Θε1: Μπορούν οι άνθρωποι να απεικονίζουν το Θεό Σύγχρονοι Ελλήνες αγιογράφοι ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Κυριακίδης Κυριάκος ΤΜΗΜΑ: Β1 2013-2014
Σύγχρονη Έλληνες αγιογράφοι Αν ο Χριστός βρισκόταν και πάλι ανάμεσά μας, πώς θα έμοιαζε; Από την ίδια «αγωνία» φαίνεται πως ο Κωσταντίνος Βαφειάδης, o Γιάννης «Γίγας» Θωμάς, και ο Χρήστος Γουσίδης οδηγήθηκαν στο να δώσουν στη Βυζαντινή αγιογραφία μία νέα «ζωντανή» προσέγγιση. Και το πέτυχαν.
Οι εκπρόσωποι του νέου ρεύματος Γιάννης «Γίγας» Θωμάς, Κωσταντίνος Βαφειάδης, και Χρήστος Γουσίδης χωρίς περιττά λόγια και δηλώσεις άνευ σημασίας, ο καθένας φρόντισε να δώσει στην αγιογραφία αυτή την νέα πνοή που τόσο έχει ανάγκη. Ο μεν Χρήστος Γουσίδης, ως «ζωγράφος που κάνει και κάποιες αγιογραφίες», όπως προτιμά να δηλώνει, οι δε Βαφειάδης και «Γίγας» όντας μαθητές και οι δύο του μεγάλου αγιογράφου Κωσταντίνου Ξυνόπουλου, προσάρμοσαν την λαϊκή τέχνη και την και την σύγχρονη πραγματικότητα στα έργα τους δίνοντας τους μία σύγχρονη χροιά, πιο κοντά στις παραστάσεις αλλά και στις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου.
Κωσταντίνος Βαφειάδης –Ζωγράφος/αγιογράφος- «Η Βυζαντινή τεχνική δεν είναι στατική» Ο Κωσταντίνος Βαφειάδης «απασχόλησε» τα ΜΜΕ τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν σε ναό που αγιογραφούσε στην Αξιούπολη Κιλκίς, «μπέρδεψε» ανάμεσα στις καθιερωμένες αγιογραφίες τους…Λένιν, Στάλιν, Αισχύλο, Όμηρο, βάζοντας ακόμη και τον Μακρυγιάννη ως παρών στον στην προετοιμασία του μυστικού δείπνου. Ο ίδιος διαθέτοντας πέρα από το πτυχίο καλών τεχνών, διδακτορικό στη Βυζαντινής τέχνη αλλά και πτυχίο Θεολογίας εξήγησε το απλούστατα, ότι δηλαδή «Τον καθημερινό βίο των Βυζαντινών, των γνωρίζουμε και από τις τοιχογραφίες. Όλη αυτή η σχέση που είχαν οι Βυζαντινοί με την καθημερινότητα δικαιώνει και όσους σημερινούς αγιογράφους, θέλουν να προχωρήσουν προς την ίδια κατεύθυνση. Δεν είναι αυθαιρεσία το να βάλω σε μια αγιογραφία, μια σκηνή καθημερινής ζωής ή έναν άνθρωπο ντυμένο με καθημερινά ρούχα, όταν αυτό έχει γίνει άπειρες φορές στο παρελθόν»
Γιάννης «Γίγας» Θωμάς –Ζωγράφος/Αγιογράφος «Τα έργα μου εκφράζουν οικουμενικές αρετές» Ο Γιάννης Θωμάς ή «Γίγας», όπως προτιμά να τον φωνάζουν, δημιούργησε μία σειρά από απεικονίσεις με βυζαντινή τεχνοτροπία σπουδαίων ανδρών του παρελθόντος, όπως ο Τσε Γκεβάρα ή ο Εμιλιανός Ζαπάτα με τον γενικό τίτλο «πρόσωπα», έργα τα οποία εκτέθηκαν την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004, τονίζοντας τον Οικουμενικό τους χαρακτήρα. Πόσο δύσκολο όμως ήταν ένα τέτοιο πάντρεμα; «Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται ένα τέτοιο εγχείρημα. Η αγιογραφία ως λαϊκή τέχνη συνδέεται και συνομιλεί άριστα με όλων των ειδών τις λαϊκές τέχνες».
Χρήστος Γουσίδης «Η αγιογραφία είναι η αγνότερη μορφή ζωγραφικής» Ο Χρήστος Γουσίδης, αν και φύσει ζωγράφος παρά αγιογράφος καθώς δηλώνει και φαίνεται και από τα ίδια του τα έργα, δεν μπορεί να μην κρύψει τον θαυμασμό του για την αγιογραφία, θεωρώντας την, «την αγνότερη μορφή ζωγραφικής». Δεν κρύβει τον προβληματισμό του για την κατεστημένη αγιογραφία.
ΠΗΓΕΣ http://hellasrap.blogspot.gr/2009/04/blog-post_129.html