ΔΙΧΟΝΟΙΑ Η παγίδα που δεν πρέπει να πέσουμε ποτέ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Advertisements

Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Η παραβολή του σπλαχνικού πατέρα (παραβολή του «ασώτου υιού»)
Η φωτογραφία είναι του Είναι τραβηγμένη γωνία Πανεπιστημίου και Όθωνος, μπροστά από το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία». Το τανκς είναι Γερμανικό,
‘Aπιστος Σύντροφος ?.
Η περιγραφή της μάχης του
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
O Α ΊΣΩΠΟΣ ΜΑΣ ΕΜΠΝΕΕΙ … Δημιουργώντας το δικό μας μύθο…
Βλέπω την ιστορία Δραστηριότητες Διαδίκτυο Χριστίνα Οικονόμου.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Ο Μεχμετ αλη.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Οι κυριότερες φάσεις του πολέμου Βασικά σημεία του μαθήματος.
28/1/2012 Συνεντεύξεις για τις Επικοινωνίες σε Διάφορες Εποχές…
Δυσνόητα Ένα πρωί στη λίμνη, ο σύζυγος επιστρέφει μετά από πολλές ώρες ψαρέματος και παίρνει έναν υπνάκο στο φορτηγάκι. Η σύζυγος, αν και δεν.
Lord Robert Baden Powell of Gilwell. TΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΥΜΑ Αγαπητοί μου πρόσκοποι, είμαι 80 ετών (πώς σας φαίνεται;) αλλά δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι.
Το μεγάλο μυστικό Η δική μου περιπέτεια.
Κωστής Κουρσάρης Μιχάλης Κοντοπίδης
Η’ Δημοτικό Σχολείο Πάφου - Ιορδάνειο Ιστορία Δ’ Τάξης
O γέρος και τα τρία αδέλφια
Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μυκάλης
ΜΙΑ Η ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Ιστορία Δ’ Τάξης
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 431π.Χ π.Χ..
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – Ο ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ο Γεωργός και τα Παιδιά του
ΜΑΡΘΑ, ΑΘΗΝΑ, ΓΙΩΤΑ, ΝΙΚΟΣ, ΗΛΙΑΣ
Η Μακεδονία, μια νέα ελληνική δύναμη Βασικά σημεία του μαθήματος.
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΚΥΠΡΟΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Ιστορία Δ’ Τάξης Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Στέλιος Οδυσσέως.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Η κρίση στα Βαλκάνια Ενότ. 4η κεφ. 6 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
{ Ενότητα 3 η κεφ. 12 Η δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου- Διονύσιος Σολωμός Ούρδας Ιωάννης 2013.
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
Ταξίδι στον χρόνο. Περσική Αυτοκρατορία Σακκα, Ν. (μτφ) (2002). Εγκυκλοπαίδεια του Αρχαίου Κόσμου, Αθήνα: Άγκυρα, σ.52.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
17/09/2015 ΣΤ΄2. ΑΙΣΩΠΟΣ Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα λιοντάρι που δεν ζούσε σε μια σπήλια όπως τα άλλα λιοντάρια αλλά σε ένα παλάτι, γιατί ήταν ο.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ - ΟΛΟΗΜΕΡΟ
‘’ ΚΥΠΡΟΣ-ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ’’
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
‘’Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ’’
28η Οκτωβρίου 1940.
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
οι κυριοτερεσ φασεισ του πολεμου
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Ο μ.αλεξανδροσ στον 21 αιωνα
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η ζωή του Φαρνάβαζου Ο Φαρνάβαζος ήταν αξιωματούχος της Αχαιμενιδικής Αυτοκρατορίας από βασιλική γενιά. Η γέννησή του τοποθετείται πριν από το 444 π.Χ.
Ο Λεωνίδας Α’ της Σπάρτης γεννιέται περί το 540 π. x
Το τέλος της Επανάστασης και η ελληνική ανεξαρτησία
Ο Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Η ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΧΟΝΟΙΑ Η παγίδα που δεν πρέπει να πέσουμε ποτέ ΔΙΧΟΝΟΙΑ Η παγίδα που δεν πρέπει να πέσουμε ποτέ 54ο Δ.Σ. ΠΕΙΡΑΙΑ Επιμέλεια: Δ1 τάξη Δασκάλα: Ξένια Κόντου Μάιος 2015

ΦΡΑΣΕΙΣ, ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΧΟΝΟΙΑ Kωνσταντίνος Αδαμόπουλος, Γιώργος Αθανασόπουλος

Η ΔΙΚΗ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΕΤΑ ΤΗ ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΩΝ ΑΡΓΙΝΟΥΣΩΝ

