1η Δράση Ατομική δημιουργία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημιουργικές δραστηριότητες
Advertisements

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
Επιμέλεια παρουσίασης: Ασημακοπούλου Κατερίνα Σιλιγάρδου Χρύσα Τζοβάρα Αλεξάνδρα.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
Πώς να γράψετε μια έκθεση
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Το ποτάμι Να δημιουργήσετε μια φωτοαφήγηση επιλέγοντας όποιες από τις εικόνες προτιμάτε. Στη συνέχεια να τοποθετήσετε πάνω τους ως λεζάντες αποσπάσματα.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Τάξη Δ’ Ενότητα 4 Στάση Βροχοσταλίδων Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Παιδικοσ αλφαβητισμοσ: προσεγγισεισ και προοπτικεσ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Η δημιουργία εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων από τα ίδια τα παιδιά στο Τμήμα Ένταξης ΜΑΡΙΝΑ ΛΟΥΑΡΗ Υ π. Διδάκτωρ ΠΤΔΕ Πανε π ιστήμιο Θεσσαλίας ΜΑΡΙΤΑ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η σκηνή στον κινηματογράφο
Ενότητα 2 Το ποτάμι τρέχει να συναντήσει τη θάλασσα
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ Ήρθε η σειρά σας να δώσετε οδηγίες στα παιδιά της Β’ τάξης για να φτιάξουν μια κατασκευή. Θα ακολουθήσουμε τα ίδια βήματα με το Βιβλίο.
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
Παρουσίαση του βιβλίου …………..
ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ 12/Θ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης. Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική σύμβουλος Αγγλικής. M.Ed., Διδάκτορας ΔΠΘ.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
Μεγάλο Ορφανό Νομού Ξάνθης
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ Ήρθε η σειρά σας να δώσετε οδηγίες στα παιδιά της Β’ τάξης για να φτιάξουν μια κατασκευή. Θα ακολουθήσουμε τα ίδια βήματα με το Βιβλίο.
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015 ΣΤ΄1 ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Λ. Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου
3ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πάμε για ψώνια; (5) Βιβλίο σελ.47
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Γιατί και πως μελετούμε την Ιστορία;
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
Πώς διηγούμαστε ιστορίες από την Αγία Γραφή για να προκαλέσουν εντύπωση στα παιδιά; Πρώτα απ’ όλα πρέπει να τις διηγηθούμε σε μια γλώσσα τόσο απλή και.
Γιατί δε μετράς προβατάκια!
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Λουσικών
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1η Δράση Ατομική δημιουργία 1η Δράση Ατομική δημιουργία. Δημιουργική γραφή με εικόνες του βιβλίου που πρόκειται να διαβαστεί *Η δράση αυτή προτείνετε για βιβλίο που επιλέξατε από το Γενάρη και μετά,δεν συστήνεται για μόνιμη προσέγγιση αλλά ως μια επιπλέον δράση από τις τόσες που έχω προτείνει σε άλλα πολλά βιβλία και είναι αναρτημένες στο blog:http://filanagnosiaprogram.blogspot.gr/ και στη στήλη «Προτάσεις δράσεων 2011-2012,αλλά και «Προτάσεις δράσεων 2012-2013-2014» Κάθε εικόνα προβάλλεται μέσα στην τάξη ή στη βιβλιοθήκη για 7 τουλάχιστον λεπτά

Γράψτε ό,τι η εικόνα σας προκαλεί να γράψετε ξεκινώντας με το «Ήταν» ή «Μια φορά και έναν καιρό».

Συνεχίσετε να γράφετε την ιστορία σας με τη δεύτερη εικόνα.

Μεγαλώστε την ιστορία σας με την τρίτη εικόνα.

Δώστε το τέλος στην ιστορία σας.

Η επόμενη φιλαναγνωστική συνάντηση -Εξέλιξη της δράσης Δώστε προσωρινό τίτλο στην ιστορία σας. Γράψτε  το όνομά σας. Τέλος δράσης. Η επόμενη φιλαναγνωστική συνάντηση -Εξέλιξη της δράσης Συνέχεια 1η Δράση,β Κολλήστε τις εικόνες που έχουν προβληθεί. Φτιάξτε εξώφυλλο και οπισθόφυλλο Δώστε χρόνο για τις όποιες διορθώσεις Δώστε τον τελικό τίτλο

Συνέχεια 1η Δράση, γ Διαβάστε όλες τις ιστορίες(οι μαθητές /μαθήτριες ) Για τον Εκπαιδευτικό-Βιβλιοθηκονόμο διευκρινήσεις. Στην τάξη μπορεί να δώσετε αν το κρίνετε και άλλες εικόνες, μην ξεπερνάτε τις έξι εικόνες, που είναι μέσα από το βιβλίο που αργότερα ή σε άλλη μέρα θα διαβάσετε. Τα παιδιά δεν το γνωρίζουν ακόμη δηλ. δεν τους δείχνετε το βιβλίο ούτε τους αποκαλύπτεται από πού είναι οι εικόνες.

