Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αγάθη Γεωργιάδου Περιστέρι, 26 Φεβρουαρίου 2013
Advertisements

Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
Νίκου Εγγονόπουλου, «Νέα περί του θανάτου του Ισπανού ποιητού Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα στις 19 Αυγούστου του 1936 μέσα στο χαντάκι του καμίνο ντε λα φουέντε»
ΠΟΙΗΣΗ<<Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ>>
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
Λυκόφως Δεκαλτσίδης Νίκος Διαμαντίδης Μάριος Ζαχαριάδης Ηλίας Κατσαρίδης Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης Κωνσταντίνος Α’2.
ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
Ανανέωση της παράδοσης και η λογοτεχνία του Μεσοπολέμου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ.
ΦΩΣ - ΣΚΟΤΑΔΙ Μαρία Ιγγλέζου Β Λυκείου
ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
21 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
ΟΙ ΔΙΑΛΑΜΠΑΔΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ - ΜΟΝΤΕΡΝΑ
5/2/2014 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ «ΧΟΡΕΨΕ ΟΣΟ ΤΟ ΜΠΟΡΕΙΣ»
Οδυσσέας Ελύτης, «Πίνοντας ήλιο κορινθιακό», Ποίηση, Ίκαρος.
Παρατηρήστε τις εικόνες που ακολουθούν
ΝΕΦ 248. Μίλτος Σαχτούρης 1) Πρώτη Μεταπολεμική Γενιά (τα όρια)
ΛΗΘΗ, Λορέντζου Μαβίλη Επιμέλεια: Κατερίνα Κάζηρα.
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
Εργαστήριο δημιουργικής γραφής-Ποίηση.
Νεοελληνική λογοτεχνία
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου.
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ
ΣΕΦΕΡΗΣ ΓΕΩΡΓΟΣ Μαρία Ιγγλέζου Α1 – Β Αρσάκειο Ψυχικού (Λύκειο)
ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ/ ΣΟΥΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ
Η ποίηση ως παιχνίδι λέξεων και εικόνων
Γ. Ρίτσος Ανυπόταχτη Πολιτεία. ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ για την ενότητα «Παράδοση και μοντερνισμός στην ποίηση» ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ.
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος: Επιμέλεια: Ευαγγελία Ζιάκα.
ΚΝΛ. Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ: Μια περιδιάβαση στα Λογοτεχνικά ρεύματα και την Ιστορία της Λογοτεχνίας Αγάθη Γεωργιάδου.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
Μια εργασία των: Μαρία Μακρή Βάσω Αθανασίου Κατερίνα Μιχοπούλου Μιχαήλ-Βασίλειου Μπούφα.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
1 ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ «Ο έρωτας στην παραδοσιακή και μοντέρνα ποίηση» ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Καραμπάτσα Βάια ΠΕ02 Φιλόλογος.
Κωστής Παλαμάς Φανή Λαζάρου-Τρανού Στ ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΠΑΛΛΑΝΤΑΣ Γαλλική μπαλλάντα > βαλλίζω (χορεύω). Ποίημα τραγουδιστικό και χορευτικό. Έχει σταθερή μορφή. Αποτελείται από 4 στροφές:
Διδακτική νέας ελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας με ΤΠΕ ΙστοσελίδεςΛογισμικά.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
Ο Εαυτός: αυτό το πράγμα που δημιουργεί
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ
Κωστής Παλαμάς ( ) Костис Паламас
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
Στέφανος Σκαρπέλλος (Φιλόλογος) Σωτηρία Διαμαντοπούλου (Φιλόλογος)
Λογοτεχνία και φύση Γιάννης Πανταζόπουλος Παναγιώτης Θεοφιλόπουλος.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ – ΠΑΡΑΔΟΣΗ & ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ
«πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα»
Εκπαιδευτική διημερίδα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΜΕΡΙΧΩΒΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
Λογοτεχνία Αλίκη.
Η εξέλιξη της ποίησης.
Επιμορφωτική Ημερίδα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Επιμορφωτική Ημερίδα για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
Νεότερη ποίηση Από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, β’ τεύχος (σελ )
5/2/2014 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ «ΧΟΡΕΨΕ ΟΣΟ ΤΟ ΜΠΟΡΕΙΣ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΑ ΙΑΠΩΝΙΚΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση. Για ένα ‘Δώρο ασημένιο ποίημα’; Μαρία Λιτσάρδου, δρ. Φιλολογίας, M.Phil, Καθηγήτρια Προτύπου Πειραματικού Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης

Ανδρέας Εμπειρίκος «Η ποίησις είναι ανάπτυξις στίλβοντος ποδηλάτου. Μέσα της όλοι μεγαλώνουμε. Οι δρόμοι είναι λευκοί. Τ’ άνθη μιλούν……. Η εκδρομή αυτή δεν έχει τέλος». ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

προς τ’ άστρα» «μ’ ένα σκοπό του ταξειδιού : Νίκος Εγγονόπουλος Νίκος Εγγονόπουλος «μ’ ένα σκοπό του ταξειδιού : προς τ’ άστρα» ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

«Δώρο ασημένιο ποίημα» Οδυσσέας Ελύτης «Δώρο ασημένιο ποίημα» ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση. Για ένα «Δώρο ασημένιο ποίημα»; ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

Γενιά του Τριάντα Οδ. Ελύτης Γ. Σεφέρης ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΥ Ρυθμός Χαλαρή λογική αλληλουχία Ελεύθεροι συνειρμοί Μυθική μέθοδος Ελεύθερος στίχος Δραματικότητα Καθημερινό λεξιλόγιο Σκοτεινότητα ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Αυτόματη γραφή Άλογο , παράλογο, παράδοξο στοιχείο Ρήξη με την παράδοση Υποσυνείδητο Όνειρο, έκπληξη, απροσδόκητο Υπερρεαλιστική εικόνα Παραποίηση αντικειμένων Μαύρο χιούμορ Τρελή αγάπη ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

Νεοσυμβολισμός - νεορομαντισμός Γενιά του 1920 : στο μεταίχμιο παλαιάς και νέας ποίησης Κ. Καρυωτάκης Μ.Πολυδούρη, κ.ά. ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ Επιμέλεια Μορφής Μέτρο Ομοιοκαταληξία Λεξιλόγιο ποιητικό Λυρισμός Έλλογη νοηματική αλληλουχία Διαύγεια νοημάτων Λόγος λογικά διαρθρωμένος ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ Δημοτικό τραγούδι Κλασικισμός Ρομαντισμός Δημοτική, Δημώδης Ποίηση Κρητική Σχολή Επτανησιακή Σχολή Ρομαντική Σχολή των Αθηνών ή Παλαιά Αθηναϊκή Σχολή (1830-1880) Νέα Αθηναϊκή Σχολή (1880-1918) Δημοτικό τραγούδι Κλασικισμός Ρομαντισμός Παρνασσισμός Συμβολισμός ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ Γενιά του Τριάντα Μεταπολεμικοί ποιητές Γενιά του Εβδομήντα Πιο σύγχρονοι ποιητές Υπερρεαλισμός Μοντερνισμός Αντιστασιακή ή κοινωνική ποίηση Νεοϋπερρεαλισμός Υπαρξιακή ή μεταφυσική ποίηση Ποίηση Αμφισβήτησης Ποίηση ιδιωτικού οράματος, ……… ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

Πολυσυλλεκτικές ποιητικές γραφές Προβληματισμοί Δυσκολίες Παραδείγματα ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

Παράδοση και υπερρεαλιστικές επιρροές ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

«Κι αλήθεια…ανακαλύπτω εκεί στο βάθος του πνιγμού,/κοράλλια και μαργαριτάρια ….» ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

Για ένα «Δώρο ασημένιο ποίημα»… Προβληματισμοί… ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

«Και την τέχνη τη στολίσαμε τόσο πολύ που φαγώθηκε Γ. Σεφέρης «Και την τέχνη τη στολίσαμε τόσο πολύ που φαγώθηκε από τα μαλάματα το πρόσωπό της» ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

«Όμως ας φαντασθούμε… ότι παίζουνε παιδιά… Οδ. Ελύτης «Όμως ας φαντασθούμε… ότι παίζουνε παιδιά… Οπόταν βρίσκονται στο τέλος όλοι να κρατούν στο χέρι τους ένα μικρό Δώρο ασημένιο ποίημα». ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ 18-10-2014 ΘΕΜΑ: «ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ» Διοργάνωση: Σχολικοί Σύμβουλοι Φιλολόγων Δ΄ Αθήνας, Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΣΑΡΔΟΥ