελιχθεί σε εθιστική συμπεριφορά.

ΑΣΚΗΣΗ Όπως και με την ανορεξία και με τη βουλιμία, η καταναγκαστική άσκηση που καταντά εμμονή είναι μάλλον ψυχολογική διαταραχή. Σχετίζεται άμεσα με τη σωματική εικόνα και με τη σημαντικότητα της άσκησης στον καθορισμό της ταυτότητας τους ατόμου. Στην περίπτωση που η εμμονή με την άσκηση έχει να κάνει με τη σωματική εικόνα, το άτομο βλέπει την άσκηση ως ένα μέσο για να εξισορροπήσει τις διατροφικές ατασθαλίες με τον ίδιο τρόπο που κάποιος βουλιμικός “αποβάλλει” τις θερμίδες για να μη βάλει βάρος. Από την άλλη πλευρά σε πολλές περιπτώσεις η άσκηση γίνεται σημαντικό μέρος της ταυτότητας του ατόμου, σε τόσο μεγάλο βαθμό που η εμμονή και η υπερβολή λειτουργούν ως μέσο καθορισμού της αξίας του ατόμου. Τα άτομα αυτά νιώθουν σημαντικά βασιζόμενα στις πόσες ώρες, ημέρες, εβδομάδες και μήνες ασκούνται. Συχνά τα άτομα αυτά είναι διατεθειμένα να φτάσουν σε ακραίες μεθόδους προπόνησης, στις οποίες οι “κοινοί θνητοί”, όπως αποκαλούν τους υπόλοιπους, δεν μπορούν να φτάσουν. Η ικανοποίηση έρχεται μόνο μέσω της υπερβολικής ποσότητας προπόνησης και συνήθως η ποιότητα έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

«Το μέτρον άριστον» Συνήθως τα άτομα αυτά καταλήγουν να μαθαίνουν με σκληρό τρόπο ποια «ποσότητα άσκησης» είναι η ωφέλιμη και ποια είναι τα όρια του σώματος.

Τι πιστεύουν οι συμμαθητές μας για τον εθισμό; Για να δούμε τις απόψεις των συμμαθητών μας, δημιουργήσαμε ένα ερωτηματολόγιο, που συμπληρώθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γυμνασίου - Λυκείου Γενναδίου Ρόδου. Η συμπλήρωση του ήταν προαιρετική. Η συμμετοχή των συμμαθητών μας ήταν μεγάλη.

ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 1,2σελ 2η σελίδα ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 1,2σελ 2η σελίδα 8. Οι γονείς σου ξέρουν ότι καπνίζεις; Ναι □ Όχι □ Δεν καπνίζω □   9. Σε ποιες στιγμές καπνίζεις συνήθως; Στιγμές άγχους ή στενοχώριας □ Στιγμές χαλάρωσης □ Στιγμές αμηχανίας □ Με παρέα □ 10. Έχεις κάνει χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών; Ναι □ Όχι □ 11. Αρίθμησε με σειρά (από τον πιο σημαντικό) τους λόγους για τους οποίους πιστεύεις ότι κάποιος νέος ξεκινάει τις ουσίες εξάρτησης. Περιέργεια □ Οικογενειακά προβλήματα □ Γιατί θεωρούν ότι αυτά είναι μια λύση στα προβλήματά τους □ Γιατί θεωρούν ότι με αυτό τον τρόπο θα επιδειχθούν ή θα προσελκύσουν το άλλο φύλο □ 12.Πιστεύεις ότι τα ναρκωτικά μπορούν να επηρεάσουν την ψυχική μας υγεία και, αν ναι, έχουν το ίδιο αποτέλεσμα για όλους; Ναι □ Όχι □ 13.Αν δοκιμάσεις ναρκωτικά μία φορά, θα εξαρτηθείς απ’ αυτά; Ναι □ Όχι □ 1η σελίδα 1.Γνωρίζεις τι είναι ο Εθισμός; Ναι □ Όχι □ 2.Τα είδη του Εθισμού βλάπτουν την σωματική και ψυχική υγεία;   3.Γνωρίζεις κάποια είδη εθισμού ; Ποια; ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ……………………… 4. Ο Εθισμός μειώνει τις επιδόσεις στην καθημερινότητα; Ναι Όχι □ 5. Αρίθμησε τις βλαβερές συνέπειες που προκαλούν τα διάφορα είδη Εθισμού σύμφωνα με την Κρίση σου: Είδη Καρκίνου □ Αιματολογικά Προβλήματα □ Κατάρρευση του Οργανισμού □ Προβλήματα Όρασης □ Οικογενειακά Προβλήματα □ 6.Γιατί ξεκινούν οι Νέοι το κάπνισμα, κατά την γνώμη σου; Από περιέργεια □ Για επίδειξη ή για να προσελκύσουν το άλλο φύλο □ Επειδή επηρεάζονται από το φιλικό/κοινωνικό τους περίγυρο □ Από αυτοκαταστροφική διάθεση □ 7.Γνωρίζεις ότι το τσιγάρο ανήκει στην κατηγορία ναρκωτικών ουσιών; Ναι □ Όχι □

ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 3,4σελ. 3η σελίδα ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 3,4σελ. 3η σελίδα 14.Αληθεύει ότι οι έμποροι ναρκωτικών τα βάζουν μέσα στο ποτό; Ναι □ Όχι □ 15.Πού μπορείς να απευθυνθείς για βοήθεια; ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………… 16. Έχετε πρόσβαση στο Διαδίκτυο; Πόσες ώρες αφιερώνετε καθημερινά στο διαδίκτυο; Ναι □ Όχι □ Καμία 1 Μέχρι 3 Μέχρι 5 παραπάνω 17. Πιστεύετε ότι η χρήση διάφορων εφαρμογών συμβάλλει στην σωστή κοινωνικοποίηση των εφήβων (Face book); Ναι □ Όχι □   18. Κάποια στιγμή που δεν μπορούσατε να έχετε πρόσβαση στο Διαδίκτυο, νιώσατε ανησυχία ή κάποιο δυσάρεστο συναίσθημα; 19. Υπήρξε κάποια στιγμή που να νοιώσετε ότι απειλήστε από το Διαδίκτυο; Ναι □ Όχι □ 20.Έχετε παίξει ποτέ τυχερά παιχνίδια; 4η σελίδα 21.Πόσες φορές τον μήνα παίζετε τυχερά παιχνίδια;  Καμία μέχρι 2 Μέχρι 5 Μέχρι 8 παραπάνω    22. Μέχρι πόσα χρήματα ποντάρετε σε ένα παιχνίδι; 0 – 5 ευρώ 5 – 20 ευρώ 20 – 50 ευρώ  23. Τις περισσότερες φορές κερδίζετε ή χάνετε; Κερδίζω □ Χάνω □ 24. Πώς νιώθεις όταν χάνεις; Απογοήτευση □ Άγχος □ Θυμό □ Θλίψη □ Αδιαφορία □ Ενοχή □

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Ρωτήσαμε 84 μαθητές Λυκείου και 64 μαθητές γυμνασίου σχετικά με θέματα ΕΘΙΣΜΟΥ και να τι μας απάντησαν σε 24 ερωτήσεις:

1. Γνωρίζεις τι είναι ο Εθισμός; Ναι  64λ, 51γ. Όχι  21λ, 13γ. 2 1.Γνωρίζεις τι είναι ο Εθισμός; Ναι  64λ, 51γ Όχι  21λ, 13γ. 2.Τα είδη του Εθισμού βλάπτουν την σωματική και ψυχική υγεία; Ναι  64λ, 57γ Όχι  21λ, 7γ . 3.Γνωρίζεις κάποια είδη εθισμού ; Ποια ;   Λ = ναρκωτικά, τσιγάρο, αλκοόλ, φάρμακα, εργασία, sex,πορνογραφία,internet. Γ = ηλεκτρονικά παιχνίδια, τηλεόραση, φαγητό, τζόγο, σοκολάτα, καφές, bullying, shopping, αναβολικά. 4.Ο Εθισμός μειώνει τις επιδόσεις στην καθημερινότητα; Ναι  60λ, 54γ Όχι  21λ,10γ. 5. Αρίθμησε τις βλαβερές συνέπειες που προκαλούν τα διάφορα είδη Εθισμού σύμφωνα με την Κρίση σου: α) Είδη Καρκίνου  24λ, 22γ β)Αιματολογικά Προβλήματα  10λ, 4γ γ)Κατάρρευση του Οργανισμού  19λ, 19γ δ)Προβλήματα Όρασης = 9λ, 7γ ε)Οικογενειακά Προβλήματα = 23λ, 16γ.

