ΔΙΚΥΚΛΟ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ 1Ο τετράμηνο 2014-15 Α2.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή ‘’Άγιος Παύλος’’
Advertisements

Ηλεκτρικός Αναμεικτήρας Χεριού
Πλωτό αναπηρικό όχημα παραλίας και θάλασσας Mobi-Chair Το Mobi-Chair είναι ένα πλωτό αναπηρικό όχημα παραλίας και θάλασσας υψηλής ποιότητας. Παρέχει ανεμπόδιστη.
Ο Δικυκλισμός στην καθημερινή μας Ζωή
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
(ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΑΕΡΑ)
Κωνσταντίνα Ηλιοπούλου
Αρχή.
ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΤΡΕΝΑ ΑΠΌ ΤΟΝ ΔΕΡΑΛΑ ΠΑΣΧΑΛΗ ΚΑΙ ΣΙΜΟ ΚΑΛΟΓΕΡΙΔΗ.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Joe Logano Ο Joe Logano είναι ένας από τους μεγάλους οδηγούς του κόσμου.
Ο Υπολογιστής των Αντικυθήρων, 80 μ.Χ. Μηχανισμός των Αντικυθήρων
Η ιστορία του αυτοκινήτου.
Ελληνογαλλική Σχολή ‘Άγιος Παύλος’’
ΜΗΧΑΝΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
Ιστορικη εξελιξη Κ.Ο.Κ-(ΣωστΗ οδικΗ συμπεριφορΑ)
Τροχοί κ΄ υγεία Εργασία: Οικιακής Οικονομίας Από τον μαθητή: Παναγιώτη Κάρκουλα.
Εισαγωγή στη συστημική σκέψη EDUE-140: Συνάντηση 2η
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
ΕΠΙΣΩΤΡΑ Ή ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΤΜΗΜΑ : Β1 ΟΜΑΔΑ : ΑΤΡΟΜΗΤΟΙ
Ηλεκτρικό- Υβριδικό αυτοκίνητο
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Μηχανεσ Εσωτερικησ Καυσησ
Το σκι ή χιονοδρομία είναι ένα χειμερινό άθλημα.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ.
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΕΖΑΙΝΤΕΣ
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
Μηχανές αγωνιστικές Μαρία Τσαλαπάτη.
Φωτοβολταϊκό σύστημα Αποτελείται από ένα ή περισσότερα πάνελ φωτοβολταϊκών στοιχείων , μαζί με τις απαραίτητες συσκευές και διατάξεις για τη μετατροπή.
1ο ΓΕΛ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ   2η Ερευνητική Εργασία σχολικού έτους     ΘΕΜΑ: ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ    
ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩ ΕΞΥΠΝΑ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ!!! Πιπιλιαρίδου Κατερίνα Στεφούλη Δήμητρα Τριανταφυλλοπούλου Αγγελική Χρυσάφη Κυριακή Φλώρος Γιώργος.
Λολίτα Λέρας Στέργιος Στεργίου
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ-ΨΥΞΗΣ ΧΩΡΩΝ
ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ (ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ)
ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Ηλιακά χρήσης Project B MHX EΠΑΛ ΧΙΟΥ.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Σχολείο: 7ο Λύκειο Πάτρας Τμήμα: Α’1
EΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ: Ηλιακά αυτοκίνητα Αλεξέας Γιάννης Βερτζώνης Νίκος ΤΜΗΜΑ:Γ1.
ΟΜΑΔΑ 2 ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΡΑΜΙΩΤΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΠΛΑΣΤΑΡΑΣ ΝΙΚΗΤΑΣ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
« Ερευνώ και ανακαλύπτω » Ε΄ δημοτικού Κουκούλης Πάρης
Πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων Το 1896 καταγράφηκε ο πρώτος θάνατος λόγω οδικού δυστυχήματος. Κατά τη διερεύνηση του δυστυχήματος, ο ιατροδικαστής είχε τότε.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
Κεφάλαιο 1 Ιστορική αναδρομή - εισαγωγή ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Νικολέττα Αθανασίου Δασκάλα Εκπαιδευτής: Χρίστος Καλογήρου Γυμνάσιο Σταυρού ΛΕΥ13Π2-ΚΟ7Δ ΛΕΥ13Π2-ΚΟ7Δ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ
Ποδήλατο Νικόλας Μ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ Σχολικό Έτος Τάξη ΣΤ ’2.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΙI. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΄΄Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ΄΄ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ.
ΨΑΡΕΛΛΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Πως λειτουργούν ? Πως λειτουργούν ? Πως λειτουργούν ? Τι ενέργεια δίνουν ? Αιολικα παρκα!!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΗΤΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ……..  Η ιστορία των μεταφορών είναι συνυφασμένη με την ύπαρξη της ανθρώπινης ζωής. Ο πρωτόγονος άνθρωπος μετακινούνταν βαδίζοντας.
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΌ ΤΗΝ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΣΟΦΙΑ ΧΙΛΙΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΌ ΤΗΝ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΣΟΦΙΑ ΧΙΛΙΟΥ.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Μηχανισμός Εμβόλου-Διωστήρα-Στροφαλοφόρου άξονα ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασικές πληροφορίες Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα Ιστορική αναδρομή Χάρτης εννοιών Σχετικό βίντεο EXCEL Ερωτήσεις.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΌ ΤΗΝ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΣΟΦΙΑ ΧΙΛΙΟΥ
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
Ο ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ!
ΔΟΜΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Οδυσσέας Μανωλιάδης.
Οδυσσέας Μανωλιάδης 20 Οκτωβρίου 2010
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1 ΕΠΑΛ Ν.ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
Μάθημα : project Θέμα : Πρόληψη ατυχημάτων στο σχολείο
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
Ηλεκτρονικός Έλεγχος και Αυτοματισμοί σε Σύγχρονα Κιβώτια Ταχυτήτων
ΤΜΗΜΑ : Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ)
Λεωφορείο Εργασία project: Από: Βρουσάι Αμάντα, Γιατρά Νικολέτα, Ιλιάζη Ζερίνα, Ισλαμάι Γιάννη.
ΧΑΝΙΩΝ ΕΠΑΛ 2ο Ποδηλατώντας με ασφάλεια στη πόλη μου.
YAMAHA Αλέξανδρος Γκούσκος Άγγελος Αρβανιτάκης Μάρκο Γκίνι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΚΥΚΛΟ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ 1Ο τετράμηνο 2014-15 Α2

Ονόματα Μαθητών: Καδής Ευάγγελος, Καλανίδης Ιωάννης, Ιερόπουλος Βαλέριος, Κεραμιδάς Βάιος, Ίλτσιου Φρόσω, Θεοχαρίδης Δημήτρης

Η ιστορία της μοτοσυκλέτας

Aνώτατο όριο ταχύτητας Η ιστορία και η εξέλιξη της μοτοσικλέτας συνδέονται στενά με τη μαγεία της ταχύτητας. Και αυτό δεν έχει διόλου αλλάξει ως τις ημέρες μας, παρά το γεγονός ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές και εισαγωγείς συμφώνησαν το 2002 να δεσμευτούν προαιρετικά σε ανώτατο όριο ταχύτητας 298 χλμ./ώρα, προκειμένου να προλάβουν τη θέσπιση σχετικής νομικής ρύθμισης. Γιατί και το όριο των 300 χλμ./ώρα έχει ήδη ξεπεραστεί.

Από το μηχανοκίνητο τρίτροχο στη μοτοσικλέτα Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το πρώτο μηχανοκίνητο δίκυκλο δόθηκε στον Γκότλιμπ Ντάιμλερ το 1885 για την κατασκευή ενός μηχανοκίνητου ξύλινου ποδηλάτου με δύο μικρές βοηθητικές ρόδες –ουσιαστικά επρόκειτο για τρίτροχο. Επειδή η επενδυμένη σέλα του έμοιαζε με σέλα αλόγου, το όχημα θύμιζε μάλλον άμαξα παρά μηχανοκίνητο όχημα. Διέθετε μινιμαλιστικό τιμόνι και τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα με κυβισμό 264 κ.εκ. καθώς και ισχύ μισού ίππου. Για τα σημερινά δεδομένα αυτή η πρώτη μοτοσικλέτα θα μπορούσε να θεωρηθεί πρωτόγονη και μοντέρνα συγχρόνως.

. Ο μινιμαλιστικός εξοπλισμός της μοιάζει να ακολουθεί την τάση του σύγχρονου ντιζάιν, σύμφωνα με την οποία η μορφή προσαρμόζεται στην λειτουργικότητα (form follows functions).

Η προστασία του ονόματος «μοτοσικλέτα» διεκδικήθηκε το 1897 από τους Γερμανούς αδελφούς Βίλχελμ και Χάινριχ Χίλντεμπραντ (Hildebrand) και τον Αλοΐς Βόλφσμύλλερ (Alois Wolfsmuller). Δύο χρόνια πριν η εταιρεία τους με την επωνυμία Hilderbrand & Wolfsmuller είχε κατασκευάσει μια μοτοσικλέτα παραγωγής,την πρώτη του κόσμου

Με βάση τα σημερινά δεδομένα, εκείνος που συνέβαλε αποτελεσματικά στην κατασκευή της μοτοσικλέτας ήταν ο Μάιμπαχ, συνέταιρος του Ντάιμλερ. Με καρμπυρατέρ με ακροφύσιο και τον κλειστό θάλαμο πλωτήρα επινόησε μια μέθοδο οποία σε εξελιγμένη μορφή εφαρμόζεται και σήμερα στη μοτοσυκλέτα.Με την εφεύρεση του Ντάιμλερ πειραματίστηκαν επίσης και οι Γάλλοι με θετικά αποτελέσματα. Άξια αναφοράς είναι η συνεισφορά του κόμητος Αλμπέρ ντε Ντιόν(Albert de Dion), ο οποίος έκανε τον κινητήρα μικρότερο και πιο συμπαγή (από την αρχή του 20ου αιώνα οι κινητήρες ντε Ντιόν χρησιμοποιούνται από τους τεχνικούς σε πολλές χώρες για την κατασκευή μοτοσικλετών).

Στο μεταίχμιο του αιώνα διάφορες εταιρείες στην Ευρώπη άρχισαν να κατασκευάζουν μηχανοκίνητα δίκυκλα, επειδή διαισθάνονταν ότι η αγορά αυτή θα έχει μέλλον. Οι αδελφοί Βερνέρ από το Παρίσι είναι εκείνοι που από το 1900 μπορούν να διεκδικήσουν τα πρωτεία για την κατασκευή μιας μοτοσικλέτας, που προσεγγίζει σε μορφή τη σύγχρονη. Ο Βαλκάν Λωρέν (Valcan Laurin) είχε μάλιστα την ευφυή έμπνευση να το τοποθετήσει τον κινητήρα στο κάτω μέρος του πλαισίου.

Ένα άλλο ορόσημο για την επιτυχή και προπάντων ασφαλή μηχανοκίνηση έθεσε ο Ρόμπερτ Μπος (Robert Bosch) το 1902 με τη δημιουργία του μανιατό υψηλής τάσης με μπουζί, που αντικατέστησε τη μαγνητική ανάφλεξη.

ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ

ΜΑΡΙΝΟΣ ΧΑΡΙΣΗΣ ΛΙΟΥΣΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΜΠΑΞΕΒΑΝΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΔΕΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Μοτοποδήλατα Είδος που τείνει να καταργηθεί, με κυβισμό που κατά κανόνα είναι στα 50 cc. O κινητήρας είναι δίχρονος και η μετάδοση είναι με αλυσίδα. Η χρήση του είναι αποκλειστικά για μικρές διαδρομές στην πόλη. Τα μοτοποδήλατα έχουν και πετάλια παρόμοια με του ποδηλάτου για υποβοήθηση της ισχύος.

