Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΤΡΟΦΙΜΑ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης: “Εκπαιδευτήρια Νέα Παιδεία” Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 9 - Δάσος Χαϊδαρίου, τηλ.:
1. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: Στοματική υγιεινή 1 ο στάδιο: Τι τρώμε; Σωστή διατροφή Ομάδες τροφίμων μεσογειακή πυραμίδα της διατροφής Επίσκεψη από τη διαιτολόγο-
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΡΡΩΝ.
 Αποτελεί έναν χώρο φύλαξης και περιποίησης του παιδιού τις ώρες που εργάζονται οι γονείς, αλλά συγχρόνως είναι και ένας χώρος προσχολικής εκπαίδευσης.
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΕΟΝΤΕΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
2 /Θ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ Δ.Σ. ΠΟΡΠHΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΤΡΟΦΙΜΑ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ 22o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: ΨΕΥΤΟΠΟΥΛΟΥ Κ.- ΠΕΝΔΑΚΗ Χ. Συνεργαζόμενοι: Τάξη:ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Τμήμα:2

Καταγράφουμε τον τρόπο οργάνωσης της τάξης μας, πιθανώς τα χαρακτηριστικά ονόματα των ομάδων εργασίας, κάποια ζωγραφιά ή σύμβολο που είχαν υιοθετήσει κατά τη συνεργασία τους οι μαθητές κάθε ομάδας, μια μακρινή φωτογραφία (ώστε να μη διακρίνονται τα πρόσωπα) και ότι άλλο κρίνουμε εμείς και οι μαθητές μας χρήσιμο για την παρουσίαση των ομάδων που εργάστηκαν σε αυτό το Σχέδιο Εργασίας.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες [5] όσες και οι ομάδες τροφίμων Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες [5] όσες και οι ομάδες τροφίμων. Γάλα, τυρί, γιαούρτι [άσπρη] ,φρούτα, λαχανικά [πράσινη] ,λάδι,ελιές[ κίτρινη], κρέας,ψάρι [κόκκινη] μακαρόνια,ψωμί,ρύζι [καφέ].

ΑΦΟΡΜΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕ Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΔΕΚΑΤΙΑΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ

Εδώ περιγράφουμε με συνοπτικό τρόπο δραστηριότητες με τις οποίες υλοποιήσαμε το πρόγραμμά μας, παραθέτοντας και κάποιες φωτογραφίες αποτύπωσης της διαδικασίας εξέλιξης των δράσεων π.χ. τα παιδιά να παρασκευάζουν ψωμί ή το παραγόμενο έργο τους, π.χ. το παραμύθι που δημιούργησε κάθε ομάδα, την αφίσα που φιλοτέχνησαν, ζωγραφιές, σκέψεις …, φύλλα εργασίας,…

] Γνωρίσαμε τις ομάδες τροφίμων ,ζωγραφίσαμε,και σκεφτήκαμε τραγουδάκια[τι ωραία τα λαχανικά και είναι και υγιεινά]. Παίξαμε κινητικά παιχνίδια με στεφάνια ,εικόνες με τροφές με την συνοδεία μουσικής.Συζητήσαμε τι μας αρέσει να τρώμε ,διαβάσαμε την ιστορία το ταξίδι του Άνκα,ο παππούς ντομάτα,το λαίμαργο γουρουνάκι.Παιχνίδια με λέξεις [αντίθετα λέξεων,σύνθετες λέξεις,τροφές που έχουν χρώμα κ.λ.π.] Τι πρέπει να κάνουμε για τρώμε υγιεινά[φτιάξαμε ένα κατάλογο με συμβουλές και μια αφίσα].Κάναμε μαθηματικά [να κατανοήσουν ότι δύο μισά μας κάνουν ένα ολόκληρο.] Μιλήσαμε για την αξία της υγιεινής διατροφής και διαβάσαμε το παραμύθι ,ο Λαχανούλης και η σωστή διατροφή,φτιάξαμε αφίσα με γελαστά προσωπάκια[υγιεινες τροφές],λυπημένα προσωπάκια [βλαβερές τροφές].Μιλήσαμε για την μεσογειακή διατροφή ,την σπουδαιότητα του λαδιού και φτιάξαμε κουλουράκια,και τα παιδιά έγραψαν τα υλικά της συνταγής.Είπαμε για το ταξίδι της τροφής στο σώμα μας και διαβάσαμε το παραμύθι [ο Μάκης Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι].Κατασκευάσαμε την πυραμίδα τροφίμων,μάθαμε παροιμίες,αινίγματα,γλωσσοδέτες.λαχνίσματα,τραγούδια.Πολλοί άνθρωποι πεινάνε .Τι μπορούμε να κάνουμε? Διαβάσαμε το παραμύθι [το πιάτο του Αλέξανδρου],και προτείναμε λύσεις.Ζωγραφίσαμε ,φτιάξαμε στάμπες με πατάτες ,μήλα, πορτοκάλια,γουρουνάκια με λεμόνια κ.λ.π. v

