Θα ήταν φρόνιμο… Απλές εννοιολογικές δραστηριότητες Σύνδεση υπολογισμών με κλάσματα με υπολογισμούς στους φυσικούς Εκτίμηση και προσωπικές μέθοδοι υπολογισμού Χρησιμοποιήστε μοντέλα
Πρόσθεση και αφαίρεση κλασμάτων
Στο χαρτί με αναπαράσταση 3/5 + 1/2 Στο θρανίο με μοντέλα 2/3 + 1/4 ή 7/8-1/2
πολλαπλασιασμός κλασμάτων
Η Μαρία έχει 18 αυτοκολητάκια. Τα 2/3 (δεν ή) παριστάνουν ζωάκια. Πόσα αυτοκολητάκια (δεν ή) παριστάνουν ζωάκια; Ο Γιώργος έχει 11 μπισκότα και θέλει να τα μοιραστεί με τρείς φίλους του. Πόσα μπισκότα θα πάρει καθένας τους; …
Μοναδιαία μέρη χωρίς υποδιαιρέσεις –Σας έμεινε τα 3/4 ενός γλυκού. Αν δώσεις το 1/3 στη φίλη σου τι μέρος του συνολικού γλυκού θα έτρωγε αυτή; –Ο Γιώργος ζωγράφισε το 1/10 της ομαδικής ζωγραφιάς. Αν εσύ ζωγραφίσεις τα 2/3 από την υπόλοιπη της μέρος όλης της ζωγραφιάς θα έχεις ζωγραφίσει;
υποδιαιρώντας τα μοναδιαία μέρη –Ένας αγρότης είχε να σπείρει ακόμη τα 2/3 από το χωράφι του. Κατάφερε όμως σήμερα να σπείρει τα 3/4 από το υπόλοιπο. Τι μέρος του συνολικού χωραφιού έσπειρε σήμερα;
Χρησιμοποιώντας το «τετράγωνο» Να αναπαραστήσεις: 3/5 Χ 3/ /3 Χ 2 + 1/4
διαίρεση κλασμάτων
διαιρέτης φυσικός αριθμός Η Γεωργία θέλει να τυλίξει τρία δώρα για τους φίλους της και έχει στη διάθεσή της 5 ¼ μέτρα κορδέλας. Φτιάχνοντας ίδιους φιόγκους, πόση κορδέλα θα χρησιμοποιήσει για τον καθένα;
διαιρέτης κλασματικός αριθμός Η μητέρα της Άννας πλήρωσε 11 € για να αγοράσει 5 ½ κιλά μήλα. Πόσο πλήρωσε το κιλό;
μέτρηση Στα γενέθλιά σου πήρες από το ζαχαροπλαστείο 6 μπολάκια παγωτό σοκολάτα και 2 μπολάκια παγωτό βανίλια. Σε κάθε καλεσμένο φίλο σου θέλεις να βάλεις ¾ από το μπολάκι σοκολάτα και ¼ βανίλια. Πόσους φίλους σου μπορείς να σερβίρεις με το παγωτό που αγόρασες;
αλγόριθμος του κοινού παρονομαστή 18/20 : 3/60 54/60 : 3/60 ή 18/20 : 1/20 ;
«Αντιστρέφω πολλαπλασιάζω»