Η γλώσσα έχει : Διαχρονική διάσταση : καθώς εξελίσσεται μέσα στο χρόνο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Δ ι κ τ ύ ω σ η. Ορισμός Δικτύωσης  Η δικτύωση είναι μια διαδικασία που γεννιέται, αναπαράγεται και εξελίσσεται συνεχώς και περιλαμβάνει υπηρεσίες –
Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Προσωπικές δεξιότητες
Ψυχοκοινωνικά ζητήματα στην αγωγή στα μέσα επικοινωνίας Νικόλας Χρηστάκης Τμ. Ψυχολογίας, Πάντειο Παν/μιο.
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Theories On The Net ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α.Μ
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
«Το κολλάζ της επικοινωνίας»
Ιστορία και Δομή της Ελληνικής
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Τατουαζ και body-piercings
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
10 Μύθοι για τη γλώσσα 1. Το παρελθόν Την αποκλειστική κληροδοσία της στη νέα ελληνική Την αποκλειστική κληροδοσία της στη νέα ελληνική Την καθαρότητα.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Μετάδοση Δεδομένων CD/DVD Σκληρός Δίσκος Ποντίκι Modem Η/Υ
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία
Σημασιολογία Σχέση ανάμεσα σε σημαινόμενο και αντικείμενο αναφοράς
ΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ Βασικές έννοιες: μητρική γλώσσα Μητρική γλώσσα Η γλωσσική μορφή με την οποία έρχεται σε επαφή το παιδί.
ΧΡΟΝΙΑ UNESCO.
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε’ ΚΑΙ Στ’ ΤΑΞΗΣ.
Επιστημολογική Επάρκεια
Ιστορία Με τον όρο Ιστορία εννοείται η συστηματική μελέτη του παρελθόντος εστιασμένη κυρίως στην ανθρώπινη, δραστηριότητα έως την ανθρώπινη παρούσα εποχή.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 4η Θεματική ενότητα Γλώσσα, ταυτότητα και εξουσία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Βασικές αρχές Σύγχρονης Γλωσσολογίας
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Ο μύθος της ομοιογένειας
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Κατάκτηση της γλώσσας από το παιδί Ο γενικευτικός και αφαιρετικός χαρακτήρας της γλώσσας Το νόημα = σημαινόμενο του γλωσσικού σημείου συγκροτείται στη.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ Ο ΧΡΌΝΟΣ 1 Σλίκα Ραφαηλία Γ’ εξάμηνο Π.Τ.Δ.Ε Α.Ε.Μ 3879 Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
7. Λόγος – Γλώσσα – Ομιλία Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης Φωνητική
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Ονοματικό και Ρηματικό Σύστημα
ΕλληνογαλλικΗ ΣχολΗ ΠειραιΑ ΑγιοΣ ΠαΥλοΣ
Ακοή, επικοινωνία, ομιλία (b)
«Φωνητική-Φωνολογία: εφαρμογές στην εκπαίδευση»
Η έννοια της επικοινωνίας και ο ρόλος της στις ανθρώπινες σχέσεις
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Σκηνική μουσική - Η όπερα
Βασικές αρχές της σύγχρονης Γλωσσολογίας: Σωστό ή λάθος;
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
Θέματα Γλωσσολογίας (α)
Τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των Ευρωπαίων
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η γλώσσα έχει : Διαχρονική διάσταση : καθώς εξελίσσεται μέσα στο χρόνο Συγχρονική διάσταση : εφόσον είναι ένα σύστημα που λειτουργεί σε ορισμένη στιγμή Προτεραιότητα δίνεται στη συγχρονική περιγραφή

Ορισμός της Γλωσσολογίας Επιστημονική Μελέτη της Γλώσσας Ρυθμιστική / Περιγραφική επιστήμη Συγχρονία / Διαχρονία

Γενικά χαρακτηριστικά της Ομιλίας Διπλή άρθρωση Ασυνέχεια : η διαφορά ανάμεσα στις μονάδες είναι απόλυτη Αυθαίρετο του γλωσσικού σημείου Παραγωγικότητα (η ιδιότητα της γλώσσας που επιτρέπει τους ομιλητές να παράγουν και να κατανοούν απεριόριστα εκφωνήματα

Γενικά χαρακτηριστικά της Ομιλίας 5. Πολλαπλότητα εκφοράς : στη γλώσσα οι μονάδες έκφρασης μπορούν να ενσαρκώνονται όχι μόνο σε ήχο, αλλά και σε πολλά άλλα είδη ουσίας 6. Φωνητικός Χαρακτήρας : 7. Γραμμικότητα : το σημαίνον αντιπροσωπεύει μια χρονική έκταση που μετριέται σε μία διάσταση

Γενικά χαρακτηριστικά της Ομιλίας 8. Ανακλαστικότητα : οι ανθρώπινες γλώσσες μπορούν να αναφερθούν στον εαυτό τους και να αυτοσχολιαστούν 9. Πολλαπλή σημασία : η γλώσσα δεν μεταδίδει απλά πληροφορίες, αλλά επιτελεί και εκφραστική και κοινωνική πληροφόρηση 10. Μετάθεση