Στη διάρκεια του πρώτου γενικευμένου εμφύλιου σπαραγμού, του Πελοποννησιακού Πολέμου συνέβη ένα περιστατικό που φανερώνει τον διαχρονικά απαράλλακτο κι απίστευτο χαρακτήρα του Έλληνα. Το 406 π.Χ. έγινε η ναυμαχία στις Αργινούσες στην οποία ο συμμαχικός στόλος των Αθηναίων νίκησε τον αντίστοιχο σπαρτιατικό. Η ολιγαρχική αντιπολίτευση στην Αθήνα, για να πλήξει το κύρος και τη δημοφιλία του Περικλή, επωφελήθηκε από το γεγονός ότι λόγω θαλασσοταραχής οι Αθηναίοι δεν κατάφεραν να περισυλλέξουν όλα τα πτώματα των στρατιωτών τους και κατηγόρησε για ασέβεια προς τους νεκρούς τούς οκτώ επικεφαλής στρατηγούς του στόλου (μεταξύ των οποίων ήταν και ο ένας γιος του Περικλή). Στη δίκη που ακολούθησε καταδικάστηκαν όλοι σε θάνατο κι εκτελέστηκαν! Έτσι, ένας θρίαμβος μετατράπηκε σε πανωλεθρία για λόγους πολιτικών σκοπιμοτήτων! Ολόκληρη η Ιστορία μας βρίθει από τέτοια παραδείγματα όπου επιτελούμε το καλύτερο και αμέσως μετά το ακυρώνουμε εμείς οι ίδιοι. Στέλιος Αποΐφης

ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ: ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ Η ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ: ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ Η ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ

Συνήθως μας αρέσει να κατηγορούμε τον περίφημο «ξένο δάκτυλο», ξεχνώντας όμως παράλληλα να πούμε ότι για να διεισδύσει χρειάζεται κι εσωτερικούς προδότες και ότι πάντα είχαμε πολλούς τέτοιους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της νοοτροπίας του Έλληνα, ο οποίος συνήθως πάνω από τις φιλοδοξίες και τα συμφέροντά του δεν βάζει τίποτε άλλο, ήταν και ο περίφημος Αλκιβιάδης. Αν και Αθηναίος πολίτης, επί σειρά ετών έπαιζε τριπλό παιχνίδι, για προσωπικά συμφέροντα και φιλοδοξίες. Ερχόταν σε σύγκρουση με τους Αθηναίους, πήγαινε με τους Σπαρτιάτες. Ερχόταν σε σύγκρουση και με τους Σπαρτιάτες, πήγαινε με τους Πέρσες! Ερχόταν σε σύγκρουση και με τους Πέρσες, ξαναπήγαινε με τους Αθηναίους! Μπορούμε να τον χαρακτηρίσουμε σαν το κλασικό αρχέτυπο του Έλληνα, ο οποίος συνήθως η μόνη πατρίδα που αναγνωρίζει και παραδέχεται είναι ο εαυτός του και το συμφέρον του! Μιχάλης Αποστολίδης

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Ο πρώτος εμφύλιος πόλεμος στην Ελλάδα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Ο πρώτος εμφύλιος πόλεμος στην Ελλάδα

Αφού πρώτα γράψαμε μια μοναδική στρατιωτική εποποιία, νικώντας τον πάνοπλο και πολυάριθμο στρατό και στόλο της Περσικής Αυτοκρατορίας, στη συνέχεια καταστραφήκαμε μόνοι μας με τον εξοντωτικό τριακονταετή εμφύλιο Πελοποννησιακό Πόλεμο (τον οποίο, σύμφωνα με μια άποψη, υποδαύλισαν οι Πέρσες, για να εκδικηθούν για την ήττα τους)! Ηλιάνα Βέρρα

Η ΔΙΧΟΝΟΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΓΟΝΩΝ ΤΟΥ Μ Η ΔΙΧΟΝΟΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΓΟΝΩΝ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Αιτία διάλυσης μιας αυτοκρατορίας

Μέσα σε δέκα χρόνια ο Μέγας Αλέξανδρος έφτιαξε μια αχανή αυτοκρατορία, τη μεγαλύτερη που είχε δει ο κόσμος μέχρι τότε, η οποία όμως έμελλε να είναι και η βραχυβιότερη. Μέσα σε διάστημα λιγότερο από ένα αιώνα, οι εσωτερικές διαμάχες και οι συγκρούσεις των επιγόνων του (Πτολεμαίοι, Σελευκίδες, κ.ά) την εξασθένισαν με αποτέλεσμα να κυριευθεί από τους Ρωμαίους! Άγγελος Βρόντας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 Η διχόνοια μεταξύ οπλαρχηγών και «καλαμαράδων»

