Κινηματογραφικός χαρακτήρας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΥΠΑΡΞΗ.
Advertisements

ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΙΛΙΑΔΗ. Η γραφή της :  Σπινθηροβόλα, σαφής  Με ποιητική ελλειπτικότητα  Με πολιτικούς και υπαρξιακούς προβληματισμούς  Έντονα στιγματισμένη.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Προσωπικές δεξιότητες
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
ΕΧΕΤΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ STOREWARS ΟΠΩΣ.... ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ STOREWARS  Γιατί δίνει στους συμμετέχοντες πραγματική γνώση σε ειδικά αλλά και εταιρικά θέματα.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
S.w.a.n. και γκούνες.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
Όταν οι άλλοι πέφτουν, εμείς μπορούμε να συνεχίσουμε να τρέχουμε ! Σημασία δεν έχει αν πέφτεις, Αλλά αν μπορείς να σηκωθείς και Να συνεχίσεις !
Δραστηριότητα 12‘Σκέψου και Παρουσίασε τον Εαυτό σου’ Οδηγίες Συμπλήρωσε τα πεδία Ονειρεμένη Καριέρα Καριέρα ‘Όλα Καλά’ Μέτρια Καριέρα Υποχρεωτική Καριέρα.
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
ΕΦΗΒΕΙΑ.
project: οψεις της ψυχολογιας
Η σκηνή στον κινηματογράφο
1ΣΕ1 Syllabus μαθήματος.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Αυτογνωσία - Αυτοβελτίωση
Υποπλοκές.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Βασικες Εννοιες Φυσικής. Προηγουμενο μάθημα Δεξιότητες – Δεξιότητες: Δυνάμεις του 10 και λιγη άλγεβρα – Δεξιότητες: Λύση απλών σχέσεων – Ασκηση: μια άσκηση.
Προσέγγιση της έννοιας της σύγκρουσης στο κινηματογραφικό σενάριο.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ Η ΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ: ΟΠΤΙΚΗ-ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΣΗ Ή ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ;
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Κοινωνιοδυναμική Συμβουλευτική (ΚΣ) για τη Σταδιοδρομία.
3ΣΕ1 Syllabus μαθήματος.
Διασκευή 7 Διαλέγοντας χαρακτήρες
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
To Teach Curricular Subjects
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κινηματογραφικός χαρακτήρας. Πρώτη προσέγγιση στη σύνθεση ενός κινηματογραφικού χαρακτήρα.

Προσεγγίσεις Ι Ο κινηματογραφικός χαρακτήρας δεν είναι περισσότερο άνθρωπος από την Αφροδίτη της Μήλου. Ένας κινηματογραφικός χαρακτήρας είναι ένα έργο τέχνης, μια μεταφορά για την ανθρώπινη φύση. Σχετιζόμαστε με τους χαρακτήρες σαν να είναι αληθινά πρόσωπα αλλά δεν είναι : είναι ανώτεροι από την πραγματικότητα. Story, Robert McKee   Ο χαρακτήρας είναι ένα θεμελιακό υλικό με το οποίο ήμαστε αναγκασμένοι να εργαστούμε, για αυτό πρέπει να ξέρουμε τους χαρακτήρες όσο καλύτερα μπορούμε. Lajos Egri, the art of dramatic writing.

Ποιότητες του Πρωταγωνιστή Πρέπει να έχει μεγάλη θέληση. Έχει μια συνειδητή επιθυμία. Αλλά και μια ασυνείδητη επιθυμία (η οποία σε πολλές περιπτώσεις έρχεται σε αντίθεση με τη συνειδητή). Ο Πρωταγωνιστής έχει εκείνες τις ανθρώπινες ποιότητες για να κυνηγήσει το Αντικείμενο του Πόθου του. Ο Πρωταγωνιστής πρέπει να έχει τουλάχιστον μια ευκαιρία να πετύχει αυτό που κυνηγάει. Ο Πρωταγωνιστής έχει την επιθυμία και την ικανότητα να κυνηγήσει το αντικείμενο της συνειδητής ή ασυνείδητης επιθυμίας του μέχρι τέλους, στα ανθρώπινα όρια, όπως αυτά ορίζονται από το γένος και τις ιδιαίτερες συνθήκες της ταινίας. Ο Πρωταγωνιστής πρέπει να συνδέεται με το κοινό με μια σχέση of empathy : μπορεί να είναι ή να μην είναι συμπαθείς. Story, Robert McKee. 

Ποιότητες του Πρωταγωνιστή ΙΙ Για τον Αριστοτέλη η ηθογράφηση πρέπει να ανταποκρίνεται σε τέσσερις προϋποθέσεις: Το χρηστόν- ο χαρακτήρας πρέπει να κινείται από αγαθές προθέσεις. Το αρμόττον – οι αντιδράσεις του πρέπει να είναι ανάλογες με το φύλο, την ηλικία, την κοινωνική θέση κ.α του ήρωα. Το όμοιον – παρά την ανωτερότητά του, ο ήρωας δεν πρέπει να βρίσκεται σε τόσο μεγάλη απόσταση από το θεατή, ώστε να αποκλείεται η συμπάθεια του τελευταίου για την τύχη του. Το ομαλόν – η συμπεριφορά του ήρωα δεν πρέπει να παρουσιάζει διακυμάνεις, άλματα, ανακολουθίες. Χ. Καλογεροπούλου, Σενάριο(αναφορά στο Δανιήλ Ιακώβ, Ζητήματα λογοτεχνικής θεωρίας στην Ποιητική του Αριστοτέλη)

Σύνθεση χαρακτήρα Ι Υπάρχουν τρία στοιχεία σε κάθε χαρακτήρα : Η φυσιολογία του , η κοινωνική του κατάσταση και η ψυχολογική του κατάσταση. Lajos Egri, the art of dramatic writing.   Ο σχεδιασμός ενός χαρακτήρα ξεκινάει από δύο βασικές προοπτικές : Characterization: είναι το σύνολο όλων των εξωτερικών ποιοτήτων του χαρακτήρα – η φυσική εμφάνιση, ο τρόπος που μιλάει και χειρονομεί, ηλικία, η ευφυΐα, η εργασία, η προσωπικότητα, η σεξουαλικότητα, συμπεριφορές, οι αξίες του, ο χώρος που μένει, ο τρόπος που ζει. True character : είναι το πρόσωπο πίσω από τη μάσκα. Ανεξάρτητα από αυτό που φαίνεται, ποιος είναι αυτός ο άνθρωπος; Είναι θαρραλέος ή δειλός; πιστός ή άπιστος; τίμιος ή ψεύτης; Μεγαλόθυμος ή εγωιστής; αποφασιστικός ή αδύναμος; Ο μόνος τρόπος να εκφραστεί ο πραγματικός χαρακτήρας είναι να βρεθεί ο ήρωας μπροστά σε μια απόφαση ή ένα δίλημμα. Το πώς αποφασίζει να ενεργήσει κάτω από πίεση είναι αυτό που είναι – όσο πιο μεγάλη η πίεση, τόσο πιο βαθιά κι αληθινή η επιλογή του χαρακτήρα. Story, Robert McKee.

Σύνθεση χαρακτήρα ΙΙ Εσωτερική ζωή Από τη γέννηση μέχρι την αρχή της ταινίας Διαμορφώνει τον ήρωα Βιογραφία του ήρωα Εξωτερική ζωή Από την αρχή μέχρι το τέλος της ταινίας Αποκαλύπτει τον ήρωα. Καθορισμός ανάγκης –δράσης του ήρωα- Επαγγελματικής -προσωπικής –ιδιωτικής ζωή.   Syd Field, Το Σενάριο, η τέχνη και η τεχνική.

