Η ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΙΜΜΑΝΟΥΕΛ KANT ( )

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΥΠΑΡΞΗ.
Advertisements

ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΝΟΥ –ΨΥΧΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ
Μάθημα 7ο.
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Σε τι χρειάζονται οι Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση;
Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
λειαίνοντας φακούς (πώς βλέπουμε τα πράγματα)
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
David Hume
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
Το πρόβλημα της αντίληψης
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Ένας φιλόσοφος του κοινού νου
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική Ενότητα 12: Επιστήμη και αίτια / Θεωρητικές & πρακτικές επιστήμες Στασινός Σταυριανέας Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών.
Kant: Ηθική Φιλοσοφία Ενότητα 1 η : Η έννοια της Ελευθερίας Παύλος Κόντος Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Φιλοσοφίας.
ΔΙΑΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΤΩΝ ΔΙΔΥΜΩΝ. Παράδοξο χαρακτηρίζεται κάθε φαινόμενο το οποίο φαίνεται ν’ αντιβαίνει τους κανόνες της κοινής λογικής, επειδή.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
ΑΣΚΗΣΗ 11: Υπολογισμός των συντελεστών κινητικής και στατικής τριβής .
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Η χρήση της ενσώματης μάθησης στην εκπαίδευση.
Ερευνητικές Φιλοσοφίες και Προσεγγίσεις
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Χρόνος καί αἰωνιότητα στόν Πλωτῖνο Ενότητα 12η: Ολοκλήρωση της Πραγματείας Περὶ αἰῶνος καὶ χρόνου Ελένη Περδικούρη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
ΕΝΟΤΗΤΑ Δ΄: επίλυση προβλημάτων
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Η Γιόγκα Εργασία Θρησκευτικών ΒΟΥΧΑΡΑ ΚΛΑΙΡΗ ΔΑΙΛΛΙΔΗ ΜΑΡΘΑ.
Το ερώτημα για τη δυνατότητα της γνώσης – Αρχαίος σκεπτικισμός
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Ποιος είναι ο τέλειος κριτής
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Ιστορία και Μεθοδολογία της Νευροεπιστήμης Οι διαφορές ανάμεσα στα δύο ημισφαίρια του Εγκεφάλου Ευάγγελος Τσιμέκας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΙΜΜΑΝΟΥΕΛ KANT (1724-1804)

Προσπάθησε να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στον εμπειρισμό και τον ορθολογισμό. Ο Καντ ισχυριζόταν ότι: Η γνώση δεν είναι παθητική διαδικασία πρόσληψης δεδομένων των αισθήσεων. Οι αισθήσεις με τον ορθό λόγο μπορούν να συνεργάζονται. Ο νους ως ενεργός αρχή θέτει σε τάξη την εμπειρία. Η εμπειρία από μόνη της δεν είναι αρκετή για την κατάκτηση της γνώσης. «η νόηση χωρίς την αίσθηση είναι χωλή, αλλά και η αίσθηση δίχως την τη νόηση είναι τυφλή»

Βασικοί όροι της καντιανής φιλοσοφίας: Εποπτεία:Στη γνωσιολογία του Καντ οι εποπτείες είναι οι άμεσες, ενιαίες παραστάσεις που παρουσιάζονται στις αισθήσεις μας. Αυτές περιέχουν το πολλαπλό εμπειρικό υλικό, το οποίο έχει ήδη μεταβληθεί σε μια πρώτη επεξεργασία, πριν έλθει σε επαφή με τις κατηγορίες . Χώρος και ο Χρόνος. Εγγενείς μορφές της εποπτείας . Θεμελιώδεις μορφές χάρη στις οποίες το ακατέργαστο εμπειρικό υλικό υφίσταται μια πρώτη επεξεργασία. Αποτελούν αρχές, ανεξάρτητους από την εμπειρία τρόπους της αντιληπτικής μας ικανότητας καθώς και απαραίτητες προϋποθέσεις της. Δεν τις αντιλαμβανόμαστε εμπειρικά γιατί αποτελούν προϋποθέσεις της εμπειρικής αντίληψης Κατηγορίες: 12 «καθαρές», αφηρημένες a priori (= προηγούνται των παραστάσεων) έννοιες, νοητικές λειτουργίες, αναγκαίες προϋποθέσεις της εμπειρικής μας γνώσης. Λειτουργούν ως «θυρίδες» στις οποίες εντάσσονται οι εποπτείες. Χάρη σε αυτές μπορούμε να βάλουμε τάξη στο πολύμορφο και ακατάστατο περιεχόμενο της εμπειρίας μας.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ   Του ποσού:Ενότητα ,πολλαπλότητα, ολότητα Του ποιού: Πραγματικότητα ,άρνηση, περιορισμός Του τρόπου:Δυνατότητα, ύπαρξη, αναγκαιότητα Της αναφοράς:Ουσία, αιτιότητα, αλληλεπίδραση 

    Φαινόμενο = Το πράγμα όπως το αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας έχοντας όλα τα χαρακτηριστικά του  Πράγμα καθεαυτό = τα πράγματα που βρίσκονται έξω από την εμβέλεια των αισθήσεων μας, τα υλικά αντικείμενα που υπάρχουν εντελώς απογυμνωμένα από τους προσδιορισμούς των αισθήσεων μας.  Παραμένουν μονίμως άγνωστα σε μας  Δε μπορούμε να τα γνωρίσουμε αλλά μπορούμε να τα σκεφτούμε  Μπορώ να σκεφτώ καθετί που είναι λογικά δυνατό Λογικά δυνατό θεωρούμε καθετί που δεν είναι αντιφατικό (π.χ. ανθρώπινα όντα στο διάστημα) Άρα : εφόσον η υπόθεση του πράγματος καθεαυτό είναι λογικά θεμιτή μπορούμε να μιλάμε για αυτό

  Πως αποκτούμε γνώση της πραγματικότητας;   Η εμπειρία προσφέρει το υλικό, το οποίο θα επεξεργαστεί και θα αξιοποιήσει ο λόγος. Οι παραστάσεις μας όμως είναι άσχετες μεταξύ τους γιατί τα αισθητήρια όργανα έχουν διαφορετική δομή και δεν επικοινωνούν μεταξύ τους. Ο νους παραλαμβάνει το υλικό αυτό, το επεξεργάζεται και το μορφοποιεί χρησιμοποιώντας στοιχεία (δυνατότητες) που διαθέτει από πριν δηλ. το τοποθετεί στο χώρο και στο χρόνο. Έτσι εξασφαλίζεται η συνάφεια των ετερόκλητων (= διαφορετικών) παραστάσεων και μπορούν να είναι προσιτές στις νοητικές μας λειτουργίες.  Είναι όμως απαραίτητο για να εξηγήσουμε ένα γεγονός να προσδιορίσουμε την αιτία του να το συσχετίσουμε κτλ.. Αυτόν τον ρόλο διαδραματίζουν οι κατηγορίες Άρα : Καθετί που αντιλαμβανόμαστε κατασταλάζει στο νου αφού φιλτραριστεί από τις δύο προϋποθέσεις της αντίληψης (χώρος – χρόνος) και ταξινομηθεί από τις κατηγορίες Η αξιοπιστία των παραστάσεών μας οφείλεται σε ένα μηχανισμό γνώσης που διαθέτουμε. Συντελεστές του = χώρος + χρόνος + κατηγορίες Άρα : γνωρίζουμε τα πράγματα μόνο ως οργανωμένα από το νου μας φαινόμενα και όχι όπως μπορεί να είναι πραγματικά καθεαυτά.

Παράδειγμα κατανόησης θεωρίας:Ας υποθέσουμε ότι ,καθώς κάθομαι στο γραφείο μου και μελετώ, κάποια στιγμή ακούω ένα δυνατό θόρυβο από το διπλανό δωμάτιο. Πηγαίνω εκεί και βλέπω στο πάτωμα ένα σπασμένο βάζο. Διερωτώμαι πως συνέβη αυτό και διαπιστώνω τελικά ,ότι το παράθυρο ήταν ανοικτό και ο αέρας που φύσηξε έριξε το βάζο κάτω. Ο αέρας λοιπόν ,ήταν η αιτία που έσπασε το βάζο με την πτώση του οποίου προκλήθηκε θόρυβος και ανησύχησα. Ύστερα από τη διαπίστωση αυτή επιστρέφω στο γραφείο μου και συνεχίζω τη μελέτη. (εποπτεία )

Σύμφωνα με τον Καντ τοποθέτησα μέσα στο χρόνο και το χώρο μια σειρά από άσχετες μεταξύ τους παραστάσεις –το θόρυβο που άκουσα ,το βάζο που έσπασε, τον αέρα που ένιωσα καθώς αυτός φυσούσε από το ανοικτό παράθυρο-που πέρασαν εντός μου διαμέσου των αισθήσεων μου. Οι παραστάσεις αυτές μεταξύ του δεν έχουν καμία ομοιότητα. Αποκτούν σχέση μεταξύ τους από τη στιγμή που θα τους αποδώσω μια χρονική και χωρική συνάφεια, από τη στιγμή κατά την οποία θα υποθέσω ότι ο αέρας ,που φύσηξε μέσα από το ανοικτό παράθυρο του διπλανού δωματίου, προηγήθηκε της πτώσης του βάζου στο πάτωμα, ύστερα από την οποία ακολούθησε ο θόρυβος που άκουσα, καθώς βρισκόμουν στο γραφείο. Ο δεύτερος συντελεστής πέρα από το χρόνο και το χώρο χάρις των οποίων κατορθώνω να συνδυάσω τις παραστάσεις και να μάθω τελικά πως προκλήθηκε ο θόρυβος που άκουσα είναι η αιτιώδης σχέση(κατηγορία) την οποία αποδίδω στις παραστάσεις αυτές

ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ : Ο σπουδαιότερος ίσως των νεότερων φιλοσόφων  ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ : Ο σπουδαιότερος ίσως των νεότερων φιλοσόφων. Ισορροπεί τις ακραίες απόψεις Πλάτωνα – Χιούμ, εγκαινιάζοντας στη φιλοσοφία τον κριτικισμό. Επηρέασε βαθιά τη φιλοσοφική σκέψη από το 18ο αιώνα