Το 1823, μόλις δύο χρόνια μετά από την Επανάσταση του 1821 ξέσπασε εμφύλιος πόλεμος μεταξύ οπλαρχηγών και «καλαμαράδων» (πολιτικών) για το ποιος θα έχει την εξουσία μετά από τη μελλοντική απελευθέρωση! Λόγω αυτού του παράλογου εμφυλίου η Επανάσταση έπνεε τα λοίσθια και η τελική απελευθέρωση επιτεύχθηκε χάρη στην επέμβαση των «ξένων δυνάμεων» (Αγγλία, Γαλλία, Ρωσία) οι οποίες νίκησαν τον τουρκικό στόλο στη ναυμαχία του Ναυαρίνου (1827), πράγμα που τους επέτρεψε στη συνέχεια να επεμβαίνουν στα εσωτερικά μας! Ειρήνη Δήμα

ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΧΑΣΜΟΣ Βενιζελικοί και Βασιλικοί 1919-1922

Το 1912-1913 γράψαμε μια νέα πολεμική εποποιία απελευθερώνοντας από τον τουρκικό ζυγό τη Μακεδονία και την Ήπειρο. Μέσα σε λιγότερο από δέκα χρόνια (1919-1922) κι εξαιτίας κυρίως του Εθνικού Διχασμού (Βενιζελικοί – Βασιλικοί) χάσαμε την πανάρχαια κοιτίδα του Ελληνισμού, τη Μικρά Ασία! Μαγδαληνή Δράκου

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

Το 1940-1945 γράψαμε νέο έπος με την αντίσταση κατά των Γερμανών. Αμέσως μετά, κι ενώ ο κόσμος είχε ήδη χωριστεί από τους Μεγάλους στο Ανατολικό (κομμουνιστικό) Μπλοκ και στο Δυτικό και ο Στάλιν είχε ενημερώσει τους Έλληνες κομμουνιστές να μην περιμένουν βοήθεια από τη Σοβιετική Ένωση, εκείνοι ξεκίνησαν τον γνωστό καταστροφικό Εμφύλιο Πόλεμο! Στρατής Εγγλέζος

ΑΙΣΩΠΟΣ Ο αρχαίος παραμυθάς έγραψε μύθους για τη διχόνοια ΑΙΣΩΠΟΣ Ο αρχαίος παραμυθάς έγραψε μύθους για τη διχόνοια

Ο Αίσωπος ήταν αρχαίος Έλληνας μυθοποιός και μυθογράφος Ο Αίσωπος ήταν αρχαίος Έλληνας μυθοποιός και μυθογράφος. Θεωρείται ιδρυτής του λογοτεχνικού είδους που σήμερα ονομάζεται παραβολή ή αλληγορία. Για τη ζωή του δεν υπάρχουν ακριβείς και συγκεκριμένες πληροφορίες, από πολλούς μάλιστα αμφισβητείται ακόμη και η ύπαρξή του. Είναι ο διασημότερος από τους αρχαίους μυθοποιούς, αναμφισβήτητος πατέρας του αρχαίου μύθου. Θεωρείται επίσης ο κορυφαίος της λεγόμενης διδακτικής μυθολογίας. Δεν έγραψε κανέναν από τους μύθους αλλά τους διηγούνταν προφορικά. Μαρτίνα Εργαζάκη

ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΤΑΥΡΟΙ

Ένα λιοντάρι πέτυχε δύο ταύρους και ήθελε να τους σκοτώσει Ένα λιοντάρι πέτυχε δύο ταύρους και ήθελε να τους σκοτώσει. Εκείνοι ωστόσο προέταξαν τα κέρατα τους και δεν το άφηναν να τους πλησιάσει. Βλέποντας το λιοντάρι πως δεν θα μπορούσε να του κάνει καλά και τους δυο μαζί, αποφάσισε να τους ξεγελάσει. Λέει στο ένα: «Αν προδώσεις τον σύντροφο σου, δεν πρόκειται να πειράξω εσένα». Με αυτό τον τρόπο κατάφερε να κατασπαράξει και τους δυο. Αυτό συμβαίνει και στις κοινωνίες και στους ανθρώπους, όταν είναι ενωμένοι και δεν ξεγελιούνται από τους εχθρούς, επιβιώνουν. Αντιθέτως, αν περιφρονήσουν την ενότητα τους, τότε εύκολα γίνονται παιχνίδι στα χέρια των αντιπάλων. Γιάννης Εργαζάκης