Μας επισκέφθηκαν… Αναφερόμαστε στους εξωτερικούς συνεργάτες μας και στις παρεμβάσεις τους π.χ. στο πρόγραμμα «Κυκλοφορώ με ασφάλεια» από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας και κάποιες χαρακτηριστικές , φωτογραφίες, εντυπώσεις,…. των παιδιών για αυτές τις παρεμβάσεις.

Επίσκεψη ενός γιατρού [πατέρας νηπίου] που μας μίλησε για την αξία της υγιεινής διατροφής.

Εδώ αναφερόμαστε στον τρόπο παρουσίασης του προγράμματός μας και διάχυσης των αποτελεσμάτων του (σε εκδήλωση, με αφίσα, με …) ενδεχομένως στη σχολική αλλά και την τοπική κοινότητα αλλά και την ευρύτερη κοινωνία. Πάντα φροντίζουμε οι περιγραφές να είναι συνοπτικές (λακωνικές) και να υπάρχουν φωτογραφίες ή ένα βιντεοσκοπημένο απόσπασμα της παρουσίασης -όπου είναι εφικτό και εφόσον υπάρχει τέτοιο υλικό - (μακρινές λήψεις, χωρίς να διακρίνονται πρόσωπα).

Με την βοήθεια των γονέων τα νήπια έφαγαν υγιεινό πρωινό στο σχολείο,έφτιαξαν κουλουράκια,και παρουσίσαν στους γονείς την ιστορία της Φρουτόπολης.

Ας αξιολογηθούμε… Ποιες είναι οι εντυπώσεις των μαθητών μας από το πρόγραμμα; Υπήρξε αλλαγή στη στάση και τη συμπεριφορά τους αναφορικά με το θέμα που επεξεργάστηκαν; Εσείς, ως εκπαιδευτικός, πώς κρίνετε τα αποτελέσματα της υλοποίησης του προγράμματος; Προτάσεις για μια ενδεχόμενη επόμενη επεξεργασία του ίδιου θέματος. ( μπορείτε να παραθέσετε σχετικό υλικό από τους μαθητές, π.χ. ερωτηματολόγιο – αποτελέσματα που σας έδωσε η επεξεργασία του ή έκθεση των δικών σας παρατηρήσεων)

Το πρόγραμμα προχώρησε και ολοκληρώθηκε με επιτυχία και τα νήπια εξακολουθούν να φέρνουν υγιεινό κολατσιό στο νηπιαγωγείο.

Κάτι ξεχωριστό κατά την άποψή μας, που προέκυψε από την υλοποίηση του προγράμματος (ποίημα, παροιμία, κάποιο μήνυμα, αφίσα, …) με το οποίο θα θέλαμε να κλείσουμε την παρουσίαση του προγράμματός μας.

Τα φρουτάκια τα καλά κάνουν όμορφα παιδιά. Το γάλα κάνει ομορφα δοντάκια και γερά τα κοκκαλάκια..