Γιώργος Νικολάου, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Κατερίνα-Ηλέκτρα Κ. Δήμητρα Γ. Χριστίνα Γk.
Έργο «Take Care»: Οδηγός Ορολογίας Ιατρικής Περίθαλψης για Μετανάστες Διάρκεια: από 1 Νοεμβρίου 2012 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2014.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
ΟΝΟΜΑ:ΜΑΝΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΥΛΟΥΔΗΣ
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
Έχεις ένα τουλάχιστον προφίλ σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο;
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Βασιλική Παλαπέρη Μαριέττα Ματζαβέλα
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Χριστόφορος Παπαγιαννόπουλος Κωνσταντίνος Μάριος Ρουβάς Δημήτρης Φάγκρας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Κ.Σ.Β. ΚΑΤΑ της ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ!!! Καλώς ήρθατε στην πρώτη μας εκπομπή!
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Πρόληψη & αντιμετώπιση Ερασμία Φείδη Ψυχοπαιδαγωγός – Αναπληρώτρια Επιστημονικά Υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης «Σχεδία»
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Σχολικός εκφοβισμός.
«Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου 2012» 70ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying)
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Bullying Το νταηλίκι είναι μια μορφή κακοποίησης, πιο συγκεκριμένα εκφοβισμού ή εξαναγκασμού. Αυτή συνεπάγεται περιοδικά επαναλαμβανόμενες πράξεις που.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ MEDITERRANEAN COLLEGE ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
 Υπάρχει πάντα ένας δράστης και ένα θύμα. Ο δράστης είναι αυτός που κάνει bullying και το θύμα είναι το παιδί που το δέχεται.  Ο δράστης μπορεί να.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ι Σχολικός εκφοβισμός και εθνοπολιτισμική ετερότητα: Μια διερεύνηση σε δημόσια.
Ο σχολικός εκφοβισμός Ομάδα κατά του bullying Ο σχολικός εκφοβισμός στον κόσμο!!! Το νταηλίκι είναι μια μορφή κακοποίησης, πιο συγκεκριμένα εκφοβισμό.
Σχολικός Εκφοβισμός.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
ΤΟ ΜΠΟΥΛΙΝΚ ΣΤΑΜΑΤΕΙ ΕΔΩ
Μαρία Μπατσίλη Εκπαιδευτικός, Μ.Α Ιστορίας
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Ερευνα για την σχολικη βια
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΑ»
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γιώργος Νικολάου, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ένας μαθητής θεωρείται θύμα σχολικού εκφοβισμού όταν εκτίθεται συνεχώς και για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αρνητικές πράξεις από έναν ή περισσότερους μαθητές. Ως αρνητική πράξη θεωρείται όταν κάποιος ηθελημένα προκαλεί ύβρη ή δυσανεξία σε κάποιον άλλο. Οι αρνητικές πράξεις μπορούν να εκδηλωθούν με φυσική επαφή, με λεκτικό τρόπο, με χειρονομίες ή με ηθελημένο αποκλεισμό από μία ομάδα. Επιπλέον, μεταξύ θύματος και θύτη θα πρέπει να υπάρχει διαφορά δύναμης, έτσι ώστε το θύμα να μην μπορεί να υπερασπισθεί τον εαυτό του. Ο σχολικός εκφοβισμός εκδηλώνεται χωρίς εμφανή πρόκληση. D. Olweus Ένας μαθητής θεωρείται θύμα σχολικού εκφοβισμού όταν εκτίθεται συνεχώς και για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αρνητικές πράξεις από έναν ή περισσότερους μαθητές. Ως αρνητική πράξη θεωρείται όταν κάποιος ηθελημένα προκαλεί ύβρη ή δυσανεξία σε κάποιον άλλο. Οι αρνητικές πράξεις μπορούν να εκδηλωθούν με φυσική επαφή, με λεκτικό τρόπο, με χειρονομίες ή με ηθελημένο αποκλεισμό από μία ομάδα. Επιπλέον, μεταξύ θύματος και θύτη θα πρέπει να υπάρχει διαφορά δύναμης, έτσι ώστε το θύμα να μην μπορεί να υπερασπισθεί τον εαυτό του. Ο σχολικός εκφοβισμός εκδηλώνεται χωρίς εμφανή πρόκληση. D. Olweus

 Τις τελευταίες δεκαετίες έχει αυξηθεί το μεταναστευτικό ρεύμα από τις πρώην σοσιαλιστικές χώρες και τον αναπτυσσόμενο κόσμο προς τις χώρες της Μεσογείου, μεταξύ αυτών και την Κύπρο.  Αυξημένη παρουσία αλλοδαπών μαθητών στα κυπριακά σχολεία όλων των βαθμίδων.  Το φαινόμενο του bullying υπήρχε και πριν από το μεταναστευτικό ρεύμα.  Αναρωτιόμαστε, ωστόσο, αν η αλλαγή της σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού επηρεάζει – και με ποιο τρόπο – το φαινόμενο.

