Μηχανισμοί του αρχαίου θεάτρου:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στάσιμα κύματα.
Advertisements

Ήταν ηχητικά ισχυροί οι θεοί στο αρχαίο δράμα ;
Τα τείχη της Γορίτσας Αραπίτσα Δήμητρα Γουργιώτης Γιάννης
Καραγιαρίδη Αλεξάνδρα Μούρτζιου-Καρρά Ναταλία
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ.
EΠΙΔΑΥΡΟΣ.
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
NOISE PROTECTION & CONTEMPORARY USE PROBLEMS IN ANCIENT GREEK THEATRES
Δασκάλες: Ολυμπία Κουκουμά
Τατουαζ και body-piercings
Pamukkale.
Η γη μασ Η ΓΗ ΜΑΣ.
SN 1987A Παρουσίαση Ερευνητικής Πρότασης. 1. Υπερκαινοφανείς Ορισμένοι αστέρες κατά το τέλος της ζωής τους (αφού κάψουν όλο το υδρογόνο που περιέχουν)
μαθαίνω για την κατασκηνωτική Ζωή
Άστρο θαμπό του πρωινού για χάρη σου αγρυπνούμε η αναπνοή μας σου μιλά κι οι βράχοι κρυφακούνε… Επιμέλεια: Νίκη Μαματσή Φυσικός.
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ 1ου ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Αντανάκλαση Συναισθήματος
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
David Hume
Παρατήρηση φαινομένων στην Γη: Milky Way, Παλίρροια, Σέλας,
Οπτική Συνάντηση 3 η EDUE-340. Περιεχόμενο Μαθήματος Επαναφορά εννοιών Οπτική – πρακτική προσέγγιση Παρουσίαση Κεφαλαίου 12, Χαλκιά (2010) Σχεδιασμός.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ- ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Μάθημα 6ο.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μέρος 2ο.
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΡΟΥΜΠΟΥΚΗ Α’4.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΚΤΙΝΩΝ
7.2 ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: ΕΙΔΩΛΑ
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Αρχαία θέατρα Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2014
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
Το μέγεθος και η απόσταση του Ήλιου
Ταχύρρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα νέα διδακτικά πακέτα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΠΙ 2007 ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ: ΜΑΒΟΓΛΟΥ.
18.Οι Προφήτες: το στόμα του Θεού
ΔΟΜΗ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ρατσισμός.
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Από τι είναι φτιαγμένος ο κόσμος μας; Ποιο είναι το πιο έξυπνο παιγνίδι του κόσμου;
Your Subtitle ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ Νίκος Κ. Μπάρκας Οι.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΜΕΤΣΙΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ 1.
Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λάμπρος Αδάμ Ο άνθρωπος μετράει το μήκος του δρόμου με μονάδα μέτρησης το πέλμα του. Οι αρχαίοι μετρούν με ζυγαριά,
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Υπεύθυνος καθηγητής – Κ . Βαλανίδης
Τι είναι; Τι περιλαμβάνει;
Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΛΑΒΑΣΙΔΟΥ ΑΘΗΝΑ
ΟΠΤΙΚΗ Οπτική ονομάζεται ο κλάδος της Φυσικής που μελετά τη συμπεριφορά και τις ιδιότητες του φωτός, ενώ επιπλέον περιγράφει και τα φαινόμενα που διέπουν.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
DISNEY'S.
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας με τη μορφή ερωτηματολογίου
Εργασία της μαθήτριας Άννας Μαρίας της τάξης ΣΤ
ΠΛΑΝΗΤΕΣ.
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Η ΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
5o Γενικό Λύκειο Κατερίνης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μηχανισμοί του αρχαίου θεάτρου: Οι κυριότερες από τις μηχανές που χρησιμοποιούνταν στο αρχαίο θέατρο ήταν: 1]Μηχανή αιώρημα: είδος γερανού με καλάθι που χρησίμευε για να παρουσιάσουν θεούς η ημίθεους. Είναι γνωστή η φράση από μηχανής θεός. Η έκφραση από μηχανής θεός καθιερώθηκε, επειδή αυτό το θεϊκό πρόσωπο εμφανιζόταν στη σκηνή του θεάτρου με τη βοήθεια της μηχανής, δηλαδή ενός ξύλινου γερανού, ώστε να φαίνεται ότι έρχεται από ψηλά. 2]Θεολογείο: είδος εξώστη στη στέγη της σκηνής από όπου μιλούσαν οι θεοί η ημίθεοι

3]Φρυκτώριον: Ήταν πύργος που έδινε αγγελίες με φωτιά. 4]Εκκύκλημα: φορείο όπου τοποθετούσαν ομοιώματα νεκρών, γιατί σπάνια έβλεπαν οι θεατές φόνο η αυτοκτονία 5]Αναπίεσμα: Ένα είδος καταπακτών που λειτουργούσαν όπως οι αντίστοιχες καταπακτές των σύγχρονων θεατρικών σκηνών. Χρησίμευε στην άμεση εμφάνιση και απομάκρυνση πρόσωπων η αντικειμένων.

