ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές πληροφορίες για την Α΄ τάξη
Advertisements

 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Προγράμματα αναφοράς - Αξιοποίηση της εγκυκλοπαίδειας Κλιμάκιο Πληροφορικής Σεπτέμβριος 2005.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ-ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (BIOGRAPHICAL INTERPRETATIVE)
Τοπικό Εργαστήρι κατάρτισης SHARP
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
Μαριλένα Παπαχριστοφόρου, Ερευνήτρια, Κέντρον Ερεύνης Ελληνικής Λαογραφίας, «Η ανάπτυξη της εφαρμογής τεκμηρίωσης και διαχείρισης του ψηφιοποιημένου υλικού»
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Κριτική ανάγνωση κειμένων
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
H ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
MAΘΗΜΑ 7 ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ.
Μεθοδολογία Έρευνας 3 ο εξάμηνο Συνάντηση 9 η Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
MAΘΗΜΑ 4 ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ.
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Να μάθουν την ιστορία του Γ.Σ.Ο (πότε και πως ιδρύθηκε, τα ιδρυτικά του μέλη και λίγα λόγια για τον καθένα). Να εντοπίσουν τις διάφορες εκδηλώσεις που.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Αναλυση ποιοτικων δεδομενων
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Αφήγηση αφήγηση.
Μελλοντικές Προκλήσεις στην Επιστήμη και Μηχανική του Περιβάλλοντος
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ
Ρίκη Βαν Μπούσχοτεν Αθήνα, 4/4/16
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Δομή ερευνητικής εργασίας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Φροντιστηριακό μάθημα «Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας»
Μεθοδολογία έρευνας και συγγραφής επιστημονικών εργασιών – αγγλική ορολογία εισαγωγή.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Νεοελληνική Ιστορία. Εισαγωγικά 1η Συνάντηση 5/10/20126
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ

Βιβλιογραφία P. Thompson, Φωνές από το Παρελθόν, κεφ. 9, σ. 321-370 Γ.Τσιώλης, Βασικές αρχές της ανάλυσης βιογραφικών αφηγηματικών κειμένων, στο Γ.Τσιώλης, Ιστορίες ζωής και βιογραφικές αφηγήσεις, σ. 188-202. Γ. Τσιωλης, Τα στάδια της ανάλυσης βιογραφικών αφηγηματικών κειμένων, στο ίδιο, σ. 203-210. Ρ.Βαν Μπούσχοτεν, 2011 “Έχω κάνει 100 συνεντεύξεις. Τι να τις κάνω;” http://cretaadulteduc.gr/blog/?p=381

Τρόποι παρουσίασης προφορικών μαρτυριών σε βιβλία Επιστημονική μονογραφία Μεμονωμένη αφήγηση ζωής Συλλογή αφηγήσεων ζωής Συνδυασμός αφηγήσεων ζωής και ιστορική ή κοινωνιολογική ανάλυση

Επιστημονική μονογραφία Π.Χαντζαρούλα, Σμιλεύοντας την υποταγή, 2012 Δ.Λαμπροπούλου, Οικοδόμοι, 2009

Μεμονωμένη αφήγηση ζωής M.Shostak, Nisa, the Life and Words of a !Kung Woman, 1988 Τ.Βερβενιώτη, Διπλό Βιβλίο, 2003

Συλλογή αφηγήσεων ζωής Βαν Μπούσχοτεν, Περασάμε πολλές μπόρες, κορίτσι μου… R.Frazer, Blood of Spain, 1986

Συνδυασμός αφηγήσεων ζωής και επιστημονικής ανάλυσης Boeschoten-Danforth, Παιδιά του ελληνικού Εμφυλίου, 2015 P.Thompson, The Edwardians, 1975

Ανάλυση συνεντεύξεων Βήμα 1: επεξεργασία περιεχομένου Περίληψη Απομαγνητοφώνηση με επικεφαλίδες Ευρετηρίαση με λέξεις κλειδιά (εντοπισμός θεματικών, ενδ. χρήση λογισμικού, Nvivo, Atlas, Stories Matter) Αξιολόγηση συνέντευξης ως προς την αξιοπιστία http://www.stories-matter.com/

Βήμα 2: Επιλογή κατάλληλης μεθόδου ανάλυσης Είδη ανάλυσης: Αφηγηματική ανάλυση Ιστορική ανασύνθεση, συνδυασμός με άλλες πηγές «Εθνοκοινωνιολογική» ανάλυση (D.Bertaux)

Ανάλυση ατομικών συνεντεύξεων: η αφηγηματική ανάλυση Για τη μεθοδολογία της αφηγηματικής ανάλυσης, βλέπε G.Rosenthal. 2013. H βιογραφική έρευνα. Στο Τσιώλης, Γ. & Σιούτη, Ε. (2013): Βιογραφικές (ανα)κατασκευές στην ύστερη νεωτερικότητα, Νήσος, Αθήνα, 63-110. Γ.Τσιώλης. 2014. Μέθοδοι και τεχνικές ανάλυσης στην ποιοτική κοινωνική έρευνα, Εκδόσεις Κριτική, σ. 197-360.