 Υπάρχει διαφορά ως προς τη θυματοποίηση ανάμεσα σε γηγενείς και αλλοδαπούς μαθητές;  Υπάρχει διαφορά ως προς το είδος του εκφοβισμού ανάμεσα στις δύο κατηγορίες;  Σε ποιους μιλούν για το πρόβλημα οι γηγενείς και οι αλλοδαποί;  Το τελευταίο σημείο είναι σημαντικό για τη Συμβουλευτική στο σχολείο

 Αντιφατικά ερευνητικά δεδομένα  Δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ γηγενών και αλλοδαπών ως προς τη θυματοποίηση (Boulton, 1995; Eslea and Mukhtar, 2000; McKenny, Pepler, Craig and Connolly,2006; Fandrem et al., 2009)  Οι γηγενείς διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο θυματοποίησης (Hanish and Guerra, 2000; Strohmeier and Spiel, 2003; Strohmeier et. al 2008)  Οι εθν(οτ)ικές μειονότητες και οι αλλοδαποί διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο θυματοποίησης (Graham & Juvonen, 2002; von Grunigen et al., 2010)

 Συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Πρόγραμμα Δάφνη  Ημερομηνία έναρξης: Ιανουάριος 2010  Διάρκεια: 2 χρόνια  Συντονιστής: University of Ca ' Foscari (Venice)  Στόχος: ευαισθητοποίηση ολόκληρης της σχολικής κοινότητας για την αντιμετώπιση του προβλήματος, με την ταυτόχρονη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών

 ΕΛΛΑΔΑ (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) : Σλοβενία και Κύπρος  ΡΟΥΜΑΝΙΑ : Ισπανία και Γαλλία  ΙΤΑΛΙΑ : Γερμανία, Πορτογαλία και Βουλγαρία

4 Δημοτικά Σχολεία 2 Γυμνάσια

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Εργαλεία:  Ερωτηματολόγια για γηγενή παιδιά  Ερωτηματολόγια για αλλοδαπά παιδιά Αναφορά σε όλες τις μορφές εκφοβισμού (φυσικός, λεκτικός, ψυχολογικός), όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (εκπαιδευτικούς, γονείς, συμμαθητές) και σε όλους τους χώρους.  Συνεντεύξεις για βοήθεια στην συμπλήρωση του ερωτηματολογίου (μικροί μαθητές, αλλόγλωσσοι) Ανάλυση:  Στατιστικό πακέτο SPSS

Εάν οι συμμετέχοντες:  έχουν βιώσει περιστατικό εκφοβισμού και τι μορφή είχε  υπήρξαν θύματα εκφοβισμού  έχουν εκφοβίσει ποτέ  έχουν ποτέ αναζητήσει στήριξη και από ποιον Αναζήτηση στατιστικά σημαντικών διαφορών ανάμεσα σε Κύπριους και Μη Κύπριους Μαθητές

Στατιστική σημαντικότητα:  2. p=0,010 ( 39% - 54,2% )  4. p=0,018 ( 38% - 51,8% )  6. p=0,000 ( 19,4% – 41% )  7. p=0,005 ( 22% - 36,1% )

Στατιστική σημαντικότητα: p=0,037

 Επιβεβαίωση της υπόθεσης ότι η εθνοπολιτισμική διαφορά επηρεάζει την εμφάνιση του σχολικού εκφοβισμού, τουλάχιστον ως προς τη θυματοποίηση  Οι αλλοδαποί μαθητές φαίνεται να θυματοποιούνται περισσότερο από τους γηγενείς  Ο εκφοβισμός είναι κυρίως λεκτικός – ψυχολογικός και σπανιότερα εκδηλώνεται με σωματική βία  Μέσα στο σχολείο, ο εκφοβισμός εκδηλώνεται κυρίως στις τουαλέτες  Οι Κύπριοι μαθητές μιλούν για το πρόβλημά τους στο σχολείο  Οι Μη Κύπριοι μαθητές μιλούν κυρίως στο σπίτι  Κύπριοι και γηγενείς προτιμούν να μιλούν σε συμμαθητή τους που εμπιστεύονται.  Εκτός σχολείου, οι Κύπριοι μιλούν σε έμπιστό τους φίλο. Οι αλλοδαποί στους γονείς τους..

 Χωρίς να έχουμε εμπειρικά δεδομένα, μπορούμε να υποθέσουμε ότι η γλώσσα δημιουργεί ανασχέσεις στους Μη Κύπριους μαθητές, ώστε να απευθυνθούν στους εκπαιδευτικούς όταν θυματοποιούνται.  Στην Κύπρο υπάρχει ο θεσμός του βοηθού εκπαιδευτικού, αλλά δεν αξιοποιείται από τους Μη Κύπριους μαθητές.  Το γενναιόδωρο δίκτυο κοινωνικής πρόνοιας της Κύπρου, το οποίο συμπεριλαμβάνει και τους μετανάστες και τους πρόσφυγες, σε περιόδους κρίσης επιφέρει τη στοχοποίησή τους.  Η Συμβουλευτική έχει πεδίο δράσης τόσο στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της επικοινωνίας όσο και σ’ αυτή της στήριξης των θυμάτων

 Τι γνωρίζεις σχετικά με τους Κύπριους/Μη Κύπριους συμμαθητές σου;  Οι Μη Κύπριοι συμμαθητές σου έχουν τι έχουν μάθει σχετικά με την Κύπρο χάρη σε σένα;  Γλώσσα  Το Κυπριακό Ζήτημα  Ιστορία του Νησιού  Εκδρομές σε αξιοθέατα  Φαγητό  Ανάπαυση, ξεκούραση  Γλώσσα  Το Κυπριακό Ζήτημα  Ιστορία του Νησιού  Εκδρομές σε αξιοθέατα  Φαγητό  Ανάπαυση, ξεκούραση  Γλώσσα  Τραγούδια  Φαγητό  Παιχνίδια  Γλώσσα  Τραγούδια  Φαγητό  Παιχνίδια

 Η ολοκλήρωση της επεξεργασίας των δεδομένων μας  Η πρόταση στα σχολεία συγκεκριμένων πρακτικών για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!