Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί» Σχολικό έτος 2012-2013 48ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:Τσιχλή Κλεάνθη Συνεργαζόμενοι:Θεόφιλος Σταματελάτος Τάξη:Β Τμήμα:1ο
Συμμετέχουν οι ομάδες παιδιών : 1ηΣτάθης,Θάνος,Λεωνίδας 2ηΚατερίνα,Καικιλία,Ανδριανή 3ηΠαναγιώτης,Δημήτρης,Ελευθερία 4ηΓιάννης,Ελένη,Μάριος 5ηΣτέλλα,Άγγελος,Γιώργος
ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Η αφορμή που έγινε το έναυσμα για να ασχοληθούμε με το θέμα αυτό ήταν το κολατσιό των παιδιών στα διαλείμματα. Όλοι έτρωγαν κάτι. Τι ήταν αυτό?
Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Κι έτσι συμπληρώσαμε ερωτηματολόγια με τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών πάνω στη διατροφή, συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας, φτιάξαμε το «παραμύθι του παγωτού», διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε αποσπάσματα του βιβλίου «Χτίζω σωστά εμένα» Ε.Μαραζιώτη και «Φρουτοπία» Ε.Τριβιζά , ζυμώσαμε τρούφες από νηστίσιμο χαλβά , διαβάσαμε και σχολιάσαμε παραδοσιακές, υγιεινές συνταγές , φιλοτεχνήσαμε την αφίσα των υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών (με συσκευασίες προϊόντων κολλημένες σε κανσόν χαρτόνια) , ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας υγιεινά και ανθυγιεινά φαγητά , ενημερωθήκαμε για την ανατομία των δοντιών μας και για τις βλαβερές γι’αυτά τροφές και τέλος δώσαμε χρήσιμες οδηγίες στη μητέρα και στη γιαγιά για το πώς θα μαγειρεύουν εκτός από νόστιμα και πιο υγιεινά…
Μας επισκέφθηκαν… Μας επισκέφθηκε και μίλησε στην τάξη διατροφολόγος,οδοντίατρος και ο δάσκαλος Φυσικής Αγωγής μας μίλησε για την υγεία και την άθληση.
Η παρουσίασή μας… Προσφέραμε υγιεινό πρωινό (ζυμωτό ψωμί με λάδι,ντομάτα,ελιές και ρίγανη) στους δασκάλους του σχολείου και στους φίλους μας στο διάλειμμα. Παρακολουθήσαμε δραματοποίηση με θέμα τη θρεπτική αξία των φρούτων,λαχανικών και οσπρίων από τα παιδιά του Β2 τμήματος και επισκεφθήκαμε τη βιολογική αγορά κοντά στο σχολείο. Τέλος κάναμε εθελοντική εξόρμηση καθαριότητας στο προαύλιο του σχολείου και στην περιοχή (5 δρόμοι) περιμετρικά απ’ αυτό. Γυρνώντας στην τάξη κουβεντιάσαμε τους προβληματισμούς μας : σε ποια κατηγορία τροφίμων ανήκαν οι περισσότερες χάρτινες συσκευασίες που μαζέψαμε απ’ το δρόμο;Ποιοι να τις έριξαν άραγε;Έλληνες ή μετανάστες; (Βρήκαμε γόπες τσιγάρων, σακούλια από τσιπς – κρουασάν – ποπ κορν , κύπελα από καφέ, τενεκεδάκια μπύρας και κόκα-κόλας και βέβαια άπειρα μπουκάλια νερού)
Ας αξιολογηθούμε… Οι μαθητές έμειναν ενθουσιασμένοι από τις δράσεις μέσα από τις οποίες παίζοντας βελτίωσαν τον προβληματισμό και τις καθημερινές τους διατροφικές συνήθειες.Η αλλαγή φάνηκε στο διαφορετικό κολατσιό του διαλείμματος.
Κλεινοντασ… Υποσχεθήκαμε του χρόνου να επαναλάβουμε κάποιες δράσεις γιατί διασκεδάσαμε πολύ και μάθαμε πολλά (π.χ. θα προσφέρουμε ξανά υγιεινό κολατσιό στους φίλους και στους δασκάλους μας. Αυτή τη φορά θα προσφέρουμε ζυμωτό ψωμί με ταχίνι και μέλι!Θα φτιάξουμε με φωτογραφίες, ζωγραφιές δικές μας και πραγματικά τρόφιμα όπως διάφορα είδη ζυμαρικών κ.ά. την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής κ.λ.π.)