6. Γιατί ξεκινούν οι Νέοι το κάπνισμα, κατά την γνώμη σου; α)Από περιέργεια = 24λ,27γ β)Για επίδειξη ή για να προσελκύσουν το άλλο φύλο = 17λ, 17γ γ)Επειδή επηρεάζονται από το φιλικό/κοινωνικό τους περίγυρο = 29λ, 15γ δ)Από αυτοκαταστροφική διάθεση = 8λ, 6γ. 7.Γνωρίζεις ότι το τσιγάρο ανήκει στην κατηγορία ναρκωτικών ουσιών; Ναι = 56λ, 58γ Όχι = 25λ, 6γ. 8. Οι γονείς σου ξέρουν ότι καπνίζεις; Ναι = 15λ, 1γ Όχι =14λ, 3γ Δεν καπνίζω =46λ, 60γ. 9. Σε ποιες στιγμές καπνίζεις συνήθως; α)Στιγμές άγχους ή στενοχώριας = 15λ, 4γ β)Στιγμές χαλάρωσης = 8λ γ) Στιγμές αμηχανίας = 5λ, 1γ δ) Με παρέα =18λ, 11γ

Έχεις κάνει χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών; Ναι = 15λ, 3γ Όχι = 57λ, 61γ. 11. Αρίθμησε με σειρά (από τον πιο σημαντικό) τους λόγους για τους οποίους πιστεύεις ότι κάποιος νέος ξεκινάει τις ουσίες εξάρτησης. α)περιέργεια = 31λ, 15γ β)Οικογενειακά προβλήματα = 19λ, 21γ γ)Γιατί θεωρούν ότι αυτά είναι μια λύση στα προβλήματά τους = 22λ, 16γ δ)Γιατί θεωρούν ότι με αυτό τον τρόπο θα επιδειχθούν ή θα προσελκύσουν το άλλο φύλο = 14λ, 14γ. 12. Πιστεύεις ότι τα ναρκωτικά μπορούν να επηρεάσουν την ψυχική μας υγεία και, αν ναι, έχουν το ίδιο αποτέλεσμα για όλους; Ναι = 52λ, 57γ Όχι = 22λ, 7γ Δεν ξέρω = 10λ. 13. Αν δοκιμάσεις ναρκωτικά μία φορά, θα εξαρτηθείς απ’ αυτά; Ναι = 22λ, 40 Όχι =48λ, 13γ Δεν ξέρω = 11γ. 14. Αληθεύει ότι οι έμποροι ναρκωτικών τα βάζουν μέσα στο ποτό; Ναι =61λ, 53γ Όχι = 13λ, 14γ.

15.Πού μπορείς να απευθυνθείς για βοήθεια; Λ = οικογένεια, γιατρούς, σχολείο, φίλους, ψυχολόγο, πουθενά. Γ = κέντρα απεξάρτησης, γραμμή βοήθειας αστυνομία. 16. Έχετε πρόσβαση στο Διαδίκτυο; Πόσες ώρες αφιερώνετε καθημερινά στο διαδίκτυο; Ναι = 59λ,58γ Όχι = 25λ, 6γ Καμία 28λ, 1γ 1 = 22λ,13γ Μέχρι 3 = 17λ, 19γ Μέχρι 5 = 17λ, 10γ παραπάνω = 36λ, 21γ. 17. Πιστεύετε ότι η χρήση διάφορων εφαρμογών συμβάλλει στην σωστή κοινωνικοποίηση των εφήβων (Face book); Ναι = 55λ, 42γ Όχι = 29λ, 24γ. 18. Κάποια στιγμή που δεν μπορούσατε να έχετε πρόσβαση στο Διαδίκτυο, νιώσατε ανησυχία ή κάποιο δυσάρεστο συναίσθημα; Ναι = 36λ, 33γ Όχι = 34λ, 31γ. 19. Υπήρξε κάποια στιγμή που να νοιώσετε ότι απειλήστε από το Διαδίκτυο; Ναι =27λ, 17γ Όχι = 44λ, 28γ.

