ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

(Από το Τι είναι... Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΩΜΑΤΙΚΗ! Σίγουρα όμως, αυτή η μορφή της είναι η πιο φανερή και η πιο επικίνδυνη τόσο για τη σωματική.
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
SAY NO TO BULLYNG Μαρία & Μαρία Στ2.
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Δικαιώματα παιδιού και καταπάτησή τους
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ Εργασία για Κοινωνιολογία
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Με τον όρο βία στο σχολείο αποδίδεται στα ελληνικά ο αγγλικός school bullying, που αναφέρεται στην χρήση βίας, σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη, που ασκείται.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Ερευνητική εργασία της Ά Λυκείου Υπεύθυνος καθηγητής: Σουσαμλής Παναγιώτης.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΒULLING... Το μπούλινκ (σχολικός εκφοβισμός) εμφανίζεται στα σχολεία ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του κόσμου ως λεκτική, σωματική, σεξουαλική,
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ MEDITERRANEAN COLLEGE ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
3o ΛΥΚΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΙΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ-Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΘΕΜΑ:Η ΒΙΑ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΩΣΗΦ.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΚΙΑ l ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ “ The Silence of home fear” ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΝΤΑΡΑ ΣΤΕΛΛΑ ΣΙΜΩΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΛΙΓΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Βία και μορφές βίας Χρυσάνθη Χ..
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
Ερευνητική Εργασία Α Γεωπονίας 1
ΘΕΜΑ: ΟΙ ΓΕΝΕΣΙΟΥΡΓOI ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΝΑ ΒΟΥΝΙΣΕΑ ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΚΕΧΡΙΜΠΑΡΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ ΟΥΖΟΥΝ ΣΑΛΗ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2011 – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012

ΠΡΟΛΟΓΟΣ 1. ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΛΟΓΟΣ 1. ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Σχέσεις γονέων - παιδιών Δυσλειτουργία στην οικογένεια Το χρονικό μιας απουσίας 2. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανάπτυξη θεμάτων Εύρεση και ανάλυση λογοτεχνικών κειμένων Συμπεράσματα έρευνας 3. ΣΚΟΠΟΣ Σκοπός της έρευνας ήταν η κατανόηση της αξίας της οικογένειας, τα προτερήματα και τα προβλήματα που μπορούν να υπάρξουν σε αυτήν.

Σχέσεις γονέων - παιδιών Ο ρόλος της μητέρας και του πατέρα Ο ρόλος των γονέων στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού είναι άμεσος και σημαντικός. Οι δεσμοί που αναπτύσσονται μεταξύ μητέρας-παιδιού και πατέρα-παιδιού είναι και οφείλουν να είναι, άριστοι, γιατί από αυτούς εξαρτάται η ομαλή συναισθηματική και ψυχολογική ανάπτυξη του παιδιού.

Σχέσεις μητέρας-κόρης Αυτός ο δεσμός είναι βασισμένος στην αγάπη και την φροντίδα αλλά και σε ένα γενικότερο αρχετυπικό μηχανισμό μεταβίβασης από γενιά σε γενιά των μυστηρίων της γυναικείας φύσης. Η σχέση μητέρας και κόρης μπορεί να είναι τρυφερή και υποστηρικτική, ταυτόχρονα όμως χαρακτηρίζεται από εντάσεις, συγκρούσεις και ανταγωνισμό. Σχέσεις μητέρας- γιού Δεν υπάρχει περισσότερο ιδιότυπη ανθρώπινη σχέση από αυτή μεταξύ της μητέρας και του γιου. Αποτελεί μια σχέση αγάπης και αλληλεξάρτησης στην οποία όμως η μητέρα πολλές φορές μπορεί από προστάτης του γιού να εξελιχθεί σε δυνάστης του .

