Οι χρονικές προτάσεις Ενότητα 11.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΕ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΟΤΙΚΗ
Advertisements

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ – ΑΠΡΟΣΩΠΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ενότητα 1 Ο φίλος μας το περιβάλλον
Αιτιολογικές προτάσεις
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου «Ένα στοργικός ηγέτης»
…από μικρούς συγγραφείς
Λίγα λόγια για μένα Ονομάζομαι Φοίβος και είμαι 12 χρονών. Πάω στην έκτη δημοτικού. Μ’ αρέσει το ποδόσφαιρο και η καλαθοσφαίριση. Το αγαπημένο μου φαγητό.
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
Όλα εξαρτώνται από μένα !!!
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Η ΚΑΘΗΜΕΡΗΝΟΤΙΤΑ ΤΗΣ ΤΑΕΙΣΟ
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
Οι ειδικές προτάσεις είναι δευτερεύουσες ονοματικές ή ουσιαστικές προτάσεις που λειτουργούν ως συμπλήρωμα στο ρήμα ή άλλο ρηματικό τύπο, απαρέμφατο – μετοχή,
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Αλίκη Αποστολάκη. Ω, Μούσα των δασόπυκνων βουνών! Στα ματόκλαδά σου πάνω οι κερασιές δένουν τον πρώιμο εύχημο καρπό για το φιλί των εραστών. Αφήνοντας.
Φύγαμε για αρχαία Αθήνα! Έχει διάλεξη ο Ισοκράτης... Θα μιλήσει:
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
Δευτερεύουσες προτάσεις.
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
2ο Γυμνάσιο Περάματος1 Η πρόταση 2ο Γυμνάσιο Περάματος2 Πρόταση είναι …  …ένα σύνολο λέξεων γύρω από ένα ρήμα, που έχουν συντακτική σχέση μεταξύ τους.
ENOTHTA 10 Δευτερεύουσες αιτιολογικές προτάσεις. Πορεύσομαι οἴκαδε ἀμάξῃ, ὅτι λίαν πόρρω κεῖται. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 Πάω σπίτι μου με.
Ενότητα 14 ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ γ΄ κλίσης ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Είμαστε μια τάξη πολύ πολύ εντάξει…
Επανάληψη για το διαγώνισμα του β΄ τρίμηνου
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ
2. Ενδοιαστικές Προτάσεις Ορισμός: εκφράζουν ενδοιασμό (φόβο, δισταγμό) μετά από ρήματα φόβου, δισταγμού κ.τ.ό. Λειτουργούν όπως οι ειδικές προτάσεις.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Η προσωπική αντωνυμία ἐγώ – σύ.
Ας ελέγξω το γραπτό μου!.
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΛΟΓΟ Διδ/σα: Έλ. Κελεσίδου
Γραμματική της αρχαίας ελληνικής Γλώσσης ΛΥΩ.
Οι Δευτερεύουσες προτάσεις της αρχαίας ελληνικής
Learning To Use New Testament Greek Lesson XXI. The disciple reads a parable about the kingdom. ajnaginwvskei oJ maqhth;V parabolh;n peri; th:V basileivaV.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Lesson 3 Μάθημα 3 GRE 101 GREEK. Ουσιαστικά/Nouns: Αρσενικά ο Θηλυκά η Ουδέτερα το -ας ο αναπτήρας -η η μηχανή -ο το βιβλίο -ης ο χάρτης -α η ομπρέλα.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Συντακτική ανάλυση Ενότητα 2η Θυσία για την πατρίδα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Συντακτική ανάλυση Ενότητα.
ΑΙΓΟΣ ΠΟΤΑΜΟΙ Οι κινήσεις Αθηναίων και Λακεδαιμονίων Ξενοφώντος Ελληνικά Βιβλίο 2, κεφάλαιο 1, §16 και εξής Παρουσίαση Δοϊρανλή Άννα, φιλόλογος.
Αρχαία Ελληνικά – Αρχαία από Μετάφραση με βάση τις νέες οδηγίες /148083/Δ2 και /Δ2.
ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
Ἱστορία ἀρχαία καὶ μεσαιωνικὴ
At a restaurant Talking about future plans
Το αγαπημένο μου μέρος Άννα-Νίκος Δ
Γραμματική της αρχαίας ελληνικής Γλώσσης
Αναστάσιμη Προσευχή ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!.
25. Η ανάσταση του Λαζάρου- «’Εγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή»
Η Κοκκινοσκουφίτσα.
Βδομάδα 3_ Hobbies and pastimes.
Describing past events Interview At a restaurant
Βδομάδα 12_16/6/16 Θέλω να …..
