Θε1: Μπορούν οι άνθρωποι να απεικονίζουν το Θεό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Η ΚυριακΗ τηΣ ΟρθοδοξιαΣ»
Advertisements

ΕΛΑΙΟΓΡΑΦΙΑ Αποτελεί σπουδαίο μέσο εικαστικής έκφρασης που χρησιμοποιείται σε παγκόσμια κλίμακα. Ονομάζεται έτσι εξαιτίας των ελαιοχρωμάτων που χρησιμοποιεί.
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν την αλήθεια.
Τι κάνω όταν έχει σεισμό;
Ερευνητική Εργασία Β2 Λυκείου Γ.Ε.Λ. Βαθέος Αυλίδος.
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
Γραφικές Παραστάσεις (σελ ) Ενότητα 1. Οδηγίες Γραφίστα Θα υπάρχει ένας βυθός θάλασσας με γραφική παράσταση. Η κάθε σειρά της θα είναι ένας σωλήνας.
Εργαστήρι παραγωγής λεβέ!!
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού
Ετσι θα κάνετε οικονομία στο νερό! Να κι ένας σωστός τρόπος να κάνετε οικονομία στο νερό. Πλένεστε και το νεράκι που κυλάει πηγαίνει στο καζανάκι σας...
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ, Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ, Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΩΜΑ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Εργαστήριο δημιουργικής γραφής-Ποίηση.
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Μηχανισμοί του αρχαίου θεάτρου:
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ.
Βασικες Εννοιες Φυσικης _2
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΟΜΑΔΑ Ά Θανάσης Μυλωνάς Γιάννης Παπαδημητρίου Χριστίνα Πουλουκτσή
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
Τὰ ὅρια τῆς γλώσσας μου σημαίνουν τὰ ὅρια τοῦ κόσμου μου. Γιάννης Βελούδης 1 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημολογίας ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ.
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Ο ζωγράφος Θεόφιλος. Ο Θεόφιλος Χατζημιχαήλ ή Θεόφιλος Κεφαλάς ή Κεφάλας όπως ήταν το πραγματικό του όνομα (Βαρειά Λέσβου,1870; – Βαρειά Λέσβου, 24 Μαρτίου;
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Ο Λόγος του Αποστόλου Παύλου στον Άρειο Πάγο Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ 3.
John Dewey
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
ΣΧΟΛΕΙΟ: 6 ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η διαμόρφωση της Χριστιανικής Εικονογραφίας
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Η ιστορία της τέχνης της απεικόνισης στον Χριστιανισμό
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
Όνομα μαθητή: Ελισσάβετ Δουλοπούλου
Προϊστορικη ΕΠΟΧΗ.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Λαδόπουλος Γεώργιος – Θεολόγος του 2ου Γυμνασίου Ευκαρπίας
Η τέχνη της Αγιογραφίας
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Το κίνημα των Ναζαρηνών
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19, ΣΕΛΙΔΑ 82, ΕΡΓΑΣΙΑ,
Η καθημερινή μέρα μιας γυναίκας και ενός άντρα
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
2o γυμνασιο Ελευσινας Κουρβας Επαμεινωνδας, μαθητης γ΄γυμνασιου
5o Γενικό Λύκειο Κατερίνης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θε1: Μπορούν οι άνθρωποι να απεικονίζουν το Θεό Σύγχρονοι Ελλήνες αγιογράφοι ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Κυριακίδης Κυριάκος ΤΜΗΜΑ: Β1 2013-2014

Σύγχρονη Έλληνες αγιογράφοι Αν ο Χριστός βρισκόταν και πάλι ανάμεσά μας, πώς θα έμοιαζε; Από την ίδια «αγωνία» φαίνεται πως ο Κωσταντίνος Βαφειάδης, o Γιάννης «Γίγας» Θωμάς, και ο Χρήστος Γουσίδης οδηγήθηκαν στο να δώσουν στη Βυζαντινή αγιογραφία μία νέα «ζωντανή» προσέγγιση. Και το πέτυχαν.

Οι εκπρόσωποι του νέου ρεύματος Γιάννης «Γίγας» Θωμάς, Κωσταντίνος Βαφειάδης, και Χρήστος Γουσίδης χωρίς περιττά λόγια και δηλώσεις άνευ σημασίας, ο καθένας φρόντισε να δώσει στην αγιογραφία αυτή την νέα πνοή που τόσο έχει ανάγκη. Ο μεν Χρήστος Γουσίδης, ως «ζωγράφος που κάνει και κάποιες αγιογραφίες», όπως προτιμά να δηλώνει, οι δε Βαφειάδης και «Γίγας» όντας μαθητές και οι δύο του μεγάλου αγιογράφου Κωσταντίνου Ξυνόπουλου, προσάρμοσαν την λαϊκή τέχνη και την και την σύγχρονη πραγματικότητα στα έργα τους δίνοντας τους μία σύγχρονη χροιά, πιο κοντά στις παραστάσεις αλλά και στις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου.

Κωσταντίνος Βαφειάδης –Ζωγράφος/αγιογράφος- «Η Βυζαντινή τεχνική δεν είναι στατική» Ο Κωσταντίνος Βαφειάδης «απασχόλησε» τα ΜΜΕ τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν σε ναό που αγιογραφούσε στην Αξιούπολη Κιλκίς, «μπέρδεψε» ανάμεσα στις καθιερωμένες αγιογραφίες τους…Λένιν, Στάλιν, Αισχύλο, Όμηρο, βάζοντας ακόμη και τον Μακρυγιάννη ως παρών στον στην προετοιμασία του μυστικού δείπνου. Ο ίδιος διαθέτοντας πέρα από το πτυχίο καλών τεχνών, διδακτορικό στη Βυζαντινής τέχνη αλλά και πτυχίο Θεολογίας εξήγησε το απλούστατα, ότι δηλαδή «Τον καθημερινό βίο των Βυζαντινών, των γνωρίζουμε και από τις τοιχογραφίες. Όλη αυτή η σχέση που είχαν οι Βυζαντινοί με την καθημερινότητα δικαιώνει και όσους σημερινούς αγιογράφους, θέλουν να προχωρήσουν προς την ίδια κατεύθυνση. Δεν είναι αυθαιρεσία το να βάλω σε μια αγιογραφία, μια σκηνή καθημερινής ζωής ή έναν άνθρωπο ντυμένο με καθημερινά ρούχα, όταν αυτό έχει γίνει άπειρες φορές στο παρελθόν»

Γιάννης «Γίγας» Θωμάς –Ζωγράφος/Αγιογράφος «Τα έργα μου εκφράζουν οικουμενικές αρετές» Ο Γιάννης Θωμάς ή «Γίγας», όπως προτιμά να τον φωνάζουν, δημιούργησε μία σειρά από απεικονίσεις με βυζαντινή τεχνοτροπία σπουδαίων ανδρών του παρελθόντος, όπως ο Τσε Γκεβάρα ή ο Εμιλιανός Ζαπάτα με τον γενικό τίτλο «πρόσωπα», έργα τα οποία εκτέθηκαν την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004, τονίζοντας τον Οικουμενικό τους χαρακτήρα. Πόσο δύσκολο όμως ήταν ένα τέτοιο πάντρεμα; «Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται ένα τέτοιο εγχείρημα. Η αγιογραφία ως λαϊκή τέχνη συνδέεται και συνομιλεί άριστα με όλων των ειδών τις λαϊκές τέχνες».

Χρήστος Γουσίδης «Η αγιογραφία είναι η αγνότερη μορφή ζωγραφικής» Ο Χρήστος Γουσίδης, αν και φύσει ζωγράφος παρά αγιογράφος καθώς δηλώνει και φαίνεται και από τα ίδια του τα έργα, δεν μπορεί να μην κρύψει τον θαυμασμό του για την αγιογραφία, θεωρώντας την, «την αγνότερη μορφή ζωγραφικής». Δεν κρύβει τον προβληματισμό του για την κατεστημένη αγιογραφία.

ΠΗΓΕΣ http://hellasrap.blogspot.gr/2009/04/blog-post_129.html