Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
6 Μαρτίου 2013: ΑΦΟΡΜΗ για Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο ΔΙ.Δ.Ε. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ Μαρία Π. Δοντά Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Ποιός κάνει λάθος;.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Κυκλοφοριακή Αγωγή.
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΝΔΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
«Μέσα στον δρόμο περπατώ,όταν ο κ. Κ.Ο.Κ. είναι εδώ!»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν παγκόσμιο σοβαρό πρόβλημα δημόσιας υγείας. Στη χώρα μας, δυστυχώς, οι θάνατοι από τροχαία είναι σχεδόν διπλάσιοι.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Το πέρασμα από την πρώτη τριετία στη δεύτερη
Σήματα οδικής κυκλοφορίας
Πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές του Στ1
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 1ο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Αχαΐας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΤΟΣ
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ Τάξη Δ’
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΕΥΒΟΙΑΣ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ ΜΑΡΙΑ Α ΔΗΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ.
Η δική μας έρευνα για την κυκλοφοριακή αγωγή ξέρω Τι ξέρω Τι εφαρμόζω Γ –Δ τάξη.
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Υπεύθυνες εκπ/κοί : Λασκαρίδου Μαγδαληνή – Τιουτιούφα Μαρία
Το περιβάλλον και οι γύρω μου: Ενδιαφέρομαι-Ενεργώ-Ευαισθητοποιώ
2ο Δημοτικο σχολειο χαλκιδασ
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
15 ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου Κόκκινο, πράσινο, … STOP! ο κύριος ΚΟΚ είναι εδώ Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολ. Έτος
Ποιός κάνει λάθος;.
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο» Σχολικό έτος 2012-2013 13ο Δημ.Σχολ.Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Βλάχου Παρασκευή Συνεργαζόμενοι: Γιαννακόπουλος Αριστείδης Καϊμάκης Εμμανουήλ Θανασούλας Ανδρέας Βαχλιώτη Θεάρεστη Τάξη: Γ’ Τμήμα: 1

Η τάξη αποτελείται από 13 μαθητές οι οποίοι χωρίστηκαν σε 2 ομάδες των 4 μαθητών και 1 ομάδα που αποτελούταν από 5 μαθητές. Οι ομάδες είχαν τις εξής ονομασίες, εμπνευσμένες από τις πινακίδες του Κ.Ο.Κ.: Κόκκινη ομάδα Γαλάζια ομάδα Τρίγωνο

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Μια παρ’ ολίγον πρόκληση ατυχήματος λόγω παραβίασης φωτεινού σηματοδότη έξω από το σχολείο μάς έδωσε το έναυσμα να ασχοληθούμε με την κυκλοφοριακή αγωγή.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) 1ος μήνας Διερεύνηση προϋπάρχουσας γνώσης των μαθητών σε θέματα που αφορούν την κυκλοφοριακή αγωγή και την ασφάλεια με ερωτηματολόγιο (pre-test). Αξιολόγηση του επιπέδου γνώσεων.

2ος μήνας Στην ώρα της Φιλαναγνωσίας πραγματοποιήθηκε η ανάγνωση του βιβλίου της συγκοινωνιολόγου Μ.Χατζοπούλου «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη» και του εντύπου «Η Μαρία και ο Σπύρος στο δρόμο των σημάτων» με σκοπό την παρουσίαση των σημάτων οδικής κυκλοφορίας και το σχολιασμό-ανάλυση-επεξήγηση αυτών. Συλλογή και καταγραφή πληροφοριών από το διαδίκτυο για τη διάκριση των τροχοφόρων με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού πληροφορικής. Επισήμανση πινακίδων και φωτεινών σηματοδοτών έξω από το χώρο του σχολείου. Επεξήγηση χρησιμότητας και αναγκαιότητας αυτών.

3ος μήνας Σχεδιασμός από τους μαθητές των κυριότερων σημάτων. Κατασκευή κολάζ- κατασκευή τριγώνων – ορθογώνιων – χαράξεις κύκλων. Σχολιασμός ατυχημάτων και δυστυχημάτων που συμβαίνουν στην πόλη μας. Μελέτη συνεπειών και τρόπων αποφυγής τους. Ενημέρωση – συζήτηση για τη σωστή χρήση του ποδηλάτου στην πόλη μας.

4ος μήνας Κατασκευή ακροστιχίδας και ασκήσεων στη Γλώσσα με βάση το λεξιλόγιο οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας (Γλωσσάρι – Σύνθετες λέξεις) Ταξινόμηση πινακίδων ως προς το σχήμα τους. Υπολογισμός περιμέτρων τους. Έλεγχος οπτικο-ακουστικού υλικού από το διαδίκτυο για την ικανοποιητική μάθηση των σημάτων αλλά και του τρόπου διάσχισης των οδών της πόλης μας. Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού Η/Υ έγινε η διαμόρφωση του αλφαβητάριου του καλού οδηγού. Πατήστε εδώ για να δείτε το αλφαβητάρι (… ή αναλυτικά στην επόμενη διαφάνεια)

Αλφαβητάρι καλού οδηγού

5ος μήνας Στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής πραγματοποιήθηκε παίξιμο ρόλων για τον έλεγχο αλλαγής στάσης και συμπεριφοράς των μαθητών όταν διαβαίνουν τους δρόμους. Διατύπωση ερωτήσεων post-test και αξιολόγησή τους. Κατασκευή μακέτας σχολείου και παρακείμενων δρόμων με τοποθέτηση των ανάλογων πινακίδων ή διαβάσεων πεζών από τους μαθητές. Στο μάθημα των Αγγλικών, τα παιδιά έμαθαν μέσα από ζωγραφική και δραστηριότητες αντιστοίχησης λέξης-εικόνας, λεξιλόγιο σχετικό με τα μεταφορικά μέσα και δομές όπως: I can go by bus/by train… etc. Με καρτέλες και φωτογραφίες έμαθαν να αναγνωρίζουν ορισμένα από τα βασικά σήματα της τροχαίας και να εκφράζουν στα Αγγλικά τη σημασία τους (γραπτά και προφορικά). Έπαιξαν παιχνίδια στα Αγγλικά με σήματα και πινακίδες, έκαναν αντίστοιχες δραστηριότητες και έμαθαν δομές όπως: turn right, don’t turn left, must/mustn’t/can’t. Ζωγραφική με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού των Εικαστικών.

Μας επισκέφθηκαν… Οι σχολικοί τροχονόμοι του σχολείου μας Η ομάδα από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση «Πάνος Μυλωνάς»

Η παρουσίασή μας… Η μακέτα που κατασκευάστηκε, παρουσιάστηκε στη γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς σε όλους τους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Ας αξιολογηθούμε… Από τα αποτελέσματα του pre-test κρίναμε ότι το 60% των μαθητών μας είχε άγνοια σε ό,τι αφορά τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς. Το ποσοστό αυτό ήταν σημαντικά μικρότερο στο post-test καθώς μόλις το 20% αγνοούσε τους κανόνες οδικής ασφάλειας.

«Φοραω παντα ζωνη, ειναι ζητημα ζωησ» Κλεινοντασ… «Φοραω παντα ζωνη, ειναι ζητημα ζωησ»