Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2007 Βεύη Φλώρινας Βεύη Φλώρινας 2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ.
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
ΤΕΛΕΣΤΕΣ - ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 4.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Τι θα κάνουμε Στο υπάρχον σενάριο θα προστεθούν 3 λειτουργίες : Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εκτός πίστας η μέγιστη δυνατή μονάδα μετατόπισής του θα μειώνεται.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
ΤΕΛΕΣΤΕΣ II ΜΑΘΗΜΑ 5.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Microsoft Excel 4.4 Τύποι και Συναρτήσεις
“Το Μάθημα ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον) της Γ’ Τάξης Γενικού Λυκείου – Τεχνικές Διδασκαλίας” Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου η.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Αλγόριθμοι 2.1.1,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Δηλαδή οι σημαντικοί δεν ασχολούνται με μικροπράγματα.
Δομή επιλογής Η δομή επιλογής είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση η οποία περικλείει μια συνθήκη και δύο ομάδες εντολών, από τις οποίες θα εκτελεστούν, η μεν.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 4 Σημασιολογία μιας Απλής Προστακτικής Γλώσσας Προπτυχιακό.
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Βασικά στοιχεία της Java
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΣΚΗΣΕΙΣ – Δομή Ακολουθίας 7 – Βασικά στοιχεία Προγραμματισμού.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Δομή επιλογής Πολλές φορές για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να ελεγχθεί αν ισχύει κάποια συνθήκη Παράδειγμα 2: Να διαβαστεί ένας αριθμός και να επιστραφεί.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
1. Πώς ανοίγουμε ένα αποθηκευμένο βιβλίο εργασίας;
Οι διάφορες εκδοχές της
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Αν συνθήκη_ισχύει τότε εντολές Τέλος_Αν
3. Βασικά στοιχεία γλώσσας προγραμματισμού
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Μαθηματικά Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου Πολλαπλασιασμός αριθμού με διάνυσμα
Σύνθετες λογικές εκφράσεις
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Δομή Επιλογής Μάθημα 4ο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τάξη Γ Οικονομίας & Πληροφορικής Θετικών Σπουδών 2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου |
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Μαθηματικά κατεύθυνσης γ΄ Λυκείου Μονοτονία – Ακρότατα συνάρτησης
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Δομή Επιλογής , 8.1.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου
Κλικ για επιστροφή στην ερώτηση
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου Εντολή Εκχώρησης Τιμής

Προηγούμενο μάθημα…

Στο σημερινό μάθημα θα μάθετε: Σύνταξη και λειτουργία της εντολής εκχώρησης τιμής Να περιγράφετε την εντολή εκχώρησης Να συνθέτετε εντολές εκχώρησης με στοιχεία που θα σας δίνονται Να αναγνωρίζετε εάν μια εντολή εκχώρησης είναι σωστή και να εντοπίζετε πιθανά λάθη Να αναγνωρίζετε την διαφορά που υπάρχει με το σύμβολο ισότητας στα μαθηματικά

Εντολή Εκχώρησης Τιμής Ο σκοπός της εντολής εκχώρησης είναι η απόδοση τιμών στις μεταβλητές κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του αλγορίθμου Σύνταξη: Όνομα_μεταβλητής ← Έκφραση Λειτουργία: Υπολογίζεται η τιμή της έκφρασης στη δεξιά πλευρά και εκχωρείται η τιμή αυτή στη μεταβλητή που αναφέρεται στην αριστερή πλευρά.