Σχέσεις πατέρα - κόρης Σχέσεις πατέρα - γιού Ο πατέρας λειτουργώντας ως πρότυπο στο κορίτσι, με κάποιο τρόπο κατευθύνει τις μελλοντικές της επιλογές, προσδοκίες και ελπίδες. Δημιουργεί την εικόνα για τον αντρικό ρόλο και τις αντρικές συμπεριφορές και συμβάλλει στην κοινωνική και σεξουαλική ταυτότητα του κοριτσιού και στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς της. Σχέσεις πατέρα - γιού Η σχέση μεταξύ πατέρα-γιού είναι ιδιαίτερη, ενώ παρατηρείται πιο έντονα σε κάποιες φάσεις της ζωής των δύο. Ιδιαίτερα σήμερα που ο πατέρας έχει πιο ενεργό ρόλο στην ανατροφή των παιδιών, η συμβολή του είναι καθοριστική ειδικά στο αγόρι.

Δυσλειτουργία στην οικογένεια Μια δυσλειτουργική οικογένεια είναι αυτή στην οποία, οι συγκρούσεις , η ανάρμοστη συμπεριφορά και συχνά η κατάχρηση εκ μέρους των μεμονωμένων μελών συμβαίνουν σε καθημερινή βάση, με αποτέλεσμα τα άλλα μέλη να υιοθετούν βίαιες αντιδράσεις. Οι δυσλειτουργικές οικογένειες είναι κατά κύριο λόγο αποτέλεσμα της αδυναμίας συνεργασίας μεταξύ των ενήλικων μελών ή μπορεί επίσης να επηρεαστούν από τους εθισμούς, όπως η κατάχρηση ουσιών (αλκοόλ, ναρκωτικά, κ.λπ.). Μορφές Οικογενειακής Δυσλειτουργίας Η δυσλειτουργία στην οικογένεια δεν παρουσιάζεται με μία μόνο μορφή. Ωστόσο η πιο διαδεδομένη μορφή είναι η κακοποίηση με όλες τις υποκατηγορίες της.

Α. Κακοποίηση Γυναίκας Συζυγικός βιασμός Α. Κακοποίηση Γυναίκας  Συζυγικός βιασμός Βιασμός συνοδευόμενος από σωματική κακοποίηση Βιασμός χωρίς σωματική κακοποίηση Βιασμός λόγω εμμονής με το σεξ και σαδιστικών τάσεων Σωματικές Επιπτώσεις  Τραυματισμοί σώματος και οργάνων Ψυχικές Επιπτώσεις Ένα χαρακτηριστικό συναίσθημα μιας γυναίκας που έχει βιαστεί από τον άνδρα της είναι αυτό της προδοσίας. Ο συζυγικός βιασμός αποτελεί πηγή μεγάλου άγχους για τη γυναίκα. Απόλυτη απομυθοποίηση της ρομαντικής συζυγικής σχέσης.

Β. Παιδική Κακοποίηση Το αδύναμο μέλος της οικογένειας που υφίσταται όλες τις μορφές της κακοποίησης είναι το παιδί. Πρόκειται για ένα ζήτημα, οι συνέπειες του οποίου έχουν διάρκεια και επηρεάζουν και τη μετέπειτα ζωή του παιδιού, μετατρέποντάς το σε έναν προβληματικό ενήλικο. ΜΟΡΦΕΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ Σωματική ( σωματική επίθεση και κακομεταχείριση ) Σεξουαλική ( ερωτικής φύσης θωπείες, εξαναγκαστική σωματική επαφή του παιδιού, επίδειξη στα παιδιά πορνογραφικού υλικού, χρησιμοποίηση των παιδιών σε αντίστοιχες παραγωγές ) Παραμέληση ( σωματική – εκπαιδευτική – ιατρική ) Ψυχολογική ( επαναλαμβανόμενος επιβλαβής τύπος συμπεριφοράς μεταξύ γονέων και παιδιών )

Γ. Κακοποίηση Άνδρα Σπανιότερα και ο άνδρας μπορεί να υποστεί σωματική κακοποίηση. Η συναισθηματική ή ψυχολογική κακοποίηση των ανδρών αναφέρεται σε συμπεριφορές που έχουν ως σκοπό να ταπεινώσουν, να εξευτελίσουν και να ντροπιάσουν τον άνδρα, να τον κάνουν να νιώσει ανίκανος, άχρηστος, ένοχος. Οι άνδρες που πέφτουν θύματα κακοποίησης από τη σύντροφό τους βιώνουν θυμό, συναισθηματική καταρράκωση , κατάθλιψη και ταπείνωση , τάση για εκδίκηση, αίσθημα ότι είναι ευάλωτοι , φόβο ή ντροπή .