Παπιά 1 Είδος που «ξεκίνησε» από το ιστορικό Honda c50 τη δεκαετία του 1950, με κυριότερα χαρακτηριστικά: κυβισμός 50 cc, ημιαυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων (αρχικά τριών), τετράχρονος αερόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας, ποδιά, ελεύθερος (κενός) χώρος έμπροσθεν της σέλας, ρεζερβουάρ κάτω από τη σέλα και χρήση αποκλειστικά σε αστικές μετακινήσεις.

Παπιά 2 Σήμερα πλέον κατασκευάζουν «παπιά» πολλές εταιρείες από την Ιαπωνία και άλλες χώρες της ανατολικής Ασίας με κυβισμό που φτάνει τα 150 cc, δισκόφρενα στον εμπρόσθιο και πίσω τροχό, καταλύτη και αναρτήσεις από μεγαλύτερα δίκυκλα. Κατά καιρούς έχουν εμφανιστεί δίχρονα «παπιά» (Yamaha) και με συμπλέκτη. Επίσης τα «παπιά» είναι το είδος στο οποίο γίνονται οι περισσότερες μετατροπές από χομπίστες σε αύξηση κυβισμού, εξατμίσεις και πολλά άλλα. Παρόλο που έγραψαν ιστορία, ως τα απόλυτα μεταφορικά μέσα για την πόλη, δίνουν σιγά-σιγά την θέση τους στα σκούτερ.

Σκούτερ 1 Σκούτερ (scooter). Η πλέον ανερχόμενη κατηγορία δικύκλων με τα εξής κύρια χαρακτηριστικά: κινητήρας στο κέντρο κάτω από τη σέλα ή παλιότερα στο πίσω μέρος δίπλα από τον τροχό (Piaggio, Vespa), χρήση κυρίως σε αστικές μετακινήσεις, αυτόματο κιβώτιο, «ποδιά» μπροστά, ελεύθερος (κενός) χώρος ανάμεσα στη σέλα και τον εμπρόσθιο τροχό, τροχοί μικρότεροι των μοτοσικλετών και διάθεση αρκετών αποθηκευτικών χώρων. Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος και δίχρονος στους

Σκούτερ 2 μικρούς κυβισμούς (50 cc έως 100 cc) και Υπάρχουν βέβαια και υλοποιήσεις με κυβισμό στα 850 cc (Gilera), όπως επίσης και με δύο κυλίνδρους. Επίσης, υπάρχουν και σκούτερ με ημιαυτόματα κιβώτια και με μεγάλους τροχούς. Η ευκολία χρήσης, το χαμηλό κέντρο βάρους, το χαμηλό ύψος της σέλας και η σχετική προστασία από τα καιρικά φαινόμενα, κατέστησαν τα σκούτερ δημοφιλέστατα σε όλεαναβατών.

Μηχανές δρόμου Οι μηχανές δρόμου είναι από 125 μέχρι 1600cc, είναι μηχανές που αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες (έως 350χλμ.) Τα λάστιχα τους είναι φαρδιά και επίπεδα για να είναι ευκολότερη η οδήγηση και να μην υπάρχουν ατυχήματα. Με αυτές τις μηχανές μπορείς να διανύσεις μεγάλες αποστάσεις.

Μηχανές εκτός δρόμου Οι μηχανές εκτός δρόμου είναι από 50cc έως 450cc και είναι για αγώνες αναψυχής (π.χ. Ανάβαση-κατάβαση σε βουνό, αγώνες μέσα σε πίστες off-road.) Δεν είναι όμως για μακρινές αποστάσεις, συνήθως βγαίνουν μονοκύλινδρα και ανεβάζουν πολύ εύκολα θερμοκρασία.

