Jazz. ► Στη jazz υπάρχει μια αποδεδειγμένη παράδοση που είναι διασταύρωση από τους δεσμούς που συνδέουν τις νεανικές κουλτούρες των λευκών με τη μαύρη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

E M I N E M. EMINEM Το πραγματικό του όνομα είναι Marshall Bruce Mathers γεννήθηκε στις 17 Οκτωβρίου του Ασχολείται κυρίως με την rap μουσική. Μερικά.
Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη
ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ 80’s Πολλές μορφές από τα τέλη του 1970 παραμένουν μόδα στις αρχές του Στη δεκαετία του 1970, η σιλουέτα της μόδας τείνει.
Η ΜΟΔΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ.
Η ΜΟΔΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ
Η ευρεία έννοια της μόδας στην ενδυμασία
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Τα παράδοξα των καιρών μας
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
, Β’ τετράμηνο Λύκειο Δεμενίκων Τμήμα Ατε2 Ομάδα: Rebels Ελευθερία: Αναζητώντας το πραγματικό νόημα της λέξης.
Ελευθερία αναζητώντας το πραγματικό νόημα της λέξης , Β’ τετράμηνο Λύκειο Δεμενίκων Τμήμα Α Ομάδα: Green Peace.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Τ Ε Σ Σ Ε Ρ Α Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Α Π Ο Υ Χ Α Θ Η Κ Α Ν Σ Τ Ο Χ Ρ Ο Ν Ο ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΜΑΤΙΑ…
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΤΟ ROCK ΑΡΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ
ΟΜΑΔΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΘΗΝΑ ΓΚΟΤΣΕ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΕΡΕΤΗΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΣΙΚΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΙΠΗ ΘΕΟΔΩΡΑ.
Το Χιπ- Χοπ δεν είναι ένας είδος μουσικής ή ένα είδος χορού, αλλά μία κουλτούρα που αποτελείται από 4 στοιχεία: 1) Ο στίχος 2)O χορός - γνωστός ως Μπρέικ.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
Νεοφιλελεύθερος μύθος κ παιδική ηλικία Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας: γνώση και εξουσία.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Η Παλιά Αθήνα Η Παλιά Αθήνα Η Παλιά Αθήνα ήταν μια μικρή, φτωχή πόλη, αλλά είχε την ομορφιά της. Χωριζόταν σε τριάντα έξι μαχαλάδες (γειτονιές). Οι δρόμοι.
Άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με ψυχικές διαταραχές. Άτομα εξαρτημένα από ουσίες, αλκοολικοί. Άτομα που βιώνουν την φτώχεια, άστεγοι. Μετανάστες,
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Μουσική Ε'2 Ελευθερία-Φαίδρα Ποπ Ποπ ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Ο όρος Ποπ προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής. Τα κύρια.
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
HIP HOP  ΜΑΝΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΝΟΥΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΠΟΛΥΖΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ  ΤΣΙΠΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Η επανάσταση του Bebop Στις αρχές του 1940 ένας άνεμος αλλαγής έπνεε στη Jazz. Τη στιγμή που η εποχή του Swing ήταν σε πλήρη άνθιση, μια μουσική επανάσταση.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Διερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο κομμάτι: -μοντέρνο κοστούμι -ρούχα της δουλειάς.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
R oc k & Τέχνη Rock 4 four. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Συνθέσαμε μια εργασία η οποία έχει σχέση με διάφορες ταινίες, λογοτεχνικά βιβλία, και αφιερώματα σε συγκροτήματα.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ Η ΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ: ΟΠΤΙΚΗ-ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΣΗ Ή ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ;
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Παρουσίαση του θέματος : Η τέχνη του δρόμου όπως έχει ήδη αναφερθεί σήμερα έχει εξελιχθεί σε : είδος έκφρασης είδος διαμαρτυρίας για τη λειτουργία του.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
Τα παράδοξα των καιρών μας
Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Μάθημα: Ο εθνοτικός «άλλος» στη σύγχρονη Ελλάδα Θέμα: Φιλιππινέζες μετανάστριες και η εκκρεμότητα.
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Εργασία των μαθητών του Β3
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Νεανικές υποκουλτούρες
House Music και η Electro .
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Η σχέση της ενδυμασίας με τη χειραφέτηση της γυναίκας
ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΙΔΗ.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
FASHION.
Giroux & McLaren «Βorder pedagogy»
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

