Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Παρουσίαση Περιστατικού
Ρήμα Υποκείμενο Αντικείμενο Κατηγορούμενο
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Γνωριμία με το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο και το αντικείμενο
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το σχολείο ταξιδεύει στο χρόνο
Ενότητα :1.Γνωριμία με την Κύπρο μας μέσα από εικονικό υλικό
ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΑΣ ΣΤΑ 10 ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
SIMPLE PAST Αόριστος Απλός
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
PAST CONTINUOUS Αόριστος Διαρκείας
δε μας αρέσει η προστακτική
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
Δημιουργία: Όλγα Παΐζη, Φιλόλογος, Μed – users.sch.gr/olpaizi
Έλενα Αναγνωστοπούλου
Συνέντευξη από τη μητέρα μου Στέφανος Ν. Β1΄ Σχολικό έτος
Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε’ ΚΑΙ Στ’ ΤΑΞΗΣ.
Τα μέρη του λόγου επόμενο πληροφορίες επίρρημα ουσιαστικό επίθετο
Κανόνες ορθογραφίας ουσιαστικών
ΕΝΟΤΗΤΑ 8 Α΄ ΚΛΙΣΗ.
Πώς βρέθηκαν τα παιχνίδια στο νησί των ξεχασμένων παιχνιδιών;
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Τιτίνα, η κότα σ
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 10 Δευτερόκλιτα Επίθετα.
Βαθμοί και παραθετικά επιθέτων
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Γραμματική στην οθόνη Σημειώσεις γραμματικής χωρίς ασκήσεις.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων
Ενότητα 4 η : Διατροφή Ο εκπαιδευτικός: Τουλιόπουλος Φώτης.
Βαθμοι του επιθετου.
Lesson 3 Μάθημα 3 GRE 101 GREEK. Ουσιαστικά/Nouns: Αρσενικά ο Θηλυκά η Ουδέτερα το -ας ο αναπτήρας -η η μηχανή -ο το βιβλίο -ης ο χάρτης -α η ομπρέλα.
Τι θα κάνεις για να νικήσεις: 1) Δες τις δύο ερωτήσεις που ακολουθούν. ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΔΕΙΣ: 20 ΔΕΥΤΕΡΑ! 2) Προχωράς στο δεύτερο στάδιο όπου πρέπει να.
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ονοματικό και Ρηματικό Σύστημα
Επίθετα Επίθετα σε -ης -ης -ες ες Επίθετα σε -ης -ης -ες ης.
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΖΩΟ Ο ΚΑΪΖΕΡ ΜΟΥ!!!
Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο-Κατηγορούμενο
Όνομα: Χρίστος Νικολάου Τάξη: Ε’
Πάτα το κουμπί για τη συνέχεια
Άρθρα Παιδιά, ελάτε μαζί μου να σας ξεναγήσω στον μικρό - μεγάλο κόσμο των άρθρων!
ΧΡΥΣΟΨΑΡΑ.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Τι χαρά! Σήμερα θα μάθουμε τα ΠΑΡΑΘΕΤΙΚΑ των επιθέτων! Ζήτω!!!
Μικρό λεξικό με καταλήξεις
Συλλαβισμός.
Παίζουμε παντομίμα; Χατσίκου Ιωάννα
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Πόσο συχνά τον/την βλέπω Όνομα και ηλικία Πού μένει;
Ρήματα Ουσιαστικά Επίθετα Και πώς να τα ξεχωρίζουμε.
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Σημείωση Τα τακτικά αριθμητικά γράφονται είτε ολογράφως (με γράμματα) είτε με τον αριθμό και την κατάληξη -ος, -η, -ο · π.χ.: Επίθετο.
Μικρό λεξικό με καταλήξεις
Η Αγγελική Διπλός τόνος Αρβανιτάκη Μαρία. Παίζουμε σχολείο ; Εγώ θα είμαι ο δάσκαλός σου. Κι εγώ ο μαθητής σου. Εμείς θα είμαστε οι δάσκαλοί σας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω

Μονοσύλλαβες λέξεις Θυμόμαστε ότι οι μονοσύλλαβες λέξεις δεν τονίζονται κατ΄ εξαίρεση παίρνουν τόνο το πού και το πώς όταν υπάρχει ερώτηση . Επίσης το η το διαζευκτικό παραδείγματα: Πού θα πάτε το Σαββατοκύριακο ; Πώς έλυσες το πρόβλημα Γιώργο ; Ο Νίκος ή ο Γιάννης θα είναι κοντά μας;

Τα σύμφωνα Είναι δεκαεπτά και φωνάζουν σιγανά : Είναι δεκαεπτά και φωνάζουν σιγανά : β,γ,δ,ζ,θ,κ,λ,μ,ν,ξ, π,ρ,σ,τ,χ,φ,ψ

