Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Advertisements

Ηλεκτρονική Δημοσίευση
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Information Systems Governance Αγγελής Δημήτριος (ΜΤΕ/0936) IS Governance Ορισμός: Πληροφοριακή Διακυβέρνηση ονομάζουμε εκείνες τις διαδικασίες βάση των.
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ • ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
η σημασία & ο ρόλος τους»
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 24 – 26 Σεπτεμβρίου 2008 Αξιολόγηση και Ποιότητα Πληροφοριακών Συστημάτων Ιδρυματικών.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 7. Δείκτες απόδοσης/ /Ιόνιο ΤΑΒ Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ.
1. ΝΕΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση Quantitative.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Διοίκησης και Οργάνωσης.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 3: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
1 Διοίκηση Έργων και Προγραμμάτων ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Καθηγητής Κωνσταντίνος Γ. Ζωγράφος Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΒ 322: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Κατούνα.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
E-metrics στις Ελληνικές Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες Δήμητρα Τσάμη Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Μονάδα Ολικής Ποιότητας Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Βιβλιοθήκη & Κέντρο.
1 Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΛΗΨΕΩΝ ΣΤΗΝ XML ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ : ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ επιμέλεια : ΡΑΜΜΑ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΑΘΗΝΑ 2007 Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας –
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΛΙΟΝΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Β
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 2: Βασικές έννοιες Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
Τεχνικές ανάλυσης συλλογής Επίκεντρο η συλλογήΕπίκεντρο η χρήση ή ο χρήστης Ποσοτικές − Μέγεθος/ανάπτυξη συλλογής − Μέγεθος προυπολογισμού − Πρότυπα για.
Κριτήρια και Μέθοδοι αξιολόγησης ιστοσελίδων Θέμα:
Περιεχόμενα ΕΙΔΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ)
Περιεχόμενα ΕΙΔΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ)
CRM ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Δ.ΜΑΣΟΥΤΗΣ Α.Ε
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Διακινδύνευσης
Περιεχόμενα ΕΙΔΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ)
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Περιεχόμενα ΕΙΔΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ)
Ελεγκτική Δημοσίου Τομέα: Οι πυλώνες της διεθνούς μεθοδολογίας
Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας – Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών 2005 – 2006 Διάλεξη 2: –Αξιολόγηση γενικά –Ενδεικτική βιβλιογραφία –γιατί και τι αξιολογούμε –ιστορική εξέλιξη –αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων, πληροφοριακών πόρων και συλλογών, κριτήρια

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 2 Ενδεικτική βιβλιογραφία 1 Abbott, C. (1994). Performance Measurement in Library and Information Services. Aslib: London. ACRL Standards and Guidelines for Libraries Ennis, K. ed. (1995). Guidelines for College Libraries: Recommendations for Performance and Resourcing. London: Library Association. Alter, S (1996). Information Systems - A Management Perspective.( 2nd. ed.) Benjamin/Cummings. Bawden, D. (1990). User-Oriented Evaluation of Information Systems and Services. Aldershot, Uk.: Gower. Boisot, M.H. (1998). Knowledge assets : Securing competitive advantage in the information economy. Oxford: Oxford University Press. Brophy, P.; Coulling, K. (1997). Quality Management for Information and Library Managers. Aslib: Aldershot. Cooper, R.; Dempsey, P. R.; Menon, V.; Millson-Martula, C. (1998), Remote Library users - Needs and Expectations, Library Trends, Vol. 47 No. 1, pp Crawford, J. (1996). Evaluation of Library and Information Services. London: Aslib. Cundari, L.; Stutz, K. (1995). Enhancing Library Services: An Exploration in Meeting Customer Needs through Total Quality Management, Special Libraries, Summer 1995, pp DeLone, W.H. and McLean, E.R. (1992). Information Systems Success: The quest for the dependent variable, Information Systems Research, 3(1),