Want / Need Ο στόχος του πρωταγωνιστή είναι γνωστός και ως the want, δηλαδή η θέληση – ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει αυτό που ο χαρακτήρας θέλει και που προσπαθεί να επιτύχει, προσπαθώντας να νικήσει την αντίσταση του ανταγωνιστή του. Μπορεί , όμως, και να αντιπροσωπεύει αυτό που νομίζει ότι θέλει και που κατά τη διάρκεια της ιστορίας αποδεικνύεται τελικά ότι δεν τον χρειάζεται ή ότι είναι ο λάθος στόχος. Σε αντιπαράθεση με το στόχο του κεντρικού ήρωα βρίσκεται η πραγματική του ανάγκη, the need, που εκφράζει τη συνειδητή ή ασυνείδητη επιθυμία ή νοσταλγία του. Είναι αυτό που ωθεί τον χαρακτήρα, αυτό που ο χαρακτήρας χρειάζεται για να ολοκληρωθεί και να ευτυχήσει ως άνθρωπος. Ο χαρακτήρας αντιλαμβάνεται την ανάγκη του καθώς κυνηγάει το στόχο του. Η ανάγκη βρίσκεται πάνω σε αντίθετο πόλο από το στόχο(…)στην κλασσική επίλυση αυτής της αντίθεσης ο στόχος επιτυγχάνεται αλλά εγκαταλείπεται οικειοθελώς γιατί έχει χάσει τη σημασία του από τη στιγμή που ο χαρακτήρας συνειδητοποίησε την ανάγκη του. Χ. Καλογεροπούλου, Σενάριο

Τόξο μεταβολής Τι είναι λοιπόν το τόξο μεταμόρφωσης του χαρακτήρα; ο ήρωάς μας στην αρχή της ιστορίας παρουσιάζεται με κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Κατά τη διάρκεια της ιστορίας και καθώς η πλοκή τον ωθεί να ξεπερνά διάφορα εμπόδια με σκοπό να φτάσει στον τελικά του στόχο, ο ήρωας θα εμφανίζει κάποια άλλα χαρακτηριστικά που θα τον βοηθήσουν να υπερπηδήσει τα συγκεκριμένα εμπόδια. Στο τέλος αυτού του προσωπικού του ταξιδιού δεν θα είναι πια ο ίδιος. Το ξεπέρασμα των εμποδίων που του παρουσιάστηκαν κατά την εξέλιξη του δράματος θα φέρει στην επιφάνεια μια άλλη πλευρά, θα τον βοηθήσει να αλλάξει τα αρχικά του χαρακτηριστικά, τα οποία ίσως αποτελούσαν και την αιτία των εμποδίων που του παρουσιάστηκαν αρχικά. Με λίγα λόγια ο χαρακτήρας μας έχει ωριμάσει, αντιμετωπίζει πια τα πράγματα μέσα από μια άλλη οπτική γωνία. Α. Κεχαγιάς, το σενάριο.

Το κενό Η ιστορία γεννιέται εκεί που η σφαίρα του υποκειμενικού και η αντικειμενική πραγματικότητα έρχονται σε επαφή. Ο πρωταγωνιστής αναζητά κάτι. συνειδητά ή ασυνείδητα επιλέγει να δράσει με ένα συγκεκριμένο τρόπο, υποκινούμενος από τη σκέψη ή το συναίσθημα ότι αυτή η δράση του θα είναι ένα θετικό βήμα προς την επίτευξη του σκοπού του. Από τη δική του σκοπιά, η επιλογή του φαίνεται απλή, συντηρητική, σχεδόν εύκολη, αλλά ικανή να τον φέρει πιο κοντά στο στόχο του. Αλλά τη στιγμή που κάνει την ενέργεια αυτή, το αντικειμενικό πλαίσιο της ζωής του – ο εαυτός του, οι διαπροσωπικές σχέσεις , το κοινωνικό περιβάλλον ή ένα συνδυασμός των παραπάνω, αντιδρούν με ένα τρόπο πιο δυνατό ή διαφορετικό από ότι περίμενε. Αυτή η αντίδραση τον πηγαίνει πιο πίσω σε σχέση με την κάλυψη της επιθυμίας του, από ότι πριν ενεργήσει. Story, Robert McKee.

Doing Characters Είναι οι χαρακτήρες που “αφηγούνται” την ταινία. Ο πρωταγωνιστής, ο ανταγωνιστής και ο καταλύτης που με μια δράση ή την αποκάλυψη πληροφοριών κινεί την ιστορία προς τα εμπρός. Αυτοί είναι οι πιο ενεργοί και οι πιο σημαντικοί χαρακτήρες σε μια ταινία

Helping to reveal Characters Οι βοηθοί της αποκάλυψης του κεντρικού χαρακτήρα έχουν συνήθως δύο κατευθύνσεις: την ερωτική και το ρόλο του έμπιστου. Εξαιτίας τους, ο χαρακτήρας γίνεται περισσότερο επικοινωνιακός και αποκαλύπτει διαστάσεις του που δεν υπάρχουν περιθώριο να αποκαλυφθούν στο πλαίσιο της κεντρικής ιστορίας. Οι περισσότερες ταινίες έχουν Love interest. Σε πολλές υπάρχει ο ρόλος του έμπιστου. Ούτε ο ένας, ούτε ο άλλος ρόλος είναι απαραίτητοι αλλά όταν υπάρχουν εξυπηρετούν στη διευκρίνιση και την πολυδιάστατη ανάπτυξη των κεντρικών χαρακτήρων.