Το χρονικό μιας απουσίας Η απουσία είναι μία λέξη με πολλές έννοιες στην εποχή μας. Η σημαντικότερη όμως έννοια είναι όταν ένα πρόσωπο που θεωρείται απαραίτητο μέλος σε ένα σύνολο δεν υπάρχει, όπως ο πατέρας και η μητέρα, που είναι απαραίτητοι για την οικογένεια και όταν λείπουν η οικογένεια δυσλειτουργεί και ειδικά στο παιδί, προκαλεί μια δυσάρεστη ζωή. Αιτίες απουσίας Διάφοροι λόγοι - π.χ. υπέρμετρη επαγγελματική απασχόληση – Αδιαφορία Χωρισμός γονέων Θάνατος γονέων

Επιπτώσεις απουσίας Η απουσία μελών της οικογένειας έχει πιθανές συνέπειες όπως : εμφάνιση ψυχολογικών προβλημάτων χαμηλότερες γνωστικές ικανότητες κι ακαδημαϊκές επιδόσεις παραβατική συμπεριφορά χρήση περισσότερης σωματικής και λεκτικής βίας χαμηλότερη αυτοεκτίμηση

Συλλογή δεδομένων 1. Λογοτεχνικά κείμενα 2. Τραγούδι 3. Ταινία 1. Λογοτεχνικά κείμενα Ροΐδης Εμμανουήλ - Η εορτή του πατρός μου Γεώργιος Βιζυηνός – Τ αμάρτημα της μητρός μου  Διδώ Σωτηρίου - Οι επισκέπτες Μύθος Δήμητρας - Περσεφόνης 2. Τραγούδι Martina McBride - Cocrete angel 3. Ταινία Δεκατριών

Ανάλυση ερευνητικού υλικού 1 Ανάλυση ερευνητικού υλικού 1 Διδώ Σωτηρίου - Οι επισκέπτες Στο απόσπασμα αυτό γίνεται φανερή η σωματική και λεκτική βία πού ασκούνταν στο παιδί μέσα στην οικογένειά του, προκειμένου να μπει στον «ίσιο δρόμο» αλλά και στο σχολείο όπου το ξύλο ήταν μία από τις «αποτελεσματικές» εκπαιδευτικές μεθόδους της εποχής, όπως υποστήριζαν γονείς και δάσκαλοι, και κατείχε τιμητική θέση . Παρουσιάζεται έντονο το στοιχείο της δυσλειτουργίας, όχι μόνο μέσα στην οικογένεια αλλά και στη κοινωνία γενικότερα, ενώ οι σχέσεις των γονέων με τα παιδιά τους αλλά και αυτές μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών χαρακτηρίζονται ως προβληματικές και απρόσωπες.

Ανάλυση ερευνητικού υλικού 2 Ανάλυση ερευνητικού υλικού 2 Martina McBride - Cocrete angel Το τραγούδι αυτό δεν περιγράφει μόνο τον ξυλοδαρμό και την κακοποίηση που υφίσταται ένα άμοιρο παιδί . Περιγράφει επίσης την ανικανότητα και την αδράνεια του κόσμου στο θύτη. Η μητέρα που ξυλοκοπεί το παιδί της, το κακόμοιρο πλάσμα και ο φίλος της πονεμένης ψυχής είναι οι πρωταγωνιστές του τραγουδιού. Στο τραγούδι αυτό γίνεται φανερή η προχωρημένη κακοποίηση που ασκείται στο μικρό κορίτσι από την μητέρα της , ώσπου οδηγείται στο θάνατο. Στο τέλος ο φίλος του κοριτσιού το συνοδεύει στον παράδεισο.

Συμπεράσματα – Ερμηνεία Δεδομένων Μέσα από αυτήν την ερευνητική εργασία, κατορθώσαμε να απαντήσουμε σημαντικά ερωτηματικά γύρω από το θεσμό της οικογένειας και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει