Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Advertisements

Βυζαντινή Δράμα Τρία βυζαντινά μνημεία της πόλης
Τοιχογραφίες και εικόνες του Αγίου, από την Κρήτη
Παναγιά οδηγήτρια και αγια σοφια
Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας π α ρ ο υ σ ι ά ζ ε ι.
Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά
OΣΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ.
ΕΛΕΝΗ.  Η Αγορά ήταν, στις αρχαίες ελληνικές και ρωμαϊκές πόλεις, το οικονομικό, διοικητικό, κοινωνικό και πνευματικό κέντρο του άστεως. Στην αγορά γινόταν.
Καθεδρικός ναός Αγίου Ιωάννη Λευκωσίας
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
Ρωμαϊκά κτίσματα στην Θεσσαλονίκη
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
ΡΟΤΟΝΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ.
Έλενα Σταυρακοπουλου Μαρία Σταυροπούλου. Μια καινούργια πολιτεία, όπως ο Μυστράς, δεν θα μπορούσε να αναπτύξει δική της καλλιτεχνική παράδοση. Η εξάρτησή.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
Βαγγέλης αθανασιου κατερινα βουτσα
Ειρήνη Αλεξίου Σοφία Μάντρα
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ ΑΝΝΑ ΠΟΡΙΧΗ Β3.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΟ ΔΕΣΠΟΤΑΤΟ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΟΚΡΑΤΙΑΣ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δημοσθένης Σταθάτος Γιώργος Σκουλάς.  O ναός του A γίου Δημητρίου είναι το αρχαιότερο σωζόμενο μνημείο της πόλης. H ίδρυση του τοποθετείται στη δεκαετία.
ΜΑΚΗΣ ΜΠΕΝΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Ε΄2. ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ Η Αγία Σοφία βρίσκεται κοντά στα Παλάτια των Δεσποτών. Ήταν το καθολικό της Μονής Ζωοδότου και χτίστηκε.
9ο. Ναοδομία Θεσσαλονίκης και Μακεδονίας
12o. Η ναοδομία της Κεντρικής και της Νότιας Ελλάδας
8ο. Η ναοδομία της εποχής των Μακεδόνων, των Κομνηνών και των Αγγέλων (10ος – 12ος αιώνας): ΙΙ. Η οικοδομική παράδοση στην Παλαιά Ελλάδα και την Ήπειρο.
Ο ναός του Αγίου Αντωνίου βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του παλαιού πυρήνα της Επισκοπής. Ανήκει στον τύπο του μονόχωρου καμαροσκέπαστου, ο οποίος.
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Η Ροτόντα βρίσκεται βόρεια της οδού Εγνατία, στο ανατολικό τμήμα της παλιάς πόλης και σε μικρή απόσταση από την Κασσανδρεωτική πύλη της σημερινής.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
παναγια παμμακαριστοσ
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα A: Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Ελληνικού.
2.Αρχιτεκτονική του χριστιανικού ναού
Ιεροί Ναοί της Θεσσαλονίκης. Ρυθμός: εγγεγραμμένος σταυροειδής με τρούλο. Οι μαθητές της Γ΄2 τάξεως: Θεόδωρος Σπυρίδης και Μαργαρίτα Χανοπούλου. Επιβλέποντες.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
Θωμάς Θεοδώρου Παναγία,Φιλιππιάδας Παναγία Φιλιππιάδας Είναι ενας από τους ιερείς ναούς που βρίσκονται εντος της περιοχής Φιλιππιάδας. Συνοπτική αναφορά.
ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Αρχιτεκτονικά προπλάσματα και οι απεικονίσεις τους.
ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ΕΛΕΝΗ ΠΑΤΣΑΛΙΔΟΥ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΩΝΑ Η Περιστερώνα είναι ένα χωριό περίπου 32 χιλιόμετρα δυτικά από την πρωτεύουσα Λευκωσία, στους πρόποδες της.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΔΥΤΙΚΩΝ ΝΑΩΝ
ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΥΣΤΡΑ Αγιος Δημήτριος (Μητρόπολη) κτίσθηκε το Βασιλική ξυλόστεγη, με ωραία γλυπτά στο τέμπλο και τοιχογραφίες. Στο προαύλιο της βρίσκεται.
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
Εικονογραφικοί κύκλοι
Μονή Αγίου Νικολάου ΦιλανθρωπΗνών
Η ρωμαϊκή αγορά της Αθήνας
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Αφεντικό Μονή Παντάνασσας
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
Τα ρωμαϊκά μνημεία Θεοδώρα Μπάφα Ε’2.
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Μαθητής: Ανδρέας Αναδιώτης Τάξη: Β1α
Αρχιτεκτονικη Οι αρχιτεκτονικοί ρυθμοί των εκκλησιών είναι η βασιλική με τρούλο (ναός της Αγίας Σοφίας), ο σταυροειδής ναός με τρούλο και ο οκταγωνικός.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κατερίνα Α & Θέμης Κ

Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί εντυπωσιακές τοιχογραφίες, μεταξύ των οποίων και προσωπογραφία του Αυτοκράτορα Μανουήλ Παλαιολόγου με χρονολογία Εδώ και ο τάφος του Δεσπότη του Μορέως Θεοδώρου Α '. Μανουήλ Παλαιολόγου

Οι Άγιοι Θεόδωροι, καθολικό ομώνυμης μονής, κτίστηκαν λίγο πριν το 1296 από τους μοναχούς Δανιήλ και Παχώμιο. Ανήκουν στον αρχιτεκτονικό τύπο του οκταγωνικού ναού με τρεις χαμηλές αβαθείς αψίδες Ιερού στα ανατολικά. Η τοιχοποιία στο μεγαλύτερο μέρος συνίσταται σε απλή αργολιθοδομή, ενώ πλινθοπερίκλειστο σύστημα εντοπίζεται σποραδικά. Στις τέσσερις γωνίες του ναού διαμορφώνονται ισάριθμα παρεκκλήσια, από τα οποία τα ανατολικά είχαν ταφικό χαρακτήρα. Ο νάρθηκας, με διώροφα πυργόσχημα παρεκκλήσια στη βόρεια και νότια πλευρά, αποτελεί μεταγενέστερη προσθήκη.

Τα σωζόμενα ίχνη τοιχογραφιών αποκαθιστούν το αρχικό εικονογραφικό πρόγραμμα του ναού στο μεγαλύτερο τμήμα του : ποδέα, που μιμούνταν ορθομαρμάρωση, καταλάμβανε τα χαμηλά μέρη των τοίχων, ζώνη με όρθιους ολόσωμους στρατιωτικούς αγίους εικονίζονταν ψηλότερα, ενώ σκηνές του Θεομητορικού κύκλου, του Δωδεκαόρτου, του Πάθους του Χριστού και της Ανάστασής του, καθώς και του βίου του αγίου Ιωάννη του Προδρόμου αναπτύσσονταν σε δύο ζώνες στα ανώτερα μέρη. Η τεχνοτροπική σύγκριση με την τέχνη της α΄ και β΄ φάσης ιστόρησης της Μητρόπολης του Μυστρά, του και 1291/2-1315, τοποθετεί τις παραστάσεις στους Αγίους Θεοδώρους στα τέλη του 13 ου αιώνα.

Εικόνες

Τέλος