Δραματική ποίηση, Ευριπίδη Ελένη Α΄ Στάσιμο, στίχ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Υιοθεσία Αρχαίου Θεάτρου Αχαρνών» 7 Φεβρουαρίου 2013
Advertisements

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Οι συντελεστές 3ο ΓΕΛ Ηλιούπολης Ερευνητική Εργασία
Η ιστορία του Θεατρικού Μουσείου
Καραγιαρίδη Αλεξάνδρα Μούρτζιου-Καρρά Ναταλία
Της Αγγελίνας Παπαδημητρίου Τμήμα Ε2 ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Πολιτιστικό πρόγραμμα
1) Αρχαία μνημεία και έργα γλυπτικής με σπουδαία ιστορία.
Θεατρικές παραστάσεις της Αντιγόνης στη διάρκεια του 20ου αι.
Ελένη Γιώργου Σεφέρη.
Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ ΚΑΙ ΤΟΥ JEAN ANOUILH :
ΜΙΑ Η ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
10 Χρόνια ΒΡΑΒΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΘΟΚ
ΘΕΑΤΡΟ. ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ πριν από δυόμισι χιλιάδες χρόνια σ'ένα εργαστήρι. Είμαι μια θεατρική μάσκα.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
ΕΚΔΟΧΕΣ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ - ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ ΕΩΣ ΤΟΝ ΣΕΦΕΡΗ
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΑΛΑΝΤΗ-ΜΑΥΡΟΥ.
ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Νιάκαρος Κωστής Καθηγήτρια: Βασιλική Παπακίτσου
Επιμέλεια: Σπύρος Αντωνέλλος ΕΜΕ
Τσολάκη Σταυρούλα, φιλόλογος
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΩΜΑ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ.
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Επιμέλεια: Μιχαήλ Αναστασία
Η ωραία Ελένη στην σύγχρονη τέχνη
Τα μυστήρια του Όσιρη Τα Μυστήρια του Όσιρη αναπαριστούν όλα τα γεγονότα από την γέννηση του θεού μέχρι και την νίκη του Ώρου. Ο Ηρόδοτος αναφέρει αρκετές.
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Συντονίζει αυτούς.
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Ελένη και άλλα έργα ΡΑΪΣΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΕΧΑΝΤΕ ΧΑΛΕΝΤ ΤΣΑΡΔΙΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοϊζο: Μίμης Φωτόπουλος Τμήμα: Στ’2 Παναγιώτης Μ. Πασχάλης Τ.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΙΗΤΕΣ - ΣΥΓΡΑΦΕΙΣ
 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015 Κατερίνα Γαλλιού Ε 2.
«Η Τέχνη του Αρχαίου Θεάτρου μας ενώνει – Die Kunst des altgriechischen Theaters vereint uns» 2 ο Βραβείο Εθνικού Διαγωνισμού eTwinning 2009 Ιωάννα Χαρδαλούπα.
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα του Μουσικού Σχολείου Πάτρας Υπεύθυνοι Καθηγητές Ταμβάκη Ανθή ΠΕ 02 ( Συντονίστρια ) Βέρροιος Γιώργος ΠΕ Καραπάνος Κωνσταντίνος.
Το Θέατρο της Επινόησης Devised Theatre Άννα Τσίχλη Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών -Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΑΤΖΗΚΑΛΛΙΑ Β4 ΜΙΧΑΕΛΑ ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΥ Β4 ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΕΛΛΙΔΟΥ Β1 ΤΑΤΙΑΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ Β3.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναύπλιο
ΑΜΠΕΤΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΪΡΟΥ
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΕΛΕΝΗ ΑΝΙΧΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΝΟΙΑ
Στέφανος Σκαρπέλλος (Φιλόλογος) Σωτηρία Διαμαντοπούλου (Φιλόλογος)
Τα μυστήρια του Όσιρη Τα Μυστήρια του Όσιρη αναπαριστούν όλα τα γεγονότα από την γέννηση του θεού μέχρι και την νίκη του Ώρου. Ο Ηρόδοτος αναφέρει αρκετές.
αρχαίο ελληνικό θεατρικό κτίσμα
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Τα μυστήρια του Όσιρη Τα Μυστήρια του Όσιρη αναπαριστούν όλα τα γεγονότα από την γέννηση του θεού μέχρι και την νίκη του Ώρου. Ο Ηρόδοτος αναφέρει αρκετές.
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 3η Συνάντηση Οκτώβριος 2013
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
1ο ΓΕΛ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΑΞΗ – ΑΤΑΞΙΑ -ΕΠΙΝΟΗΣΗ
Μίρα Λιουμπσιόβα – Το σχολείο μου
Oι αφανείς πρωταγωνιστές μιας παράστασης
Νεότερη ποίηση Από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, β’ τεύχος (σελ )
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΑριστοτEλειο ΠανεπιστΗμιο ΘεσσαλονΙκηΣ ΣχολΗ ΚαλΩν ΤεχνΩν
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δραματική ποίηση, Ευριπίδη Ελένη Α΄ Στάσιμο, στίχ. 1220-1285 Δραματική ποίηση, Ευριπίδη Ελένη Α΄ Στάσιμο, στίχ. 1220-1285

