Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Πλεονεκτήματα: Σε επίπεδο πηγών Πληθώρα πληροφοριών Οι μαθητές->ερευνητές πληροφοριών λόγω εύκολης πρόσβασης σε δεδομένα Ταχύτητα – αποτελεσματικότητα μηχανών αναζήτησης
Σε επίπεδο επικοινωνίας Άμεση σύνδεση σε μέρη και με ανθρώπους Παγκόσμια διάχυση της πληροφορίας Κίνητρο να μοιραστεί η δουλειά on-line
Εξεικόνιση και μοντελοποίηση Κατανόηση πληροφορίας λόγω visualization Περισσότερος έλεγχος μάθησης από τους μαθητές αφού μόνοι τους ανακαλύπτουν, παρά βλέπουν και απομνημονεύουν (εποικοδομητισμός)
Επιφυλάξεις Σε επίπεδο πηγών Υπερφόρτωση πληροφορίας Ανάγκη ποιοτικού ελέγχου δεδομένων Οικονομικά κριτήρια πληροφορίας Πνευματικά δικαιώματα (αναφορές σε πηγές) Όχι copy-paste Αποτελεσματική χρήση μηχανών
Εξεικόνιση και μοντελοποίηση Επιφανειακή γνώση – πραγματική κατανόηση Παρερμηνεύονται δεδομένα με μορφή γραφικών Τάση «κάνε κλικ και μάντεψε» παρά «σκέψου πρώτα»
Τεχνικές αναζήτησης Αρχειοκατάλογοι
Μηχανές αναζήτησης
Εργαλεία μετααναζήτησης Ταυτόχρονη πρόσβαση σε πολλές μηχανές αναζήτησης (dogpile, webcrawler…)
Προσδιορισμός πληροφορίας Ποιος – τι / πού / πότε / πώς / γιατί Χρήση μόνο ουσιαστικών Σαφήνεια λέξεων – κλειδιών (6 το πολύ) Συνώνυμα Ακριβείς φράσεις όπου απαιτείται Συντελεστές OR / NOT / AND Προσοχή στην ορθογραφία Χρήση φίλτρων
Πλεονεκτήματα και δυσκολίες από τη χρήση του διαδικτύου στη σχολική τάξη
Θέματα τεχνικών ασφαλούς αναζήτησης στο διαδίκτυο