ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Πτυχίο Δημοσιογραφίας Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Με ποιoύς τρόπους ασκείται η εξουσία; 3.1. Εξουσία και πολιτική εξουσία Εξουσία είναι συνυφασμένη με τις Ανθρώπινες σχέσεις Ανάμεσα σε αυτόν που ασκεί.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Παιδαγωγική θεωρία και χριστιανική θεολογία ΕΡΩΤΗΜΑ: Υφίστανται σχέσεις μεταξύ παιδαγωγικών αρχών και χριστιανικών πεποιθήσεων;
Νεοφιλελεύθερος μύθος κ παιδική ηλικία Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας: γνώση και εξουσία.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Γιάννης Πεχτελίδης 12/4/2017.
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
«Παιχνίδια» εξουσίας στο νηπιαγωγείο
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ.  Η σημερινό διάλεξη είναι μια μορφή εισαγωγής στο υποχρεωτικό μάθημα ‘ Βασικές αρχές Ανθρωπογεωγραφίας ’  Αλλά τι είναι η ανθρωπογεωγραφία.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΟΡΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΑΘΗΜΑ.
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Πανσυλλεκτικό-Πολυσυλλεκτικό Κόμμα Χρονική περίοδος: Καθολική ψηφοφορία Βαθμός κοινωνικής ανάπτυξης: η οικονομική ανάπτυξη μειώνει ανισότητες και.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Η ζωγραφική ως εικονική αναπαράσταση πρωτοεμφανίστηκε στη ζωή του ανθρώπου στο τροφοσυλλεκτικό στάδιο, στην τελευταία φάση της παγετωνικής εποχής και.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Συνέντευξη με νήπια.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Alberto Melucci (Ιταλία)
Ερμηνευτική προσέγγιση
Δομική προσέγγιση και δομο-λειτουργισμός.
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.
Alain Touraine (Γαλλία)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ανάλυση λόγου Discourse Analysis.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Το ΑΠ στο σύγχρονο μετανεωτερικό κόσμο
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Παιχνίδι και παιδική ηλικία
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Εισαγωγή στην μέθοδο του κοινωνικού σχεδιασμού
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Γιάννης Πεχτελίδης

12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Εισαγωγή Η λογοτεχνία, ο κινηματογράφος, τα κόμικς με πρωταγωνιστές παιδιά είναι λόγοι που αναπαριστούν την παιδική ηλικία και ως εκ τούτου αποτελούν μέρος της κατασκευής της παιδικής ηλικίας Οι λόγοι, ως ιδιαίτερες πολιτισμικές μορφές, είναι σημαντικοί για τη διαμόρφωση των ενήλικων στάσεων, αναφορών και εμπειριών.

Ρητορικά σχήματα και στερεότυπα 12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Ρητορικά σχήματα και στερεότυπα «παιδική αθωότητα» «χαμένη παιδική ηλικία» Παιδική ηλικία ως τη «χρυσή εποχή του ανθρώπου» Τα παιδιά ως μικροί βάρβαροι ή άγριοι Οι ενήλικοι ως ορθολογικοί και πολιτισμένοι

Ρήγματα και αντιφάσεις 12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Ρήγματα και αντιφάσεις Οι λόγοι δεν συνιστούν ένα απολύτως συνεκτικό και ενιαίο «σώμα» χωρίς ρήγματα και αντιφάσεις Υπάρχουν λόγοι, που παράγουν αναπαραστάσεις που αμφισβητούν τα κυρίαρχα στερεότυπα απέναντι στα παιδιά

Συγγραφική λειτουργία και «αλήθεια» 12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Συγγραφική λειτουργία και «αλήθεια» Η μυθοπλαστική συγγραφική λειτουργία συμμετέχει ενεργά στον κοινωνικό διάλογο γύρω από την αλήθεια μιας ορισμένης καθημερινότητας. Διαφοροποίηση μυθοπλασίας από επιστημονικό και δημοσιογραφικό λόγο.

12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Καθεστώς «αλήθειας» Κάθε κοινωνία θεμελιώνεται σ’ ένα καθεστώς αλήθειας, εννοώντας ότι παράγει συγκεκριμένους λόγους τους οποίους προβάλλει και κάνει να λειτουργούν ως αληθινούς. Υπάρχουν οικονομικά και πολιτικά κίνητρα πίσω από την παραγωγή αλήθειας Η αλήθεια παράγεται από την εξουσία και παράγει αποτελέσματα εξουσίας

«Υπάρχει μια μάχη για την αλήθεια» 12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας «Υπάρχει μια μάχη για την αλήθεια» Η αλήθεια είναι το θέμα μιας πολιτικής διαμάχης και κοινωνικής αντιπαράθεσης. «δεν είναι μια μάχη υπέρ της αλήθειας, αλλά μια μάχη σχετικά με τη θέση της αλήθειας και τον οικονομικό και πολιτικό ρόλο που παίζει»

12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Ιδεολογικοί αγώνες Η κοινωνική αντιπαράθεση σχετικά με το ζήτημα της «αλήθειας»διεξάγεται στη σφαίρα του συμβολικού πεδίου, επομένως η έννοια της ιδεολογίας είναι κατάλληλη για να δηλώσει αυτό τον ανταγωνισμό στο λόγο