Theme Characters Πολύ συχνά τα μυθιστορήματα ή τα θεατρικά κατευθύνονται από το θέμα, για αυτό και περιέχουν χαρακτήρες που συντελούν στην καλύτερη κατανόηση και εμβάθυνση του θέματος. Αυτοί οι χαρακτήρες δύσκολα ενσωματώνονται στο σώμα μιας αφήγησης. Στις ταινίες από την άλλη αυτοί οι χαρακτήρες πρέπει να συνδέονται με τη δράση της ταινίας. Έτσι μπορεί να πρέπει ένας θεματικός χαρακτήρας να αποκτήσει μια αφηγηματική λειτουργία – μπορεί να γίνει καταλύτης ή πρόσωπο ερωτικού ενδιαφέροντος ή έμπιστος.

Color and Texture Characters Χαρακτήρες μικρής αφηγηματικής αξίας συχνά χρησιμοποιούνται για να προσθέσουν αισθητική χροιά στην ταινία. Είναι αξιομνημόνευτοι, διασκεδαστικοί, ενδιαφέροντες χαρακτήρες που υπάρχουν στο σύμπαν μιας ταινίας – μια αστεία σερβιτόρα, ο ρεσεψιονίστ ενός ξενοδοχείου, η νευρική νοσοκόμα κ.ο.κ.

ερωτήσεις Τι πρέπει να ξέρω για το περιεχόμενο των χαρακτήρων μου; Καταλαβαίνω την κουλτούρα τους; Κατανοώ τους ρυθμούς, τα πιστεύω, τις συμπεριφορές που είναι κομμάτι της κουλτούρας της οποίας είναι μέρος; Έχω συναντήσει, μιλήσει και περάσει χρόνο με ανθρώπους τέτοιας κουλτούρας; Καταλαβαίνω τους τρόπους με τους οποίους μοιάζουν και τους τρόπους που είναι διαφορετικοί από μένα; Τους έχω κατανοήσει σε τέτοιο βάθος έτσι ώστε να μην δημιουργήσω ένα στερεότυπο βασισμένο σε μια ή δύο περιπτώσεις; Είμαι εξοικειωμένος με τη δουλειά που κάνουν οι χαρακτήρες μου; Έχω καταλάβει πως αισθάνεται κάποιος που κάνει αυτή τη δουλειά, τις ιδιαιτερότητές της, το ειδικό λεξιλόγιο που μπορεί να χρησιμοποιεί; Γνωρίζω που ζουν οι χαρακτήρες μου; έχω την αίσθηση της ζωής , της καθημερινής πραγματικότητας που βιώνουν στο χώρο που μένουν; Γνωρίζω τις μυρωδιές, τους ήχους, την αίσθηση ζωής του χώρου στον οποίο τους τοποθετώ; Καταλαβαίνω πως αυτό το περιβάλλον είναι διαφορετικό από το δικό μου και πως επηρεάζει αυτό το χαρακτήρα των ηρώων; Εάν το σενάριο αφορά μια διαφορετική χρονική περίοδο, γνωρίζω αρκετά ιστορικά στοιχεία για την περίοδο;  Linda Seger, Creating unforgettable characters.  

βιβλιογραφία Αγγλική Linda Seger, Creating unforgettable characters. Story, Robert McKee. Lajos Egri, the art of dramatic writing. Ελληνική. Χ. Καλογεροπούλου, Σενάριο Syd Field, Το Σενάριο. Α. Κεχαγιάς, το σενάριο.

Άσκηση 2 Αξιοποιώντας ένα από τα παραπάνω συστήματα σύνθεσης χαρακτήρων, σε ένα κείμενο περίπου 500 λέξεων περιγράψτε έναν οικείο σας χαρακτήρα που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως κινηματογραφικός ήρωας.