ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ 12/Θ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοκκινη κλωστη δεμενη στην ανεμη τυλιγμενη………..
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
μαθαίνω για την κατασκηνωτική Ζωή
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Επιμελήτρια παρουσίασης: Μαρία Γαϊτανίδου
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Εκεί που είσαι ήμουν Και εκεί που είσαι θα’ρθω Υ. Γ: Να με περιμένεις
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «NAI στη Ζωή ΌΧΙ στο τσιγάρο!»
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Ενότητα 4 Σκουπίδια στη θάλασσα Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Οι μικροί κύριοι και οι μικρές κυρίες αγγίζουν τις παιδικές ψυχές Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Παρουσίαση του βιβλίου …………..
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΓΚΙΚΑΣ ΤΑΞΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΜΗΜΑ 1ο
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1η Δράση Ατομική δημιουργία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ για την Α΄& Β΄ τάξη
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
« Δέλτα Χι και ο Μηχανισμός » Της Έρικας Αγγέλικα Γαρμπή Υπεύθυνη καθηγήτρια : Λύχνου Ευτέρπη ΠΕ 02.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Hλεκτρικά κυκλώματα Γουργιώτου Ευθυμία Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
ΨΥΛΛΑ ΟΥΡΑΝΙΑ 4497 ΕΞΑΜΗΝΟ ΄Ζ ΜΑΘΗΜΑ: Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: κ. ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Αγγελική Θεοδωροπούλου (Οκτώβριος 2014-Ιανουάριος 2015) Ελένη Καμάρη
Κωσταντiνοσ ΠλΙΩτασ Σεπτέμβριος 2015 Στ’2.
Βιβλιοπαρουσίαση Αντρέας Πεμπέτσιος E΄2.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Τίτλος Δράσης: “Zούμε Αειφορικά στην Ε.Ε.”
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΔΙΑ
«Ειρήνη» Γιαννησ ριτσοσ ποίημα
Πάμε για ψώνια; (5) Βιβλίο σελ.47
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
Η ανακύκλωση στη ζωή μας
ΝΑΤΑΣΑ ΟΡΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Β΄ Π.Ε.ΑΘΗΝΑΣ
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ 12/Θ ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ 12/Θ. ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΑΛΑΤΙΣΤΑΣ Υπεύθυνη εκπ/κός : Ευδοκία-Δούκαινα Οικονόμου Τίτλος Βιβλίου: Ο Γιος της Αστερόσκονης Η ιστορία του σύμπαντος για παιδιά του Σταύρου Αυγολούπη

Εισαγωγή-Δημιουργία ατμόσφαιρας Δράσεις Φιλαναγωσίας Δράση 1η: Εισαγωγή-Δημιουργία ατμόσφαιρας Α. Ακούγεται μουσική: [NEW AGE από το CD Relaxing Dreams Volume XIII, MILLENNIUM by Charisma] Παροτρύνουμε τους μαθητές να ακούσουν το μουσικό κομμάτι και να πούνε πώς νιώθουν με ερωτήσεις του τύπου: -Πώς αισθάνεστε; ( Απαντήσεις παιδιών: χαρά, χαλάρωση, συγκίνηση, ηρεμία) -Τι νιώθετε; Β. Ακούγεται πιο έντονη μουσική: [TIME LESS από το CD Relaxing Dreams Volume XIII, MILLENNIUM by Charisma] -Πώς νιώθετε τώρα; -Εξακολουθείτε να έχετε τα ίδια συναισθήματα που είχατε με την προηγούμενη μουσική;( Απαντήσεις παιδιών: ένταση, αγωνία, λαχτάρα, σαν να κολυμπούν πολύ γρήγορα τα ψάρια στην θάλασσα, σαν να γίνεται μια έκρηξη).

