Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Πώς να χρησιμοποιήσετε τον λογαριασμό σας στο Gmail
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΜΕ Η/Υ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Καθηγητής Παναγιώτης
ΕΝΤΟΛΕΣ.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ (EXCEL)
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
Η εντολή Δείξε είναι μια εντολή εξόδου και χρησιμοποιείται για:
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
21η Συνάντηση Εκπαιδευτικών στη ΔΜ σε Θέματα Τ.Π.Ε. Καστοριά, 18 Οκτωβρίου 2009 Εισαγωγή στην Logo Στυλιάδης Κων/νος, Υπ. Κέντρου ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Φλώρινας.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Ο Προγραμματισμός στην πράξη Το περιβάλλον προγραμματισμού MicroWorlds Pro Μενού επιλογών Γραμμή εργαλείων Κέντρο εντολών Καρτέλες.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΝΤΟΛΩΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ. Η διανομή επιτρέπεται μόνο σε Συνεργάτες με τον όρο μη κοινοποίησης. Η Microsoft δεν παρέχει καμία εγγύηση, ρητή ή σιωπηρή. © 2012 Microsoft.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Διαφάνειες παρουσίασης #2
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου
Γλώσσα Προγραμματισμού MicroWorlds Pro
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Βασικά στοιχεία της Java
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Εισαγωγή στην Python.
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΝΤΟΛΩΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
Ενισχυτική διδασκαλία
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Επιλέγοντας… Αν θέλουμε να γράψουμε έναν αλγόριθμο που να τον εκτελεί ένα μικρό παιδί, ώστε να διασχίσει με ασφάλεια το δρόμο, πρέπει να συμπεριλάβουμε.
Η Γλώσσα Pascal Υποπρογράμματα
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Η Logo και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Δομή Επανάληψης Αν μελετήσουμε καλύτερα το πρόγραμμα του τετραγώνου, παρατηρούμε ότι οι εντολές «μπ 100» και «δε 90» επαναλήφθηκαν τέσσερις φορές με την.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO MicroWorlds Pro
Γ' ΤΑΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Ένα κουίζ για την ασφάλεια στον ψηφιακό κόσμο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κάντε κλικ για έναρξη…

Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών

Κ ΕΝΤΡΟ ΕΝΤΟΛΩΝ Μόλις πατήσουμε [Enter] ο διερμηνευτής της Logo παίρνει την εντολή και αφού κάνει έλεγχο για συντακτικά λάθη την εκτελεί αμέσως. Οι εντολές είναι στα ελληνικά. Οι εντολές πρέπει να γράφονται σύμφωνα με τους κανόνες σύνταξης τους Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω δηλ στο κέντρο εντολών. ή σε ξεχωριστό παράθυρο ή στην επιφάνεια σχεδίασης

Δ ΕΔΟΜΕΝΑ Τα δεδομένα που χειρίζεται το πρόγραμμά μας στη Logo είναι 3 ειδών : Αριθμοί : Π.χ. 4, -19, 3.14 κ.α. Λέξεις : Π.χ. Νίκος, σπίτι κ.α. Λίστες (σύνολα λέξεων) : Π.χ. [Ο Νίκος είναι σπίτι]. Οι λέξεις πρέπει να βρίσκονται μέσα σε αγκύλες []

Ε ΝΤΟΛΕΣ ΕΞΟΔΟΥ Είναι οι εντολές που εμφανίζουν ένα δεδομένο ή ένα αποτέλεσμα στην οθόνη : Εμφανίζει το αποτέλεσμα ξεχωριστά σε παράθυρο Εμφανίζει το αποτέλεσμα αμέσως κάτω από την εντολή δείξε ανακοίνωση Σημ : Οι εντολές είναι δεκτές και χωρίς τόνους. Π.χ. δείξε και δειξε είναι αποδεκτές. Επίσης, δεν πειράζει αν γράφουμε με κεφαλαία ή όχι : Π.χ. δείξε και Δείξε και ΔΕΙΞΕ για τη Logo είναι το ίδιο.

