ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι Γ. Παρπαρούση
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Ηλικία 0-1 Αντιδρά σε ήχους 1-2 Αυθόρμητη μουσική δημιουργία 2-3 Αρχίζει να αναπαράγει γνωστά τραγούδια 3-4 Συλλαμβάνει το γενικό πλάνο μιας μελωδίας. Η αίσθηση του απόλυτου τονικού ύψους μπορεί να αναπτυχθεί με την εκμάθηση ενός οργάνου. 4-5 Μπορεί να διακρίνει την έκταση των φωνών, να χτυπήσει απλούς ρυθμούς. 5-6 Αντιλαμβάνεται τις δυναμικές (δυνατά/σιγανά). Μπορεί να διακρίνει το «όμοιο» και το «διαφορετικό» σε απλά τονικά και ρυθμικά μοτίβα. 6-7 Τραγουδά σωστότερα, αντιλαμβάνεται καλύτερα την τονική από την ατονική μουσική 7-8 Μπορεί να διακρίνει τη συμφωνία και τη διαφωνία 8-9 Βελτιώνει τις δεξιότητες ρυθμικής εκτέλεσης 9-10 Βελτιώνεται η ρυθμική αντίληψη και η μελωδική μνήμη 10-11 Εδραιώνεται η αρμονική αίσθηση, αντιλαμβάνεται σταδιακά τις λεπτότερες εκφάνσεις της μουσικής 12-17 Αναπτύσσει την εκτίμηση για τη μουσική ΠΗΓΗ: D. Hargreaves, Η αναπτυξιακή ψυχολογία της μουσικής, Αθήνα 2004: Fagotto
ΠΡΩΙΜΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΗΧΟ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Αντιδράσεις σε μη μουσικούς ήχους Αντιδράσεις σε μουσικούς ήχους Η ανάπτυξη του τραγουδιού Τα πρώτα αυτοσχέδια βρεφικά τραγούδια Η ανάπτυξη ρυθμικών δεξιοτήτων