Βδομάδα 9_10/3/16 Στόχοι The weather.
Exercise 9.
Croy 15 - Exercises 1. ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις ἦν ὁ υἱὸς αὐτῆς μικρός, νῦν δὲ γέγονεν ἄνθρωπος καὶ ἔχει αὐτὸς υἱόν.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ξενοφών, ελληνικά, Επεξεργασία κειμένου με σκοπό την εμπέδωση της αναγνώρισης συντακτικών όρων μιας πρότασης και την κατανόηση του συντακτικού ρόλου.
Συμπερασματικές ή αποτελεσματικές προτάσεις
Συντακτικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας Η σύνταξη του απαρεμφάτου Το απαρέμφατο, αφού βρίσκεται μέσα σε μια πρόταση, χρησιμοποιείται ως υποκείμενο, αντικείμενο.
Croy 7 - Exercises 1. λέγετε λόγον κατὰ τοῦ κυρίου τοῦ οὐρανοῦ;
Συμπερασματικές ή αποτελεσματικές προτάσεις
Croy 14 - Exercises 1. ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ ἡμεις ἐπίομεν οἶνον
Croy 11 - Exercises 1. Οἱ οφθαλμοὶ τοῦ τέκνου ἐθεραπεύοντο
Τι έκανες εσύ χτες/ προχτές/ την περασμένη Παρασκευή;
Οι σκοτεινές πλευρές του διαδικτύου!
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι χρονικές προτάσεις Ενότητα 11

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Όταν ήρθε ο καθηγητής, με ξύπνησε. Ἐπειδή γραμματιστής ἦλθε, ἤγειρε με. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Όταν γίνει η Δευτέρα Παρουσία, θα πάω στον παράδεισο. Ἐπειδάν Ἰησοῦς φανθῇ πάλιν, εἶμι ἐν τοῖς Μακάρων νήσοις. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Ενώ πήγαινα για το σπίτι μου, έτρωγα. Ἡνίκα οἴκοι ἐπορευόμην, ἤσθιον. Ενώ πήγαινα για το σπίτι μου, έτρωγα. Ἡνίκα οἴκοι ἐπορευόμην, ἤσθιον. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ενώ άκουγα τραγούδια, η μαμά μου έψηνε φαγητό. Ἐν ᾧ ᾠδάς ἠκροώμην, ἡ ἐμή μήτηρ ἐδέσματα ὤπτα. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ενώ πήγαινα φροντιστήριο, συνάντησα τη Νίκη. Ἐπεί ἐς διδασκάλου ἐπορευόμην, Νίκην συνήντησα. . ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Όταν σε περιμένω, έχω μεγάλη αγωνία. Ὁπόταν σε ἀναμένω, λίαν ἀγωνιῶ. Όταν σε περιμένω, έχω μεγάλη αγωνία. Ὁπόταν σε ἀναμένω, λίαν ἀγωνιῶ. . ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Όταν ήμουν μικρός, φόβιζα τον αδελφό μου. Ὅτε παιδάριον ἦν, ἔτυπτον τόν ἐμόν αὐτάδελφον. . ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Κάθε φορά που έπαιζε ποδόσφαιρο, χτύπαγε. Ὁπότε τήν σφαίραν λακτίζοι, ἐτρώθη ἄν. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Πριν δω τους αγώνες, πήρα σουβλάκια. Πρίν θεάσασθαι ὀλυμπικά ἀθλήματα, ὀπτόν κρέας ἐπριάμην. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Οι χρονικές προτάσεις Εισάγονται Εκφέρονται με ΧΡΟΝΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΕΜΠΡΟΘΕΤΕΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ Οριστική Υποτακτική Ευκτική Απαρέμφατο ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ασκήσεις Σχολικό βιβλίο, άσκηση 4 εδώ Στο παρακάτω κείμενο να εντοπίσετε μία χρονική πρόταση και να τη χαρακτηρίσετε συντακτικά: Ὦ Ἀγησίλαε καὶ πάντες οἱ παρόντες Λακεδαιμόνιοι, ἐγὼ ὑμῖν, ὅτε τοῖς Ἀθηναίοις ἐπολεμεῖτε, φίλος καὶ σύμμαχος ἐγενόμην, καὶ τὸ μὲν ναυτικὸν τὸ ὑμέτερον χρήματα παρέχων ἰσχυρὸν ἐποίουν, ἐν δὲ τῇ γῇ αὐτὸς ἀπὸ τοῦ ἵππου μαχόμενος μεθ’ ὑμῶν εἰς τὴν θάλατταν κατεδίωκον τοὺς πολεμίους. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