Διάκριση βιωματικού & αφηγηματικού χρόνου Βιωματικός χρόνος: σημαντικότεροι βιογραφικοί σταθμοί Κατάρτιση κοινωνικού προφίλ αφηγητή Ερμηνεία βιογραφικών συμβάντων: ποια συμβάντα έχουν σημαδέψει τον πληροφορητή; Ποιες ρήξεις/τομές; Ποιες κανονικότητες;

Αφηγηματικός χρόνος Ανάλυση κειμενικής διάρθρωσης της αφήγησης: ποια είδη του λόγου, ρυθμός αφήγησης Ποιες θεματικές ενότητες; Με ποια σειρά παρουσιάζονται; Ποια θέματα αποσιωπούνται; Υπάρχει μια εσωτερική λογική; Πως συσχετίζεται ο αφηγηματικός χρόνος με το βιογραφικό; Επιλογή σημαντικών αποσπασμάτων για περαιτέρω ανάλυση

Ανάλυση σημαντικών αποσπασμάτων Τι λέει το απόσπασμα; Πως παρουσιάζεται στην αφήγηση (είδη του λόγου, πχ αφήγηση, έκθεση πεπραγμένων, ειρωνεία, ανέκδοτο) Γιατί παρουσιάζεται το απόσπασμα εδώ (σχέση με συνολική αφηγηση) Γιατί παρουσιάζεται με αυτή τη μορφή; Τι μας λέει για την αυτό-εικόνα του πληροφορητή; Τι μας λέει για τη θέση του στην κοινωνία; Τι μας λέει για τη θέση του στην ιστορία;

Ένταξη ατομικών περιπτώσεων σε σύνολο συνεντεύξεων Ανασυγκρότηση ατομικής περίπτωσης Σύγκριση με άλλες περιπτώσεις Γενίκευση

Ιστορική ή κοινωνιολογική ανασύνθεση Η πιο συνηθισμένη μορφή ανάλυσης στην προφορική ιστορία Συνδυασμός προφορικών μαρτυριών με άλλες πηγές Εστίαση στο ρόλο της προφορικής μαρτυρίας στη διατύπωση νέων ερμηνειών/ Βλ. Thompson 2002:351-364

Ανάλυση συνόλου συνεντεύξεων Κάθετη ανάγνωση – λεπτομερή ανάλυση μεμονωμένων αφηγήσεων ζωής Οριζόντια ανάγνωση – σύγκριση ομάδων συνεντεύξεων ως προς τις θεματικές (εναλλακτικά) ελεύθερη αναζήτηση κοινών ρητορικών/θεματικών Επιλογή χαρακτηριστικών περιπτώσεων: κανονικότητες – σημεία ρήξης Σημείο κορεσμού;

Εθνοκοινωνιολογική ανάλυση (D.Bertaux, Les recits de vie) Οριζόντια ανάγνωση συνεντεύξεων Διατύπωση ερμηνευτικών υποθέσεων από την αρχή Συγκριτική ανάλυση συνεντεύξεων: Επαναλαμβανόμενα σχήματα Ανάλυση και τυπολογία χαρακτηριστικών βιογραφικών διαδρομών Παράδειγμα: Μ.Λιάπη 2009 Στρατηγικές κοινωνικής ένταξης των μεταναστριών: περιορισμοί, επιλογές και προοπτικές, στο Βαϊου, Ντ & Μ. Στρατηγάκη, (επ) Το φύλο της μετανάστευσης, Αθήνα: Μεταίχμιο, σ. 163-194

Επιλογή αποσπασμάτων για το μουσείο Κριτήρια Λέει κάτι το σημαντικό για το ερευνώμενο θέμα Ποικιλία οπτικών γωνιών Εκφράζει μια «κανονικότητα», κοινές εμπειρίες Εκφράζει μια εξαίρεση, το απροσδόκητο Θέμα ταμπού Δυνατότητα συνδυασμού με άλλα τεκμήρια (προφορική μαρτυρία, έγγραφο, αντικείμενο, φωτογραφία)