Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο» Σχολικό έτος 2012-2013 13ο Δημ.Σχολ.Πατρών
Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Βλάχου Παρασκευή Συνεργαζόμενοι: Γιαννακόπουλος Αριστείδης Καϊμάκης Εμμανουήλ Θανασούλας Ανδρέας Βαχλιώτη Θεάρεστη Τάξη: Γ’ Τμήμα: 1
Η τάξη αποτελείται από 13 μαθητές οι οποίοι χωρίστηκαν σε 2 ομάδες των 4 μαθητών και 1 ομάδα που αποτελούταν από 5 μαθητές. Οι ομάδες είχαν τις εξής ονομασίες, εμπνευσμένες από τις πινακίδες του Κ.Ο.Κ.: Κόκκινη ομάδα Γαλάζια ομάδα Τρίγωνο
ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Μια παρ’ ολίγον πρόκληση ατυχήματος λόγω παραβίασης φωτεινού σηματοδότη έξω από το σχολείο μάς έδωσε το έναυσμα να ασχοληθούμε με την κυκλοφοριακή αγωγή.
Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) 1ος μήνας Διερεύνηση προϋπάρχουσας γνώσης των μαθητών σε θέματα που αφορούν την κυκλοφοριακή αγωγή και την ασφάλεια με ερωτηματολόγιο (pre-test). Αξιολόγηση του επιπέδου γνώσεων.
2ος μήνας Στην ώρα της Φιλαναγνωσίας πραγματοποιήθηκε η ανάγνωση του βιβλίου της συγκοινωνιολόγου Μ.Χατζοπούλου «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη» και του εντύπου «Η Μαρία και ο Σπύρος στο δρόμο των σημάτων» με σκοπό την παρουσίαση των σημάτων οδικής κυκλοφορίας και το σχολιασμό-ανάλυση-επεξήγηση αυτών. Συλλογή και καταγραφή πληροφοριών από το διαδίκτυο για τη διάκριση των τροχοφόρων με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού πληροφορικής. Επισήμανση πινακίδων και φωτεινών σηματοδοτών έξω από το χώρο του σχολείου. Επεξήγηση χρησιμότητας και αναγκαιότητας αυτών.
3ος μήνας Σχεδιασμός από τους μαθητές των κυριότερων σημάτων. Κατασκευή κολάζ- κατασκευή τριγώνων – ορθογώνιων – χαράξεις κύκλων. Σχολιασμός ατυχημάτων και δυστυχημάτων που συμβαίνουν στην πόλη μας. Μελέτη συνεπειών και τρόπων αποφυγής τους. Ενημέρωση – συζήτηση για τη σωστή χρήση του ποδηλάτου στην πόλη μας.
4ος μήνας Κατασκευή ακροστιχίδας και ασκήσεων στη Γλώσσα με βάση το λεξιλόγιο οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας (Γλωσσάρι – Σύνθετες λέξεις) Ταξινόμηση πινακίδων ως προς το σχήμα τους. Υπολογισμός περιμέτρων τους. Έλεγχος οπτικο-ακουστικού υλικού από το διαδίκτυο για την ικανοποιητική μάθηση των σημάτων αλλά και του τρόπου διάσχισης των οδών της πόλης μας. Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού Η/Υ έγινε η διαμόρφωση του αλφαβητάριου του καλού οδηγού. Πατήστε εδώ για να δείτε το αλφαβητάρι (… ή αναλυτικά στην επόμενη διαφάνεια)
Αλφαβητάρι καλού οδηγού
5ος μήνας Στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής πραγματοποιήθηκε παίξιμο ρόλων για τον έλεγχο αλλαγής στάσης και συμπεριφοράς των μαθητών όταν διαβαίνουν τους δρόμους. Διατύπωση ερωτήσεων post-test και αξιολόγησή τους. Κατασκευή μακέτας σχολείου και παρακείμενων δρόμων με τοποθέτηση των ανάλογων πινακίδων ή διαβάσεων πεζών από τους μαθητές. Στο μάθημα των Αγγλικών, τα παιδιά έμαθαν μέσα από ζωγραφική και δραστηριότητες αντιστοίχησης λέξης-εικόνας, λεξιλόγιο σχετικό με τα μεταφορικά μέσα και δομές όπως: I can go by bus/by train… etc. Με καρτέλες και φωτογραφίες έμαθαν να αναγνωρίζουν ορισμένα από τα βασικά σήματα της τροχαίας και να εκφράζουν στα Αγγλικά τη σημασία τους (γραπτά και προφορικά). Έπαιξαν παιχνίδια στα Αγγλικά με σήματα και πινακίδες, έκαναν αντίστοιχες δραστηριότητες και έμαθαν δομές όπως: turn right, don’t turn left, must/mustn’t/can’t. Ζωγραφική με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού των Εικαστικών.
Μας επισκέφθηκαν… Οι σχολικοί τροχονόμοι του σχολείου μας Η ομάδα από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση «Πάνος Μυλωνάς»
Η παρουσίασή μας… Η μακέτα που κατασκευάστηκε, παρουσιάστηκε στη γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς σε όλους τους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Ας αξιολογηθούμε… Από τα αποτελέσματα του pre-test κρίναμε ότι το 60% των μαθητών μας είχε άγνοια σε ό,τι αφορά τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς. Το ποσοστό αυτό ήταν σημαντικά μικρότερο στο post-test καθώς μόλις το 20% αγνοούσε τους κανόνες οδικής ασφάλειας.
«Φοραω παντα ζωνη, ειναι ζητημα ζωησ» Κλεινοντασ… «Φοραω παντα ζωνη, ειναι ζητημα ζωησ»