Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία Φράγκου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Functional Anatomic Models of Language: Assembling the Pieces
Advertisements

Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Τα Ημισφαίρια του Εγκεφάλου
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Στάδια της έρευνας 1. Τίτλος της έρευνας 2
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Κεντρικό Νευρικό Σύστημα και Περιφερειακό Νευρικό Σύστημα
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Επιληψία „Μία ιερή ασθένεια“ Έφη Λιακοπούλου ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ 2013.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑ MARKETING - MANAGEMENT Καθηγήτρια: Βλάχβεη Ασπασία Φεβρουάριος 2013 Μαρνέρη Ευγενία.
Νευροδιαβιβαστές και συνάψεις
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΩΝ
Δοκιμή Βαθμολόγησης (Scoring test)
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
Μεταιχμιακό ή Στεφανιαίο (limbic) Σύστημα
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
ΔΙΚΤΥΩΤΟΣ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Συναισθηματική Υπολογιστική «Εβδομάδα 2-Μη επεµβατικές µετρήσεις κεντρικού νευρικού συστήµατος και ευρήματα στη συναισθηματική νευροεπιστήμη»
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Εισαγωγή στην κίνηση Μύες και μυϊκοί υποδοχείς Νωτιαία αντανακλαστικά
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΑ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ ΤΟΥ ΤΟΚΕΤΟΥ ΚΟΤΣΙΡΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΚΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΕΥΤΕΡΠΗ ΠΟΝΑΩ!!
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
Πλαστικότητα του εγκεφάλου   Μορφογένεση του εγκεφάλου   Μάθηση και Μνήμη   Επανόρθωση βλαβών.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
9. Νευρικό σύστημα Βιολογία Α’ Λυκείου. Νευρικό σύστημα ►Δ►Δ►Δ►Διατήρηση εσωτερικού περιβάλλοντος σταθερού (ομοιόσταση) ΝΝΝΝευρικό σύστημα ΕΕΕΕνδοκρινικό.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 8.
Συνέντευξη με νήπια.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ - ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Υποθέσεις εργασίας και μεταβλητές
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Κεντρικό νευρικό σύστημα
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΠΜΣ “Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη” 10 Απριλίου 2014
Εργασία για το μάθημα «Συγκίνηση και Νόηση»
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
Γενικά χαρακτηριστικά
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9
Εισαγωγή στη Γλωσσολογία Α. Τερζή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
3. Προσθεγκέφαλος.
Νευροανατομία Διάμεσος Εγκέφαλος.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3 ΤΕΛΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ
Βασική ανατομική οργάνωση
Νευροανατομία (Πρόσθιος – Διάμεσος Εγκέφαλος)
ΝΕΥΡΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ 1.
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΩΝ
Βασική ανατομική οργάνωση
Μεταιχμιακό ή Στεφανιαίο (limbic) Σύστημα
Ο εγκεφαλικός φλοιός εγκεφαλικά ημισφαίρια: φλοιός (φαιά ουσία) και λευκή ουσία input/output με την αντίθετη πλευρά επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω του μεσολοβίου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία Φράγκου ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία Φράγκου Ονομα: Φαμπιόλα Λένγκο Α.Μ.: 4990 Ακαδημαϊκό Έτος: 2011-2012

Μουσική και συναισθήματα στον εγκέφαλο: θέματα οικειότητας

Η μουσική ευχάριστη εμπειρία Άρα: Η μουσική μεταφέρει συναισθήματα Εισαγωγή Η μουσική ευχάριστη εμπειρία Άρα: Η μουσική μεταφέρει συναισθήματα

Με την παρούσα μελέτη... Αν οικειότητα και αισθητικές προτιμήσεις στη μουσική έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στον καθορισμό της συναισθηματικής εμπλοκής του ακροατή και ποιος από τους δύο παράγοντες συμβάλλει πιο πολύ στην πρόσληψη από μεταιχμιακά κέντρα του εγκεφάλου.