20.Έχετε παίξει ποτέ τυχερά παιχνίδια; Ναι = 46λ, 26γ Όχι = 24λ, 38γ. 21. Πόσες φορές τον μήνα παίζετε τυχερά παιχνίδια;  Καμία = 40λ, 22γ Μέχρι 2 = 16λ, 18γ Μέχρι 5 = 1λ, 2γ Μέχρι 8 = 7λ, 3γ. 22. Μέχρι πόσα χρήματα ποντάρετε σε ένα παιχνίδι;   0 – 5 ευρώ = 30λ, 22γ 5 – 20 ευρώ = 6λ, 4γ 20 – 50 ευρώ = 3λ, 1γ παραπάνω = 6λ, 1γ.   23. Τις περισσότερες φορές κερδίζετε ή χάνετε; Κερδίζω = 23λ, 12γ Χάνω = 23λ, 14γ. 24. Πώς νιώθεις όταν χάνεις;  Απογοήτευση =12λ, 6γ. Άγχος = 8λ, 14γ. Θυμό = 2λ, 2γ. Θλίψη = 2γ. Αδιαφορία = 8λ, 2γ. Ενοχή =21λ, 13γ.

ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙ ΚΑΝΩ; ΒΡΙΣΚΟΜΑΙ ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ ΕΙΜΑΙ ΜΟΝΟΣ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΒΟΗΘΕΙΑ

ΝΑΙ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΝΑΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΑΛΚΟΛΙΣΜΟ ΟΧΙ ΣΤΟ ΦΟΒΟ ΝΑΙ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΝΑΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΕΘΙΣΜΟΣ» ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ ΤΑΞΗ ΒΕΛΟ ΛΟΡΕΝΑ Β ΓΚΑΤΤΙ ΞΕΝΙΑ Β ΜΠΡΑΧΑΣΑΝΙ ΜΑΡΚΟΣ Β ΑΝΤΩΝΑΡΑΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Β ΔΡΑΚΟΥΛΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ Β ΖΑΝΝΕΤΑΚΗ ΤΣΑΜΠΙΚΑ Β ΖΑΝΝΕΤΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ Β ΖΑΡΙΤΣ ΜΗΛΙΤΣΑ Β ΚΟΛΑ ΝΤΑΙΑΝΑ Β ΜΠΙΤΣΑ ΓΙΑΚΟΥΠ Β ΜΕΤΑ ΡΗΣΙΛΝΤΑ Γ ΜΟΥΤΣΕΚΟΥ ΡΙΝΑ Γ ΚΟΛΙΑΔΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Γ ΛΙΤΣΙ ΑΝΤΕΛΑ Γ ΛΟΥΜΙ ΜΑΡΙΑ Γ ΧΑΣΑ ΕΥΑ Γ ΚΟΛΑ ΦΛΟΡΙΑΝΑ Γ ΛΑΖΕΛΛΑΡΙ ΑΛΕΞΗΣ Γ ΚΟΥΦΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Β ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΖΑΚΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΕ 06 ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΟΦΙΑ ΠΕ 11 ΚΟΥΤΡΑΚΗ ΕΥΠΡΑΞΙΑ ΠΕ 02.50

Ευχαριστούμε που παρακολουθήσατε την εργασία μας!!! ΤΕΛΟΣ Ευχαριστούμε που παρακολουθήσατε την εργασία μας!!!