Κι οι ποταμοί φουσκώναν μες στη λάσπη το αίμα για ένα λινό κυμάτισμα για μια νεφέλη μιας πεταλούδας τίναγμα το πούπουλο ενός κύκνου για ένα πουκάμισο αδειανό, για μιαν Ελένη. Γιώργος Σεφέρης, "Ελένη".

Φωτογραφίες σκηνικών και μακέτες από τις θεατρικές παραστάσεις της Ελένης σε διαφορετικές χρονικές περιόδους

1. Παράσταση του 1962 σε σκηνοθεσία Τάκη Μουζενίδη. 1. Παράσταση του 1962 σε σκηνοθεσία Τάκη Μουζενίδη. Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί ρεαλιστικό και κλασικό σκηνικό προσπαθώντας να αναπαραστήσει την αρχαία Αίγυπτο. Το ύφος της παράστασης είναι λιτό.

στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου 2. Παράσταση του 1977 στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολωμού.

Ο σκηνοθέτης επιλέγει ένα κλασικό και συμβολικό σκηνικό, γιατί η παράσταση πραγματοποιείται σε έναν αρχαιολογικό χώρο. Το ύφος της παράστασης είναι λιτό.

3. Η παράσταση του Κ.Θ.Β.Ε. στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά. Το σκηνικό της παράστασης είναι λιτό και προσαρμοσμένο στον αρχαιολογικό χώρο, ενώ το ύφος απέριττο.

4. Παράσταση του 2008 σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου. 4. Παράσταση του 2008 σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου. Τρισδιάστατη μακέτα σκηνικού

Το σκηνικό της παράστασης είναι συμβολικό και μοντέρνο. Ενώ το ύφος της παράστασης είναι λιτό και απέριττο.

5. Παράσταση του 2011-12 από την εταιρία θεάτρου η Άλλη Πλευρά σε σκηνοθεσία Άρη Μιχαλόπουλου.  Το σκηνικό είναι συμβολικό και μοντέρνο, καθώς ο δημιουργός του αξιοποιεί τους καθρέφτες για να μετασχηματίσει το μύθο.

6. Παράσταση του 2012 στο θέατρο Θυμέλη σε σκηνοθεσία Έλλης Βοζικιάδου. Το σκηνικό είναι ρεαλιστικό με έμφαση στα στοιχεία της Αιγύπτου, όπου διαδραματίζονται τα γεγονότα. Συνδυάζει το κλασικό με το μοντέρνο, ενώ το ύφος της είναι υπερβολικό με έντονα χρώματα και σύμβολα.

7. Παραστάσεις στο θέατρο Κνωσός το 2012-13 σε σκηνοθεσία Λάμπρου Τσάγκα. Το σκηνικό είναι συμβολικό και αφαιρετικό συνδυάζοντας τα κλασικά στοιχεία με τα μοντέρνα, ενώ το ύφος είναι απέριττο.

8. Παράσταση 2013 από τα ΔΗ. ΠΕ. ΘΕ 8. Παράσταση 2013 από τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας – Αγρινίου σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη. Ο σκηνοθέτης έχει διαλέξει ένα λιτό και συμβολικό σκηνικό, για να μας μεταφέρει στην αρχαία Αίγυπτο.

Η ομάδα εργασίας του Γ2΄: Μεσκούτη Φιλιώ Σταματίου Μαρία & Στράιτχοφ Μαγδαλένα Η υπεύθυνη καθηγήτρια Μαρία Παναγιώτου