 Ghazιuddin M.,  Welch K.,  Mohiuddin S.,  Lagrou R. and  Ghaziuddin N.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τζήμου Γ, Μανές Χ, Καραγιάννη Δ, Σκούτας Δ & Πήτα Ρ
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Το Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) ως παράγοντας που σχετίζεται με την εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά σχολικής ηλικίας.
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Εργαστήριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
PCO CONVIN αποτύπωση της αναγνωρισιμότητας της ρευματολογικής ειδικότητας και ο βαθμός χρήσης της από τον γενικό πληθυσμό ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ.

Η έννοια της ταξινόμησης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Διάγνωση, αιτιολογία και ερμηνεία του αυτισμού
Η Θεωρία της Gottfredson
Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος Νεότερα Δεδομένα Χρόνια, νευρο-αναπτυξιακή διαταραχή με νευρολογικά καθοριζόμενες διαφορές: 1.Στη ρύθμιση της προσοχής.
Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας Νευρολογική Νοσηλευτική Ενότητα 6: Οριακές Προσωπικότητες, Παιδιών, Εφήβων και Ενηλίκων Δρ. Χρυσούλα Νταφογιάννη, Επίκουρη Καθηγήτρια.
ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ Η νοητική υστέρηση έχει λάβει κατά καιρούς διαφορετικές ονομασίες όπως, παραφροσύνη, ολιγοφρένεια, πνευματική αναπηρία. Ο όρος «υστέρηση»
ΧΡΗΣΗ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΚΟΣΜΟ Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β’ Παιδιατρική Κλινική, Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ / Υ - Ι V ( για γονείς και εκπαιδευτικούς ) Μάθημα : ΔΕΠ / Υ – Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις Διδάσκουσα : Ε. Διδασκάλου.
ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΑΝΟΙΑ ΑΠΟ ΚΙΝΗΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ Περιτογιάννης Β 1, Φωτοπούλου Β 1, Γκόγκου Α 1, Γιώτη Π 1, Μανθοπούλου.
Προσαρμοσμένη Κινητική Δραστηριότητα Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός.
Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος Νεότερα Δεδομένα Χρόνια, νευρο-αναπτυξιακή διαταραχή με νευρολογικά καθοριζόμενες διαφορές: 1.Στη ρύθμιση της προσοχής.
«ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ» ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΠΛ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Αξιολόγηση παιδιών/ ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
«Η επίδραση του είδους ηγεσίας στη γονεϊκή εμπλοκή στην
Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ
Reduction of pain symptoms through relaxation training and stress management techniques in headache patients Christidis, D. A., Passalidou, C., and Nasiopoulou,
6ο Διεθνές Συνέδριο για τις Εκπαιδευτικές Διδακτικές 2015 (Edu Didactics 2015): Συνδέοντας διδακτικές, ικανότητες και στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική.

Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ). Το σύνδρομο υπερκινητικότητας και διάσπασης.
Περιεχόμενα Θεραπευτική Ιππασία
Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών- SDQ
MEΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΚΣ
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Διδάσκουσα: Διδασκάλου Ε.
Πίνακας :Κλινικά δεδομένα του δείγματος
Πως μπορούν να μάθουν καλύτερα
Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος(DSM V)
10th MIBES – Management of International Business & Economic Systems 15 – 17 Οκτωβρίου 2015 TEI Θεσσαλίας.
4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ ΛΟΙΜΩΞΗ HIV/AIDS
Νικηφόρος Β. Αγγελόπουλος Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Αυτιστική διαταραχή – Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές
Ψυχολογικες και μαθησιακεσ διαταραχες
Όνομα φοιτητή : Ιωάννης Παυλίδης (U151N0311)
Χαράλαμπος Κωνσταντινίδης, MD, FEBU, FECSM Εθνικό Κέντρο Αποκατάστασης
Αεροπορικό Ατύχημα και οι επιπτώσεις του
Θεραπευτικές ευκαιρίες κατά την πρόδρομη φάση της ψύχωσης
ΝΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΡΔΙΟΠΑΘΕΙΕΣ Τσαλογλιδου Α.1, Κουκουρίκος Κ. 2, Κουρκούτα Λ.3 1. Επίκουρη Καθηγήτρια , Τμήμα Νοσηλευτικής,
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ Η ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Β. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
EUPRON ΜΕΛΕΤΗ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ ΣΤΗ ΔΙ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ-ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ. Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.
Σπανάκη Ειρήνη PhD , Ειδική Αγωγή
ΑΑ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΝΟΣΟΥ Γεωργοπούλου Αθανασία1, Κουκουρίκος Κων/νος2 1. ΤΕ Νοσηλεύτρια, Απόφοιτος Τμήματος Νοσηλευτικής,
Πρόγνωση και αντιμετώπιση της αυτιστικής διαταραχής. Πηνελόπη Κονιστή
ΘΩΡΑΚΙΚΟ ΑΛΓΟΣ ΚΕΪΒΑΝΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΥΠΟΤΡΟΦΟΣ Β΄ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΧΕΠΑ.
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Ταξινόμηση, διάγνωση και θεραπεία διαταραχών
Αντικοινωνική συμπεριφορά και σχολικός εκφοβισμός
ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ.
ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
Ελεάνα Αρμάο Αναπτυξιακή Ψυχολόγος Υποψήφια Διδάκτορας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Ghazιuddin M.,  Welch K.,  Mohiuddin S.,  Lagrou R. and  Ghaziuddin N.

 Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να καθορίσουμε αν το Social and Communication Questionnaire, ένα ευρέως διαδεδομένο μέτρο προσυμπτωματικού ελέγχου για τον αυτισμό, μπορεί να διαφοροποιήσει τη διαταραχή αυτιστικού φάσματος(ΔΑΦ) από τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ).

 98 συμμετέχοντες από 7-17 ετών (79 άνδρες και 19 γυναίκες) από όλες τις φυλές  19 συμμετέχοντες έχουν διαγνωστεί με ΔΑΦ  57 συμμετέχοντες με ΔΕΠ-Υ  22 συμμετέχοντες με ΔΑΦ+ΔΕΠ-Υ  Ο δείκτης νοημοσύνης όλων των συμμετεχόντων έπρεπε να είναι πάνω από 70 και ελέγχθηκε με  Weschler Intelligence Scale-ΙV (WISC-IV, 2003)  Weschler Abbreviated Intelligence Scale (WAIS,1999)  Δε βρέθηκαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των τριών ομάδων σε σχέση με το φύλο (Fisher’s Exact Test, p=0.383)και την ηλικία (ANOVA, p=0.129).

 Διάγνωση της ΔΑΦ  Κάθε συμμετέχων συμπλήρωσε τις ακόλουθες κλίμακες αξιολόγησης  the Autism Behavior Checklist (Krug et al. 1980),  the Social and Communication Questionnaire (Rutter et al. 2003),  the Chlild Behavior Checklist (Achenbach 1991) και  the Conner’s Parent Rating Scale-Revised Long Form (Conners 2009)

 Ένας πιστοποιημένος ψυχολόγος με 20ετή εμπειρία και ένας ασκούμενος ψυχολόγος πήραν συνέντευξη από τους συμμετέχοντες και τους γονείς φροντιστές  Η τελική διάγνωση βασίστηκε στα κριτήρια του DSM IV TR  Για τις ανάγκες της έρευνας, οι συμμετέχοντες με Αυτισμό, Σύνδρομο/Διαταραχή Άσπεργκερ και Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (PDDNOS) ομαδοποιήθηκαν ως άτομα με Διαταραχή του Φάσματος του Αυτισμού(ΔΑΦ).

