ΣΧΕΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ ΓΙΑΝΝΑ ΡΗΓΟΥ & ΑΣΗΜΙΝΑ ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Κανόνες και όρια κατά τη διάρκεια της εφηβείας
Διδάσκοντας Μαθηματικά
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Τεχνολογία Εστιατορικης Τεχνης
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Κάποιες πληροφορίες Η αποτελεσματική αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών των παιδιών δεν συνδέεται με την αύξηση των ψυχολογικών υπηρεσιών, αλλά με.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 5 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
«Οι έφηβοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στις ανεπιθύμητες επιδράσεις της χρήσης ουσιών, λόγω του μεταβατικού χαρακτήρα και της ρευστότητας των συναισθημάτων.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Πειθαρχία.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
1.ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ;
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Βιολογία Γυμνασίου.
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΟΝΙΟ ΜΟΥ
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Το καμάρι μου έχει δυσλεξία
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
ΘΕΜΑ: ΟΙ ΓΕΝΕΣΙΟΥΡΓOI ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΕΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ ΓΙΑΝΝΑ ΡΗΓΟΥ & ΑΣΗΜΙΝΑ ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΑ ΡΗΓΟΥ & ΑΣΗΜΙΝΑ ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗ

«Οι γονείς αποτελούν τον κοινωνικό καθρέφτη «Οι γονείς αποτελούν τον κοινωνικό καθρέφτη του παιδιού...... αν το παιδί αισθάνεται ότι οι γονείς του το περιβάλλουν με στοργή, σεβασμό και εμπιστοσύνη, τότε μπορεί να θεωρήσει τον εαυτό του ως άξιο στοργής, σεβασμού και εμπιστοσύνης» (Μπότσαρη, 2000).

Η οικογένεια και ιδιαίτερα οι γονείς ανήκουν στους «σημαντικούς άλλους» (Burns, 1979) που περιβάλλουν το άτομο, ενώ η γονική στήριξη συμβάλλει ουσιαστικά στην προσπάθεια του παιδιού να σχηματίσει μια θετική άποψη για την αξία του ως μέλος ενός ευρύτερου συνόλου (Openshaw, Thomas & Rolling, 1984).

Βασικός ρόλος των γονέων είναι η διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους. Ο ουσιαστικός σκοπός της διαπαιδαγώγησης είναι να προετοιμάσει το παιδί να πάρει μέρος στη ζωή μαζί με άλλους ανθρώπους και να κερδίσει μια σταθερή θέση μέσα στην κοινωνία.

Οι γονείς που έχουν αναλάβει με υπευθυνότητα τον παιδαγωγικό τους ρόλο, λειτουργούν υποστηρικτικά, υπομονετικά και σταθερά απέναντι στα παιδιά τους. Προσπαθούν να τα ενθαρρύνουν και να τα ενισχύσουν, ώστε να τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους και να τα βοηθήσουν να αυτονομηθούν.

Αυτοί οι γονείς δείχνουν σεβασμό στην προσωπικότητα του παιδιού και το αγαπούν αρκετά, ώστε να έχουν κατανόηση για τα σφάλματα του και κυρίως έχουν το θάρρος να το αφήνουν να υποστεί τις συνέπειες των σφαλμάτων αυτών.

Επιπλέον, προσπαθούν με ψυχραιμία και υπομονή να το συμφιλιώσουν με τους κοινωνικούς νόμους και δεν απελπίζονται ούτε αποθαρρύνονται, όταν οι προσπάθειες τους δεν στέφονται από επιτυχία.

Αρχικά οι γονείς οφείλουν να εκπαιδευτούν να είναι γονείς, εφόσον η γονικότητα έχει χαρακτηριστεί ως μια πολύπλοκη διεργασία και ως η απόλυτη άσκηση στην ταπείνωση.

Οι παιδαγωγικές συμβουλές που ακολουθούν (Ντράικωρς, 1989 Οι παιδαγωγικές συμβουλές που ακολουθούν (Ντράικωρς, 1989. Ντράικωρς,1990), αποτελούν έναν εύχρηστο και σαφή κατάλογο για τους γονείς, αλλά πρέπει να αντιμετωπίσουν με κριτική ματιά, γιατί όπως αναφέρει ο εμπνευστής τους «το κάθε τι μπορεί να είναι κάτι άλλο» (Adler, 1974).

1) Ο αμοιβαίος σεβασμός που βασίζεται στην αρχή της ισότητας είναι δικαίωμα όλων των ανθρώπων. Οι γονείς που δείχνουν σεβασμό στο παιδί τους έχουν διπλό όφελος. από τη μια κερδίζουν το σεβασμό του παιδιού στο πρόσωπό τους και από την άλλη το μαθαίνουν να σέβεται τον εαυτό του και τους άλλους.

Το αίσθημα της ασφάλειας είναι σε μεγάλο βαθμό υποκειμενικό και δεν σχετίζεται απαραίτητα με την εξωτερική πραγματικότητα που βιώνει το παιδί. Ένα παιδί νιώθει ασφάλεια, όταν έχει εμπιστοσύνη στους γονείς του, όταν τους αισθάνεται συμμάχους και αρωγούς στις δυσκολίες του.

Η ενθάρρυνση προϋποθέτει πίστη, αποδοχή και σεβασμό στο παιδί Η ενθάρρυνση προϋποθέτει πίστη, αποδοχή και σεβασμό στο παιδί. Ένα παιδί συμπεριφέρεται άσχημα, όταν αποθαρρύνεται και όταν νιώθει ότι δεν γίνεται αποδεκτό.

4) Η αμοιβή και η τιμωρία θεωρούνται παρωχημένες 4) Η αμοιβή και η τιμωρία θεωρούνται παρωχημένες. Το παιδί γρήγορα θεωρεί την αμοιβή δικαίωμά του και την απαιτεί για το κάθε τι. Επίσης, όταν τιμωρείται, πιστεύει ότι έχει και το ίδιο το δικαίωμα να τιμωρήσει με τη σειρά του. Η εκδίκηση των παιδιών είναι συνήθως πιο αποτελεσματική από των γονιών. Τα παιδιά κάνουν αντίποινα με το να μην τρώνε, με το να μαλώνουν, με το να παραμελούν τα σχολικά τους καθήκοντα ή να συμπεριφέρονται με ενοχλητικό τρόπο.

5) Οι φυσικές και λογικές συνέπειες είναι τεχνικές που επιτρέπουν στο παιδί να βιώσει το αποτέλεσμα της δικής του συμπεριφοράς. Οι φυσικές συνέπειες είναι το άμεσο αποτέλεσμα της συμπεριφοράς του παιδιού και είναι συνήθως αποτελεσματικές. Οι λογικές συνέπειες ορίζονται από τους γονείς και μπορούν να εφαρμοστούν μόνο εφόσον δεν υπάρχει ανταγωνισμός, γιατί διαφορετικά εκφυλίζονται σε τιμωρητική αντεκδίκηση.

6) Είναι πιο αποτελεσματικό οι γονείς να πράττουν αντί να μιλούν, όταν βρίσκονται σε συγκρουσιακές καταστάσεις. Όταν μιλά ο γονιός δίνει στο παιδί την ευκαιρία να αναπτύξει επιχειρήματα. Συνήθως το παιδί βγαίνει νικητής από αυτή την ‘’αναμέτρηση’’. Αν όμως ο γονιός διατηρήσει μια ήρεμη και υπομονετική στάση έχει περισσότερες πιθανότητες να πετύχει θετικά αποτελέσματα.

7) Ένα παιδί που θέλει να είναι ισχυρό γενικά έχει έναν γονιό που επίσης αναζητά τη δύναμη. Ένα πρόσωπο δεν μπορεί να μαλώνει μόνο του. Όταν ο γονιός μαθαίνει να αποσύρεται κατά τη διάρκεια ενός ανταγωνισμού δύναμης, διαλύει τη δύναμη του παιδιού και μπορεί σταδιακά να οικοδομήσει μια θετική σχέση μαζί του. Η χρήση της δύναμης μαθαίνει στο παιδί ότι μόνο οι δυνατοί παίρνουν αυτό που θέλουν.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΑΣΗΜΙΝΑΣ Θ. ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗ 8) Ο γονιός πρέπει να αποσύρεται από τη σύγκρουση, αλλά όχι από το παιδί. Όταν τα παιδιά συμπεριφέρονται καλά πρέπει να δέχονται προσοχή (θετική προσοχή), όχι όμως όταν την απαιτούν με ενοχλητική συμπεριφορά (αρνητική προσοχή). Όσο λιγότερη προσοχή, πρέπει να δέχεται το παιδί, όταν ενοχλεί, τόσο περισσότερη χρειάζεται, όταν είναι συνεργάσιμο. ΡΟΔΟΣ, 23 ΜΑΡΤΙΟΥ 2005

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΑΣΗΜΙΝΑΣ Θ. ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗ 9) Καμία συνήθεια δεν διατηρείται, αν χάσει το σκοπό της. Τα παιδιά έχουν την τάση να αναπτύσσουν «κακές συνήθειες», όταν αποσπούν το όφελος της αρνητικής προσοχής. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΑΣΗΜΙΝΑΣ Θ. ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗ ΡΟΔΟΣ, 23 ΜΑΡΤΙΟΥ 2005

10) Οι γονείς πρέπει να ασκηθούν ώστε να αναγνωρίζουν τη θετική αρνητική προσοχή. Τα παιδιά όταν αισθάνονται ανίκανα να κερδίσουν την προσοχή και όταν θεωρούν την αδιαφορία ανυπόφορη, καταφεύγουν σε πράξεις που θα τους αποφέρουν την αρνητική προσοχή. Όταν το παιδί κερδίσει την αρνητική προσοχή, έχει επιτύχει το σκοπό του.

11) Ο γονιός πρέπει να αναγνωρίζει το στόχο του παιδιού 11) Ο γονιός πρέπει να αναγνωρίζει το στόχο του παιδιού. Κάθε πράξη του έχει και ένα σκοπό. Ο βασικός του σκοπός είναι να κερδίσει την υπεροχή και μια θέση στην ομάδα. Ένα προσαρμοσμένο παιδί έχει βρει το δρόμο του και επιδιώκει την κοινωνική αποδοχή προσφέροντας στην ομάδα. Αντίθετα, το παιδί που προκαλεί με την συμπεριφορά του, προσπαθεί με λαθεμένο τρόπο να αισθανθεί σημαντικό στο δικό του κόσμο.

12) Οι γονείς είναι προτιμότερο να μην παρεμβαίνουν στους καυγάδες των παιδιών τους, γιατί με αυτόν τον τρόπο τα μαθαίνουν να λύνουν τις διαφορές τους μόνα τους. Πολλές μάχες προκαλούνται με σκοπό να εμπλακεί και ο γονιός. Όταν εκείνος αναλάβει το ρόλο του κριτή ή του διαιτητή είναι πιθανόν να δημιουργηθούν μεγαλύτερες εντάσεις.

13) Ο καυγάς απαιτεί συνεργασία και είναι λάθος να συνδέουμε τη συνεργασία μόνο με θετικές σχέσεις. Όταν τα παιδιά μαλώνουν, συνεργάζονται για έναν αμοιβαίο σκοπό. Συχνά το μικρότερο και το αδύναμο παιδί προκαλεί έναν καυγά με την προσδοκία οι γονείς να τιμωρήσουν το μεγαλύτερο. Οι γονείς δεν πρέπει να ξεχνούν ότι όταν δυο παιδιά μαλώνουν είναι και τα δυο υπεύθυνα.

14) Οι γονείς είναι υποχρεωμένοι να διαθέσουν χρόνο για να εκπαιδευτούν σε θέματα αγωγής του παιδιού. Ο γονιός που δεν διαθέτει χρόνο για τέτοιου είδους εκπαίδευση, θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να εκπαιδεύσει το ανεκπαίδευτο παιδί του.

15) Οι γονείς που προσπαθούν να εκπαιδεύσουν ένα παιδί σε στιγμές σύγκρουσης ή ενώπιον άλλων, ματαιοπονούν.

16) Ο θυμός μπορεί να βοηθά το γονιό να απαλλαγεί απ’ την ένταση, αλλά σε καμία περίπτωση δεν επιδρά διδακτικά στο παιδί.

17) Οι γονείς δεν πρέπει ποτέ να κάνουν κάτι για το παιδί που μπορεί να το κάνει από μόνο του. Τα παιδιά γίνονται ανεύθυνα, όταν δεν έχουν την ευκαιρία να αναλάβουν ευθύνες.

18) Η υπερπροστασία δεν επιτρέπει στο παιδί να αυτονομηθεί 18) Η υπερπροστασία δεν επιτρέπει στο παιδί να αυτονομηθεί. Οι γονείς μπορεί να αισθάνονται ότι προσφέρουν όταν δρουν αντί του παιδιού, στην πραγματικότητά όμως στερούν από το παιδί το δικαίωμα του να μάθει και να αναπτυχθεί.

19) Οι γονείς που λειτουργούν υπερπροστατευτικά, υποτιμούν τις ικανότητες των παιδιών τους και κατά βάθος δεν τα θεωρούν ικανά να αναλάβουν πρωτοβουλίες. Όταν όμως πιστέψουν στις ικανότητές τους, θα τα βοηθήσουν αποτελεσματικά.

20) Αναγκαίο θα ήταν οι γονείς να διασκεδάζουν με τα παιδιά τους, γιατί έτσι συμβάλλουν στην ανάπτυξη μιας σχέσης που θα βασίζεται στη στοργή, την αγάπη, την αμοιβαία εμπιστοσύνη και το σεβασμό.

Πρέπει να τονιστεί ότι οι έφηβοι αποτελούν ένα κόσμο μπερδεμένο, ανασφαλή και κάποιες φορές πολύ μοναχικό. Σημαντικό μέρος αυτού του κόσμου έχουν οι οικογένειές τους, το σχολείο αλλά και όλοι μας. Χρέος μας είναι να φτιάξουμε αυτό τον κόσμο και να του δώσουμε το χαμόγελο που του ανήκει, το δικαίωμα στη δημιουργία, την ανάπτυξη και προπάντων το δικαίωμα στην ίδια τη ζωή…

Ευχαριστούμε!!!