Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Advertisements

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Παιχνίδι γνώσεων γεωμετρία στη.
Κανονικά πολύγωνα Τουρναβίτης Στέργιος.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
Τα Μαθηματικά την Αρχαία Ελλάδα.
Η Γεωμετρία της Γενικής θεωρίας
Πώς είναι ένα τάνγκραμ;
Παραλληλόγραμμα τεστ 1 τεστ 2 ασκήσεις Φάνης Παπαδάκης
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ Β2 α
ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Π λ ύ γ ω ν α Γρηγόρης Τάσιου.
Τ ρ ί γ ω ν α Ιωάννης Τάσιου.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Εμβαδό Ορθ. Παραλληλογράμμου = Μήκος Χ Πλάτος 6 Χ 3 = 18 τ.μ.
Οι πλευρές αυτές ονομάζονται
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 3) 1 Από κοινού κατανομή δύο ΤΜ Στην περίπτωση που υπάρχουν δύο ΤΜ ενδιαφέροντος, η συνάρτηση κατανομής.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΑΝΙΑ ΤΙ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΣΟΦ ΤΖΑ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ από την Κλ.Μπ..
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
ΤΡΙΓΩΝΑ. ΤΡΙΓΩΝΑ Το σχήμα που προκύπτει είναι το τρίγωνο ΑΒΓ Το τρίγωνο Α Β Γ Ορίζουμε τρία σημεία Α, Β, Γ πάνω στο επίπεδο 2. Ενώνουμε τα σημεία.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ! Ισι Κου.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΙΣ ΑΚΡΙ.
ΜΕΡΚ ΚΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
Πυθαγόρειο Θεώρημα Ιστορική επισκόπηση.
ΠΟΛΥΓΩΝΑ Στόχοι μαθήματος
Άσκηση 3 Το ορθογώνιο τρίγωνο ΑΒΓ με υποτείνουσα ΒΓ=10m και το τετράγωνο με πλευρά 5m, έχουν ίσα εμβαδά. Να υπολογίσετε την απόσταση του Α από την ΒΓ.
ΠΟΛΥΓΩΝΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ Τα πολύγωνα που έχουν πλευρές και τις γωνίες τους ίσες λέγονται πολύγωνα κανονικά.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Εξάσκηση στα Γεωμετρικά Σχήματα Δημιουργήθηκε από την Πασχαλίνα Γκρούγια κάντε κλικ για συνέχεια.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
Ο χάρτης του χαμένου θησαυρού…
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ο ΒΑΣΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ( )
start  ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΩΝ ΓΩΝΙΩΝ ΚΑΘΕ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟ ΜΕ 180 ΜΟΙΡΕΣ  ΟΙ ΟΞΕΙΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΜΕ ΠΛΕΥΡΕΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΩΝΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ  ΟΙ.
ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ ΚΑΙ ΕΜΒΑΔΟΝ ΟΡΘΟΓΩΝΙΟΥ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟΥ
Σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα...
Μια μικρή παρουσίαση Επιμέλεια : Κοσόγλου Ιορδάνης , μαθηματικού
Αργότερα χρειάστηκε να μετρήσουν την επιφάνεια των χωραφιών τους:
Δραστηριότητα - απόδειξη
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
Διερεύνηση της Γεωμετρικής Σκέψης των Αποφοίτων του Δημοτικού
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ ( πΧ)
ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών

Αναγνώριση ορθής γωνίας 83% 93 % 63 % 60 % 56% Παιδιά 10 χρονών α β γ δ ε στ α β γ δ ε στ α β γ δ ε στ α β γ δ ε στ

Αναγνώριση παραλλήλων ευθειών 73% 71 % 43 % 38% 32 % Παιδιά 10 χρονών

Ανάπτυξη της γεωμετρικής σκέψης Η Θεωρία των Pierre και Dina van Hieles

Επίπεδο 1: Ενόρασης ή Οπτικής Αναγνώρισης αντίληψη των γεωμετρικών σχημάτων ως ολότητες ανάλογα με την εμφάνιση τους (το όλο ισχυρότερο από τα μέρη). η προσοχή επικεντρώνεται στα «εξωτερικά» χαρακτηριστικά των σχημάτων. «αυτό το σχήμα είναι τετράγωνο γιατί μοιάζει με εκείνο το παράθυρο», ή «είναι τετράγωνο γιατί μοιάζει με τετράγωνο». έντονη εμφάνιση προτυπικών φαινομένων

Επίπεδο 2: Περιγραφής και Ανάλυσης αντίληψη των γεωμετρικών σχημάτων ως μια συλλογή από ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: “ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο έχει τέσσερις πλευρές, οι απέναντι πλευρές είναι παράλληλες, οι απέναντι πλευρές έχουν το ίδιο μήκος, έχει τέσσερις ίσες γωνίες, έχει δύο ίσες διαγωνίους…”. «λογικότερη» η ταξινόμηση βάσει των χαρακτηριστικών αντί της εμφάνισης. αδυναμία σύνδεσης ή σύγκρισης μεταξύ διαφορετικών κλάσεων γεωμετριών σχημάτων.

Επίπεδο 3: Αφαίρεσης και Συσχετισμών σχηματισμός αφηρημένων ορισμών και κατανόηση λογικών επιχειρημάτων. δυνατή η ιεραρχική ταξινόμηση γεωμετρικών σχημάτων και κλάσεων: «όλα τα τετράγωνα είναι και ρόμβοι» «μερικοί ρόμβοι είναι και τετράγωνα». ταξινόμηση γεωμετρικών σχημάτων βάσει των κλάσεων χρησιμοποιώντας τα απαραίτητα μόνο χαρακτηριστικά τους: «αν ένα σχήμα έχει τέσσερις πλευρές ίσες και μια ορθή γωνία τότε είναι τετράγωνο», «αν ένα τρίγωνο έχει δύο γωνίες ίσες τότε μπορεί να είναι ισόπλευρο ή ισοσκελές». Η επιχειρηματολογία δεν επικεντρώνεται μόνο στα χαρακτηριστικά εκείνα που ορίζουν μια κλάση σχημάτων, μα επεκτείνεται και στα χαρακτηριστικά αυτά καθαυτά: «το άθροισμα των γωνιών ενός τετραπλεύρου είναι 360Ο χρησιμοποιώντας το γεγονός ότι το άθροισμα των γωνιών ενός τριγώνου είναι 180Ο«».

Επίπεδο 4: Επαγωγικής Σκέψης αντίληψη και χρήση ορισμών, αξιωμάτων, προτάσεων, θεωρημάτων κατά την παρουσίαση αποδείξεων (π.χ. στο αξιωματικό σύστημα της Ευκλείδειας γεωμετρίας). αντίληψη του ότι οι διαγώνιοι ενός ορθογωνίου παραλληλογράμμου διχοτομούν η μία την άλλη, μα και παράλληλη κατανόηση της ανάγκης απόδειξης του μέσα από μια σειρά λογικών επιχειρημάτων βασισμένης στο συγκεκριμένο αξιωματικό σύστημα.

Επίπεδο 5: Αξιωματικών Συστημάτων αντικείμενο σκέψης αποτελούν τα ίδια τα αξιωματικά συστήματα και όχι μόνο τα λογικά επιχειρήματα εντός αυτών. Αναγνωρίζονται πλέον οι διαφορές και οι σχέσεις μεταξύ των διαφορετικών συστημάτων.