Τα όμοια σύμφωνα πάντα χωρίζονται . Π.χ. θάλασσα θά-λασ-σα Συλλαβισμός Ένα σύμφωνο ανάμεσα σε δυο φωνήεντα συλλαβίζεται με το επόμενο φωνήεν. Π.χ. κότα κό-τα Τα όμοια σύμφωνα πάντα χωρίζονται . Π.χ. θάλασσα θά-λασ-σα Δύο σύμφωνα συλλαβίζονται με το επόμενο φωνήεν όταν αρχίζει λέξη ελληνική . Π.χ. κινηματογράφος από γρ αρχίζει λέξη ελληνική γρα γρε γρι γρο γράφω , γράμμα άρα κι-νη-μα-το-γρά-φος

Οι αριθμοί Όταν έχουμε ένα όνομα ή πρόσωπο λέμε ότι είναι στον ενικό αριθμό π.χ. ο μαθητής όταν έχουμε πλήθος τότε λέμε πληθυντικός π.χ. οι μαθητές

Τα τρία γένη Χωρίζονται σε αρσενικά όταν έχουν μπροστά το : -ο-παράδειγμα ο γάτος Θηλυκά όταν έχουν μπροστά το άρθρο :-η- παράδειγμα η κότα Ουδέτερα όταν έχουν το άρθρο : -το- παράδειγμα το παιδί

Τα αρσενικά και θηλυκά Τα αρσενικά και θηλυκά γράφονται πάντα με ητα –η-:παραδείγματα :ο μαθητής , ο καθηγητής , ο φοιτητής , η μύτη , η γνώση , η σκέψη

Τα ουδέτερα Τα ουδέτερα γράφονται με γιώτα - ι - :π.χ. το παιδί , το παιδί , το παιχνίδι αλλά το βράδυ,δόρυ , δάκρυ , στάχυ γράφονται ειδικά αυτά με υ και αποτελούν εξαιρέσεις .

Το εγώ ‘Όταν έχουμε σε μια φράση το εγώ γράφουμε την επόμενη λέξη με ωμέγα –ω-: Παράδειγμα :εγώ παίζω εγώ τρέχω εγώ μιλώ Τις φράσεις αυτές τις λέμε ρήματα

Ουσιαστικά ορισμός Όταν μιλάμε για πρόσωπα,ζώα , πράγματα και ενέργεια ,κατάσταση , ιδιότητα ονομάζουμε τις λέξεις αυτές ουσιαστικά . Π.χ. ο μαθητής , η γάτα το θρανίο Πιο απλά ότι αισθανόμαστε γύρω μας δηλαδή βλέπουμε , ακούμε είναι ουσιαστικό .

Όνομα επίθετο Επίθετα ονομάζουμε τις λέξεις που φανερώνουν μια ιδιότητα ,ποιότητα του ουσιαστικού: π.χ. ο όμορφος γάτος ο παιχνιδιάρης σκύλος ή αλλιώς είναι οι λέξεις που φανερώνουν τι λογής είναι τα ουσιαστικά όπως όμορφος , παιχνιδιάρης .

ρήματα τώρα (Παρόν)Ενεστώτας Εγώ παίζω Εσύ παίζεις Αυτός παίζει Εμείς παίζουμε Εσείς παίζετε Αυτοί παίζουν Χθες (παρελθόν)παρατατικός , αόριστος Εγώ έπαιζα – έπαιξα Εσύ έπαιζες –έπαιξες Αυτός έπαιζε – έπαιξε Εμείς παίζαμε –παίξαμε Εσείς παίζατε –παίξατε

Ρήματα ορισμός Λέγονται οι λέξεις που κάποιος κάνει κάτι –ενεργεί- παθαίνει κάτι ή βρίσκεται σε μια κατάσταση παράδειγμα :η μητέρα ζυμώνει , το δέντρο ξεριζώθηκε , ο παππούς κοιμάται

Καταλήξεις ρημάτων Κάποια ρήματα καταλήγουν σε –ώνω, -ίζω , -αίνω :προσέχουμε λοιπόν την ορθογραφία σε όλα τα πρόσωπα εγώ, εσύ, αυτός .. Παραδείγματα :θυμώνω,θυμώνεις , θυμώνει Σε-ίζω :μυρίζω , μυρίζεις , μυρίζει Σε –αίνω :πηγαίνω , πηγαίνεις , πηγαίνει υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις

Καταλήξεις σε –ινος,-ικος,-ιμος Ονόματα με τις παραπάνω καταλήξεις γράφονται με γιώτα:παραδείγματα πάνινος σχολικός ωφέλιμος Είναι και καταλήξεις επιθέτων .

Αναγνώριση λέξεων Όταν ζητηθεί να γίνει αναγνώριση μιας λέξης του κειμένου τότε ψάχνουμε να βρούμε τις μέρος του λόγου είναι . Δηλαδή αν είναι ρήμα, όνομα ουσιαστικό , επίθετο , άρθρο αντωνυμία …παράδειγμα :η κότα . Θυμόμαστε ότι είναι ζώο άρα είναι ουσιαστικό και μάλιστα στον ενικό αριθμό . παράδειγμα:αυτός γράφει θυμόμαστε ότι κάποιος ενεργεί (κάνει κάτι) άρα είναι ρήμα και μάλιστα στον ενικό αριθμό.