Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
Advertisements

Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ
Η ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Γραφειο διαςυνδεςης Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση Σεμιναρίου με θέμα: «Υγιεινή Διατροφή και Στοματική Υγεία» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013 Αντιγόνη Λυμπέρη Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ Αθήνας.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΘΑΡΗΣ – ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΙΠΕΡΤΗ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
«Προαγωγή Ψυχικής Υγείας παιδιών/εφήβων και των οικογενειών τους»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
«Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου 2012» 70ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ICTs and Project based method in Secondary Education - Οι ΤΠΕ και η μέθοδος project στη Δ/θμια Εκπαίδευση» Τσιροπούλου Σοφία, Βιολόγος Υπεύθυνη Σχολικών.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΟΝΤΣΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΛΓΑ ΜΟΥΣΙΟΥ-ΜΥΛΩΝΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 1 ΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
¨Το ταξίδι του Αριάδνη συνεχίζεται…¨ 3 η Ημερίδα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης για την ορθή χρήση τεχνολογιών από τα παιδιά & τους εφήβους Τρίτη 9 Φεβρουαρίου.
Π ΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΒΥΡΩΝΑ - ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ Πλυτά Μαρίνα ΑΜ Χειμερινό εξάμηνο
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
18 χρόνια δράσης του Κέντρου Πρόληψης στο Νομό Αχαΐας:
Διασύνδεση Γενεών μέσα από ένα Ωφέλιμο Διαδίκτυο
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Παιδαγωγική συνάντηση για ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων διδασκαλίας των νέων μαθημάτων Α΄και Β΄ΕΑΠΛ Προυποθέσεις λειτουργίας και υποστήριξη.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας Μαρία Χιόνη MSc Προαγωγής & Αγωγής Υγείας Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας Αθήνα, 10-11-2011

Από ποιους παράγοντες εξαρτάται η υγεία Η υγεία (βιολογική, ψυχική και κοινωνική) ενός ατόμου εξαρτάται κατά: 20% από βιολογικούς παράγοντες 20-30% από το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον 10-20% από τις υπηρεσίες υγείας 40-50% από την ανθρώπινη συμπεριφορά

Προαγωγή και αγωγή υγείας H προαγωγής της υγείας στοχεύει σε: αναβάθμιση του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος διαμόρφωση υγιών στάσεων και συμπεριφορών Αγωγή υγείας είναι η υιοθέτηση υγιών στάσεων και συμπεριφορών μέσα από συγκροτημένη εκπαιδευτική δραστηριότητα και όχι απλά ενημέρωση σε θέματα υγείας

Σχολικό έτος 2011-2012 Προγράμματα (5μηνης διάρκειας) βασισμένα : στη θεματολογία προαγωγής και αγωγής υγείας στο Θεματικό έτος: Υγεία και Παραγωγικές Διαδικασίες στο Ευρωπαϊκό έτος Εθελοντισμού

Θεματολογία προγραμμάτων αγωγής υγείας διαφυλικές σχέσεις- σεξουαλική αγωγή στοματική υγιεινή καρδιαγγειακά νοσήματα φυσική άσκηση ψυχική υγεία εξαρτήσεις Διατροφή ατυχήματα-πρώτες βοήθειες κυκλοφοριακή αγωγή εκπαιδευτικό υλικό

οικονομική κρίση και υγεία αποδοχή της διαφορετικότητας διαχείριση σχολικής τάξης δικαιώματα σχολικός εκφοβισμός (bullying) πρόληψη και αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο

Προγράμματα αγωγής υγείας (5μηνης διάρκειας) παραδοσιακή προσέγγιση μέθοδος ενεργούς συμμετοχής: ερωτηματολόγιο, συζήτηση, παιχνίδια ρόλων, μελέτη περίπτωσης, καταιγισμός ιδεών βιωματική προσέγγιση: απόκτηση δεξιοτήτων (coping skills) αλληλοδιδακτική προσέγγιση (peer education) παρεμβάσεις από εξειδικευμένους φορείς αξιοποίηση ειδικών ημερών δημιουργίες εκδρομές εσωτερικού και εξωτερικού

