Γεωγραφία Β’ Γυμνασίου Γεωγραφία Β’ Γυμνασίου Ενότητα: 1. Οι χάρτες Εισηγήτρια: Γκουλιαμάνη Ειρήνη
Ανακεφαλαίωση προηγούμενου μαθήματος ♦ Επιστήμη της Χαρτογραφίας ♦ Βασικές λειτουργίες χάρτη: ως μέσο αποθήκευσης πληροφοριών ως εικόνα του κόσμου
Στόχοι του σημερινού μαθήματος Να διακρίνουμε την έννοια των όρων «σχετική», «απόλυτη» και «γεωγραφική» θέση. Να αναγνωρίζουμε τη χρησιμότητα της σχετικής θέσης στην επισήμανση των χαρακτηριστικών ενός τοπίου. Να χρησιμοποιούμε με ευχέρεια μεθόδους μελέτης δεδομένων, όπως η αξιοποίηση ενός χάρτη για τον εντοπισμό της θέσης.
Ποιες πληροφορίες μας παρέχουν οι χάρτες; Εισαγωγή Ποιες πληροφορίες μας παρέχουν οι χάρτες; Γιατί μάς ενδιαφέρει να ξέρουμε τη θέση ενός ανθρώπου, ενός αντικειμένου, ενός τόπου κτλ.
χιλιομετρική απόσταση των δύο τόπων Σχετική θέση Προσδιορισμός σημείο σημείο αναφοράς τόπος σημεία του ορίζοντα χιλιομετρική απόσταση των δύο τόπων
Αντικειμενικό συστήματος αναφοράς (αλφαριθμητικό, καρτεσιανό κ.ά.) Απόλυτη θέση Προσδιορισμός θέσης Αντικειμενικό συστήματος αναφοράς (αλφαριθμητικό, καρτεσιανό κ.ά.)
Γεωγραφική θέση Εάν το σύστημα αναφοράς είναι το σύστημα γεωγραφικών συντεταγμένων (γεωγραφικό πλάτος και γεωγραφικό μήκος), τότε προσδιορίζεται η γεωγραφική θέση (το στίγμα ή οι συντεταγμένες ενός σημείου)
H σημασία της σχετικής θέσης για τους ανθρώπους Ποια είναι η διαφορά της γεωγραφικής και σχετικής θέσης; θέση σχετική δραστηριότητες χαρακτηριστικα δυνατότητες γεωγραφική Ακριβής τόπος
Ανακεφαλαίωση σημερινού μαθήματος lΗ σχετική θέση ενός τόπου μάς πληροφορεί για το πώς σχετίζεται με τον χώρο γύρω του lΗ γεωγραφική θέση ενός τόπου μάς πληροφορεί για το πού ακριβώς βρίσκεται αυτός ο τόπος
Στο επόμενο μάθημα l Κλίμακα ενός χάρτη l Υπόμνημα ενός χάρτη
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