6] Περίακτοι: Δυο ξύλινοι πρισματικοί στύλοι με πινάκες στερεωμένους πάνω τους, που γύριζαν γύρω από έναν άξονα και άλλαζαν, όταν χρειαζόταν, τη σκηνογραφία. 7]Κεραυνοσκοπείον: Είδος περίακτου που διέθετε είτε πλευρές με σχεδία κεραυνών, είτε μια γυαλιστερή επιφάνεια πάνω στην όποια αντανακλούσε το φως του ήλιου. Χρησίμευε σκηνική παρουσίαση έντονων φυσικών φαινομένων. 8]Βροντείο: Μεταλλικό δοχείο με χαλίκια που χρησίμευε για να μιμηθούν τη βροντή 9] Χαιρώνειες κλίμακες: Είδος καταπακτής που επέτρεπε την άνοδο στη σκηνή των νεκρών, όταν το απαιτούσε το σενάριο.

Ακουστική του αρχαίου θεάτρου: Η ακουστική ποιότητα των αρχαίων ελληνικών θεάτρων είναι τόσο γνωστή όσο και αξιοθαύμαστη, με αποτέλεσμα να παίρνει χαρακτήρα μυστικισμού. Στην πραγματικότητα για πολλά στοιχεία της ακουστικής αυτής έχουμε συγκεκριμένες απαντήσεις. Αυτές δεν θα πρέπει να τις δούμε σαν απομυθοποίηση. Γιατί δεν είναι πλήρεις, δεν απαντούν σε όλα τα ζητήματα. Αλλά κυρίως γιατί η επιτυχία των θεάτρων αυτών οφείλεται όχι μόνο στην ακουστική αλλά και στη μορφή και τη λειτουργία τους. Γνωρίζουμε ότι η ακουστική δεν υπήρχε ως επιστήμη στον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Οι προγονοί μας ήταν περισσότερο φιλόσοφοι και λιγότερο επιστήμονες. Ως φιλόσοφοι είχαν την ικανότητα να παρατηρούν το περιβάλλον τους και να εξάγουν συμπεράσματα. Και ακόμη πιο σπουδαίο, είχαν τον κοινό νου να τα μεταφέρουν και να τα εφαρμόζουν στη ζωή τους, στα έργα τους.

Η πρώτη παρατήρηση είναι η σχεδόν ομοιόμορφη κατανομή της ηχητικής ενέργειας της φωνής γύρω από έναν ομιλητή, μία παρατήρηση που μπορούσε να γίνει και να επαληθευτεί αμέτρητες φορές σε συγκεντρώσεις ομιλητών στην αγορά. Από αυτή προκύπτει ο κυκλικός χαρακτήρας του κοίλου. Η δεύτερη παρατήρηση είναι η παρεμπόδιση της άνετης ακρόασης, όταν ο ακροατής δεν βλέπει τον ομιλητή. Παρατήρηση που προήλθε επίσης από την αγορά, και που οδήγησε στην κλίση του κοίλου. Η τρίτη παρατήρηση είναι η ανάκλαση, μια παρατήρηση που γίνεται στη φύση, μπροστά σε ένα βράχο. Η ενίσχυση της φωνής από την ανάκλαση οδήγησε στη θέση των ηθοποιών πίσω, μπροστά στη σκηνή με ισχυρές ανακλάσεις πίσω και κάτω. Η τελευταία παρατήρηση είναι η ανάγκη για ησυχία. Η μεγάλη ησυχία καθιστά τη φωνή ικανή να ακουστεί σε μεγάλες αποστάσεις. Γι’ αυτό οι θέσεις των αρχαίων θεάτρων είναι επιλεγμένες για τη μεγάλη ησυχία του περιβάλλοντος χώρου (σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και σήμερα).

Ομάδα εργασίας: Αναγνώπουλος Γιάννης Αναγνωστόπουλος Βασίλης Αναγνωστοπούλου Μαρία Αρβανίτης Νίκος Βλασοπούλου Κατερίνα Γιαννακόπουλος Γιάννης

Βιβλιογραφία: http://diolkos.blogspot.gr/2012/01/blog-post_3787.html http://doukasschoolprojecttheatro.wordpress.com.