Data Management in p2p Publish/Subscribe P2P Systems Μαρίνα Δρόσου – ΑΜ 135 Μυρτώ Ντέτσικα – ΑΜ 144 Γρηγόριος Τζώρτζης – ΑΜ 147
Data Management in p2p Εισαγωγή Κάθε χρήστης που συμμετέχει σε ένα p2p έχει συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Συνήθως ο χρήστης αναζητά ο ίδιος δεδομένα. Μία άλλη προσέγγιση είναι να ειδοποιείται αυτόματα από το δίκτυο μόλις εμφανίζονται δεδομένα σχετικά με τα ενδιαφέροντά του.
Data Management in p2p Publish/Subscribe συστήματα Λύση στο προηγούμενο πρόβλημα δίνουν τα συστήματα publish/subscribe −Συνήθως υλοποιούνται με χρήση DHT Στο σύστημα υπάρχουν: −Publishers:Κόμβοι οι οποίοι δημοσιεύουν νέα δεδομένα στο δίκτυο. −Subscribers: Κόμβοι που δηλώνουν ενδιαφέρον για δεδομένα με συγκεκριμένο περιεχόμενο.
Data Management in p2p Εφαρμογές User-to-user −Πολλοί χρήστες που ανταλλάσσουν πληροφορίες π.χ. Blogs, wikis −Κάθε κόμβος είναι ταυτόχρονα και subscriber και publisher Συνήθως παράγει δεδομένα με χαμηλό ρυθμό Publisher-to-user −Λίγοι publishers και πολλοί subscribers (με διακριτούς ρόλους) Οι publishers παράγουν δεδομένα με μεγάλο ρυθμό −π.χ. ειδησεογραφικά πρακτορεία
Data Management in p2p Μέθοδος Store-Sub Οι subscribers δημιουργούν subscriptions με τα ενδιαφέροντά τους −Τα ενδιαφέροντα εκφράζονται με terms −Οι subscriptions αποθηκεύονται στο DHT Μόλις ένας publisher δημοσιεύσει ένα νέο δεδομένο: −Ανακτά τις αντίστοιχες subscriptions από το DHT −Αποστέλλει το νέο δεδομένο σε όσους έχουν δηλώσει ενδιαφέρον γι’ αυτό
Data Management in p2p Οι publishers δημιουργούν profiles που περιγράφουν το περιεχόμενο των δεδομένων που δημοσιεύουν −Τα profiles αποθηκεύονται στο DHT Οι subscribers: −Αναζητούν στο DHT profiles σχετικά με τα ενδιαφέροντά τους −Στη συνέχεια επικοινωνούν με τους αντίστοιχους publishers Η μέθοδος Store-Pub δεν εγγυάται ότι κάθε subscriber εντοπίζει όλα τα δεδομένα που τον ενδιαφέρουν Μέθοδος Store-Pub
Data Management in p2p Project (1) Στόχοι της εργασίας −Υλοποίηση της μεθόδου Store-Pub −Δημιουργία profiles από τους publishers και εισαγωγή στο δίκτυο −Ανάκτηση δεδομένων από τους subscribers −Μέτρηση της πολυπλοκότητας μηνυμάτων
Data Management in p2p Project (2) Υλοποίηση των profiles −Στο paper δεν αναφέρεται πως γίνεται αναλυτικά παρά μόνο ότι ανανεώνονται περιοδικά −Καθορισμός της μορφής των profiles π.χ. χρήση στατιστικών ή/και όρων −Εύρεση αποδοτικότερων στρατηγικών ανανέωσής τους