jazz

► Στη jazz υπάρχει μια αποδεδειγμένη παράδοση που είναι διασταύρωση από τους δεσμούς που συνδέουν τις νεανικές κουλτούρες των λευκών με τη μαύρη εργατική τάξη. Οι λευκοί πήραν τη μουσική των μαύρων και την μετέφεραν σε ένα δικό τους πλαίσιο Κάθε υπαινιγμός οργής ή κατηγορίας που είχαν οι στίχοι των μαύρων μετατράπηκε ευγενικά σε άκακο ήχο νάιτ-κλάμπ. Το swing είναι παράδειγμα αυτής της τροποποίησης. Στη δεκαετία του 50’ τα καταπιεσμένα νοήματα πήραν την θέση τους μέσα από την be-bop μουσική. Τα συμπτώματα υστερίας του rock’ n’ roll τα συναντάμε και στην εποχή των beats και των hipsters στην συντηρητική Αμερική. Ο μαύρος άνθρωπος του Νόρμαν Μαίηλερ και του Τζάκ Κέρουακ (συγγραφείς) ήταν το πρότυπο της «σκλαβωμένης ελευθερίας» για τη λευκή νεολαία.

► Παρόλο που οι υποκουλτούρες των beats και των hipsters είχαν σαν βάση τους την μαύρη κουλτούρα την προσέγγισαν με διαφορετικό τρόπο.

hipsters

► Οι hipsters ήταν πιο κοντά στον μαύρο του γκέτο ήταν η μορφική έκφραση ενός βιωμένου δεσμού, είχε τα ίδια σημεία κοινοτικού χώρου, μια κοινή γλώσσα και είχαν παρόμοιες ανησυχίες. Φορούσαν φανταχτερά στενά κοστούμια ενσαρκώνοντας έτσι τους μαύρους της αλάνας που θέλανε να πιάσουν την καλή.

beats

► Οι beats ζούσαν μια φαντασιακή σχέση με τον «καθαγιασμένο άγριο» τον ηρωικό μαύρο που ζούσε ανάμεσα στην σκλαβιά και την ελευθερία. Επιμελημένα ατημέλητοι με τζήν και σαντάλια έκφραζαν έτσι μια μαγική σχέση με την φτώχεια που στην φαντασία του έφτιαχνε μια θεϊκή ουσία, ένα ιερό.

Teddy boys

► Αποκλεισμένος από την εργατική τάξη, καταδικασμένος σε ισόβια ανειδίκευτη εργασία ο teddy boy ξέφευγε με την φαντασία του, ξέχναγε τη ρουτίνα του σχολείου, της δουλείας και του σπιτιού υιοθετώντας ένα υπερβολικό στυλ, ένας συνδιασμός των rhythm’ n’ blues των μαύρων και το αριστοκρατικό εδουαρδιανό στυλ. Ήταν ασυμβίβαστα προλετάριος και ξενόφοβος. Επιτίθενταν ακόμη και με όπλα τους νεόφερτους έγχρωμους μετανάστες.

Teddy girls

► Οι σχέσεις των teddy boys με τους beatniks δεν ήταν ιδιαίτερα φιλικές, οι κουλτούρες τους βρίσκονταν μίλια μακριά. Ο beatnik ενδιαφερόταν για την avant-garde (αφηρημένη τέχνη, ποίηση) και είχε έναν σαστισμένο κοσμοπολίτικο αέρα μποέμικης ανοχής.

mods

► Οι mods νεανική κουλτούρα εργατικής τάξης δέχτηκαν θετικά τους Δυτικοϊνδούς και μιμήθηκαν το στυλ τους. Όπως και ο hipster έτσι και o mod ήταν «τυπικός δανδής χαμηλής κοινωνικής προέλευσης» με την μανία της λεπτομέρειας στο ντύσιμο. Ήταν διακριτικοί, φορούσαν σχετικά συντηρητικά κοστούμια σε αξιοπρεπείς χρωματισμούς, σχολαστικά καλοβαλμένοι και ταχτικοί, είχαν μαλλιά κοντά καθαρά με γαλλική φράτζα με αδιόρατη λακ, διερευνούσαν τη δυνατότητα μιας ανοδικής κίνησης.

mods

► Το στυλ τους, τους επέτρεπε να κυκλοφορούν άνετα στο σχολείο, τη δουλειά και τη διασκέδαση. Έδιναν περισσότερο βάρος στο Σαββατοκύριακο κάτι που έδινε νόημα στην καθημερινότητα τους. Ένα υπέροχο σύστημα όπου οι αξίες, οι νόρμες και οι συμβάσεις του «ομαλού» κόσμου είχαν αντιστραφεί.

mods

► Στον ελεύθερο χρόνο τους γυάλιζαν σκουτεράκια, αγόραζαν δισκάκια, σιδέρωναν, στένεβαν ή έφερναν τα ρούχα τους από το καθαριστήριο, έλουζαν και στέγνωναν τα μαλλιά τους. Από το 1966 το κίνημα των mods κάτω από τις πιέσεις των ΜΜΕ, των δυνάμεων της αγοράς και των εσωτερικών του αντιθέσεων άρχισε να κατακερματίζεται.

