ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

ΨΥΧΙΚΟΣ & ΣΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ
Εν αρχή εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Εθισμός στο Internet Του Χρήστου Τσαπάρα.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Διαταραχη εθισμου στο διαδικτυο και εφηβεια
Δείγμα: μαθητές του σχολείου μας
Νεφέλη Δημητρίου: Παραπληροφόρηση
KINHTΟ THΛΕΦΩΝΟ & ΥΓΕΙΑ
Ντενίτσα Ντίκοβα Πέννυ Παπαγεωργίου Ιωάννα Χρονοπούλου
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Θέμα : Υπολογιστής και Διαδίκτυο Διασκέδαση
ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Φιλία.
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Εθισμός στο Διαδίκτυο –Facebook & Έφηβοι
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Εθισμός στο διαδίκτυο.
O εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια εργασία των : Μπερτσιάς Θανάσης
Θέμα: Λόγοι που οδηγούν τους νεους στα ναρκωτικά ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Υφαντής Μιχάλης Υφαντής Μιχάλης Παναγιώτης Κουτσοπανάγος.
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
….για πολλές ώρες…..
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΕΡΒΟΧΩΡΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
Εθισμοσ στο διαδικτυο. ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΛΜΠΑΝ.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
ΑΛΚΟΟΛ: Ο «αθώος» φίλος του ανθρώπου
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Διαδίκτυο και κίνδυνοι
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
4ο ΜΑΘΗΜΑ ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ ΛΙΑΓΚΗΣ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ&ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
Εθισμός στην Τεχνολογία
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΕΘΙΣΜΟΙ.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BULLING.
ΚΑΠΝΟΣ ΚΑΙ ΑΛΚΟΟΛ Η μάστιγα της εποχής μας.
Εθισμός στα Social Media
Άντζελα Μαρτιροσιάν Βάσω Κρομλίδου Ερμιόνη Κωνσταντά Σταυρούλα Κωτσαρή
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Δραστηριότητες και εξάρτηση στην εφηβεία
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ <<ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΛΚΟΟΛ>>
Ερευνητική Εργασία Α Γεωπονίας 1
Κίνδυνοι του διαδικτύου
Συνέπειες από τον εθισμό στο διαδίκτυο Εργασία: πελεκασησ κ
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
ΘΕΜΑ: ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΖΟΓΟ
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
ΤΖΟΓΟΣ ΚΑΙ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες και ποιες οι πιθανές λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος; ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Στέφανος Μέλλος

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΠΟΙΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ; ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΠΙΘΑΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ‘Όλοι ξέρουμε ότι η χρήση προσωπικού υπολογιστή και κυρίως η περιήγηση στο διαδίκτυο είναι μια εξαιρετικά συχνή δραστηριότητα των νέων, κυρίως, ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Εκείνο που πιθανά δεν γνωρίζουμε, η δεν έχουμε συνειδητοποιήσει, είναι ότι η χρήση του διαδικτύου σε βαθμό εξάρτησης εμφανίζεται με ραγδαία αυξανόμενους ρυθμούς και αντιμετωπίζεται πλέον από τους επαγγελματίες της ψυχικής υγείας σαν ένας ακόμη εθισμός που προστίθεται στο ήδη μακρύ κατάλογο των σοβαρών και επικίνδυνων εξαρτήσεων όπως αυτές από ουσίες,αλκοόλ κ.ά.

ΠΟΙΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Κριτήρια που οριοθετούν την υπερβολική χρήση είναι : α) ανάγκη για αυξανόμενη ποσότητα χρόνου παραμονή στο Διαδίκτυο, για την επίτευξη του ίδιου αισθήματος ικανοποίησης β) συνέχιση ίδιου χρόνου παραμονής στο Διαδίκτυο επιφέρει μειωμένο αίσθημα ικανοποίησης

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ -Αίσθημα ευφορίας κατά το χρόνο ενασχόλησης με το διαδίκτυο -Αδυναμία διακοπής της συγκεκριμένης δραστηριότητας -Ανάγκη διαρκούς αύξησης του χρόνου παραμονής στο διαδίκτυο -Παραμέληση οικογένειας και φίλων -Αίσθημα κενού, θλίψης και ευερεθιστότητας εκτός διαδικτύου -Απόκρυψη διαδικτυακών δραστηριοτήτων από οικογένεια και φίλους -Διαταραχές διατροφής -Διαταραχές ύπνου -Προβλήματα όρασης(ξηροφθαλμία,μυωπία) -Μειωμένη αθλητική δραστηριότητα -Ημικρανίες -Σκολίωση κ.ά. μυοσκελετικά προβλήματα, τραυματισμοί σε χέρια και δάχτυλα -Παραμέληση προσωπικής υγιεινής.

ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Το διαδίκτυο δίνει στο άτομο και τη δυνατότητα να καλύψει συγκεκριμένες ψυχολογικές ανάγκες. Οι έφηβοι αισθάνονται ελεύθεροι να διερευνήσουν όλες τις πτυχές της προσωπικότητάς τους, να παρουσιάσουν διάφορους εαυτούς και να παίξουν όποιους ρόλους επιθυμούν, υπό καθεστώς ασφάλειας και ανωνυμίας και κυρίως χωρίς να κινδυνεύουν να βιώσουν την απόρριψη που τους επιφυλάσσει πολλές φορές τόσο το στενό όσο και το ευρύτερο περιβάλλον τους.

Τι είναι αυτό όμως που δημιουργεί σε παιδιά και εφήβους αυτές τις ανάγκες; Καταρχήν η εφηβεία είναι από μόνη της μια περίοδος κατά την οποία το άτομο είναι ευάλωτο σε εξαρτήσεις καθώς ο μιμητισμός, ο πειραματισμός, η άγνοια κινδύνου, η περιέργεια και η αντίδραση σε κάθε είδους καταπίεση αποτελούν συστατικά της στοιχεία. Πέρα από αυτό όμως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η εξάρτηση από το διαδίκτυο συναντάτε συχνότερα σε παιδιά δυσλειτουργικών οικογενειών που βιώνουν μοναξιά, παραμέληση και γενικότερα έλλειψη ουσιαστικής επαφής και επικοινωνίας με το άμεσο περιβάλλον τους.

ΠΙΘΑΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Από μικρή ηλικία θα πρέπει να τίθενται όρια (για πολλά θέματα) και να τηρούνται μέσα στην οικογένεια. Τα όρια (όταν δεν είναι υπερβολικά ή ιδιαίτερα αυστηρά) δεν καταπιέζουν τα παιδιά, αλλά τα κατευθύνουν και σημαίνουν ενδιαφέρον. Είναι σημαντικά για θέματα ασφάλειας. Όσο το παιδί μεγαλώνει, τα όρια που θα ισχύσουν είναι καλό να συζητώνται, ώστε να λαμβάνεται η γνώμη του παιδιού και του εφήβου. Ο σεβασμός της προσωπικότητας παιδιών και εφήβων από πολύ μικρή ηλικία, είναι στοιχείο πολύ σημαντικό για την εφαρμογή πειθαρχίας. Ενασχόληση και εκπαίδευση των γονέων σε θέματα διαδικτύου. Καλό είναι να αφιερώνουν χρόνο στο ιντερνέτ, μαζί με τα παιδιά τους. Αποφυγή του χάσματος γενεών στο θέμα αυτό (και γενικά). Ο υπολογιστής να τοποθετείται σε κοινόχρηστο χώρο, ώστε να μη δίνεται η δυνατότητα απομόνωσης του παιδιού και να υπάρχει έλεγχος. Να χρησιμοποιούνται ειδικά φίλτρα (από τους γονείς) για τις επιβλαβείς ιστοσελίδες. Ανοικτό κανάλι επικοινωνίας και ερωτήσεις για το αν υπήρξε κάποιο πρόβλημα κατά την χρήση (π.χ. παρενόχληση) Ενημέρωση των παιδιών με απλά λόγια από μικρή ηλικία για την ύπαρξη του φαινομένου και τις συνέπειές του

Η αντιμετώπιση της διαδικτυακής εξάρτησης σε κατασταλτικό επίπεδο απαιτεί προφανώς την κατάλληλη ψυχολογική υποστήριξη μέσω συμβουλευτικής/ψυχοθεραπείας, προληπτικά όμως αξίζει να τονίσουμε ότι όπως σε όλες τις εξαρτήσεις - και όχι μόνο - η αντιμετώπιση των παιδιών με προσωποκεντρικό τρόπο, δηλαδή με συναίσθηση, άνευ όρων αποδοχή, αλλά και αυθεντικότητα που μπορεί να θέσει και τα απαιτούμενα όρια, αποτελεί τη βάση για τη δημιουργία εφήβων που δεν θα βιώνουν εσωτερικές συγκρούσεις και θα είναι, σε κάθε περίπτωση, λιγότερο ευάλωτοι στο διαδικτυακό εθισμό και τις όποιες συνέπειές του.