Παράγωγα είδη των μηχανών εκτός δρόμου είναι τα εντούρο on-off, s-motard, κλπ.

ΜΕΡΗ ΓΙΑΜΑΓΚΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΗΣ ΝΙΚΟΣ ΚΑΠΡΙΑΝΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΛΙΤΣΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΝΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΣΑΣΙ Ονομάζεται η βάση μιας μοτοσικλέτας στο οποίο πάνω κουμπώνουν όλα τα εξαρτήματα της μοτοσικλέτας.  Ο κινητήρας τοποθετείται στο κάτω μέρος του σασί . Αποτελείται από διαφορά μέρη και η λειτουργία του υποστηρίζεται από : • Το σύστημα καυσίμου • Το σύστημα λίπανσης • Το σύστημα εξαγωγής καυσαερίωνΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ  Μεταδίδει τη μηχανική ενέργεια του κινητήρα στον πίσω τροχό μέσω ενός συνόλου( Συμπλέκτης, Κιβώτιο ταχυτήτων, Άξονας , Γρανάζια , Αλυσίδα).Ανάλογα με τον τύπο μετάδοσης κίνησης της μοτοσικλέταςΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ  Σύστημα το οποίο χρησιμοποιείται για την εκκίνηση του κινητήρα για τα φώτα και τα φλάς και οτιδήποτε χρειάζεται ηλεκτρική ενέργεια. Από τον απλό σπινθήρα για την εκκίνηση μέχρι την πιο σύνθετη εργασίαΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ  Στις μοτοσικλέτες συναντούμε δυο συστήματα 22

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Ο κινητήρας τοποθετείται στο κάτω μέρος του σασί Αποτελείται από διαφορά μέρη και η λειτουργία του υποστηρίζεται από : Το σύστημα καυσίμου Το σύστημα λίπανσης Το σύστημα εξαγωγής καυσαερίων

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ Αποτελείται από το ντεπόζιτο, την αντλία και στέλνει καύσιμο στο καρμπιρατέρ/ψεκασμό το οποίο τροφοδοτεί την μηχανή

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΚΑΥΣΑΕΡΙΟΥ Εξάγει τα καυσαέρια του κινητήρα και περιορίζει τον ήχο του.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΗΣ Το σύστημα ψύξης αποτελείται από το ψυγείο το οποίο κρυώνει τον κινητήρα. Υπάρχουν οι υδρόψυκτοι και οι αερόψυκτοι κινητήρες .Οι υδρόψυκτοι κινητήρες λειτουργούν με νερό η παραφλού και οι αερόψυκτοι με αέρα

ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΙΠΑΝΣΗΣ Βοηθά στον κίνητρα να μην αναπτύσσει μεγάλες τριβές είτε στον κύλινδρο είτε στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Υπάρχει μετάδοση με αλυσίδα, άξονα ή ιμάντα Μεταφέρει την κίνηση από τον κινητήρα στον πίσω τροχό.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Το ηλεκτρικό σύστημα αποτελείται κυρίως από τον δυναμό και την μπαταρία τα οποία τροφοδοτούν με ρεύμα τον κινητήρα,τα φώτα,τα φλας κλπ.

ΤΡΟΧΟΙ Οι τροχοί εξασφαλίζουν την πρόσφυση της μοτοσικλέτας στον δρόμο. Ο πίσω τροχός παίρνει κίνηση μέσω γραναζιών και της των αλυσίδας από τον κινητήρα. Επιπροσθέτως είναι το σημαντικότερο για την κίνηση του οχήματος.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ Η ανάρτηση είναι ο πιο σημαντικός σύνδεσμος της μοτοσικλέτας με τον δρόμο. Εκτός από την άνεση στην οδήγηση και το κράτημα στις στροφές, επηρεάζει σημαντικά και την απόσταση φρεναρίσματος. Η σωστή λειτουργία της, είναι απαραίτητη για την καλή οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, κατά την γρήγορη οδήγησή της, την άνεση του αναβάτη στις υψηλές αλλά και στις χαμηλές ταχύτητες.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ Είναι υπεύθυνο για την επιβράδυνση και το σταμάτημα της μοτοσικλέτας μέσω της μετατροπής της κινητικής ενέργειας σε θερμική. Χρησιμοποιούνται ταμπούρα, δισκόφρενα η συνδυασμός αυτών.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Στις μηχανές η διεύθυνση επιτυγχάνεται από τον συνδυασμό του τιμονιού με την κλίση του σώματος του αναβάτη.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΚΟΥΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΑΚΑΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΛΤΣΑΠΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Ελλάδα, δίκυκλο και εξοπλισμός αναβάτη. Τρεις έννοιες που, σύμφωνα με την έρευνά μας, δυσκολεύονται να συμβιώσουν αρμονικά. Γιατί μπορεί να ξοδεύουμε μια περιουσία για τη μοτοσικλέτα των ονείρων μας, όμως όταν φτάνει η ώρα για το σωστό εξοπλισμό, δίνουμε τζάμπα λεφτά.

ΚΡΑΝΟΣ Προστασία κεφαλής και προσώπου. Οι στατιστικές καταδεικνύουν ότι το κύριο αίτιο θανάτου και αναπηρίας μεταξύ των οδηγών δικύκλων είναι οι τραυματισμοί της κεφαλής. Κράνη Τα κράνη αποτελούν το σημαντικότερο εξάρτημα ασφάλειας και συνεπώς η επιλογή του σωστού κράνους είναι ουσιώδους σημασίας ζήτημα. Τα κράνη περιορίζουν την επίπτωση θανατηφόρων τραυματισμών της κεφαλής κατά 50%. Η χρήση του κράνους είναι υποχρεωτική στα κράτη-μέλη της ΕΕ. Παρόλα αυτά, σε σοβαρά ατυχήματα, περίπου το 20% του συνόλου των κρανών φεύγουν όταν κτυπήσει ο αναβάτης.

ΚΡΑΝΟΣ Η ορθή εφαρμογή και κούμπωμα του κράνους δεν πρέπει να αμελείται ακόμα και για τις πιο μικρές διαδρομές. Το κράνος συμβάλλει στην προστασία της κεφαλής του αναβάτη με διάφορους τρόπους, και ειδικότερα: Το εξωτερικό περίβλημα προστατεύει από την διάβρωση και την διείσδυση. Η εξίσου σημαντική επένδυση απορρόφησης των κρούσεων που καλύπτει το εσωτερικό του κελύφους απορροφά την κρούση καθώς θραύεται αργά σε περίπτωση σύγκρουσης. Η επένδυση από μαλακό ύφασμα που έρχεται σε επαφή με την κεφαλή παρέχει άριστη εφαρμογή στο κράνος και άνεση στον αναβάτη. Το κράνος που έχει υποστεί δυνατό κτύπημα πρέπει πάντοτε να αντικαθίσταται

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ Οι αναβάτες πρέπει να ενθαρρύνονται να αγοράζουν ρουχισμό με ενσωματωμένα φθορίζοντα ή ανακλαστικά υλικά. Ο ανακλαστικός ρουχισμός είναι καλά ορατός τη νύκτα όταν πέφτουν επάνω του οι προβολείς των αυτοκινήτων ενώ στους πολυσύχναστους αυτοκινητόδρομους όταν βρέχει πολύ, ο φθορίζον ρουχισμός βοηθά τους αναβάτες να ξεχωρίζουν. Επίσης πρέπει να διακρίνονται από τον άλλο οδηγό.

ΓΙΛΕΚΑ (ΤΖΑΚΕΤ) Τα τζάκετ μοτοσικλετιστή τονίζουν την προσωπικότητα του αναβάτη αλλά έχουν ακόμα μεγαλύτερη σημασία σε περίπτωση σύγκρουσης. Κατά την επιλογή του τζάκετ, ο μοτοσικλετιστής πρέπει να επιλέξει καταρχήν με γνώμονα την ασφάλεια. Επίσης, η μόδα και το look έπονται.