Όνομα_μεταβλητής ← Έκφραση Τι μπορεί να είναι η έκφραση: αριθμός (ακέραιος/πραγματικός) Χ ← 10 Υ ← 3.4 μεταβλητή Υ ← Χ αλφαριθμητική τιμή Α ← ¨Μικροδιδασκαλία¨

Όνομα_μεταβλητής ← Έκφραση Τι μπορεί να είναι η έκφραση: λογική τιμή Ζ ← Αληθής αριθμητική έκφραση Β ← 2 * χ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Αριστερά ( πριν το βέλος )της εντολής εκχώρησης επιτρέπεται να υπάρχει μόνο ένα όνομα μεταβλητής, ενώ δεξιά μπορεί να υπάρχουν σύνθετες εκφράσεις. 2 - Α ← Β + 2 Λάθος Η μεταβλητή που υπάρχει πριν το βέλος (αριστερά) επιτρέπεται να υπάρχει και μετά το βέλος (δεξιά) της εντολής εκχώρησης. α  α + 2

ΠΡΟΣΟΧΗ!! Θα πρέπει να προσέξουμε το γεγονός ότι η σημασία του συμβόλου “←“ δεν είναι η γνωστή μαθηματική ισότητα. Μια εντολή εκχώρησης δεν συμπεριφέρεται ως μια εξίσωση, γιατί στην εξίσωση το αριστερό μέλος ισούται με το δεξιό μέλος, ενώ στην εντολή εκχώρησης η τιμή της έκφρασης «εκχωρείται» στη μεταβλητή Χ = Υ+ 2 ≠ Χ ← Υ + 2

Να εξηγηθούν οι ακόλουθες εντολές εκχώρησης τιμής α ← 7 γ ← Αληθής δ ← ¨ Ανάπτυξη Εφαρμογών¨ Χ ← α + β + 2

Να χαρακτηρισθεί κάθε μία από τις εντολές εκχώρησης ως σωστή ή λάθος β ← 0 α ← β γ = 10 α ← α + β γ + δ ← 10 δ ← ¨Καλημέρα¨

Εκχώρησε στο Α τον αριθμό 5 Εκχώρησε στο Μ το άθροισμα των Α, Β Να γράψετε τις κατάλληλες εντολές εκχώρησης που περιγράφουν οι παρακάτω προτάσεις: Εκχώρησε στο Α τον αριθμό 5 Εκχώρησε στο Μ το άθροισμα των Α, Β Εκχώρησε στο Α την αλφαριθμητική τιμή «Ιανουάριος » Αύξησε την τιμή του Μ κατά 2

Εκχώρησε στο Α τον αριθμό 5 Α ← 5 Εκχώρησε στο Μ τον μέσο όρο των Α, Β Να γράψετε τις κατάλληλες εντολές εκχώρησης που περιγράφουν οι παρακάτω προτάσεις: Εκχώρησε στο Α τον αριθμό 5 Α ← 5 Εκχώρησε στο Μ τον μέσο όρο των Α, Β Μ ← ( Α + Β ) / 2 Εκχώρησε στο Α την αλφαριθμητική τιμή «Ιανουάριος » Α ← ¨Ιανουάριος¨ Αύξησε την τιμή του Μ κατά 2 Μ ← Μ + 2

ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Επιλέξτε ένα μεταξύ των προτεινόμενων Επιλέξτε ένα μεταξύ των προτεινόμενων 1. Ποια από τις παρακάτω αναπαραστάσεις εκχωρεί στη μεταβλητή Α την τιμή 138; α) Α = 138 β) Α:= 138 γ) Α =: 138 δ) Α ← 138 2. Ποια από τα παρακάτω αποτελούν εντολές των αλγορίθμων: α) Α + Β = 10 β) Α← Β * 3 γ) Α + Β ←12 δ) Α ← 2 * Β ← 22 3. Σε έναν αλγόριθμο έχουμε μια μεταβλητή Πλήθος την οποία θέλουμε να την αυξήσουμε κατά μια μονάδα. Ποια από τις εντολές έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση αυτή α) Πλήθος + 1 ← Πλήθος β) Πλήθος ← Πλήθος + 1 γ) Πλήθος ← + 1 δ) Πλήθος = Πλήθος + 1

ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Να γράψετε τις κατάλληλες εντολές εκχώρησης που περιγράφουν οι παρακάτω προτάσεις: α. Εκχώρησε στο Χ τον αριθμό 100 β. Εκχώρησε στο Μ τη μέση τιμή των Χ1, Χ2, Χ3, Χ4 γ. Αύξησε το Δ κατά ένα δ. Εκχώρησε στην μεταβλητή Α την αλφαριθμητική τιμή «καλημέρα» ε. Εκχώρησε στην μεταβλητή Β την λογική τιμή Αληθής

ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Επιλέξτε ένα μεταξύ των προτεινόμενων Επιλέξτε ένα μεταξύ των προτεινόμενων 1. Ποια από τις παρακάτω αναπαραστάσεις εκχωρεί στη μεταβλητή Α την τιμή 138; α) Α = 138 β) Α:= 138 γ) Α =: 138 δ) Α ← 138 2. Ποια από τα παρακάτω αποτελούν εντολές των αλγορίθμων: α) Α + Β = 10 β) Α← Β * 3 γ) Α + Β ←12 δ) Α ← 2 * Β ← 22 3. Σε έναν αλγόριθμο έχουμε μια μεταβλητή Πλήθος την οποία θέλουμε να την αυξήσουμε κατά μια μονάδα. Ποια από τις εντολές έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση αυτή α) Πλήθος + 1 ← Πλήθος β) Πλήθος ← Πλήθος + 1 γ) Πλήθος ← + 1 δ) Πλήθος = Πλήθος + 1

ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Να γράψετε τις κατάλληλες εντολές εκχώρησης που περιγράφουν οι παρακάτω προτάσεις: α. Εκχώρησε στο Χ τον αριθμό 100 Χ ← 100 β. Εκχώρησε στο Μ το άθροισμα των Χ1, Χ2, Χ3, Χ4 Μ ← Χ1 + Χ2 + Χ3 + Χ4 δ. Εκχώρησε στην μεταβλητή Α την αλφαριθμητική τιμή «καλημέρα» Α ← ¨καλημέρα¨

Ανακεφαλαίωση Η Εντολή εκχώρησης τιμής χρησιμοποιείται για να δίνουμε τιμές στις μεταβλητές. ‘Ονομα_μεταβλητής ← έκφραση Το βέλος δείχνει πάντα αριστερά Αριστερά της εντολής υπάρχει πάντα το όνομα της μεταβλητής στην οποία θέλουμε να αποδώσουμε τιμή Πρώτα υπολογίζουμε την τιμή της έκφρασης στα δεξιά της εντολής και εκχωρούμε το αποτέλεσμα στην μεταβλητή που υπάρχει αριστερά Με την εντολή εκχώρησης ο προγραμματιστής προσδιορίζει τις τιμές των μεταβλητών.

Στο επόμενο μάθημα: Πως μπορεί ο χρήστης να αποδώσει τιμή σε κάποια μεταβλητή

Βιβλιογραφία Βακάλη Α. κ.α , Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον Βιβλίο μαθητή Γ΄ Γενικού Λυκείου, εκδόσεις Διόφαντος – ΟΕΔΒ, Αθήνα 2014 Βακάλη Α. κ.α , Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον Βιβλίο καθηγητή Γ΄ Ενιαίου Λυκείου, Εκδόσεις ΟΕΔΒ, Αθήνα 1999 Βακάλη Α. κ.α , Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον Τετράδιο μαθητή Γ΄ Ενιαίου Λυκείου, Εκδόσεις ΟΕΔΒ, Αθήνα 1999 Καρκαμάνης Γ. ,Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον, Εκδόσεις Μαθηματική Βιβλιοθήκη, Θεσσαλονίκη 2011 Δουκάκης Σ. , Ψαλτίδου Α., Γιαννοπούλου Π., Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον, α’ τόμος, Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα 2011

Σας ευχαριστώ