Δημιουργία Ερωτηματολογίου Ορισμοί

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Keller: Stats for Mgmt & Econ, 7th Ed
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Κατερίνα Βασιλικού, PhD Ακαδημία Αθηνών
Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος A)
Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος B)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΑΙ ΧΑΝΙΑ
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
ΠΟΙΟΤΙΚΗ-ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΕΡΕΥΝΑ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Tα Kλειδιά Mιας Eπιτυχημένης Mελέτης
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Συγχρονικές μελέτες ή Χρονικής στιγμής
1 Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών Collecting Primary Data.
Διεπιστημονική σχέση των μαθηματικών με την πληροφορική σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ευδοξία Πλουμούδη (ΑΕΜ: 2763) Επιβλέπων Καθηγητής: Δρ. Βασίλειος.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
Ερωτηματολόγια 3η Διάλεξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #5: Δειγματοληψία – Sampling. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ 8 Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΣΤΑΘΜΙΣΗ, ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ & ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ 7 Η ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Αξιοπιστία της Μέτρησης Γεώργιος Σιδερίδης. 22 Αξιοπιστία και Εγκυρότητα στη Μέτρηση Χαρακτηριστίκών ‘Η εγκυρότητα προϋποθέτει την αξιοπιστία’
Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 7 η : Έλεγχος Αποτελεσματικότητας της Διαφήμισης «Είμαι σίγουρος τι τα μισά λεφτά που ξοδεύω για τη διαφήμιση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ & ΠΡΟΒΛΕΨΗΣ ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ Γεώργιος Ματαλλιωτάκης, Κων/νος Ζοπουνίδης.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ορθολογισμός και Παράγοντες Περιορισμού του. Ορθολογισμός και Υποκειμενικότητα Σύγχρονες μελέτες (1995), υποδεικνύουν την διαφορά μεταξύ Ορθολογιστικής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Μέθοδοι συλλογής δεδομένων Ερωτηματολόγιο Συνέντευξη
Στατιστικές Υποθέσεις
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Μέθοδολογία έρευνας 3ο εξάμηνο
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες
Το Ερωτηματολόγιο ως ερευνητικό εργαλείο
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Ιούλιος 2010 © Κυπριακό Βαρόμετρο
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012 © Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Είδη Ερωτήσεων-Μεταβλητές-Κλιμακες Μέτρησης
ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημιουργία Ερωτηματολογίου Ορισμοί Ερωτηματολόγιο: Γραπτό κείμενο το οποίο χρησιμοποιείται για να κατευθύνει τον αναγνώστη να απαντήσει συγκεκριμένες ερωτήσεις. Απαντών : Το άτομο που απαντά τις ερωτήσεις που περιλαμβάνονται στο ερωτηματολόγιο Ερωτών : Το άτομο που διαβάζει τις ερωτήσεις στο άτομο που συμμετέχει σε μια μελέτη

Επισημάνσεις κατά την δημιουργία του ερωτηματολογίου Κάθε ερώτηση πρέπει να είναι πλήρως δικαιολογημένη Η ποιότητα των πληροφοριών εξαρτάται από το πώς διατυπώνονται οι ερωτήσεις και τη σειρά των ερωτήσεων Ενδιαφέρουσες ερωτήσεις, αποφεύγονται πολύπλοκες εκφράσεις , χρονοβόρες η προκλητικές ερωτήσεις Λογική σειρά: γενικά-ειδικά, απρόσωπα-προσωπικά, εύκολα-δύσκολα

Επισημάνσεις κατά την δημιουργία του ερωτηματολογίου Σεβασμός στην προσωπικότητα και τις ευαισθησίες του ερωτώμενου Ανάπτυξη μεθοδολογίας για την διασφάλιση της εμπιστευτικότητας των προσωπικών δεδομένων

Συνήθειες πιστεύω συμπεριφορά Ξεκάθαροι στόχοι για να αποφύγουμε άχρηστες ερωτήσεις Διαφορετικές εκφράσεις στην ερώτηση προκαλούν διαφορετικές απαντήσεις Περισσότερες ερωτήσεις στο ίδιο θέμα δίνουν πιο αξιόπιστα αποτελέσματα

Ανοικτές ερωτήσεις Ελεύθερη σκέψη Καταγραφή των πραγματικών σκέψεων Πλήρη απεικόνιση των γεγονότων Πολύ χρήσιμες στα διερευνητικά-προκαταρτικά ερωτηματολόγια Δυσκολία στην ανάκληση πληροφοριών Δυσκολία στην διαμόρφωση της απάντησης Δυσκολία στην ανάλυση

Ερωτήσεις κλειστού τύπου-σε σειρά Ανάκληση πληροφοριών Χρήσιμες στην αντικειμενοποιήση των συναισθημάτων Πολύ εύκολη η ανάλυση Απαντήσεις με ένα συγκεκριμένο τρόπο Απώλεια σημαντικών πληροφοριών