Οι περισσότερες μελέτες για τη διερεύνηση της ψυχολογικής και νευρωνικής βάσης για την επίδραση της μουσικής στα συναισθήματά μας  αντίληψη, επαγωγή, και την αναγνώριση των βασικών συναισθημάτων, όπως την ευτυχία και τη θλίψη.  ηχητικά χαρακτηριστικά( μελωδία και ο ρυθμός)  καθορισμός της μουσικής(χαρούμενοι και λυπημένοι )

Βασικά συναισθήματα άμεσες συναισθηματικές αντιδράσεις στη μουσική  Βασικά συναισθήματα άμεσες συναισθηματικές αντιδράσεις στη μουσική  προέρχονται κυρίως από το εγκεφαλικό στέλεχος

Από εκτίμηση ακουστικών ιδιοτήτων της μουσικής Η μουσική απόλαυση... Αισθητική συγκίνηση Από εκτίμηση ακουστικών ιδιοτήτων της μουσικής Ατομικοί παράγοντες: Εξοικείωση με τη μουσική Προσωπικότητα Τρέχουσα διάθεση

Η αναγνώριση και ο προσδιορισμός των βασικών συναισθημάτων στη μουσική Ερωτηματολόγιο Έλεγχος εγκεφάλου προσβεβλημένων ασθενών Καταγραφή αντιδράσεων του ΑΝΣ Μέτρηση των απαντήσεων του ΚΝΣ

Μουσική που προκαλείται από νευρικό ρίγος και από μουσική σύμφωνία Θετικά συναισθήματα

Περιοχές του εγκεφάλου που ενεργοποιούνται: Επικλινής πυρήνας(NAc) Καλυπτρα Περιοχή του προμετωπιαίου φλοιού

Επιπτώσεις Συνειδητή προτίμηση μουσικής ( πρόσθιος κεντρικός λοβός, φλοιός του προσαγωγίου,προπετωπιαίος λοβός) Αναγνώριση μουσικής(χαρούμενη ή λυπημένη) (Ακουστικές περιοχές και πρόσθιος κεντρικός λοβός)

Εξοικείωση Παράγοντας διακύμανση μουσικής απόλαυσης συμπάθεια για μια μουσική

Αίτιο αυτού του φαινομένου Για παράδειγμα... Όσο πιο πολύ εξοικειωμένοι είμαστε με ένα μουσικό κομμάτι τόσο πιο πολύ μας αρέσει (το συγκεκριμένο μουσικό κομμάτι). Αίτιο αυτού του φαινομένου Η έκθεση του ακροατή Δηλ Η συναισθηματική εμπλοκή του ακροατή με το μουσικό κομμάτι

Χρησιμοποιώντας τομογραφία εκπομπής ποζιτρονίων (ΡΕΤ)...

Ενεργοποιήσεις πρόσθιο τμήμα των κροταφικών λοβών οπίσθιο τμήμα της άνω κροταφικής έλικας πρόσθιο και οπίσθιο τμήμα των έσω μετωπιαίων λοβών έλικες του προσαγωγείου αριστερή κάτω μετωπιαία έλικα μεσαίο τμήμα της αριστερής άνω κροταφικής έλικας

Χρησιμοποιώντας μαγνητική τομογραφία...

η νευρωνική βάση τηςοικειότητας, αναλύθηκε με αποσπάσματα  κλασικής μουσικής (γνωστή και άγνωστη)  δείχνοντας ενεργοποιήσεις :     στην αριστερή μετωπιαία περιοχή ( ανώτερη μετωπική έλικα (SFG))  στην αριστερή άνω κροταφική αύλακα (STS)  βρεγματικές περιοχές, ( το οπίσθιο τμήμα του αριστερού έλικα προσαγωγίου, η δεξιά γωνιώδη έλικα (AG) )  Επιπλέον ενεργοποιήση αριστερού ημισφαιρίου(SFG, IFG AG, προσφηνοειδές λόβιο και παραϊπποκάμπια έλικα, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα μπορούσε να υπάρχει μια πολύπλοκο νευρικό σύστημα για την αίσθηση της οικειότητας, η οποία είναι ανεξάρτητη από το αισθητήριο όργανο.

Ενεργοποίηση κοιλιακού ραβδωτού σώματος Λήψη ντοπαμινεργικών νευρώνων του VTA Κεντρική δομή αναψυχής

Νατουραλιστική προσέγγιση... Σε αυτή τη μουσική μελέτη Χρησιμοποιήθηκαν fMRI ποπ / ροκ μουσκή (θέματα από μνήμες παιδικής ηλικίας)

Οικειότητα παλινδρόμησης Αναλύσεις Οικειότητα παλινδρόμησης Ενεργοποίηση: IFG έσω πρόσθια έλικα (MFG), μέσος προμετωπιαίος φλοιός STG AG έσω κροταφική έλικα (MTG) παρεγκεφαλίδα κερκοφόρο πυρήνα θαλάμος.

Ωστόσο Η μελέτη επικεντρώθηκε στο ότι ο διάμεσος προμετωπιαίος φλοιός έχει έναν ρόλο στην ένωση της μουσικής με αναμνήσεις και συναισθήματα, αντί στην μελέτη οικειότητας και της συμπάθειας της μουσικής.

Συνοπτικά ΕΞΕΤΑΣΗ του ρόλου της οικειότητας και των αισθητικών προτιμήσεων την ενεργοποίηση του μεταιχμιακών κέντρων στον εγκέφαλο, χρησιμοποιώντας εμπορικά διαθέσιμα ποπ / ροκ τραγούδια

Σε μια πρώτη φάση, οι υποψήφιοι συμμετείχαν σε μια δοκιμή ακρόασης, στην οποία ακούγονται αποσπάσματα τραγουδιών και αποφάσιζαν αν κάθε τραγούδι ήταν γνωστό ή άγνωστο και αν άρεσε ή όχι. Με βάση τη δοκιμή αυτή, ένα μοναδικό σύνολο των ερεθισμάτων που παρουσιάζεται κατά τη διάρκεια fMRI είχε επιλεγεί για κάθε συμμετέχοντα, που περιέχει τη μουσική σε τέσσερις διαφορετικές συνθήκες: εξοικειωμένη αρεστή, γνωστή αντιπαθής, άγνωστη αρεστή και άγνωστη αντιπαθής. Με τη διαδικασία αυτή καθορισμός δομών του εγκεφάλου που σχετίζονται με την οικειότητα και τις προτιμήσεις της μουσικής.

για την απλή επίδραση της έκθεσης : η οικειότητα έχει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις ευχάριστες συγκινήσεις που προέρχονται από ακρόαση μουσικής. Συγκεκριμένα, αναμένεται ότι τα γνωστά τραγούδια προκαλούν ισχυρές ενεργοποιήσεις του μεταιχμιακού και ευχαρίστηση του περιφερειακού συστήματος του εγκεφάλου

Μέθοδοι Αυτή η μελέτη χρησιμοποίησε σε υγιείς ανθρώπους ως ακροατές σε ένα fMRI πείραμα. Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν προηγουμένως ενημερωθεί για τις συνθήκες της μελέτης και έδωσαν γραπτή συγκατάθεση. Το πείραμα διεξήχθη σύμφωνα με τις ηθικές οδηγίες της Διακήρυξης του Ελσίνκι και εγκρίθηκε από το Συμβούλιο Αξιολόγησης του Ιδρύματος της Ginoeco Κλινική (όπου το πείραμα έγινε).

Συμμετέχοντες Είκοσι επτά εθελοντές συμμετείχαν στην πρώτη φάση της μελέτης, δοκιμή ακρόασης , αλλά μόνο δεκαπέντε συγκέντρωσε όλες τις προϋποθέσεις να πραγματοποιήσει τη δεύτερη φάση, δηλαδή, το πείραμα fMRI. Ένας από τους συμμετέχοντες είχε αποκλειστεί από τα αποτελέσματα, λόγω της υπερβολικής κίνησης στο σαρωτή. Δεκατέσσερις δεξιόχειρες ενήλικες, χωρίς να είναι γνωστό αν είχαν ακουστικές βλάβες, νευρολογικές ασθένειες, σιδηρούχα εμφυτεύματα ή κλειστοφοβία, συμμετείχαν στο πείραμα fMRI. Κανένας από αυτούς δεν ήταν επαγγελματίας μουσικός, ούτε είχε λάβει επίσημα μουσικά μαθήματα τα τελευταία χρόνια, και όλοι τους θεωρούσαν τους εαυτούς τους ως λάτρεις της μουσικής.

Ακουστική δοκιμή Τα άτομα που αναφέρονταν ως "οι λάτρεις της μουσικής», ενεργά άκουγαν μουσική καθημερινά αλλά είχαν ελάχιστη (και παλιά) τυπική μουσική εκπαίδευση, κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε μια δοκιμή ακρόασης πριν από το πείραμα απεικόνισης. Κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής, για 15 δευτερόλεπτα άκουσαν αποσπάσματα από 110 ποπ / ροκ τραγούδια από πολλές δεκαετίες, που διακόπτονταν από 5 δευτερόλεπτα σιωπής επιτρέποντας στα άτομα να απαντήσουν σε δύο ερωτήματα για κάθε τραγούδι. Το πρώτο ερώτημα ήταν: είναι αυτό το τραγούδι γνωστό ή άγνωστο σε σας; Τους δόθηκε η οδηγία να επιλέξουν "οικεία" όταν ήταν βέβαιο ότι γνωριζαν το τραγούδι και να προβλέψουν το τι θα επακολουθήσει. Αντίθετα, όταν δεν ήξεραν το τραγούδι ή ‘όταν νόμιζαν ότι το έχουν ξανακούσει, αλλά δεν ήταν σίγουροι, οι συμμετέχοντες είχαν εντολή να απαντήσουν "δεν γνωρίζω". Θα έπρεπε επίσης να ταξινομήσουν κάθε απόσπασμα τραγουδιού από την άποψη της αρεσκείας ή αντιπάθειας, χρησιμοποιώντας μια Likert κλίμακα από 1 έως 10, και μια γραφική αναπαράσταση βοηθώντας την απεικόνιση της κλίμακας.

Κατάλογος τραγουδιών που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της ακρόασης δοκιμής . Για κάθε συμμετέχοντα, επιλέξαμε τα τραγούδια που κατατάσσονται στις πιο ακραίες θέσεις της κλίμακας προτίμησης, και αυτά στο κεντρικό τμήμα της κλίμακας αγνοήθηκαν. Μετά την fMRI πείραμα, τα άτομα ρωτήθηκαν αν αναγνώριζαν οποιοδήποτε τραγούδι από το ερωτηματολόγιο που δεν είχαν ακούσει πριν, και η απάντηση ήταν αρνητική σε όλες τις περιπτώσεις.

Εικόνα 1 Sequence of blocks from the fMRI experiment.Graphical representation of the block sequence presented during the fMRI scans; baseline (MC) blocks had a duration of 20 sec while the remaining blocks lasted for 30 sec; total time for each run was 5 min and each participant had 6 runs (total time per participant = 30 min). MC: morse code; FL: familiar liked songs; FD: familiar disliked songs; UL: unfamiliar liked songs; UD: unfamiliar disliked songs.

Αναλύοντας....

Και τα αποτελέσματα είναι... Listening test results.Medium liking ratings and standard deviation (14 subjects), per experimental condition, for the songs used in the fMRI experiment. FL: familiar liked songs; FD: familiar disliked songs; UL: unfamiliar liked songs; UD: unfamiliar disliked songs.

Ενεργοποιήσεις

Τι προκύπτει από τα αποτελέσματα

Συμπεράσματα Ερεθίσματα ενεργοποιήσεις φλοιών εγκεφάλου (ανεξάρτητα από που προέρχονται αυτά) Η μουσική ένα ερέθισμα μέσω του οποίου Η συναισθηματική εξοικείωση με αυτήν

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας