ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
34ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΕΠΟΠΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Επιμέλεια: Α. Παπαθανασίου* I. Τζιγκουνάκης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ, ΧΡΗΣΗ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ (ΙΙ) Σχολή Χημικών Μηχανικών Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
1 Παρουσίαση της Φιλοσοφίας των Πρακτικών Ασκήσεων στο ΤΕΠΑΕΣ ΠΕΡΣΑ ΦΩΚΙΑΛΗ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επιστ. Υπεύθυνη Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης ΤΕΠΑΕΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Ι - Το περιβάλλον εργασίας
Τμήμα επιστημών προσχολικής αγωγής & εκπαίδευσης Μια πρώτη ματιά...
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Μονογραφία Επαγγέλματος
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων. Περιγραφή επαγγέλματος Ο ειδικός Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων είναι εκπαιδευμένος να : Παρακολουθεί υπεύθυνα τα παιδιά σε όλες τους.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 1: Εισαγωγικό μάθημα: Η Πρακτική Άσκηση μέσα από τον Οδηγό Σπουδών.
1 ΠANEΠIΣTHMIO AIΓAIOY ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρακτική Άσκηση Πανεπιστημίου.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Φορέας Υποδοχής και Εκπαίδευσης : 9 ος Παιδικός Σταθμός Δ. Βύρωνα Διεύθυνση : Βορείου Ηπείρου 7 Τηλέφωνο επικοινωνίας :
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ. Για να αποκτήσεις γνώσεις, να εξασκηθείς και να πάρεις πτυχίο Βοηθού Βρεφονηπιοκόμου πρέπει να επιλέξεις σπουδές στο.
 Αποτελεί έναν χώρο φύλαξης και περιποίησης του παιδιού τις ώρες που εργάζονται οι γονείς, αλλά συγχρόνως είναι και ένας χώρος προσχολικής εκπαίδευσης.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
10. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ενότητα 1: Εισαγωγική ενότητα
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Επαγγελματικά δικαιώματα Νοσηλευτών.
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Προσχολική Παιδαγωγική
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή Εμπειριών Υπεύθυνοι Προγράμματος: Φώκιαλη Περσεφόνη Κόνσολας Εμμανουήλ Σκουμπουρδή Χρυσάνθη Φοιτήτριες: Αττιπά Παναγιώτα 421/ Δημητρίου Μαρία 421/ Νεοκλέους Μαρία 421/ Χριστοδούλου Μαρία 421/ Φεσμεκενίδου Αικατερίνη 421/ Φλωρίδη Μαρία 421/

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Στα πλαίσια του Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης «Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση», παρακολουθήσαμε σε ιδιωτικούς Παιδικούς Σταθμούς, σε Κύπρο και Ρόδο, τη λειτουργία των Παιδικών Σταθμών

ΣΤΟΧΟΣ Στόχος του προγράμματος ήταν να συμμετάσχουμε ενεργά στη λειτουργία των σταθμών,΄στο διοικητικό και εκπαιδευτικό τομέα, ώστε να αποκτήσουμε μια ολοκληρωμένη γνώση για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των σταθμών. ΔΙΑΡΚΕΙΑ Η απασχόλησή μας διήρκησε για τρεις από εμάς: δύο μήνες για τις άλλες τρεις: ένα μήνα.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ

ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΜΕ: Κύπρος 2 3 Ρόδος....

ΤΟΜΕΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ Παρά το γεγονός ότι υπήρχαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των σταθμών, όπως διαπιστώσαμε εκ των υστέρων υπήρχαν και πολλά κοινά σημεία: Ειδικότερα: Σε όλους τους σταθμούς, άλλοτε τυπικά και άλλοτε άτυπα, υπήρχαν οι εξής τομείς λειτουργίας: Ο διοικητικός. Επί κεφαλής του Παιδικού σταθμού ήταν πάντα μια Υπεύθυνη ειδικευμένη στην προσχολική αγωγή. Ο εκπαιδευτικός παιδαγωγικός; Υπήρχε ένα πρόγραμμα αγωγής/ εκπαίδευσης συνήθως συνδεδεμένος με ψυχαγωγία Ο τομέας φροντίδας (σίτιση, ανάπαυση....) Σε κάποιες περιπτώσεις το ίδιο πρόσωπο ήταν υπεύθυνο και για τους τρεις τομείς.

ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ Αριθμός απασχολουμένων και ειδικότητα Αριθμός παιδιών

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ Συνήθως τα παιδιά έρχονται στις π. μ και φεύγουν στις.... μ.μ Η μεταφορά τους γίνεται με... Το πρόγραμμα του σταθμού προβλέπει Τα

Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΛΗ Οι τομείς στους οποίους παρείχαμε βοηθητική υποστήριξη είναι: Στον εκπαιδευτικό/ παιδαγωγικό τομέα: Υποστηρικτικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας Υποστήριξη της ελεύθερης απασχόλησης των παιδιών με δραστηριότητες όταν η νηπιαγωγός είχε διάφορες υποχρεώσεις

Στον τομέα φροντίδας: Υλοποίηση σχεδίου διατήρησης της ατομικής υγιεινής των παιδιών Υποστήριξη της διαδικασίας σίτισης (πρωινό και μεσημεριανό γεύμα) Συμμετοχή σε υποχρεώσεις όπως το στρώσιμο κρεβατιών και βοήθεια στον ύπνο των παιδιών

Στον διοικητικό τομέα Συμμετοχή στην υλοποίηση σχεδίου ασφάλειας των παιδιών (ασφάλεια) Συμμετοχή στη φύλαξη των παιδιών στο διάλειμμα Επικοινωνία και συνεργασία με όλους

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ/ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΟΜΕΑ Το ωρολόγιο πρόγραμμα του παιδικού σταθμού είναι πιο ευέλικτο από αυτό του νηπιαγωγείου (οι ώρες προσέλευσης και αποχώρησης παιδιών είναι ασταθείς). Το αναλυτικό πρόγραμμα του παιδικού σταθμού καθορίζεται από την διεύθυνση και είναι ευέλικτο, σε αντίθεση με το νηπιαγωγείο που καθορίζεται απο το ΔΕΠΠΣ και το ΑΠΣ. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα γίνεται ιδιαίτερα ελκυστικό όταν είναι δημιουργικό. Μεγάλη σημασία παίζει η εναλλαγή «μέσα και έξω» Τόσο η τάξη όσο και ο αύλειος χώρος πρέπει να είναι ελκυστικοί. Γι’ αυτό πρέπει στον αύλειο χώρο να υπάρχουν κατάλληλα παιχνίδια για να μπορούν τα παιδιά να παίξουν ελεύθερα και παίζοντας να μάθαίνουν.

Μέσα.... Το χρώμα, η μικρή κλίμακα των επίπλων, οι διαμορφωμένες γωνιές παίζουν σημαντικό ρόλο

Η αυλή.... αποτελεί σημαντικό χώρο εκπαίδευσης και αγωγής σχεδόν το ίδιο σημαντικός όσο και η τάξη.

. ΣΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ Σημαντική είναι η ανάπτυξη ομαδοσυνεργατικού κλίματος ανάμεσα στο έμψυχο δυναμικό της εκάστοτε μονάδας ούτως ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία. Η επικοινωνία με τους γονείς είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία της μονάδας και είναι προς όφελος των παιδιών.

Επίσης.... Μεγάλη έμφαση δίνεται από τη διεύθυνση στην ασφάλεια των παιδιών. Ως εν δυνάμει εκπαιδευτικοί θα πρέπει να έχουμε ως πρωταρχικό σκοπό την ασφάλεια των παιδιών. Ο αύλειος χώρος, θα πρέπει να είναι ασφαλής ούτως ώστε να μην υπάρχει πρόσβαση απο εξωσχολικούς Είναι απαραίτητο να υπάρχει ετοιμότητα για τον χειρισμό των απρόβλεπτων συμπεριφορών των παιδιών. Η κτιριακή υποδομή και η οργάνωση των αιθουσών στη λειτουργία της μονάδας βοηθά στη δημιουργία καλού κλίματος στη μονάδα

ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ Σημαντικό είναι να τηρούνται κανόνες υγιεινής, γιατί αυτό και εξασφαλίζει την υγεία των παιδιών αλλά και δημιουργεί καλές συνήθειες, χρήσιμες σε όλη τη ζωή των παιδιών. Η προσοχή ώστε και το φαγητό να είναι προσεγμένο και η συμπεριφορά συνήθειες κατά τη σίτιση να είναι καλή, βοηθά πολύ στη σωστή ανάπτυξη των παιδιών. Η ανάπαυση και ο ύπνος είναι σημαντικό για το παιδί στον παιδικό σταθμό.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Το πρόγραμμα μας βοήθησε..... Να εξοικειωθούμε με τον παιδικό σταθμό ως χώρο εργασίας σε θέματα διδακτικής, θέματα φροντίδας, καθώς και σε θέματα διοικητικής-οργανωτικής και επικοινωνιακής λειτουργίας. Να έχουμε ολοκληρωμένη και ουσιαστική συμμετοχή στο πρόγραμμα δραστηριοτήτων ( ευελιξία, προσαρμογή στις απρόβλεπτες συνθήκες)