Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννα Αντωνίου Δρ Γλωσσολόγος - Ερευνήτρια ΙΕΛ Τεχνολογίες λογισμικών πολυμέσων για εκπαίδευση και πολιτισμό Δράσεις και Προοπτικές ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Αρχαίες Νέες Τεχνολογίες
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Καλώς ήρθατε στο Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες της Παιδαγωγικής και της παιδαγωγικής των Μέσων Λοΐζος Σοφός Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπάίδευσης Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Παρουσίαση της νέας Γραμματικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου Δεκεμβρίου.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ο συλλογικός τόμος «Γλωσσική Παιδεία»
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 8 η Θεματική ενότητα Το γλωσσικό μάθημα με βάση την κοινωνιογλωσσολογία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΟΥΡΝΑΡΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Υποδοχή των φοιτητών/τριών
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
2η επιμορφωτική συνάντηση 27 Φεβρουαρίου 2014
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση Μαρία Παπαδοπούλου, Π.Τ.Π.Ε.

Το ερευνητικό πεδίο Η ‘διδακτική των γλωσσών’ ως κατεύθυνση της ‘εφαρμοσμένης γλωσσολογίας’ Σχέσεις με γλωσσολογία, αλλά και άλλες επιστήμες Η θεωρητική έρευνα και οι εφαρμογές στην εκπαιδευτική πράξη Από τις ‘ειδικές διδακτικές’ στη συγκρότηση της επιστημονικής γνώσης Το προφίλ του ερευνητή στο αντικείμενο

Γενικές επισημάνσεις Το ιστορικό πλαίσιο Η έλλειψη βιβλίων αναφοράς: Διδακτική της ελληνικής ως μητρικής γλώσσας Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας Η έλλειψη βιβλίων αναφοράς: για εκπαιδευτικούς για ερευνητές Η ανάγκη συγγραμμάτων για μία σφαιρική αντιμετώπιση του θέματος για ανάδειξη επιμέρους όψεων

 «Η διδασκαλία της γραμματικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η επίδραση της γλωσσικής επιστήμης στην εξέλιξή της» Εκδ. Gutenberg, Αθήνα 1995 Κεντρικό ζήτημα στη γλωσσική διδασκαλία Η γραμματική στις παραδοσιακές προσεγγίσεις και στη σύγχρονη διδακτική των γλωσσών Ανάλυση του ιστορικού πλαισίου & διδακτικές προτάσεις

«Διδακτική του γλωσσικού μαθήματος  «Διδακτική του γλωσσικού μαθήματος. Από τη γλωσσική θεωρία στη διδακτική πράξη» Εκδ. Gutenberg, Αθήνα 1996 …Το πέρασμα από τη γλωσσική θεωρία στη διδακτική πράξη Διαδικασία δημιουργική και ιδιαίτερα σύνθετη Δεν υπάρχουν απλές αναγωγές Πορίσματα από γλωσσολογία, ψυχογλωσσολογία, κοινωνιογλωσσολογία και η συγκρότηση ενός νέου επιστημονικού κλάδου Σκοπός: η ανανέωση του γλωσσικού μαθήματος στην εκπαίδευση

«Στοιχειώδεις αρχές και μέθοδοι της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας «Στοιχειώδεις αρχές και μέθοδοι της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας. Εισαγωγή στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης (ή ξένης) γλώσσας» Εκδ. Gutenberg, Αθήνα 1998   Από τη διδασκαλία της ελληνικής ως μητρικής στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Θεωρητική ΚΑΙ εφαρμοσμένη υποστήριξη των εκπαιδευτικών Παρουσίαση του πλαισίου και των μεθόδων διδασκαλίας μίας ξένης γλώσσας, εστίαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση, ανάδειξη των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής γλώσσας για μη-φυσικούς ομιλητές/-τριες, κατευθύνσεις για τον/την εκπαιδευτικό

«Η διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (1822-1993). Παράθεση πηγών» Εκδ. Gutenberg, Αθήνα 1999 Ιστορική αναφορά στο πλαίσιο διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση Πλήθος πηγών Οργανωμένη παρουσίαση και ταξινόμηση ενός πλούσιου αρχειακού υλικού Σε συνεργασία με τον Δημήτρη Καραδήμο

  «Η διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (1822-1993). Παράθεση πηγών» Εκδ. Gutenberg, Αθήνα 2001 Παρουσίαση της εξέλιξης της γλωσσικής διδασκαλίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Οργανωμένη παρουσίαση και ταξινόμηση ενός πλούσιου αρχειακού υλικού Προσέγγιση του εκπαιδευτικού πλαισίου από διαφορετικούς συντελεστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, υπουργείο & εκπαιδευτικούς Προτάσεις για ανανέωση του μαθήματος

«Η διδασκαλία της γλώσσας υπό το πρίσμα της επικοινωνιακής προσέγγισης  «Η διδασκαλία της γλώσσας υπό το πρίσμα της επικοινωνιακής προσέγγισης. Εισαγωγή στη θεωρία και τις τεχνικές του επικοινωνιακού μοντέλου» Εκδ. Gutenberg, Αθήνα 2004  Παρουσίαση των βασικών θεωρητικών και μεθοδολογικών προτάσεων της επικοινωνιακής προσέγγισης Προτάσεις για την εκπαιδευτική πράξη Κριτική παρουσίαση παλαιότερων μεθοδολογικών προτάσεων για τομείς της διδακτικής των γλωσσών (λεξιλόγιο και γραμματική) Προτάσεις διδακτικών εφαρμογών στο πλαίσιο της επικοινωνιακής προσέγγισης

