Δημ. Σχολείο Αγιού Αντωνίου ΤΡΙΒΗ Παναγιώτης & Δημ. Σχολείο Αγιού Αντωνίου
ΤΡΙΒΗ Η τριβή είναι μια δύναμη. Τη τριβή τη συναντάμε στην καθημερινή μας ζωή. Μερικά παραδείγματα είναι: τα παπούτσια μας όταν περπατάμε, όταν η μπάλα κυλά, όταν ο τροχός του αυτοκινήτου κινείται Στο πρόγραμμά μας είχαμε 5 διαφορετικές επιφάνειες: Γρασίδι Πέτρα Σανό Πάγο Χώμα Ξέρουμε ότι αν κλωτσήσουμε μία μπάλα πάνω στον πάγο θα κινηθεί για περισσότερη ώρα και περισσότερη απόσταση παρά όταν κλωτσήσουμε μία μπάλα με την ίδια δύναμη πάνω σε γρασίδι. Αυτό οφείλεται στην τριβή, η οποία είναι μεγαλύτερη στο γρασίδι παρά στον πάγο.
Έπρεπε να βάλουμε τους κατάλληλους κανόνες για κάθε επιφάνεια έτσι ώστε να κυλά η μπάλα σαν να την βλέπουμε στην πραγματικότητα. Σκοπός μας ήταν να παρουσιάσουμε την κίνηση μίας μπάλας πάνω σε αυτές τις επιφάνειες λαμβάνοντας υπόψη τη διαφορετική τριβή κάθε επιφάνειας.
Αυτός ο κανόνας κάνει την μπάλα να κυλά πάνω στην πέτρα ΚΑΝΟΝΕΣ Αυτός ο κανόνας κάνει την μπάλα να κυλά πάνω στην πέτρα Ο κανόνας αυτός λέει: «Αφαιρώ την μεταβλητή που λέγεται «ΜΠΑΛΑ ΠΕΤΡΑ» από το horizontal (οριζόντια θέση της μπάλας). Μετά αφαιρώ 0,1 από την μεταβλητή που λέγεται «ΜΠΑΛΑ ΠΕΤΡΑ». Έτσι κάθε φορά η μπάλα κινείται σε ολοένα και μικρότερη απόσταση
Αποτέλεσμα Το αποτέλεσμα αυτού του κανόνα είναι η μπάλα να κυλά πάνω στην πέτρα σαν την πραγματικότητα. Δηλαδή η μπάλα κινείται σε ολοένα και μικρότερη απόσταση Δηλαδή ελαττώνει ταχύτητα λόγω της τριβής. Στον κανόνα που κάνει την μπάλα να κινείται πάνω στον πάγο, η μπάλα καθυστερεί να σταματήσει γιατί η τριβή είναι πιο μικρή. Έτσι, ο κανόνας της κίνησης της μπάλας πάνω στον πάγο αφαιρεί πιο λίγο από την μεταβλητή «ΜΠΑΛΑ ΠΑΓΟΣ»
Η Γραφική Παράσταση Ταυτόχρονα με την κίνηση της μπάλας είχαμε και μία γραφική παράσταση. Καθώς κινείται η μπάλα σχεδιάζεται η γραφική παράσταση της σχέσης της ταχύτητας της μπάλας με τον χρόνο. Όπως φαίνεται στην εικόνα η ταχύτητα της μπάλας στον πάγο (πράσινο) μένει η ίδια Η ταχύτητα της μπάλας στο χώμα μικραίνει. Στα 5 δευτερόλεπτα η ταχύτητα γίνεται 0.
ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ Εμάς μας άρεσαν το πρόγραμμα με την τριβή και το πρόγραμμα με τις πιθανότητες γιατί μάθαμε πολλά πράγματα και είχε ενδιαφέρον