Υγεία και Παραγωγικές Διαδικασίες αδύναμοι κρίκοι στη διατροφική αλυσίδα (βακτήρια, ιοί, παράσιτα, χημικά, τοξίνες)-ασφάλεια και ποιότητα τροφίμων εργατικά ατυχήματα, επαγγελματικές νόσοι γυναίκα και εργασία εργασία παιδιών και εφήβων κίνδυνοι στο επαγγελματικό περιβάλλον (φυσικού, χημικού, βιολογικού, ψυχολογικού, κοινωνικού χαρακτήρα) υγιεινή και ασφάλεια στο σχολείο

Πηγή: Βάρου Κ.

Ευρωπαϊκό έτος Εθελοντισμού υγιής απάντηση στην αδράνεια και την αποχή εθελοντική αιμοδοσία, δωρεά ιστών και οργάνων εθελοντισμός και πρόληψη/αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών εθελοντισμός και δικαιώματα του παιδιού εθελοντισμός και ευάλωτες κοινωνικά ομάδες ανάγκες της σχολικής κοινότητας και σύνδεσή τους με τους αντίστοιχους εθελοντικούς φορείς σύνδεση προγραμμάτων άλλης θεματολογίας με το αντικείμενο απόκτηση δεξιοτήτων σε θέματα κοινωνικής προσφοράς

Δράσεις που αφορούν στη μαθητική κοινότητα Προϋπόθεση: φορείς που έχουν άδεια από το ΥΠΔΜΘ (ΕΛΙΚΑΡ, Ελληνικό Ίδρυμα Καρδιολογίας, UNICEF, Γιατροί του Κόσμου, Ελληνική Εταιρεία Οικογενειακού Προγραμματισμού) συμφωνία συνεργασίας με ΥΠΔΜΘ (Κέντρα Πρόληψης ΟΚΑΝΑ) Μακρόχρονες παρεμβάσεις Βραχύχρονες παρεμβάσεις σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση χρειάζεται αίτημα για χορήγηση άδειας

Γραμμή βοήθειας για την κατάθλιψη 210-6515600 είναι τηλεφωνική γραμμή του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας λειτουργεί καθημερινά (9.00-18.00) μπορούν να απευθυνθούν εκπαιδευτικοί, γονείς και έφηβοι απαντούν ειδικοί ψυχικής υγείας στο πλαίσιο της ευρύτερης ενημέρωσης για την ψυχική υγεία των εφήβων μαθητών γίνονται παραπομπές σε δημόσιους φορείς

Εκπαίδευση εκπαιδευτικών συνέδρια, σεμινάρια, ημερίδες, διημερίδες, εσπερίδες, εργαστήρια Νοέμβριος 2011 τρία σεμινάρια για την πρόληψη χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών ΚΠ Αθηνά Πρόμαχος: δύο ομάδες εκπαιδευτικών,12 συναντήσεις (έναρξη 7/11) ΚΠ Αθηνά Υγεία: εκπαιδευτικοί νυχτερινών & απογευματινών σχολείων, 5 δίωρες συναντήσεις (έναρξη 15/11) ΚΠ Ζωγράφου: εκπαιδευτικοί 7ου Γραφείου, σχολείων Δήμου Βύρωνα και Καισαριανής & αντιστοίχων ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ, 4 τρίωρες συναντήσεις (έναρξη 16/11) σεμινάριο σε θέματα προάσπισης Ανθρώπινων Δικαιωμάτων και προσφύγων (24/11) Δεκέμβριος 2011 Πανελλήνιο συνέδριο για την πρόληψη του καπνίσματος (8-10/12): ΕΠΑΣ Αθήνας,3ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ν. Φιλαδέλφειας υπάρχει η δυνατότητα σχεδιασμού εκπαίδευσης σε επίπεδο σχολικής μονάδας

Γονείς Η επικοινωνία με τους γονείς στην έναρξη του προγράμματος με επιστολή Το ολοκληρωμένα προγράμματα αγωγής υγείας περιλαμβάνουν και την εκπαίδευση γονέων

Τελειώνοντας…