skinheads

► Οι σκληροί mods στο τέλος του 60’ δημιούργησαν μια νέα ξεχωριστή υποκουλτούρα τους skinheads. Ντύνονταν τελείως αντίθετα από τους mods, κοντοκουρεμένα μαλλιά, τιράντες, φαρδιά και κοντά τζήνς ή βολικά παντελόνια, μονόχρωμα ή ριγέ πουκάμισα και καλογυαλισμένες μπότες. Είχαν κοντοκουρεμένη καλοσιδερωμένη όψη του παράνομου, στοιχείο τόσο των σκληρών όσο και των «τυποποιημένων σκληροπηρυνικών» στερεοτύπων των λευκών λούμπεν αρσενικών. Δανείστηκαν ορισμένα στοιχεία ντυσίματος διαλέκτου και στυλ κατευθείαν από τις Δυτικοϊνδικές ομάδες, η μίμηση των τρόπων τους, οι ίδιες βρισιές, ο χώρος, η μουσική τους, ήταν τα στοιχεία που τους βοήθησαν να βρουν την χαμένη έννοια της εργατικής κοινότητας. Η αλληλεπίδραση των λευκών και μαύρων κουλτούρων εκφράστηκε καθαρά στις μπότες, στα ετοιματζίδικα παντελόνια και τα κοντοκουρεμένα μαλλιά.

Glam και glitter rock

► Η εμφάνιση της «Μαύρης μουσικής» το 73’ που απευθυνόταν αποκλειστικά στους Δυτικοϊνδούς δημιούργησε αδιέξοδο στη νεανική κουλτούρα της λευκής εργατικής τάξης. Έτσι εμφανίζεται το glam rock σύνθεση του underground και του skinhead που αναζητούσε μια αποκλειστικά λευκή ταυτότητα μακριά από τη soul και τη reggae.

► Το glam rock πέρα από την τάξη και την ηλικία έδωσε έμφαση στην σεξουαλικότητα και την τυπολογία των φύλων. Αμφισβήτησε το νόημα της ενηλικίωσης και την μετάβαση στον κόσμο της δουλειάς των ενηλίκων.

► Το glam rock σταδιακά απομάκρυνε την πλειοψηφία της εργατικής νεολαίας ακριβώς γιατί δεν εκπλήρωνε τις βασικές τους προσδοκίες. Στα μέσα του 70’ είχαν χωριστεί σε δύο στρατόπεδα, από την μία τα 16χρονα γιεγιεδάκια που υποστήριζαν το glitter και από την άλλη οι μεγαλύτεροι έφηβοι που ζητούσαν από τους καλλιτέχνες να απευθύνονται σε μεγαλύτερο κοινό και όχι σε μικρογραφίες από glitter και χρώματα των ίδιων.

punks

► Το 77’ οι punks μετέφεραν την έννοια της εργατικής τάξης μέσα από αλυσίδες και σκαμμένα μάγουλα, σε βρώμικα ρούχα και σ’ έναν τραχύ και ετοιμόλογο τρόπο ομιλίας. Η ρητορική ήταν βουτηγμένη στην ειρωνεία. Βασίζονταν στον «τρόμο» μέσα από τα χρώματα, τα περίεργα ρούχα, τις κοτσίδες και τη διάλεκτο. Ήταν δεμένοι με το παρόν με μια Βρετανία που φαινόταν να μην έχει κανένα μέλλον. Στο φαινόμενο punk ορισμένα χαρακτηριστικά ήταν αντιγραφή από τα μαύρα Δυτικοϊνδικά στυλ των «σκληρών» και των Ράστα. Δανείστηκαν πολλά στοιχεία από την reggae όπως στίχους και νούμερα στις εμφανίσεις τους.

► Μιλώντας μέσα από τις τρύπες των σκόπιμα σκισμένων πουκαμίσων τους, έχοντας ντροπιάσει την οικογένεια τους, βρήκαν τον εαυτό τους και πάλι στο σημείο απ’ όπου ξεκίνησαν: σαν «ισοβίτες» στην «απομόνωση» παρ’ όλα τα φανταχτερά τους τατουάζ.

► Η ταύτιση των punks με την κουλτούρα των μαύρων και των Δυτικοϊνδών τους έφερε σε κόντρα με τους teddy boys. Παρ’ όλη την προσέγγιση της punk και της reggae κράτησαν την αυτονομία τους και ήταν ευδιάκριτα αντίθετες μέσα από τους ήχους και τους στίχους τους.