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 3 Ενδεικτική βιβλιογραφία2 DELOS Workshop on Evaluation of digital libraries: Testbeds, measurements, and metrics. 6-7 June 2002, MTA SZTAKI, Budapest, Hungary [cited 22 October 2005]. Available from WWW: Ennis, K. (ed.) (1995). Guidelines for College Libraries: Recommendations for Performance and Resourcing. London: Library Association. Farbey, B.; Land, F.; Targett, D. (eds.) (1998). Special issue on Information Systems Evaluation, European Journal of Information Systems, Vol. 7 No. 3, Feeney, M.; Grieves, M. (eds.) (1994). The Value and Impact of Information. London: Bowker-Saur. Gorman, G. E.; Clayton, P. (1997). Qualitative Research for the Information Professional: a Practical Handbook. London: Library Association. Hoadley, I. B.; Clark, A. S. (eds) (1972). Quantitative Methods in Librarianship: Standards, Research, Management. Westport, Connecticut: Greenwood Press. ISO 11620: 1998 – Library Performance Indicators Library Association(1981). Guidelines for Reference and Information Services in Public Libraries. London: Library Association. Available from WWW: hq.org.uk/directory/prof_issues/lasg.rtf Machlup, F.; Mansfield, U. (eds.). (1983). The Study of Information: Interdisciplinary Messages. New York: John Wiley & Sons. O'Neil, R. M. (1994). Total Quality Management in Libraries: a Sourcebook. Libraries Unlimited: Englewood.

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 4 Ενδεικτική βιβλιογραφία3 Shannon, C.; Weaver W. (1963). The Mathematical Theory of Communication. Urbana: The University of Illinois Press. St Clair, G. (1996). Total Quality Management in Information Services. West Sussex: Bowker-Saur. Tague-Sutcliffe, J. (1995). Measuring Information: An Information Services Perspective. New York: Academic Press. Van der Laan, A.; Winters, A. A. (edσ.) (1984). The Use of Information in a Changing World: Proceedings of the Forty-Second FID Congress Held in The Hague, The Netherlands September, The Hague: North-Holland. (FID Publication 631) Walace, D. & Van Fleet, C. (eds). Library evaluation: A casebook and can-do guide. Englewood, Colorado: Libraries Unlimited, Ward, S.; Sumsion, J.; Fuegi, D.; Bloor, I. (1995). Library Performance Indicators and Library Management Tools. Office for Official Publications of the European Communities: Luxembourg. Wells, T. (2003). Maximizing the Enterprise Information Assets. Boca Raton, CRC Press. Wilson, T. D. (1981), On user studies and information needs, Journal of Documentation, Vol. 37 No. 1, pp Wilson, T.; Ellis, D.; Ford, N.; Foster, A. (1999). Uncertainty in Information Seeking (Library and Information Commisssion Research Report 59). [cited 22 October 2005]. Available from WWW: ΕΛΟΤ EN ISO 2789: Στατιστικές βιβλιοθηκών (Library Statistics)

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 5 Μερικές ερωτήσεις για τo Σύστημα 1 Πως ovoμάζεται τo σύστημα πoυ εξετάζεται; Από πoιά μέρη απoτελείται; Πoιά στoιχεία από τo περιβάλλov επηρεάζoυv τo σύστημα; Πoιές είvαι oι εισρoές και εκρoές τoυ συστήματoς; Πoιά είvαι η ρoή πληρoφoριώv αvάμεσα στα υπoσυστήματα;

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 6 Μερικές ερωτήσεις για τo Σύστημα 2 Πoιoί άvθρωπoι αvήκoυv στo σύστημα και πώς επικoιvωvoύv μεταξύ τoυς; Τι πρoβλήματα υπάρχoυv αvάμεσα στα άτoμα; Πoιός είvαι o σκoπός ύπαρξης τoυ συστήματoς; Πoιές είvαι oι αvάγκες σε αλλαγές και πώς θα γίvoυv; Τι επιπτώσεις θα έχoυv;

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 7 Πλαίσιο αξιολόγησης1 Κοινωνικό πλαίσιο –(κατανόηση, ενημέρωση κοινού, πολιτικά και ηθικά ζητήματα) Επαγγελματικό πλαίσιο –(επαγγελματικές οδηγίες, πρότυπα, πολιτικές) Οργανωσιακό πλαίσιο –(ιδιαιτερότητες οργανισμού που ανήκει)

