Οι δημόσιες αναπαραστάσεις της Θεοτόκου εξέφραζαν τόσο την εκκλησιαστική, όσο και την κοσμική εξουσία. Το κύρος Της καθρεφτιζόταν στη δημόσια ζωή. Το 570μ.Χ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
συμμαχούν εναντίον του Βυζαντίου
Advertisements

ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΡΙΑ.
Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΜΗ
«BYZANTIUM-THE LOST EMPIRE»
ΝΕΡΟ Ο πλανήτης που ζούμε, η Γη, αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες θεός του νερού ήταν ο Ποσειδώνας,. ΜΑΚΡΗΣ.
Ο Ακάθιστος Ύμνος.
ΟΙ ΠΥΛΕΣ ΣΤΟ ΜΥΣΤΡΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΕΙΜΩΝΙΔΟΥ & ΜΑΡΙΑ ΜΠΙΝΙΑΡΗ.
Θρησκευτικός Τουρισμός
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
ΙΕΡΑ ΛΕΙΨΑΝΑ ΚΑΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΕΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Ανάμεσα στις περιοχές που κατέλαβαν οι Σελτζούκοι ήταν και τα Ιεροσόλυμα, η ιερή πόλη που έζησε και δίδαξε ο Χριστός. O αυτοκράτορας Αλέξιος Α', ο Κομνηνός,
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
ΣΥΜΒΟΛΑ.
Νέες αποικίες των Ελλήνων
Περιμένοντας το Χριστό
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
7. Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
ΜΑΡΘΑ, ΑΘΗΝΑ, ΓΙΩΤΑ, ΝΙΚΟΣ, ΗΛΙΑΣ
Σακκά Νικολέτα Μελιώ Πολίτη
ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Δ. Ε 6. Γιατί ο Ιησούς Χριστός ήταν και είναι «σημείο αντιλεγόμενο»;
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
Διαμαντίδου Χρυσή Β ’ Γυμνασίου Μάθημα Ιστορίας
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
Η ελιά ή ελαιόδενδρο ή λιόδεντρο (επιστ
Στις αρχές του 9ου αιώνα οι Βούλγαροι κατοικούσαν στο Βυζάντιο με την υποχρέοση να εμποδίζουν άλλους λαούς να κατοικούν εκεί. Αυτοί δεν το έκαναν και.
Ζωή Τσαγκαδοπούλου, μαθήτρια Β΄4 Β΄τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
Η Γέννηση του Ιησού Μέσα από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, τη βυζαντινή τέχνη και το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΑΡΑΠΙΤΣΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΑΛΤΣΑ ΙΩΑΝΝΑ ΓΟΥΡΓΙΩΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΟΥΡΓΙΩΤΗΣ ΚΟΣΜΑΣ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
20. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους
Ιστορία της Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής (4ος – 15ος αι.)
Η εικονομαχία Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2015
Ορχομενός Βοιωτίας ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΟΥ ΓΛΑ - ΘΟΛΩΤΟΣ ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΜΙΝΥΟΥ - ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ - ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΡΙΠΟΥ- ΟΣΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
35. Ο Ακάθιστος Ύμνος Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι σταθμός στην υμνογραφία της Εκκλησίας μας Το περιεχόμενο του κατέχει ξεχωριστή θέση στις καρδιές μας Ο Ακάθιστος.
ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΠΑΡΑΣΧΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Ευρύτερη θεματική προγράμματος:
Οι Τούρκοι πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη Κεφάλαιο 35 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Οργανολογία Ι Μάθημα Χ Βυζαντινά μουσικά όργανα. Βυζαντινά μουσικά όργανα - Πηγές Είναι ελάχιστες οι άμεσες πηγές. Έμμεσες πηγές: ιστορικά κείμενα με.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Εικόνα με την Παρθένο του Βλαδιμήρ. Φιλοτεχνήθηκε στην Κωνσταντινούπολη περί το 1125 και μεταφέρθηκε στη Ρωσία. Επέδρασε.
Ο Λόγος του Αποστόλου Παύλου στον Άρειο Πάγο Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ 3.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ( ) Μεταξύ του 726 και 843 η βυζαντινή αυτοκρατορία ταράχτηκε από μια θεολογική σύγκρουση, που έμεινε γνωστή στην ιστορία με το όνομα.
ΠΑΝΑΓΙΑ, Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Το πρόσωπό της στην τέχνη.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΠΑΝΑΓΙΑ ΒΛΑΧΕΡΝΩΝ.
Θρησκευτικά Νίκη Κωνσταντινίδη
Ναοί στην περιοχή που ζω
Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Βυζάντιο Νέα Ρώμη-Κωνσταντινούπολη Άλωση 1204 Άλωση 1453
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Μαθητής: Ανδρέας Αναδιώτης Τάξη: Β1α
15. Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής
31. Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η’, τον Παλαιολόγο
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Βυζαντινός Πολιτισμός Γυμνάσιο Αιγινίου Στρογγύλη Αναστασία Η ΠΑΝΑΓΙΑ στο ΒΥΖΑΝΤΙΟ