Ε ΝΤΟΛΗ ΔΕΙΞΕ δείξε Εμφανίζει τον αριθμό 100 Εμφανίζει το αποτέλεσμα αμέσως κάτω από την εντολή, στο κέντρο εντολών δείξε “Νίκος Νίκος Εμφανίζει τη λέξη ΝΙΚΟΣ δείξε [Νίκος] Νίκος Εμφανίζει τη λέξη ΝΙΚΟΣ. Μπορούμε να τη βάλουμε σε αγκύλες, όπως τις λίστες. Δείξε Εμφανίζει το αποτέλεσμα της πράξης. Δείξε ( ) * Εμφανίζει το αποτέλεσμα της πράξης. Προσέξτε να αφήνετε κενά μεταξύ των αριθμητικών τελεστών στις πράξεις. Αριθμητικοί τελεστές : + Κάνει πρόσθεση - Κάνει αφαίρεση * Κάνει πολλαπλασιασμό / Κάνει διαίρεση Δείξε [Γειά σου Γιώργο] Γειά σου Γιώργο Εμφανίζει τη λίστα.

Ε ΝΤΟΛΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Εμφανίζει το αποτέλεσμα ξεχωριστά σε παράθυρο ανακοίνωση 100 ανακοίνωση [Γειά σου Γιώργο] Γενικά, κάνει ό,τι και η εντολή δείξε αλλά το αποτέλεσμα εμφανίζεται σε ξεχωριστό παράθυρο.

Ε ΝΩΣΗ ΤΙΜΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΦΡΑΣΗ Η εντολή φράση (ή απλά φρ) ενώνει πολλές τιμές μεταξύ τους (αριθμούς, λέξεις ή λίστες). δείξε ( φρ [Το κόστος της εκδρομής είναι] 200 [ευρώ]) Το κόστος της εκδρομής είναι 200 ευρώ Ενώνει τη λίστα [Το κόστος της εκδρομής είναι] με τον αριθμό 200 και με τη λέξη ευρώ. δείξε ( φρ [Το κόστος της εκδρομής είναι] 200 / 25 [ευρώ ανά μαθητή]) Το κόστος της εκδρομής είναι 8 ευρώ ανά μαθητή Ενώνει τη λίστα [Το κόστος της εκδρομής είναι] με το αποτέλεσμα της πράξης 200 / 25 και με τη λίστα [ευρώ ανά μαθητή].

Ε ΝΤΟΛΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ Είναι οι εντολές που δέχονται ένα δεδομένο από το χρήστη : Μέσα από ένα ξεχωριστό παράθυρο, ζητάει από το χρήστη μία τιμή (αριθμό, λέξη ή λίστα) και τη βάζει σε μία ειδική μεταβλητή που έχει όνομα απάντηση ερώτηση

Μ ΕΤΑΒΛΗΤΕΣ Τα δεδομένα και τα αποτελέσματα που χειρίζεται ή Logo μπορούν να αποθηκεύονται στη μνήμη του υπολογιστή, σε θέσεις που ονομάζονται 500 x Μεταβλητή με όνομα «x» και τιμή 500 Μεταβλητή = Μία θέση στη μνήμη που κρατάει κάποια τιμή (αριθμό, λέξη ή λίστα). Πληροφορική μάθημα Μεταβλητή με όνομα «μάθημα» και τιμή Πληροφορική Στη μεταβλητή δίνουμε ένα περιγραφικό όνομα σχετικό με την τιμή που περιέχει. Π.χ. αν κρατάει ένα μάθημα μπορούμε να την ονομάσουμε «μάθημα». Γ. Ρίτσου 12 Διεύθυνση Μεταβλητή με όνομα «Διεύθυνση» και τιμή Γ Ρίτσου 12