12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Οι λόγοι ως προοπτική Παράγουν ένα σύνολο αναπαραστάσεων για την παιδική ηλικία από μια καθορισμένη προοπτική Τόσο το αφήγημα όσο και ο επιστημονικός λόγος δεν προσφέρουν μια καταγραφή της «αλήθειας» των παιδιών, αλλά μια δυνατή ανακατασκευή του «κόσμου» των παιδιών από μια ορισμένη προοπτική και σκοπιά

Όπως λέει η Alison James 12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Όπως λέει η Alison James «....όταν ισχυρίζομαι ότι γράφω από την προοπτική του «παιδιού» δεν υποστηρίζω ότι αποκαλύπτω το αυθεντικό παιδί, αλλά παράγω μια ερμηνεία αυτού που μπορεί να μοιάζει η παιδική ηλικία» Επιπλέον, υπάρχουν κοινωνικές και πολιτικές συνέπειες των λόγων στη κατασκευή της παιδικής ηλικίας

Νέα κοινωνιολογία της παιδικής ηλικίας 12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Νέα κοινωνιολογία της παιδικής ηλικίας Η ανάλυση των λόγων αναπτύσσεται σε συνάρτηση με τις παραδοχές της νέας κοινωνιολογίας της παιδικής ηλικίας. «το να υποστηρίξουμε ένα νέο παράδειγμα κοινωνιολογίας της παιδικής ηλικίας σημαίνει να εμπλακούμε και να αποκριθούμε στη διαδικασία ανασυγκρότησης της παιδικής ηλικίας στην κοινωνία» (James και Prout, 1990)

Η θέση (status) των παιδιών στην κοινωνία 12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Η θέση (status) των παιδιών στην κοινωνία να λάβουμε υπόψη «ότι μπορεί ολόκληρη η αρχιτεκτονική και το τοπίο της παιδικής ηλικίας να έχουν αφεθεί στα χέρια άλλων για το σχεδιασμό και την εφαρμογή τους – άλλων, που δεν έχουν σκεφτεί ούτε για μια στιγμή από την οπτική γωνία των παιδιών, όχι επειδή είναι εχθρικοί προς τα παιδιά αλλά απλώς επειδή η παιδική ηλικία δεν ήταν στο μυαλό τους» (Qvortrup, 2003)

Μεθοδολογία: Ανάλυση λόγου 12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Μεθοδολογία: Ανάλυση λόγου Κανόνες σχηματισμού ενός λόγου (discourse). πώς επιλέχθηκαν να αναπαρασταθούν ορισμένα αντικείμενα και αποκλείσθηκαν κάποια άλλα, με ποιο τρόπο έγινε η εκφορά των λεγομένων, πάνω σε ποιες έννοιες στηρίχθηκε η οργάνωση του λόγου ποιες θεματικές επιλέχθηκαν ως τα ιδεολογικά/στρατηγικά σημεία αιχμής του.

Zητήματα που χρήζουν διερεύνησης 12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Zητήματα που χρήζουν διερεύνησης Ποιες είναι οι ερμηνείες ή οι ιδεολογικές θέσεις που παράγονται στο πλαίσιο ενός λόγου γύρω από την παιδική ηλικία; Πώς αναπαρίστανται οι κοινωνικές σχέσεις ανάμεσα στα παιδιά και τους ενηλίκους;

Zητήματα που χρήζουν διερεύνησης 12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Zητήματα που χρήζουν διερεύνησης Αντιμετωπίζονται προνομιακά συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, πρακτικές και θεσμοί; πώς επενεργούν αυτές οι αναπαραστάσεις στην κοινωνική θέση των παιδιών και στις σχέσεις τους με την κοινωνία των ενηλίκων;

Αναπαραγωγή ή αμφισβήτηση μύθων 12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Αναπαραγωγή ή αμφισβήτηση μύθων Η παιδική ηλικία η «χρυσή εποχή» ανθρώπου Οι ενήλικες ικανοποιούν τα δικαιώματα και τις ανάγκες των παιδιών Η παιδική ηλικία είναι μία, πανανθρώπινη και πανιστορική

12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Δύο παλαιοί μύθοι Ο ένας μύθος αναπτύσσεται γύρω από την εικόνα του εγγενώς κακού, διεφθαρμένου, ηδονοθηρικού, ατίθασου και απείθαρχου παιδιού. η κοινωνικοποίηση μια μάχη, προκειμένου το νωθρό, ατίθασο και πεισματάρικο παιδί να «σπάσει» και να πειθαρχήσει, πρώτα από όλα για το δικό του καλό

12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Το «αθώο» παιδί Ο άλλος παράλληλος μύθος αναπτύσσεται γύρω από την εικόνα ενός παιδιού που είναι από τη φύση του καλό και αθώο σαν τους αγγέλους Το κάθε παιδί θεωρείται φορέας μιας μοναδικότητας, την οποία θα πρέπει να ανακαλύψει με τη διακριτική βοήθεια των ενηλίκων. το παιδί δεν τιμωρείται ούτε συγκρατείται, αλλά ενθαρρύνεται και διευκολύνεται.

Εναλλακτικός λόγος Τα παιδιά προσεγγίζονται άμεσα 12/4/2017 Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας Εναλλακτικός λόγος Τα παιδιά προσεγγίζονται άμεσα Δεν είναι παντού και πάντα τα ίδια Παράγεται γνώση για τις συνθήκες διαβίωσής τους. Πώς βιώνουν τις κοινωνικές συνθήκες και πώς τις διαχειρίζονται; Δεν ανήκουν στο περιθώριο, είναι ενεργητικά