Δράση 2η: Δημιουργία προβληματισμών Δράση 2η: Δημιουργία προβληματισμών Παροτρύνουμε τους μαθητές να δούνε μια εικόνα αγελάδας ενώ συγχρόνως ακούνε το παιδικό τραγούδι «η καλή μας αγελάδα». Καλούνται μετά να απαντήσουν σε ερωτήσεις του τύπου: -Τι παρατηρείτε; Τι φαίνεται στην εικόνα; -Με τι τρέφεται η αγελάδα; Τι μας δίνει; Είναι χρήσιμο ζώο; Γιατί; Πώς μας χρησιμεύει το γάλα;( Μας δίνει το ασβέστιο). Συγχρόνως οι μαθητές κοιτούν την εικόνα με τα προϊόντα του γάλατος. -Ύστερα από όλα αυτά, ποιος λέτε να είναι ο ήρωας του παραμυθιού που θα διαβάσουμε; -Ποιο να είναι άραγε το θέμα του; .

.

Δράση 3η : Προετοιμασία για την παρουσίαση του βιβλίου Δράση 3η : Προετοιμασία για την παρουσίαση του βιβλίου . Λέμε στα παιδιά να ακούσουν ένα ακόμα τραγούδι το: «Φεγγαράκι μου λαμπρό» και κάνουμε τις σχετικές ερωτήσεις; -Τι λέει το τραγούδι; Ποιοι αναφέρονται σ’ αυτό;( φεγγάρι- ουρανός) -Τι σχέση να έχει το φεγγάρι με την αγελάδα και το γάλα; -Πώς νιώθετε τώρα; Κάντε, δείξτε με εκφράσεις του προσώπου σας αυτό που νιώθετε. Και τώρα ήρθε η στιγμή να διαβάσουμε μια ιστορία για το ασβέστιο, τους πλανήτες και τη γη.

Δράση 4η :Παρουσίαση βιβλίου-ερωτήσεις κατανόησης Δράση 4η :Παρουσίαση βιβλίου-ερωτήσεις κατανόησης Τίτλος: Ο γιος της Αστερόσκονης. Η ιστορία του σύμπαντος για παιδιά. Συγγραφέας: Σταύρος Αυγολούπης Εικονογράφος: Γαρυφαλιά Λευθέρη Εκδόσεις : Πλανητάριο Έτος έκδοσης: 2012 Τόπος έκδοσης: Θεσσαλονίκη Διαβάζουμε το βιβλίο στους μαθητές χωρίς να τους δείξουμε τις εικόνες, εξηγώντας τους ότι αυτό θα το κάνουμε αργότερα. Ακολουθούν ερωτήσεις κατανόησης του βιβλίου, όπως : Ποιος είναι ο ήρωας του βιβλίου; Ποιοι άλλοι παίρνουν μέρος σ’ αυτό; Τι συμβαίνει στην ιστορία μας; Πώς δημιουργήθηκε η γη και το ηλιακό μας σύστημα; Πού έχει περάσει περισσότερο χρόνο το ασβέστιο; Στο διάστημα ή στη γη; . .

Δράση 5η: Εικαστική δημιουργία Οι μαθητές ζωγραφίζουν ό,τι τους άρεσε από το βιβλίο, έτσι όπως το φαντάζονται. .

Δράση 6η : Κατασκευή χάρτινης κούκλας Δράση 6η : Κατασκευή χάρτινης κούκλας . . Μοιράζουμε στους μαθητές μια φωτοτυπία με τη φιγούρα του κεντρικού ήρωα της ιστορίας, το Ασβέστιο και τους καλούμε να τη χρωματίσουν, να την κόψουν και να την κολλήσουν σε χαρτόνι, ενώ τους εξηγούμε ότι αυτή θα είναι η δική τους κούκλα.

Δράση 7η : Δραματοποίηση Δράση 7η : Δραματοποίηση Καλούμε τους μαθητές με μουσική να εκτελέσουν τα παρακάτω. Ο Ασβεστούλης λέει: Γεια σου Γιαννάκη, είμαι στο γάλα σου. Πριν ήμουνα στο γάλα μιας Αγελάδας. Κάποτε ήμουν σε ένα καταπράσινο φύλλο που πρόλαβε και το έφαγε η αγελάδα κ .α.