Π ΩΣ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΙΜΗ ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ Με δύο τρόπους : Ζητάμε από το χρήστη να δώσει την τιμή Μέσα στο πρόγραμμα βάζουμε απευθείας την τιμή που θέλουμε Εντολή εκχώρησης κάνε Εντολή εκχώρησης κάνε Εντολή εισόδου ερώτηση Στην πρώτη περίπτωση ( εντολή κάνε ) εμείς οι προγραμματιστές βάζουμε μία τιμή απευθείας στη μεταβλητή ενώ στη δεύτερη περίπτωση ( εντολή ερώτηση ) τη ζητάμε από το χρήστη και μόλις τη δώσει αυτή μπαίνει στη μεταβλητή με το όνομα απάντηση.

Η ΕΝΤΟΛΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ερώτηση [Πώς σε λένε?] δείξε απάντηση Χρήστος Εμφανίζει παράθυρο με το μήνυμα [Πώς σε λένε] στο χρήστη και περιμένει να δώσει αυτός μία τιμή. Μόλις τη δώσει αυτή αποθηκεύεται αυτόματα στη μεταβλητή «απάντηση» Εμφανίζει ένα παράθυρο όπου ζητάει από το χρήστη μία τιμή (αριθμό, λέξη ή λίστα) Την τιμή αυτή (απάντηση του χρήστη) τη βάζει προσωρινά σε μία ειδική μεταβλητή που έχει όνομα απάντηση

Ε ΝΤΟΛΗ ΚΑΝΕ ΕΝΤΟΛΗ ΕΚΧΩΡΗΣΗΣ ΕΝΤΟΛΗ ΕΚΧΩΡΗΣΗΣ Εκχωρεί (βάζει) μία τιμή απευθείας σε μία μεταβλητή 500 x Μεταβλητή με όνομα «x» και τιμή 500 κάνε “x 500 Βάζει στη μεταβλητή «x» τον αριθμό 500 κάνε “μάθημα [Πληροφορική] Βάζει στη μεταβλητή «μάθημα» τη λέξη Πληροφορική. Πληροφορική μάθημα Μεταβλητή με όνομα «μάθημα» και τιμή Πληροφορική 2500 x Η παλιά τιμή του x σβήνεται και μπαίνει η νέα κάνε “x 250 * 10 Βάζει στη μεταβλητή «x» το αποτέλεσμα της πράξης 250 * 10

Π ΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ Με όποιο τρόπο και να εισάγουμε μία τιμή σε μία μεταβλητή (με εντολή κάνε ή εντολή ερώτηση) κάποια στιγμή θα τη χρησιμοποιήσουμε σε άλλο σημείο του προγράμματος. κάνε “x 100 δείξε :x 100 Η εντολή δείξε εμφανίζει την τιμή της μεταβλητής «x» Πριν το όνομά της βάζουμε άνω-κάτω τελεία. κάνε “μάθημα [Αγγλικά] δείξε :μάθημα Αγγλικά Η εντολή δείξε εμφανίζει την τιμή της μεταβλητής «μάθημα» κάνε “x 150 * 10 δείξε :x 1500 Η νέα τιμή της μεταβλητής «x» είναι τώρα 1500

1 Ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Θα γράψουμε ένα πρόγραμμα στη Logo όπου θα βάζουμε τις τιμές 100 και 200 σε δύο μεταβλητές και σε μία τρίτη θα υπολογίσουμε το άθροισμά τους. Κατόπιν, θα το ο εμφανίσουμε στην οθόνη. κάνε “x 100 κάνε “y 200 κάνε “sum :x + :y δείξε :sum 300 Δοκιμάστε να κάνετε αφαίρεση, πολλαπλασιασμό και διαίρεση Δοκιμάστε να κάνετε το εξής : Τις τιμές του x και y να τις ζητάει από το χρήστη (με εντολή ερώτηση)