ΓΑΝΤΙΑ Τα γάντια μοτοσικλέτας διατίθενται σε διάφορα στυλ, βάρη και πάχη. Τα ελαφρά γάντια χωρίς επένδυση και, ενδεχομένως, με σύστημα αερισμού παρέχουν μεγαλύτερη άνεση το καλοκαίρι και σε θερμά κλίματα, ενώ τα βαρύτερα, επενδυμένα και / ή μονωμένα γάντια παρέχουν μεγαλύτερη προστασία από το χειμωνιάτικο κρύο. Τα γάντια μοτοσικλέτας πρέπει να προστατεύουν τα χέρια και τους καρπούς των αναβατών χωρίς να περιορίζουν την ικανότητά τους να χειρίζονται το δίκυκλό τους. Τα γάντια μοτοσικλέτας που περικλείουν τα δάκτυλα προστατεύουν τα χέρια από φουσκάλες, άνεμο, ήλιο και κρύο και αποτρέπουν την δημιουργία αμυχών, μωλώπων και εκδορών σε περίπτωση ατυχήματος

ΠΡΟΣΩΠΙΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΑ ΓΥΑΛΙΑ Ουσιαστικής σημασίας εξοπλισμό για τον μοτοσικλετιστή αποτελεί μια καλής ποιότητας προσωπίδα ή προστατευτικά γυαλιά. Έχει μεγάλη σημασία να έχει ο αναβάτης ευρύ οπτικό πεδίο ανεξαρτήτως καιρού και συνθηκών φωτισμού. Οι αναβάτες πρέπει εξάλλου να φροντίζουν ώστε οι προσωπίδες ή τα προστατευτικά τους γυαλιά να είναι κατάλληλα για τις επικρατούσες περιβαλλοντικές συνθήκες (ημέρα, νύκτα, βροχή). Σύνηθες πρόβλημα για τους μοτοσικλετιστές αποτελεί η θάμβωση / ομίχλωση της προσωπίδας. Τα αποτελέσματα των φαινομένων αυτών μπορούν να περιοριστούν ή ακόμα και να εξαλειφθούν με διάφορους τρόπους. Το πλέον σύνηθες χαρακτηριστικό που πρέπει να αναζητά ο αναβάτης είναι ο εξαερισμός του κράνους γύρω από την προσωπίδα.

ΜΠΟΤΕΣ Οι μπότες μοτοσικλέτας προστατεύουν τα πόδια, τα δάκτυλα και τους αστραγάλους του μοτοσικλετιστή χωρίς να επηρεάζουν την ικανότητά του να κάνει ελιγμούς. Τα αθλητικά παπούτσια είναι ευκολοφόρετα και άνετα αλλά ακόμα και σε μια μικρή πτώση μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό. Οι αναβάτες οφείλουν να επιλέξουν αν θα επενδύσουν στην αγορά αδιάβροχων μποτών ή θα αναζητήσουν τα ειδικά αξεσουάρ προστασίας για συνήθεις μπότες (όπως προστατευτικά δακτύλων και αστραγάλων) που αντικαθίστανται όταν φθαρούν.

ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ Τα πόδια του μοτοσικλετιστή είναι το τμήμα του σώματος που είναι πιθανότερο να πληγεί σε περίπτωση ατυχήματος

Πηγές : http://el.wikipedia.org/ , εικόνες google

Πηγές πληροφοριών www.motosikletes.gr www.wikipedia.gr www.scooter.gr

ΠΗΓΕΣ : http://safedriver. gr/studies/GR_eSUM_ppe. pdf http://www ΠΗΓΕΣ : http://safedriver.gr/studies/GR_eSUM_ppe.pdf http://www.google.com