Οι δημόσιες αναπαραστάσεις της Θεοτόκου εξέφραζαν τόσο την εκκλησιαστική, όσο και την κοσμική εξουσία. Το κύρος Της καθρεφτιζόταν στη δημόσια ζωή. Το 570μ.Χ. η Παναγία με το Χριστό αντικατέστησε στις αυτοκρατορικές σφραγίδες τη μορφή της Νίκης με τον αυτοκράτορα. Η μορφή Της αποτυπώθηκε επάνω στα βυζαντινά σταθμία. Ενδυνάμωνε και μόνο με την απεικόνισή Της στα βυζαντινά βάνδα (πολεμικά λάβαρα) τους μαχόμενους στρατιώτες. Οι απεικονίσεις Της στα δικαστήρια ενέπνεε σεβασμό και δικαιοσύνη. Μια πληθώρα ονομάτων σχετίζεται με το πρόσωπό Της και τη Βυζαντινή Ιστορία

Η Θεοτόκος και η Πόλη Το 626μ.Χ. οι Άβαροι έφτασαν έξω από τα τείχη της πρωτεύουσας. Τότε εμφανίστηκε πασιφανώς η Παναγία στις βυζαντινές επάλξεις ενθαρρύνοντας και προστατεύοντας τους υπερασπιστές της Πόλης, που κατάφεραν με τη βοήθειάς Της να αποκρούσουν τον κίνδυνο. Ιερότατο κειμήλιο της Πόλης παρέμενε για αιώνες το μαφόριό Της. Στα Χαλκοπρατεία είχε θησαυριστεί η Τίμια Της Ζώνη. Η μεγαλύτερη εικόνα της Παναγίας στην Πόλη ήταν η ονομαστή Οδηγήτρια, το παλλάδιο της Κωνσταντινούπολης, συνδεδεμένη άρρηκτα με κάθε θρίαμβο του Βυζαντίου.

ΠΑΝΑΓΙΑ η ΟΔΗΓΗΤΡΙΑ

Ο ευαγγελιστής Λουκάς ήταν λαμπρός ζωγράφος Ο ευαγγελιστής Λουκάς ήταν λαμπρός ζωγράφος. Κάποια ημέρα, λέει η παράδοση, ζωγράφισε ένα πορτραίτο της Θεοτόκου. Αυτό έδωσε μεγάλη χαρά στη Μητέρα του Θεού και την ευλόγησε. Στην Κωνσταντινούπολη κατά τον 5ο αιώνα η αυτοκράτειρα Πουλχερία έλαβε από την Αντιόχεια ένα πολύτιμο δώρο, μία μοναδική εικόνα της Παναγίας, έργο του ευαγγελιστή Λουκά. Μεταφέρθηκε και τοποθετήθηκε στην Μονή των Οδηγών. Ήταν εξαιρετικά θαυματουργική, αλλά κυρίως θεράπευε παθήσεις των ματιών. Κάθε Τρίτη γινόταν η λιτάνευσή της στους δρόμους της πρωτεύουσας. Η ιστορίά της τερματίστηκε άδοξα και βίαια, ακολουθώντας την τύχη της Πόλης. Με την Άλωση η εικόνα δόθηκε ως λάφυρο στους κατακτητές, που την τεμάχισαν στα τέσσερα και την μοιράστηκαν μεταξύ τους με κλήρο οι αλλόθρησκοι.

Η λατρεία της Θεοτόκου στο Βυζάντιο είναι συνυφασμένη με τον βυζαντινό πολίτη. Ενδύματα, κοσμήματα, φυλαχτά ήταν στενά συνδεδεμένα με τον άνθρωπο, που τα χρησιμοποίησε, τα φόρεσε, έζησαν τη ζωή του. Συναντάμε πολλές αναπαραστάσεις από τη ζωή της Θεοτόκου σε ενδύματα και κοσμήματα. Άλλα κεντημένα κι άλλα υφασμένα ή ραμμένα. Αργότερα θα περιοριστεί αυτή η συνήθεια. Η Παναγία θα γίνει φυλαχτό στον κόρφο ή στο λαιμό. Η λατρεία της θα γίνει πιο κρυφή και μυστική, ενώ δεητικές ευχές θα χαράσσονται σε πολυτελή αντικείμενα προς τιμήν Της. «Θεοτόκε βοήθει μοι τω δούλω σου». Θα γίνει και αγαπητό θέμα διακόσμησης ναών και οικιών. Η μορφή της απαντάται σε υαλικά και ασημικά αντικείμενα, πήλινα και ξύλινα. Παντού να υπενθυμίζει την αγάπη και τη μεσιτεία της για τον κόσμο.