2 Ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Θα γράψουμε ένα πρόγραμμα στη Logo όπου θα ζητάει από το χρήστη τη βάση και το ύψος ενός τριγώνου και θα υπολογίζει το εμβαδόν τ ου. Κατόπιν, θα το ο εμφανίσουμε στην οθόνη. ερώτηση [Δώσε τη βάση] κάνε “βάση απάντηση ερώτηση [Δώσε το ύψος] κάνε “ύψος απάντηση κάνε “Εμβαδόν (:βάση * :ύψος) / 2 δείξε :Εμβαδόν 20 βάση 10 ύψος 100 Εμβαδόν

Ε ΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Πού δίνουμε τις εντολές στη Logo; Τί είδους δεδομένα χειρίζεται ένα πρόγραμμα στη Logo; Ποιές είναι οι εντολές εξόδου και πού διαφέρουν; Τί είναι μία μεταβλητή; Πώς βάζουμε τιμή σε μία μεταβλητή; Τί κάνει η εντολή εκχώρησης κάνε ; Με ποιά εντολή μπορεί ένας χρήστης να εισάγει μία τιμή στο πρόγραμμα; Με ποιά εντολή ενώνουμε πολλές τιμές μαζί σε ένα ενιαίο μήνυμα;

Α ΣΚΗΣΕΙΣ Βάλτε το όνομά σας σε μία μεταβλητή. Κατόπιν, εμφανίστε το στην οθόνη. Υπολογίστε το εμβαδόν ενός τετραγώνου. Την πλευρά του τετραγώνου να τη δίνει ο χρήστης. ‘Έχετε μία τηλεόραση που το μέγεθός της είναι σε ίντσες και θέλετε να μάθετε πόσο είναι σε εκατοστά. Γράψτε ένα πρόγραμμα που να ζητάει από το χρήστη μία τιμή σε ίντσες και τη μετατρέπει σε εκατοστά (1 ίντσα = 2,54 εκατοστά) Παρομοίως, γράψτε ένα πρόγραμμα που μετατρέπει ένα ποσό από ευρώ σε δολάρια. (θεωρήστε ισοτιμία : 1 ευρώ = 1,45 δολάρια) Τροποποιήστε το προηγούμενο πρόγραμμα ώστε να ζητάει από το χρήστη όχι μόνο το ποσό σε ευρώ αλλά και την τρέχουσα ισοτιμία (δηλ, ζητεί δύο δεδομένα από το χρήστη) Δεν παρατηρείτε ότι το πρόγραμμα έτσι είναι πιο χρήσιμο;

Α ΣΚΗΣΕΙΣ Βάλτε 2 αριθμούς σε μεταβλητές αντίστοιχα. Κατόπιν, υπολογίστε και εμφανίστε το μέσο όρο τους. Η τιμή ενός laptop είναι 750 €. Υπολογίστε πόσο θα κοστίζει τελικά, αν προσθέσουμε και το ΦΠΑ, που είναι 19%. Τροποποιήστε το παραπάνω ως εξής : Την τιμή του laptop να τη ζητάει από το χρήστη και κατόπιν να υπολογίζει την τελική, με ΦΠΑ, τιμή. Γράφτε ένα πρόγραμμα που ζητάει από το χρήστη το έτος γέννησης του και του εμφανίζει το μήνυμα πόσο ετών είναι. Το μήνυμα να είναι της μορφής π.χ «είσαι 15 ετών». (Tip : στο μήνυμα χρησιμοποιείστε την εντολή φρ ) Ο συμμαθητής σας δίπλα θέλει να υπολογίσει την τιμή της παράστασης y = 3x 2 + 5x + 1. Γράψτε ένα πρόγραμμα που ζητάει την τιμή του x και του υπολογίζει κι εμφανίζει το αποτέλεσμα y.

Α ΣΚΗΣΕΙΣ Σε μία εταιρεία πώλησης αυτοκινήτων, με την αγορά ενός αυτοκινήτου γίνεται έκπτωση 5%. Γράψτε ένα πρόγραμμα που ζητάει την τιμή του αυτοκινήτου, υπολογίζει την έκπτωση κι εμφανίζει το ποσό της έκπτωσης μαζί με την τελική τιμή.