Ερωτήσεις κλειστού τύπου Δεν περιορίζονται σε διαβαθμίσεις της ίδιας απάντησης Εύκολη Ανάλυση Ανάκληση πληροφοριών Πιο δύσκολες να απαντηθούν γιατί διαπραγματεύονται διαφορετικά θέματα ταυτόχρονα

Ερωτήσεις μερικώς κλειστού τύπου Παρέχει διέξοδο σε περίπτωση που δεν προβλεφθούν όλες οι πιθανές απαντήσεις Σε περίπτωση μεγάλης συχνότητας του «άλλο» σηματοδοτεί μη ικανοποιητική σύνταξη απαντήσεων Συνήθως η ¨απάντηση «άλλο» χρησιμοποιείται λιγότερο λόγω δυσκολίας

Εμφάνιση ερωτηματολογίου Ελκυστικό, εύκολα αναγνώσιμο Κόστος σημαντική παράμετρος Μοναδικός κωδικός Επαρκής χώρος Κάθε ερώτηση πρέπει να αριθμείται Να μην χωρίζεται ερώτηση σε δύο σελίδες Χώρος για σημειώσεις του ερευνητή

Εμφάνιση ερωτηματολογίου Πάχος χαρτιού Έγχρωμο χαρτί χρήσιμο Υπογράμμιση, έντονα γράμματα για έμφαση Μηχανογράφηση του ερωτηματολογίου-κωδικοποίηση

Προσωπική συνέντευξη Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα Αντιπροσωπευτικό δείγμα πληθυσμού Υψηλό ποσοστό ανταπόκρισης Προσαρμογή της δομής του ερωτηματολογίου ανάλογα με τον απαντών Μειονεκτήματα Δυσκολία λήψης απαντήσεων με ακρίβεια (social desirability bias) Υψηλό κόστος εκπαίδευσης και πρόσληψης ερωτώντων

Ταχυδρομική συνέντευξη Πλεονεκτήματα Εύκολος εντοπισμός ερωτηθέντων Μείωση του social desirability bias και αποφυγή της αποστροφής του απαντών Χαμηλό κόστος Μειονεκτήματα Δυσκολία στον εντοπισμό των αιτιών των μη ανταποκριθέντων Περιορισμός στη χρήση μόνο απλών ερωτηματολογίων Ελλιπής συμπλήρωση ερωτηματολογίου Χρονοβόρες διαδικασίες αποστολής και συλλογής ερωτηματολογίων

Τηλεφωνική συνέντευξη Πλεονεκτήματα Αντιπροσωπευτικό δείγμα πληθυσμού Εύκολος έλεγχος της επιλογής των ερωτηθέντων Υψηλός βαθμός ανταπόκρισης σε ανομοιογενή και ομοιογενή δείγματα πληθυσμού Ο επηρεασμός του απαντών από άλλους μειώνεται Χαμηλό κόστος σε σχέση με τα άλλα είδη συνεντεύξεων Μειονεκτήματα Δυσκολία στην επιβεβαίωση της ταυτότητας του απαντών Αποφυγή πολύπλοκων ερωτήσεων

Μορφή ερωτηματολογίου Μη αποδεκτή: Φύλο: Άρρεν Θήλυ Αποδεκτή: Φύλο (κυκλώστε τον αριθμό της απάντησης) 1. Άρρεν 2. Θήλυ

Μορφή ερωτηματολογίου Μη αποδεκτή: Αριθμός παιδιών ανά ηλικιακή κατηγορία: Κάτω των πέντε ετών 5-13 19-25 και άνω 14-18 Αποδεκτή: Αριθμός παιδιών που έχετε ανά ηλικιακή κατηγορία.(Εάν κανένα, γράψτε «0») ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΤΩΝ ΤΩΝ 5 ΕΤΩΝ 5 ΕΩΣ 13 14 ΕΩΣ 18 19 ΕΩΣ 24 25 ΚΑΙ ΑΝΩ

Μορφή ερωτηματολογίου Παράδειγμα: Είστε ικανοποιημένος/η από την ιατρική φροντίδα του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας; 5-βάθμια κλίμακα τύπου Likert Καθόλου Λίγο Ούτε λίγο Πολύ Πάρα πολύ ούτε πολύ 1 2 3 4 5 Σε νέες έρευνες: επειδή τείνουμε να απαντάμε στο μέσο όρο (μεσαία κατηγορία επιλογής) προτιμάται να χρησιμοποιείται 4-βάθμια ή 6-βάθμια κλίμακα, έτσι ώστε ο ερωτώμενος να «αναγκάζεται» να δηλώνει έστω και μια τάση (συμφωνίας ή ασυμφωνίας) 6-βάθμια κλίμακα τύπου Likert Καθόλου Λίγο Μάλλον Μάλλον Πολύ Πάρα πολύ λίγο πολύ 1 2 3 4 5 6

