ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ενδυμασία από τα τέλη του 15ου έως τις αρχές του 19ου αιώνα
Advertisements

Ενδυμασία - Μόδα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΪΚΙΩΝ 1 ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΚΑΡΙΑ.
Παραδοσιακό φόρεμα της Κρήτης Το παραδοσιακό φόρεμα για τα άτομα
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
ΑΡΧΑΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Ερατώ Αϊδίνη Χρύσα Βουλιστιώτη Κωνσταντίνος Κονδύλης Εύη Ξουρή Θεοδώρα Τελάκη.
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΜΙΝΩΙΤΩΝ Οι πληροφορίες που διαθέτουμε για το μινωικό ένδυμα προέρχονται από ένα πλήθος τοιχογραφικών παραστάσεων, από τα ενδύματα των ανθρωπόμορφων.
ΜΟΔΑ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.
Από της δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του 1930.
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
Ρώμη Βυζάντιο Μεσαίωνας
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ, Στην τεχνη & στον πολιτισμο
Διαθεματικές δραστηριότητες-σχέδια εργασίας στην ραψωδία Γ’
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
Β Τάξη - Ενότητα 4 Κατασκευές σχημάτων Μαρία Μ. Χαραλάμπους ( τηλ )
Μανικιούρ - Πεντικιούρ
Η ενδυμασία στην Αρχαία Ρώμη
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Είμαι το μέρος που συνδέει το άνθος με το βλαστό
α) Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ Φωτόπουλος Φάνης
2Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΜΙΑΣ ΤΑΞΗ : Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
+ Τμήμα A’3 Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου «Σύγχρονη συνάντηση με την παράδοση»
ΤΟ ΟΥΡΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ - ΧΡΩΜΑ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΠΑΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΡΟΥΖ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΥΠΟ.
ΓΕΝΙΚΑ ΤΥΠΟΙ ΜΑΤΙΩΝ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΜΑΤΙΩΝ
ΣΩΜΑΤΟΜΕΤΡΙΑ Χατζηιερεμία Μαρία Κλωστοϋφαντουργός Τμήμα Α’
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Η λειτουργία των εθίμων στις τοπικές κοινωνίες:
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ:ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ EYE – LINER ΚΑΙ ΜΑΣΚΑΡΑ ΙΔΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΦΡΥΔΙΩΝ ΤΥΠΟΙ ΦΡΥΔΙΩΝ
Εργασία από τους μαθητές της Δ΄ τάξης:
Η ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Κρητικές Παραδοσιακές Φορεσιές
Ανθρώπινα Χαρακτηριστικά Χρώματα
“Η μόδα στη ζωή μας” Η μόδα είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που καθρεπτίζει τις εξελίξεις μιας κοινωνίας σε μια ιστορική περίοδο. Ο ρόλος της είναι να.
ΤΑ ΝΥΧΙΑ ΚΥΡΤΑ ΗΜΙΔΙΑΦΑΝΗ ΠΕΤΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΙ : AΠΟ ΣΚΛΗΡΗ ΚΕΡΑΤΙΝΗ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μ.ΚΑΛΥΒΙΩΝ.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
ΕΝΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ- ΧΡΩΜΑ.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
ΕΠΙΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ 28/04/2014.
Η ενδυμασία στα χρόνια της Ωραίας Ελένης
Γεια σας παιδιά, είμαι η Μάγια η μέλισσα. Τι λέτε πάμε να μάθουμε κάποια πράγματα για μας τις μέλισσες;
Λαϊκή τέχνη Η γυναικεία φορεσιά Οι γυναίκες της Καλύμνου χεροδύναμες κι εργατικές ξέρουν να υφαίνουν στους εργαλειούς μόνες τους τα μάλλινα πολύχρωμα χράμια,
ΈΘΙΜΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
ΠΟΛΩΝΙΑ ΠΟΛΩΝΙΑ ΖΗΣΗΣ ΚΩΣΤΑΚΗΣ & ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΤΑΤΟΥΚΟΣ.
ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΜΟΓΛΟΥ.
ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΝΥΧΙΑ.
Η σχέση της ενδυμασίας με τη χειραφέτηση της γυναίκας
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Η φύση είναι το σπίτι μας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΦΟΡΕΣΙΕΣ

ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΦΟΡΕΣΙΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Η παραδοσιακή γυναικεία φορεσιά του Ρουμλουκιού διακρίνεται στους σαϊάδες και τα κατσούλια. Χαρακτηρίστηκε από πολλούς ερευνητές και λαογράφους ως μία από τις ωραιότερες ελληνικές φορεσιές. Η ιδιότυπη αυτή φορεσιά των γυναικών του Ρουμλουκιού θυμίζει κατά κάποιο τρόπο αρχαίο θώρακα και πιστεύεται πως έχει ξεχωριστά παλιά παράδοση,ιδιαίτερα εξαιτίας του κεφαλόδεσμου που δεν έχει τον όμοιο του σε καμιά άλλη ελληνική φορεσιά. Ο κεφαλόδεσμος μοιάζει με περικεφαλαία. Είναι η περηφάνια των 50 περίπου χωριών του Ρουμλουκιού και οι ντόπιοι τον ονομάζουν κατσούλι.

ΑΠΑΡΤΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ: ƒ Σαϊά: ƒ Γίνεται από βαμβακερό ύφασμα, υφασμένο από τις Ρουμλουκιώτισσες στον αργαλειό τους. Σε κάποιες άκρες του σαϊά έμπαιναν στενές λουρίδες βελούδου. Συναντάται σε δύο χρώματα λευκό και γεράνιο (σκούρο γαλάζιο). Το λευκό σαϊά το φορούν τα νεαρά κορίτσια από την ηλικία των 15 με 16 χρόνων περίπου. Ο γεράνιος (βαμμένος με λουλάκι) φοριέται από τις Ρουμλουκιώτισσες τη μέρα του γάμου τους και έπειτα σε όλη την υπόλοιπη ζωή τους. Σε αντίθεση με την εποχή αν και γυναικείο φόρεμα είναι ανοιχτός μπροστά. Είναι στενός και εφαρμοστός στη μέση και όσο κατεβαίνει φαρδαίνει. Οι δύο μπροστινές του άκρες διπλώνονται προς τα πίσω και στερεώνονται στη μέση κάτω από το ζωνάρι. Στα δύο αυτά σχεδόν τριγωνικά διπλώματα του σαϊά κεντούσαν σχέδια απλά αλλά ιδιαίτερα καλαίσθητα

Πουκάμισο (ή π’κάμσου): Eίναι αυτό που καλύπτει όσα αφήνει να φαίνονται ο σαϊάς. Φτάνει λίγο πιο κάτω από το γόνατο. Είναι κλειστό κάτω από τη μέση και έχει ένα άνοιγμα στο ύψος του στήθους. Υφαίνεται με μάλλινο ή βαμβακερό νήμα και διακοσμείται ενδιάμεσα με μεταξένιες γραμμές.

Tραχηλιά: Aποτελείται από δύο ξεχωριστά, ορθογώνια κομμάτια υφάσματος που ενώνονται στο επάνω μέρος με κορδόνι. Χρησιμοποιείται για την κάλυψη του στήθους. Στις καλές, επίσημες φορεσιές η τραχηλιά ήταν ολομέταξη. Πάνω στη τραχηλιά κεντούσαν άνθη με χαρούμενα χρώματα. Το κάθε κομμάτι της τραχηλιάς στερεώνονταν και έμπαινε μέσα στο ζωνάρι. Οι ηλικιωμένες γυναίκες συνήθιζαν να φορούν σκουρόχρωμες και χοντροϋφασμένες τραχηλιές.

Kοντόσι: Eίναι ένας βραχύτατος επενδύτης (πανωφόρι) που φοριόνταν πάνω από το σαϊά. Το χρώμα του είναι γεράνιο ή μαύρο. Το ύφασμα του γίνονταν στον αργαλειό από λεπτή, καλοδουλεμένη κάνουρα. Πολλές φορές, το καθημερινό κυρίως κοντόσι για να είναι πιο ζεστό το φόδραραν εσωτερικά με τομάρι (δέρμα) προβάτου, που διατηρούσε το μαλλί του. Η διακόσμηση του κοντοσιού είναι περιφερειακή και γίνονταν με αγοραστά γαϊτάνια και ταινίες, που ράβονταν πάνω στο ύφασμα.

ƒ Ζωνάρι (ή ζ'νάρ): Eίναι ένα μακρόστενο μάλλινο κομμάτι υφάσματος. Στερεώνονταν με μεγάλες καρφίτσες, τα κομποβέλονα και με ένα είδος πόρπης το δούλο, τον τοκά ή τον τουκά. Η διακόσμηση του αποτελείται από κεντήματα με γεωμετρικά σχήματα και λουλούδια σε όλο το μήκος του. Η διακοσμημένη επιφάνεια του ζωναριού χωρίζεται σε ισομεγέθη ορθογώνια. Το ζωνάρι του Ρουμλουκιού είχε ιδιαίτερα λειτουργικό ρόλο, αφού εκεί στερεώνονταν η τραχηλιά και οι ανασηκωμένες άκρες του σαϊά. Συμπλήρωνε το κενό που δημιουργούνταν ανάμεσα στο κοντόσι και τη φούτα (ποδιά) και πάνω σε αυτό γαντζώνονταν αρκετά κοσμήματα της φορεσιάς. Πάνω σε αυτό στερεώνονταν τα μαντήλια των γυναικών που χρησιμοποιούνταν στο χορό. Έκρυβε μια τσέπη του σαϊά, την "πουζνάρα" και κρατούσε σταθερή και ζεστή τη μέση των γυναικών κατά τη διάρκεια των καθημερινών, κοπιαστικών εργασιών τους.

Φούτα: Είναι ένα είδος ποδιάς, η οποία δένεται λίγο κάτω από το ζωνάρι με ένα μάλλινο κορδόνι. Έχει σχήμα ορθογώνιο και είναι πιο κοντή από το σαϊά και το πουκάμισο. Το ύφασμα της φούτας είναι σκληρό και μάλλινο και διακοσμείται με γεωμετρικά σχήματα. Η φούτα αντικαθιστούνταν από τις γυναίκες του Ρουμλουκιού κατά τις καθημερινές τους εργασίες από το πιστιμάλι, μία πάνινη, φαρδιά και εύκαμπτη ποδιά.

όγκο του κεφαλόδεσμου και πρόσθεταν μεγαλοπρέπεια. κατσούλι (ή κατσιούλ’): Σηματοδοτούσε την έγγαμη ζωή μιας γυναίκας και πρωτοφοριόνταν τη μέρα του γάμου της. Φοριόνταν σε όλες τις ξεχωριστές περιστάσεις της ρουμλουκιώτικης κοινωνίας. Το κύριο κομμάτι του ήταν μία μικρή πάνινη άσπρη μπαλίτσα, που μέσα της έκρυβε μία ξύλινη βέργα και λίγο μαλλί. ‘Έδεναν ένα μαντήλι που ονομάζονταν νταρτμάς και στη συνέχεια έδεναν ένα άλλο μαντήλι, το τσεμπέρι και άφηναν μία τριγωνική του πλευρά ελεύθερη, διακοσμημένη με δαντέλα για να καλύπτει το πίσω μέρος του κεφαλιού. Πάνω από το νταρτμά και το τσεμπέρι έδεναν περίτεχνα το μαφέσι, ένα μαύρο, αγοραστό αυτή τη φορά μαντήλι. Πάνω από τα μαντήλια έμπαιναν φούντες, οι οποίες αύξαιναν το ύψος και τον όγκο του κεφαλόδεσμου και πρόσθεταν μεγαλοπρέπεια. Οι φούντες, που τοποθετούσαν πάνω στο κατσούλι θυμίζουν την αλογοουρά.

ΟΙ ΜΑΘΗΤΡΙΑΡΕΣ: Σιάτη Μελίνα Τσιανοπούλου Θεοπίστη Σαννή Μαρία