Για να υπάρξει επικοινωνία χρειάζεται : Ένας πομπός Ένας δέκτης Κανάλι επικοινωνίας Θέμα Μήνυμα Γλώσσα

Με καθένα από αυτά συνδέεται και καθεμιά λειτουργία της Γλώσσας Συναισθηματική : στάση ομιλητή απέναντι στο περιεχόμενο του μηνύματος (πομπός) Βουλητική : χρήση της γλώσσας για επίτευξη στόχου (δέκτης) Αναφορική : απουσιάζει από μη ανθρώπινα συστήματα (θέμα) Ποιητική : (μήνυμα) Μεταγλωσσική : (γλώσσα) Φατική : εγκαινιάζει, προωθεί, τερματίζει (κανάλι)

Παράδειγμα Πω πω! Τι βροχή Πάρε ομπρέλα, βρέχει Βρέχει Πέφτει βροχή, πέφτει βροχή «Βροχή» σημαίνει… Ναι, ναι δεν σ’ ακούω…

Γιατί μελετούμε την Ιστορία μιας γλώσσας; Για να τη γνωρίζουμε καλύτερα Για να μάθουμε στοιχεία για τον πολιτισμό της

Ποια η σχέση της ιστορίας μιας γλώσσας με τη δομή της; Δομή υπάρχει σε κάθε στάδιο, ακόμη και στα μεταβατικά στάδια Υπάρχουν σταθερά στοιχεία στο σύστημα αλλά και μια δυναμική. Γλωσσική νηνεμία / γλωσσική αλλαγή

Περνάμε από τη μία δομή στην επόμενη μέσω : Του λάθους : παρήγγειλέ μου έναν καφέ, ειμί/είμαι, πιο καλύτερος, ευτελής, ης, ες, ψήφος/άμμος, από ανέκαθεν, νηρόν ύδωρ, σκίμπους)

Η γλώσσα αλλάζει για λόγους Εσωτερικούς : αφορούν στη δομή, απλοποίηση, οικονομία Εξωτερικούς : π.χ. συνύπαρξη με άλλους λαούς>δανεισμός

Η αλλαγή δεν είναι φθορά είναι εξέλιξη Η αλλαγή δεν είναι φθορά είναι εξέλιξη. Γλώσσες που δεν εξελίχθηκαν (δεν προσαρμόσθηκαν σε νέες συνθήκες) πέθαναν

Περίοδοι της Ιστορίας της Ελληνικής Ινδοευρωπαϊκή : - / 3000 Πρωτοελληνική : 3000 π.Χ-2000 π.Χ Αρχαία Ελληνική : 1400 π.Χ-300 π.Χ Αλεξανδρινή Κοινή : 323 π.Χ-330 μ.Χ Μεσαιωνική : 600- 1100 Νέα Ελληνική : 1100-σήμερα

Οικογένειες Γλωσσών Ινδοευρωπαϊκή Ουραλοαλταϊκή (Φιλανδική, ουγγρική) Ιαπωνο-κορεατική Σημιτο-χαμιτική (Εβραϊκή, Αραβικές γλώσσες, Αιθιοπική) Σινο-θιβετιανή Δραβιδικές Γλώσσες Ινδιάνικες Γλώσσες

Ινδοευρωπαϊκές Γλώσσες Ινδοϊρανική Τοχαρική Αρμενική Αλβανική Χεττιτική Ιταλική Κελτική Βαλτοσλαβική

Σχέση Πρωτοελληνικής με ΙΕ Διατηρεί : μουσικό τονισμό, φωνηεντικό σύστημα, δίγαμα, έλλειψη συναίρεσης, δυϊκό, τρία γένη, ενεργητική, μέση και παθητική φωνή, αόριστο, παρακείμενο, αύξηση, αναδιπλασιασμό, γενική απόλυτο Αναπτύσσει το νόμο της τρισυλλαβίας

Σχέση Πρωτοελληνικής με ΙΕ Καινοτομίες Αλλαγές στο συμφωνικό σύστημα (bh>ph, dh>th, gh>kh, χάνονται τα αρχικά s και j, εξαφανίζονται τα τελικά σύμφωνα πλην -ν, -ρ, -ς, αλλαγή kw, gw, ghw απλοποίηση κλίσης (χάνεται η οργανική, αφαιρετική, τοπική) απλοποίηση ρηματικών ριζών δημιουργία άρθρου από τη δεικτική αντωνυμία

Προελληνική Τοπωνύμια (-νθος, -ττός, -μνος, -σσός, --ισσα, -ρνα, -μνα Φυτά : νάρκισσος, ρόδον, ορίγανος, κυπάρισσος, υάκυνθος, δάφνη, σύκο Ψάρια : αθερίνη, γαλέας, σκόμβρος, ερυθρίνος, κολίας, κωβίος Εννοιες : ειρήνη, βασιλευς, Αρτεμη, θάλαμος, μέγαρο, σωλήν, σάλπιξ