 Διάγνωση της ΔΕΠ-Υ  Οι γονείς ή φροντιστές συμπλήρωσαν τις εξής κλίμακες αξιολόγησης  Conner’s Parent Rating Scale-Revised Long Form (CPRS-R-L; Conners 2009), το  Chlild Behavior Checklist (Achenbach 1991) και το  Social and Communication Questionnaire (Rutter et al. 2003).  Continuous Performance Test

 Διάγνωση ΔΑΦ+ΔΕΠ-Υ  Συμμετέχοντες που πληρούσαν και τις δύο διαγνώσεις κατηγοριοποιήθηκαν στη μικτή ομάδα

 Παλαιότερα ονομαζόταν ως Autism Screening Questionnaire (SCQ, Rutter et al. 1999)  Αποτελείται από 39 ερωτήσεις που απαντιούνται με ναι ή όχι  Με σκορ από 15 και άνω υποδηλώνεται ο αυτισμός

 Υπάρχουν ερωτήσεις που επικεντρώνονται στα προβλήματα επικοινωνίας (‘’Είχε ποτέ αυτός/ή χρησιμοποιήσει λέξεις οι οποίες φαινόταν να τις έχει επινοήσει;’’)  Ερωτήσεις που επικεντρώνονται σε τελετουργικές συμπεριφορές (Είχε ποτέ ειδικά ενδιαφέροντα τα οποία γίνονταν σε ασυνήθιστο βαθμό;)

 Ερωτήσεις που επικεντρώνονται στην απουσία βλεμματικής επαφής (Όταν ήταν στην ηλικία των 4-5 ετών είχε βλεμματική επαφή μαζί σας όταν κάνατε πράγματα μαζί ή μιλούσατε;)  Ερωτήσεις που ασχολούνται με την ανταπόκριση ως προς τους συνομηλίκους(Όταν ήταν στην ηλικία 4-5 ετών ανταποκρινόταν θετικά όταν τον/την πλησίαζε ένα άλλο παιδί;)

 Μέσος όρος των σκορ του SCQ  Οι ομάδες με ΔΑΦ και οι ομάδες με συνύπαρξη ΔΑΦ και ΔΕΠ-Υ δεν παρουσίασαν σημαντικές διαφορές (14.10 και αντίστοιχα)  Οι ομάδες του καθαρού ΔΑΦ και του καθαρού ΔΕΠ-Υ παρουσίασαν ιδιαίτερα σημαντικές διαφορές μεταξύ τους (13.43 έναντι στο 7.08)

 Αποδείχτηκε ότι το SCQ είναι περισσότερο χρήσιμο στη διαφοροποίηση των ομάδων που έπασχαν μόνο από ΔΑΦ και των ομάδων που έπασχαν μόνο από ΔΕΠ-Υ  Αυτό συμβαίνει διότι το SCQ περιέχει ερωτήσεις που επικεντρώνονται στα προβλήματα επικοινωνίας στις τελετουργικές συμπεριφορές στην έλλειψη της βλεμματικής επαφής και στις εκφράσεις του προσώπου

 Αντίθετα το SCQ φαίνεται ότι βοήθησε ελάχιστα στη διαφοροποίηση των ομάδων που πάσχουνε από ΔΑΦ και της μικτής ομάδας (ΔΑΦ+ΔΕΠ-Υ)  Αυτό μπορεί να οφείλεται στην προφανή αλληλοεπικάλυψη των συμπτωμάτων της ΔΑΦ και της ΔΕΠ-Υ ειδικά στις κοινωνικές δεξιότητες

 Το δείγμα λήφθηκε από τριτογενή κλινική.  Οι συμμετέχοντες με νοητική καθυστέρηση εξαιρέθηκαν  Το ADI-R δε χρησιμοποιήθηκε σε όλους τους συμμετέχοντες

 References  Achenbach, T. M. (1991). Integrative guide for the 1991 CBCL 4–18, YSR and TRF Profiles. Burlington: University of Vermont, Department of Psychiatry.   Aman, M. G., & Langworthy, K. S. (2000). Pharmacotherapy for hyperactivity in children with autism and other pervasive developmental disorders. Journal of Autism & Developmental Disorders, 30, 451– 459.[CrossRef]CrossRef   American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (4th ed., text revision). Washington, DC: Author.[CrossRef]CrossRef   Anckarsater, H., Stahlberg, O., Larson, T., Hakansson, C., Jutblad, S. B., Niklasson, L., et al. (2006). The impact of ADHD and autism spectrum disorders on temperament, character, and personality development. American Journal of Psychiatry, 163, 1239–1244.[CrossRef][PubMed]CrossRefPubMed   Berument, S. K., Rutter, M., Lord, C., Pickles, A., & Bailey, A. (1999). Autism screening questionnaire: diagnostic validity. British Journal of Psychiatry, 175, 444–451.[CrossRef][PubMed]CrossRefPubMed   Conners, K. C. (1994). The Conner’s continuous performance test. Toronto: Multi-Health Systems, Inc.   Conners, K. C. (2009). Conner’s Rating Scales-Revised (CRS-R). Pearson Education, Inc.

 Ghaziuddin, M., Weidmer-Mikhail, E., & Ghaziuddin, N. (1998). Asperger syndrome: a preliminary report. Journal of Intellectual Disability Research, 42, 279– 283.[CrossRef][PubMed]CrossRefPubMed   Gillberg, C. (2003). Deficits in attention, motor control, and perception: a brief review. Archives of Disease in Childhood, 88, 904–910.[CrossRef][PubMed]CrossRefPubMed   Goldstein, S., & Schwebach, A. J. (2004). The comorbidity of pervasive developmental disorder and attention deficit hyperactivity disorder: results of a retrospective chart review. Journal of Autism & Developmental Disorders, 34, 329–339.[CrossRef]CrossRef   Hartman, C. A., Luteijn, E., Serra, M., & Minderaa, R. (2006). Refinement of the Children’s Social Behavior Questionnaire (CSBQ): an instrument that describes the diverse problems seen in milder forms of PDD. Journal of Autism and Developmental Disorders, 36, 325– 342.[CrossRef][PubMed]CrossRefPubMed   Kadesjo, B., & Gillberg, C. (2001). Comorbidity of ADHD in Swedish school children. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 42, 487–492.[CrossRef][ PubMed]CrossRef PubMed

 Keen, D., & Ward, S. (2004). Autistic spectrum disorder: a child population profile. Autism, 8, 39–48.[CrossRef][PubMed]CrossRefPubMed   Krug, D., Arick, J., & Almond, P. (1980). Behavior checklist for identifying severely handicapped individuals with high levels of autistic behavior. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 21(3), 221– 229.[CrossRef][PubMed]CrossRefPubMed   Lord, C., Rutter, M., & LeCouteur, A. (1994). Autism diagnostic interview- revised: a revised version of a diagnostic interview for caregivers of individuals with possible pervasive developmental disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 24, 659–685.[CrossRef][PubMed]CrossRefPubMed   Nijmeijer, J. S., Minderaa, R. B., Buitelaar, J. K., Mulligan, A., Hartman, C. A., & Hoekstra, P. J. (2008). Attention deficit/hyperactivity disorder and social dysfunctioning. Clinical Psychology Review, 28, 692–708.[CrossRef][PubMed]CrossRefPubMed   Ogino, T., Hattori, J., Abiru, K., Nakano, K., Oka, E., & Ohtsuka, Y. (2005). Symptoms related to ADHD observed in patients with pervasive developmental disorder. Brain & Development, 27, 345–348.[CrossRef]CrossRef

 Reiersen, A. M., Constantino, J. N., Volk, H. E., & Todd, R. D. (2007). Autistic traits in a population-based ADHD twin sample. Journal of Child Psychology & Psychiatry & Allied Disciplines, 48, 464–472.[CrossRef]CrossRef   Rutter, M., Bailey, A., Berument, S. K., Lord, C., & Pickles, A. (2003). Social Communication Questionnaire (SCQ). Lifetime Version. Los Angeles: Western Psychological Services.   Simonoff, E., Pickles, A., Charman, T., Chandler, S., Loucas, T., & Baird, G. (2008). Psychiatric disorders in children with autism spectrum disorders: prevalence, comorbidity, and associated factors in a population- derived sample. Journal American Academy Child Adolescent Psychiatry, 47, 921–929.[CrossRef]CrossRef   Wechsler, D. (1999). Wechsler Abbreviated Scale of Intelligence (WASI). San Antonio: Psychological Corporation.   Wechsler, D. (2003). WISC-IV technical and interpretive manual. San Antonio: Psychological Corporation.