2η Δράση Παρατηρήστε την εικόνα 2η Δράση Παρατηρήστε την εικόνα. Πείτε την πρώτη λέξη που σας έρχεται στο μυαλό

Β.Παρατηρήστε την εικόνα και με συνοδεία της μουσικής 2046 πείτε: Ποια λέξη μπορεί να φωνάζει η ηρωίδα που βλέπετε;

Στο μισό του ουρανού Ε.Αρτζανίδου Βιβλιόφωνο

• Ποιους ήρωες ακούσατε; • Τι ρωτούσε πάντα η Ωραιοζήλη; 3η Δράση Παρουσίαση και Ανάγνωση του Βιβλίου. Στο μισό του ουρανού Συγγραφέας:Αρτζανίδου Έλενα Εικονογράφος:Βαγγέλης Ελευθερίου Βιβλιόφωνο Ερωτήσεις επιφανειακής κατανόησης •         Ποιους ήρωες ακούσατε; •         Τι ρωτούσε πάντα η Ωραιοζήλη; Προβολική ερώτηση: •         Αν ήσασταν στη θέση της μαυρομάτας κόρης θα ακολουθούσατε τον αετό; •   Αν ναι,γιατί! •   Αν όχι,πάλι γιατί! *Τα ερωτήματα, προέκυψαν από το απόσπασμα Σελ.15-16-17

4η Δράση Eικαστική παρέμβαση. Ζητήστε: •         Ζωγραφίστε την Ωραιοζήλη,την παρέα της σε μια στιγμή παιχνιδιού στην θάλασσα μαζί με εσάς στο κάδρο. •         Βάλτε ένα συννεφάκι πάνω από τους ήρωες και εσάς. Γράψτε μια μικρή πρόταση συνομιλία που μπορεί να λέει ο ένας στον άλλο. ΤΕΛΟΣ 1Ης ΦΙΛΝ/ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΔΡΑΣΕΩΝ

Β.ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ Κ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ: Παρατηρήστε την εικόνα. Που μπορεί να συμβαίνει; Τι συμβαίνει στην ανθρώπινη φιγούρα που βλέπετε!

2η Δράση Ανάγνωση όλου του βιβλίου 3η Δράση α.Βρήκατε κάτι κοινό στην ιστορία και στην εικόνα που είχατε δει; Τι ήταν αυτό. β. Ζωγραφίστε μια ή περισσότερες εικόνες που το βιβλίο σας προκαλεί να απεικονίσετε.

Στο μισό του ουρανού 4η Δράση Γράψτε έξι λέξεις που το βιβλίο μπορεί να σας βοηθά να γράψετε: Ένα ουσιαστικό-το όνομα του κεντρικού ήρωά σας Ένα ρήμα που να γεννά δράση. Ένα επίθετο μαζί με ένα ουσιαστικό που μπορεί να ορίζει τον τόπο ή και τον χρόνο που η ιστορία σας θα διαδραματίζεται. Μια λέξη που γεννήθηκε από την ιστορία που διαβάσατε. Μια λέξη που να ορίζει ένα συναίσθημα. Μια λέξη που να γεννά φόβο ή χαρά.

Στο μισό του ουρανού 5η Δράση Παρατηρήστε την ή τις εικόνες που εσείς σχεδιάσατε και αμέσως μετά ξεκινήστε την ιστορία σας που δεν πρέπει να ξεπερνά τις 1200 λέξεις.

Τι πετυχαίνουμε! Με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα τα παιδιά αφού απολαύσουν την ανάγνωση, «εικονογραφούν» το βιβλίο και στη συνέχεια δημιουργούν μια ιστορία που στην ουσία πηγάζει από λέξεις και συναισθήματα του μυθιστορήματος που διάβασαν. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η πολύμορφη, αβίαστη έκφραση και ταυτόχρονα η εξοικείωση σε πρώτο επίπεδο με τα ουσιώδη στοιχεία μιας ιστορίας όπως είναι ο ήρωας, η δράση, το χωρο-χρονικό πλαίσιο και κάποιες σημαντικές λεπτομέρειες όπως είναι τα συναισθήματα, εργαλεία βασικά για τη συγγραφή ενός κειμένου (Epstein 1991:13).

Β΄ ΠΡΟΤΑΣΗ H επόμενη πρόταση για δημιουργική γραφή, αποτελεί κατά κάποιο τρόπο προέκταση της προηγούμενης και λειτουργεί πιο εστιασμένα στην αναγνώριση και κατάκτηση συγγραφικών δεξιοτήτων σε ό,τι αφορά τουλάχιστον στους ήρωες και στη διαδικασία χαρακτηρισμού τους. Η πρόταση αυτή απευθύνεται περισσότερο σε μυημένους μαθητές στη δημιουργική γραφή και έμπειρους αναγνώστες, καθώς προϋποθέτει την αντίληψη των υπαινιγμών, των υποδηλώσεων και συνδηλώσεων του κειμένου, καθώς και τον τρόπο σύνθεσης και κατασκευής του.[1]

1η Δράση Ανάγνωση όλου του βιβλίου Παράλληλη Δράση όσο διαρκεί η ανάγνωση του βιβλίου Σημειώστε για τον ήρωα (έναν ήρωα) που διαβάζετε και ξεχωρίζει για κάτι δυνατό ή αδύνατο στην προσωπικότητα και στις ενέργειές του. Φτιάξτε το περίγραμμα του χαρακτήρα του σε μεγάλο χαρτόνι ή χαρτί του μέτρου. Καθ' όλη τη διάρκεια της ανάγνωσης σημειώστε μέσα στο περίγραμμα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του ήρωα, ενώ απ' έξω γράψτε πώς έχουν προκύψει (από λόγια άλλων ηρώων, από σκέψεις, από σχόλια του αφηγητή κτλ.).

2η Δράση Με την ολοκλήρωση του βιβλίου, αλλά και την ολοκλήρωση της καταγραφής των όσων χαρακτηρίζουν τον ήρωα που επιλέξατε: Επιλέξτε ένα ή δύο περιστατικά δηλωτικά του χαρακτήρα του ήρωά σας και ξαναγράψτε τα σε α' πρόσωπο, από την οπτική γωνία του ήρωα-πρωταγωνιστή. Αναδείξτε μέσα από την αμεσότητα των σκέψεων, του λόγου, των πιθανών ημερολογιακών ή επιστολικών καταγραφών του την προσωπικότητά του, όπως την έχετε αποτυπώσει στην 1η δράση.