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 8 Πλαίσιο αξιολόγησης2 Διοικητικό πλαίσιο –(σχετίζεται με διοίκηση, διαχείριση ποιότητας) Λειτουργικό πλαίσιο –(σχετίζεται με λήψη αποφάσεων, αλλαγές) Τεχνολογικό πλαίσιο –(επίδραση τεχνολογίας, ρόλος τεχνολογίας) Πλαίσιο χρηστών –(βασικός σκοπός)

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 9 Εννοιες αξιολόγησης Αξίες (values) –γεωγραφία, ιστορία, οικονομία, κουλτούρα Όφελος (benefit) –οικονομικό, κοινωνικό, ανάλυση κόστους/οφέλους Στόχοι (goals) –αντιμετώπιση διαφορετικών αντιλήψεων για αξίες και οφέλη Ποιότητα (quality) –πόσο «καλό» είναι αυτό που αξιολογείται Ποσότητα (quantity) –μετρήσεις, συγκρίσεις

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 10 Η αξιολόγηση αφορά την οργάνωση και διοίκηση τους χρήστες

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 11 Χρήστες του συστήματος Προσωπικό Ερευνητές Παραγωγοί Προμηθευτές Διαθέτες Τελικοί χρήστες

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 12 Γιατί χρειάζεται η αξιολόγηση; Για την παροχή καλύτερων προϊόντων και υπηρεσιών Για τη δικαιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης Για την κατανόηση λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος Για να πειστούν οι φορείς που εποπτεύουν αλλά και οι χρήστες της (αξιολογούμενης) υπηρεσίας ότι παρέχονται τα προσδοκώμενα οφέλη Για να επιβεβαιωθεί ότι οι πόροι χρησιμοποιούνται αποδοτικά και αποτελεσματικά.

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 13 Συμβολή της αξιολόγησης: Στη λήψη αποφάσεων Στη διασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης υπηρεσίας Στην εκτίμηση της έκτασης που μπορούν να λυθούν τα προβλήματα (π.χ. λόγω περιορισμού πόρων, δυσκολιών από τρίτους κλπ) Στον προσδιορισμό των αναγκών διαφορετικών ομάδων χρηστών Στο σχεδιασμό δημόσιων σχέσεων και υπηρεσιών διάχυσης των πληροφοριών Στην αποτίμηση της χρήσης και των προμηθευτών Στη συμμετοχή των χρηστών στην οργάνωση του συστήματος

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 14 Προσεγγίσεις στην αξιολόγηση Πότε αξιολογούμε; Όταν χρειαστεί –έκτακτες περιπτώσεις, συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, δεν συνδέεται με το σχεδιασμό και τον προγραμματισμό του συστήματος Εξωτερική υποχρέωση –στατιστικά δεδομένα σε εξωτερικό φορέα (π.χ. Στατιστική Υπηρεσία), σύγκριση με άλλα συστήματα Εσωτερική υποχρέωση –μελέτη ιδιαιτεροτήτων συστήματος, αντιμετώπιση εσωτερικών προβλημάτων, λήψη αποφάσεων, ποιότητα Για ερευνητικούς σκοπούς –εφαρμογή μεθόδων έρευνας, χρήση από άλλες αντίστοιχες υπηρεσίες

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 15 Τι αξιολογούμε;1 Συστατικά στοιχεία του συστήματος (π.χ. ανθρώπους, εξοπλισμό, προγράμματα) Πληροφοριακές διεργασίες (διατύπωση ερωτήματος, αποτελέσματα εκτύπωσης) Προϊόντα και υπηρεσίες (π.χ. αυτοματοποιημένα συστήματα) Πληροφοριακές λειτουργίες (π.χ. αναζήτηση πληροφοριών) Ολόκληρο πληροφοριακό σύστημα (π.χ. βιβλιοθήκη) Περιβάλλον του πληροφοριακού συστήματος (ο οργανισμός και ο πληθυσμός που εξυπηρετείται)