Στάθμιση Ερωτηματολογίου Εντοπισμός και επιλογή ερωτηματολογίου: Σύνθεση διαφορετικών ερωτηματολογίων Τροποποίηση υπαρχόντων ερωτηματολογίων Επιλογή από τη διεθνή βιβλιογραφία το κατάλληλο ερωτηματολόγιο βάσει κριτηρίων (π.χ. σύντομο, υψηλή εγκυρότητα-αξιοπιστία, κτλ.) Μετάφραση ερωτηματολογίου Πολιτισμική προσαρμογή Πιλοτική εφαρμογή (pretest) Έλεγχος αξιοπιστίας και εγκυρότητας

Στάθμιση Ερωτηματολογίου Μετάφραση ερωτηματολογίου: έγκριση μετάφρασης από το συγγραφέα και τον κάτοχο δικαιωμάτων έκδοσης διγλωσσική μετάφραση προς δύο κατευθύνσεις (forward translation, backward translation) Μετάφραση από 2 διαφορετικά άτομα στα ελληνικά Σύγκριση των 2 μεταφράσεων  1η εκδοχή ερωτηματολογίου στα ελληνικά Μετάφραση της 1ης εκδοχής του ελληνικού ερωτηματολογίου στα αγγλικά (ένα δίγλωσσο άτομο με μητρική γλώσσα τα Αγγλικά) Αποστολή στο συγγραφέα για σχόλια-παρατηρήσεις Ενσωμάτωση των παρατηρήσεων στη 2η εκδοχή του ελληνικού ερωτηματολογίου

Στάθμιση Ερωτηματολογίου Πολιτισμική προσαρμογή: Στη χώρα (Ελλάδα), στο νομό/περιοχή (Κρήτη) π.χ. διατροφικές συνήθειες Σε μικρό τυχαίο δείγμα εφαρμογή της 2ης εκδοχής του ελληνικού ερωτηματολογίου Έλεγχος κατανόησης και αναδιατύπωσης των ερωτήσεων Ενσωμάτωση των παρατηρήσεων στη 2η εκδοχή Τελικό Ελληνικό Ερωτηματολόγιο

Στάθμιση Ερωτηματολογίου Πιλοτική εφαρμογή (pretest): Σε τυχαίο δείγμα στο 5%-10% του τελικού δείγματος για έλεγχο: Κατανοητής-σωστής διατύπωσης των ερωτήσεων Χρόνου συμπλήρωσης Ενδιαφέροντος των ερωτώμενων Εμφάνισης Διορθώσεις Βελτιωμένο ερωτηματολόγιο  Έλεγχος αξιοπιστίας και εγκυρότητας του ερωτηματολογίου

Στάθμιση Ερωτηματολογίου Έλεγχος Αξιοπιστίας και Εγκυρότητας Ερωτηματολογίου Η ακρίβεια και η πιστότητα με την οποία μετράει το ερωτηματολόγιο ένα χαρακτηριστικό Έλεγχος απαραίτητος όταν αυτά αξιολογούν μη μετρήσιμα χαρακτηριστικά (π.χ. διατροφικές συνήθειες, κατάθλιψη, άγχος, ικανοποίηση) Το ερωτηματολόγιο (βελτιωμένο) δίνεται στο ίδιο δείγμα δυο φορές μετά την παρέλευση εύλογου χρονικού διαστήματος (π.χ. 15 ημέρες, 30 ημέρες) (test-retest)

Στάθμιση Ερωτηματολογίου Έλεγχος αξιοπιστίας Εσωτερική συνοχή/συνάφεια (Cronbach’s a) <0,5  μικρή συνοχή (μη αποδεκτή αξιοπιστία) >0,9  εξαιρετική αξιοπιστία Επαναληψιμότητα (test-retest) McNemar test Συντελεστής συσχέτισης (Pearson, Spearman) Wilcoxon test ή paired t-test Επαναληπτότητας Μέτρο συμφωνίας kappa Συντελεστής εσωτερικής συσχέτισης

Στάθμιση Ερωτηματολογίου Έλεγχος εγκυρότητας Στο ίδιο δείγμα ατόμων εφαρμόζουμε το νέο ερωτηματολόγιο και το ερωτηματολόγιο της πρότυπης μεθόδου (gold standard) Έλεγχος συμφωνίας των αποτελεσμάτων των δυο μεθόδων Μέτρο συμφωνίας kappa Συντελεστής συσχέτισης (Pearson, Spearman)

Τελικό Ερωτηματολόγιο Αξιοπιστία; ΝΑΙ Εγκυρότητα; ΝΑΙ Σταθμισμένο και κατάλληλο το ερωτηματολόγιο Έτοιμο να διανεμηθεί στο επιλεγμένο δείγμα του υπό μελέτη πληθυσμού