Δράση 8η : Βιβλιοπαρουσίαση . Σε σχετικό έντυπο που δίνεται στα παιδιά, παρουσιάζουν το βιβλίο, το συγγραφέα του βιβλίου, τον εκδότη, τον τόπο έκδοσης , το έτος έκδοσης , γράφουν λίγα λόγια για το βιβλίο και ζωγραφίζουν ό,τι τους άρεσε από το βιβλίο που διάβασαν. .

Δράση 9η : Παραγωγή γραπτού λόγου . Η εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να εργαστούν σε ομάδες και να γράψουν ένα κείμενο ή διάλογο για το γιο της Αστερόσκονης. Οι μαθητές δημιουργούν πεζά κείμενα ή διαλόγους εμπνευσμένοι από το παραμύθι.

Δράση 10η: Δημιουργία Κόμικς . Οι μαθητές κατασκευάζουν τα δικά τους κόμικς, εμπνευσμένοι από το παραμύθι.

Δράση 11η : Δημιουργία αφίσας Οι μαθητές, ύστερα από τον πλούτο γνώσεων που απέκτησαν με την υλοποίηση των παραπάνω δράσεων, καλούνται να κατασκευάσουν ομαδικά σχετικές αφίσες, στο μάθημα των Εικαστικών.

Δράση 12η: Μελοποίηση του παραμυθιού Οι μαθητές εμπνευσμένοι από το κείμενο του βιβλίου, γράφουν ένα ποίημα, το μελοποιούν με τη βοήθεια της δασκάλας τους και το τραγουδούν.

Ο Γιος της αστερόσκονης Που πριν από πολύ καιρό απ’ ένα Σούπερ Νόβα στην πλάση εκτινάχτηκε μ’ απίστευτη ορμή. Αυτά μας παρουσίασε ο κύριος Αυγολούπης στο υπέροχο βιβλίο του και μάθαμε πολλά. Και τώρα σας προτείνουμε και σεις να το διαβάστε και τη σοφή τη γνώση του να μάθετε και σεις. Και τη σοφή τη γνώση του Ήτανε κάποτε ένας μικρός Γιαννάκης που έπινε το γάλα του με όρεξη πολύ . Όταν παρουσιάστηκε τ’ ασβέστιο μπροστά του κι ευθύς του αφηγήθηκε την ιστορία της γης. Ο Γιος της Αστερόσκονης είναι ο μικρός Γιαννάκης, παιδιά της Αστερόσκονης είμαστε κι όλοι έμείς

Δράση 13η : Πρόσκληση του συγγραφέα και προσέλευσή του στην τάξη Παρουσίαση του βιβλίου «Ο Γιος της Αστερόσκονης - Η ιστορία του σύμπαντος για παιδιά» από τον ίδιο το δημιουργό του , τον καθηγητή Αστρονομίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και συγγραφέα του βιβλίου κ. Σταύρο Αυγολούπη. Σχετική ενημέρωση για τη δημιουργία της γης του ήλιου και των άλλων πλανητών του ηλιακού μας συστήματος από την έκρηξη ενός «Σούπερ Νόβα». Μέσα από ένα σύντομο πέρασμα από τη βιολογία, στη γεωλογία και τέλος στην αστρονομία, ο κ. Αυγολούπης με ύφος γλαφυρότατο μας ταξίδεψε με τη χρήση σχετικών εικόνων που πρόβαλλε, στη γη και στο διάστημα, εξηγώντας στους μικρούς μαθητές του Β΄1 την επιστημονική θεώρηση της δημιουργίας του κόσμου. Πρόκειται για ένα βιβλίο γραμμένο σε απλό λόγο, ιδανικό για μικρά παιδιά, που όμως τόσες γνώσεις και σοφία κρύβει και γέμισε τους μικρούς μαθητές του Β΄1 του 12/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Γαλάτιστας με ευχάριστα συναισθήματα και προπάντων γνώσεις.

Δράση 13η .