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 16 Τι αξιολογούμε;2  Πληροφοριακός πόρος (information resource), η βασική μονάδα προς αξιολόγηση, όπως το βιβλίο, το περιοδικό, μία συλλογή, μία βιβλιογραφική βάση δεδομένων κλπ. Μπορεί να αξιολογηθεί και ανεξάρτητα από συγκεκριμένη χρήση ή χρήστη (π.χ. κάλυψη, επικάλυψη με άλλους πόρους κλπ). Πληροφοριακό σύστημα (information system), το σύστημα που παρέχει πρόσβαση στις πληροφορίες, π.χ. ένα σύστημα ανάκτησης πληροφοριών, ένας κατάλογος βιβλιοθήκης, ένα σύστημα διάθεσης τεκμηρίων κλπ. Πληροφοριακή υπηρεσία (information service), είναι το σύνολο των πόρων και των συστημάτων.

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 17 Ιστορική εξέλιξη 1  Το 1957 έγινε έρευνα από το Cranfield Institute of Aeronautics, προκειμένου να συγκριθούν 4 ταξινομικά συστήματα (το ιεραρχικής δομής δεκαδικό σύστημα UDC, ένας αλφαβητικός θεματικός κατάλογος, ένα μη-ιεραρχικό ταξινομικό σύστημα με θεματικές κατηγορίες – φασέτες και το συνδυασμένο σύστημα ευρετηρίασης Uniterm). Αντίστοιχη έρευνα έγινε το 1963 για να διερευνηθούν τα χαρακτηριστικά των γλωσσών ευρετηρίασης και η επίδραση στην ανάκτηση πληροφοριών.  Το 1969 έγινε από το Medlars έρευνα αξιολόγησης συστημάτων αναζήτησης προκειμένου να εξεταστούν παράγοντες όπως κάλυψη, επικαιρότητα, εξαντλητικότητα, διεπαφή, εξειδίκευση γλώσσας ευρετηρίασης κλπ.

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 18 Ιστορική εξέλιξη2  Το 1970 και το 1973 έγινε έρευνα αξιολόγησης 5 γλωσσών ευρετηρίασης για να βρεθεί η πιο κατάλληλη προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στη βάση δεδομένων INSPEC.  Το 1972 και 1973 έγιναν έρευνες αξιολόγησης των υπηρεσιών που παρήγαγαν τις βάσεις δεδομένων Chemical Abstracts, Index Chemicus, Epilepsy Abstracts, προκειμένου να μελετηθεί η υπηρεσία επιλεκτικής διάχυσης πληροφοριών (SDI – Selective Dissemination of Information).

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 19 Ιστορική εξέλιξη3  Το 1981 έγινε από την INSPEC έρευνα προκειμένου να βρεθεί η κατάλληλη στρατηγική αναζήτησης για αυτοματοποιημένη υπηρεσία επιλεκτικής διάχυσης πληροφοριών SDI.  Ερευνες χρηστών είχαν ξεκινήσει από τη δεκαετία του 60 ως κοινωνικές έρευνες μελέτης ομάδων χρηστών, χρησιμοποιώντας συνεντεύξεις και ερωτηματολόγια.  Από τη δεκαετία του 80 γίνονταν πολλές έρευνες συγκριτικής αξιολόγησης των βάσεων δεδομένων  Από τη δεκαετία του 80 επίσης άρχισαν έρευνες αξιολόγησης της απόδοσης των υπηρεσιών πληροφόρησης, με οικονομικούς όρους

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 20 Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων Περιλαμβάνονται ζητήματα:  Αξιολόγησης των πληροφοριακών πόρων (με κριτήρια όπως κάλυψη, επικάλυψη, επικαιρότητα, ποιότητα και καταλληλότητα των πληροφοριών). Παραδείγματα: θεματική αναζήτηση σε διάφορες πηγές και εξέταση των επιπέδων κάλυψης και επικάλυψης ανάμεσα στις πηγές αυτές, εξέταση της κάλυψης ενός θέματος από συγκεκριμένη βάση δεδομένων, ταχύτητα ενημέρωσης βάσεων δεδομένων και σύγκριση μεταξύ τους.  Αξιολόγησης των πληροφοριακών συστημάτων (με κριτήρια την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα που οι ζητούμενες πληροφορίες φτάνουν στους χρήστες).