Ο ΓΑΪΔΑΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΤΖΙΤΖΙΚΑΣ

Ένας γάιδαρος άκουε το τζιτζίκι να τραγουδά κι ευχαριστημένος τον ρώτησε: «Μα τι τρως κι έχεις τόσο γλυκιά φωνή;» «Η τροφή μου είναι αέρας και δροσιά» απάντησε εκείνος. Ο γάιδαρος λοιπόν νόμισε πως έμαθε το μυστικό που κάνει τις φωνές όμορφες και άνοιξε αμέσως το στόμα για να χορτάσει από αέρα και δροσιά, κι έμεινε χάσκοντας μέχρι που λιμοκτόνησε. Ο μύθος δηλώνει πως δεν έχουμε όλοι την ίδια φύση και πως είναι τρέλα να προσπαθούμε τα αφύσικα. Μάνος Ζαχαρόπουλος

Ο ΦΤΩΧΟΣ ΚΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ εικόνα: Βαλάντης Βελεγρίνης Ο ΦΤΩΧΟΣ ΚΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ εικόνα: Βαλάντης Βελεγρίνης

Κάποιος φτωχός τραβούσε τον δρόμο του φορτωμένος ένα δεμάτι ξύλα, καθώς πήγαινε σαν να ζαλίστηκε, άφησε το φορτίο, κάθισε και τον θάνατο από απελπισία καλεί λέγοντας: «Ω θάνατε...» Αμέσως ο θάνατος έφτασε και του είπε: «Για ποιο λόγο με καλείς;» Κι ο άνδρας λέει: «Για τα ξύλα, βοήθα με να τα σηκώσω από την γη». Ο μύθος δείχνει πως οι άνθρωποι αγαπούν τη ζωή παρά τα βάσανα και τις στεναχώριες. Άννα Καραλή

ΤΟ ΧΕΛΙΔΟΝΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΡΑΚΑΣ

Το χελιδόνι και ο κόρακας περί της ομορφιάς τους λογομαχούσαν, λέει λοιπόν ο κόρακας στο χελιδόνι: «Η ομορφιά σου κρατάει όσο κι η Άνοιξη, τον χειμώνα δεν τον αντέχεις. Όμως το δικό μου σώμα και στο κρύο του χειμώνα και στην ζέστη του καλοκαιριού γενναία αντιστέκεται». Ο μύθος δηλώνει πως η υγεία και η αντοχή αξίζουν περισσότερο από την ομορφιά. Δέσποινα Κλεφτάκη

ΠΟΤΑΜΟΙ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΑ

Μαζεύτηκαν τα ποτάμια και ξεκίνησαν να κατηγορούν την θάλασσα, λέγοντας της: «Γιατί εμείς ερχόμαστε και είμαστε γλυκά, όταν όμως μπούμε σε σένα, γινόμαστε αλμυρά και πικρά;» Η δε θάλασσα βλέποντας ότι την επιτιμούσαν, λέει: «Μην έρχεστε για να μην γίνεστε αλμυρά!» Ο μύθος αυτός κατακρίνει όσους άκαιρα ζητάνε πράγματα παρόλο που είναι ήδη ωφελημένοι. Μαρία Κόντη

ΔΥΟ ΚΟΚΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΕΤΟΣ εικόνες: Δημήτρης Γιαννούλας ΔΥΟ ΚΟΚΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΕΤΟΣ εικόνες: Δημήτρης Γιαννούλας

Δύο κόκορες παλεύανε. Αυτός που έχασε τραβήχτηκε σε μια γωνιά. Ο δε άλλος, ο νικητής, ανέβηκε όσο ψηλότερα μπορούσε στο κοτέτσι και φούσκωνε και καυχιόταν για τη νίκη του, μέχρι που όρμησε ένα αετός και τον άρπαξε. Δηλώνει ο μύθος πως δεν χρειάζεται να υπερβάλλουμε ως προς τις επιτυχίες μας και να συμπεριφερόμαστε χωρίς φρόνηση. Αλεξάνδρα Κοντραφούρη

ΤΟ ΚΟΡΑΚΙ ΜΙΜΕΙΤΑΙ ΤΟΝ ΑΕΤΟ

Το κοράκι είδε κάποτε τον αετό να αρπάζει ένα αρνί και θέλησε να τον μιμηθεί. Βλέποντας στο κοπάδι ένα κριάρι προσπάθησε να το αρπάξει. Όμως τα νύχια του μπλέχτηκαν στην προβιά κι όταν ήρθε ο βοσκός, το σκότωσε κατευθείαν. Δηλώνει λοιπόν ο μύθος πως όταν ο αδύναμος προσπαθεί να παραστήσει το δυνατό, δε γίνεται μονάχα ρεζίλι αλλά κινδυνεύει και να σκοτωθεί από βλακεία. Βασίλης Δημόπουλος