Συμμετοχή σε συλλογικά έργα Εργογραφία Συμμετοχή σε συλλογικά έργα

«Η διδασκαλία της γλώσσας «Η διδασκαλία της γλώσσας. Επισημάνσεις – Παρατηρήσεις – Προοπτικές» Συλλογικός τόμος Εκδ. Gutenberg, Αθήνα 2007 Συλλογικό έργο με επιμέλεια του Ν. Μήτση και του Δ. Καραδήμου Το γλωσσικό μάθημα στη νέα εποχή Επικοινωνιακή προσέγγιση + ΔΕΠΠΣ + ΤΠΕ +Πολυπολιτισμικές τάξεις Ανάγκη μίας ολιστικής προσέγγισης

«Το γλωσσικό ζήτημα» Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα 2011  «Το γλωσσικό ζήτημα» Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, Αθήνα 2011 Συλλογικός τόμος σε επιμέλεια Ν. Μήτση Τοποθετήσεις ερευνητών/-τριών για ένα ζήτημα που ταλάνισε την ελληνική εκπαίδευση και την ελληνική κοινωνία Από τη διαμάχη καθαρεύουσας-δημοτικής στις συζητήσεις για την ‘ποιότητα’ της γλώσσας Στα επιμέρους κεφάλαια συζητούνται οι απόψεις γνωστών πρωταγωνιστών του γλωσσικού κινήματος ζητήματος

Η σημασία του λεξιλογίου και η θέση του στη διδακτική των γλωσσών  «Η διδασκαλία του λεξιλογίου στην ελληνική εκπαίδευση Ιστορική αναδρομή και σύγχρονες εξελίξεις» Εκδ. Gutenberg, Αθήνα 2011  «Το λεξιλόγιο. Θεωρητική προσέγγιση και διδακτικές εφαρμογές» Εκδ. Gutenberg, Αθήνα 2012 Η σημασία του λεξιλογίου και η θέση του στη διδακτική των γλωσσών Το ιστορικό πλαίσιο και τα σύγχρονα προβλήματα Τρόποι διδακτικού χειρισμού του λεξιλογίου στη διδακτική των γλωσσών Συνεργασία: Μαρία Παραδιά & Ναπολέων Μήτσης

«Επιστημονικά ανάλεκτα  «Επιστημονικά ανάλεκτα. Επετειακός τόμος για τα 20 χρόνια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» Πανεπιστημιακές εκδόσεις Θεσσαλίας , Βόλος 2011 Επετειακός τόμος για τα 20 χρόνια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Άρθρο του Ναπολέοντα Μήτση για την γλωσσολογία Συλλογικός τόμος σε επιμέλεια Μιχάλη Ζουμπουλάκη

«Γλώσσα και σύγχρονη (πρωτο)σχολική εκπαίδευση «Γλώσσα και σύγχρονη (πρωτο)σχολική εκπαίδευση. Επίκαιρες προκλήσεις και προοπτικές» Εκδ. Gutenberg, Αθήνα 2013 Συλλογικός τόμος σε επιμέλεια της Νικολέττας Τσιτσανούδη-Μαλλίδη

Εργογραφία Σχολικά εγχειρίδια

«Η Ελληνική Γλώσσα. Κείμενα αρχαία, βυζαντινά και λόγια» Α’ Γυμνασίου Βιβλίο του Μαθητή. ΟΕΔΒ-Αθήνα, Α’ έκδ.1993

«Η Ελληνική Γλώσσα. Κείμενα αρχαία, βυζαντινά και λόγια» Β’ Γυμνασίου  «Η Ελληνική Γλώσσα. Κείμενα αρχαία, βυζαντινά και λόγια» Β’ Γυμνασίου. Βιβλίο του Μαθητή. ΟΕΔΒ- Αθήνα, Α’ έκδ. 1994

«Η Ελληνική Γλώσσα. Κείμενα αρχαία, βυζαντινά και λόγια». Γ’ Γυμνασίου «Η Ελληνική Γλώσσα. Κείμενα αρχαία, βυζαντινά και λόγια». Γ’ Γυμνασίου. Βιβλίο του Μαθητή. ΟΕΔΒ-Αθήνα, Α’ έκδ. 1995 

«Εγχειρίδιο γλωσσικής διδασκαλίας για την αρχαία Ελληνική» Α’ τάξη Λυκείου. Βιβλίο του Μαθητή. ΟΕΔΒ-Αθήνα, Α’ έκδ. 199

«‘Εκθεση Ιδεών-Λόγος Δημιουργικός». Γ’ Λυκείου. Βιβλίο του Μαθητή  «‘Εκθεση Ιδεών-Λόγος Δημιουργικός». Γ’ Λυκείου. Βιβλίο του Μαθητή. ΟΕΔΒ-Αθήνα, Α’ έκδ. 1993

«Μιλώ και γράφω Ελληνικά» 1ο επίπεδο διδασκαλίας, Βιβλίο του Μαθητή εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο» Υπουργείο Παιδείας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος 2007

«Μιλώ και γράφω Ελληνικά» 2ο επίπεδο διδασκαλίας, Βιβλίο του Μαθητή εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο» Υπουργείο Παιδείας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος 2007

«Μιλώ και γράφω Ελληνικά» 3ο επίπεδο διδασκαλίας, Βιβλίο του Μαθητή εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο» Υπουργείο Παιδείας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος 2007