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 21 Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων Περιλαμβάνονται η ευρετηρίαση και η ανάκτηση, με έμφαση στο δεύτερο, δεδομένου ότι αποτελεί την εκροή (output) του συστήματος. Παραδείγματα αξιολόγησης του ευρετηρίου είναι η εξέταση των διαφορετικών όρων που χρησιμοποιούνται και η κατανομή τους και η σύγκριση όρων ευρετηρίασης που χρησιμοποιούνται σε διαφορετικές βάσεις δεδομένων για τα ίδια άρθρα. Από την πλευρά του χρήστη, η αξιολόγηση της ευρετηρίασης σχετίζεται με την αξιολόγηση των συστημάτων αναζήτησης και ανάκτησης. Εδώ εντάσσονται επίσης και τα ζητήματα αξιολόγησης των πληροφορικών συστημάτων (υλικό, λογισμικό, δίκτυα).

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 22 Αξιολόγηση πληροφοριακών πόρων και συλλογών 1 Συλλογή είναι ένα σύνολο πληροφοριακών πόρων Παραδείγματα μέτρων αξιολόγησης είναι:  οι μετρήσεις (χωρισμένες σε θεματικές κατηγορίες)  οι ποσοτικές έρευνες χρήσης  οι έρευνες αξιολόγησης της ικανοποίησης των χρηστών  ο ρυθμός επιτυχίας  ο αριθμός αιτήσεων δανεισμού  η σύγκριση της συλλογής της βιβλιοθήκης έναντι υπάρχουσας αντιπροσωπευτικής συλλογής κλπ.

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 23 Αξιολόγηση πληροφοριακών πόρων και συλλογών 2 Ζητήματα για εξέταση:  Σκοπός της αξιολόγησης  Μέθοδοι αξιολόγησης (ποσοτικές, ποιοτικές, βασισμένες στη συλλογή, βασισμένες στους χρήστες)  Κριτήρια αξιολόγησης  Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των μεθόδων αξιολόγησης  Κριτήρια για την αξιολόγηση της πρόσβασης σε πληροφοριακούς πόρους  Γιατί είναι σημαντικές οι μέθοδοι συντήρησης και διατήρησης των συλλογών·

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 24 Αξιολόγηση πληροφοριακών πόρων και συλλογών 3 Ζητήματα για εξέταση: * Η αξιολόγηση γίνεται για βελτίωση της συλλογής (σε σύγκριση με άλλες, με βάση ορισμένα κριτήρια) και για προσδιορισμό των αδύνατων σημείων (προκειμένου να ξεπεραστούν)  Πνευματική υπευθυνότητα  Πληρότητα στην κάλυψη του θέματος  Ακρίβεια και αξιοπιστία  Καταλληλότητα και επίπεδο κάλυψης  Οργάνωση του υλικού  Σημεία πρόσβασης (ευρετήρια κλπ)  Επικαιρότητα  Μοναδικότητα ή σύγκριση με άλλες πηγές  Μορφή

Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών, 2/ /Ιόνιο ΤΑΒ Μεταπτ./Κατερίνα Τοράκη 25 Κριτήρια επιλογής  Επίπεδο (π.χ. ίδρυμα, σχολή, τμήμα )  Χρήστες (π.χ. ΔΕΠ, φοιτητές)  Αναγνωστικό επίπεδο (π.χ. προσχολική ηλικία, έφηβοι κλπ)  Βάθος κάλυψης  Δανεισμός, διαδανεισμός  Υψος προϋπολογισμού, κόστος  Περιορισμοί, λογοκρισία  Ποιότητα (περιεχόμενο, φυσική εμφάνιση)  Γλώσσα και χώρα προέλευσης  Επικαιρότητα  Επιβραβεύσεις, συστάσεις