Κατανοώ και αντιμετωπίζω το Σχολικό Εκφοβισμό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Κατερίνα-Ηλέκτρα Κ. Δήμητρα Γ. Χριστίνα Γk.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Εκφοβισμός στο σχολείο
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
O σχολικός εκφοβισμός Ανοιχτοί Ορίζοντες.
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
Ρατσισμός-Bulling.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Βαλεντίνα Μιχαήλ Στ’1.
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός στα Σχολεία
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Σχολικός εκφοβισμός και θυματοποίηση Αίτια, επιπτώσεις, αντιμετώπιση
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Tι είναι ο Σχολικός εκφοβισμός. Τι δεν είναι Σχολικός Εκφοβισμός Δεν είναι: 1. Η περίπτωση του πειράγματος, όπου οι μαθητές κάνουν αστεία μεταξύ τους.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Ονομα ομαδασ: ‘’NUMBER 2’’
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Εισηγητές: Αλεξίου Εύα, Φερλές Χρήστος
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κατανοώ και αντιμετωπίζω το Σχολικό Εκφοβισμό Βιωματικές Δράσεις στο μάθημα Σχολική και Κοινωνική Ζωή Σχολικό Έτος 2013-2014 Α’ Γυμνασίου Γυμνάσιο Λουτρού

ΣΚΟΠΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ - ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ Να ενισχύσει την ικανότητα των παιδιών να αναγνωρίζουν, να αναλύουν, να επιλέγουν τρόπους για να ξεπερνούν τις συγκρούσεις. Να ενημερωθούν οι μαθητές σχετικά με το τι είναι σχολικός εκφοβισμός, ποιες είναι οι μορφές του και ποιες είναι οι συνέπειες του για το θύμα αλλά και για το θύτη. Να ευαισθητοποιηθούν, να προβληματιστούν μπαίνοντας στο ρόλο του θύτη ή του θύματος μέσα από διάφορα παιχνίδια ρόλων αναφορικά με τον σχολικό εκφοβισμό. Να αναπτύξουν τις απόψεις τους και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους βλέποντας διάφορα βίντεο στο διαδίκτυο με περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού.

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ο σχολικός εκφοβισμός είναι η επιθετική εκείνη συμπεριφορά που είναι εσκεμμένη, απρόκλητη και επαναλαμβανόμενη, αποτελεί κατάχρηση εξουσίας και εμπεριέχει ανισότητα στη δύναμη αντικειμενική (π.χ. σωματική) ή αντιληπτή (π.χ. προσωπικότητας). Εν ολίγοις, κατευθύνεται προς εκείνα τα θύματα που εκλαμβάνονται από τους θύτες (έναν ή πολλούς μαζί) ως αδύναμα, είτε σωματικά είτε ψυχολογικά.

ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Όταν τα εμπλεκόμενα μέρη είναι ίσης δύναμης και όχι άνισης, λόγω αριθμού, σωματικής διάπλασης, κοινωνικής θέσης, κουλτούρας, τότε πρόκειται για σύγκρουση, βίαιη ίσως, αλλά όχι εκφοβιστική συμπεριφορά. Υπάρχει επίσης η περίπτωση του πειράγματος, όπου οι μαθητές κάνουν αστεία μεταξύ τους διασκεδάζοντας και οι δύο αληθινά.

Μορφές της βίας στον εκφοβισμό

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΟΙ ΘΥΤΕΣ Τα παιδιά θύτες, δηλαδή αυτά που ασκούν τη βία και τον εκφο- βισμό , αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να απομακρυνθούν από το σχολείο, να οδηγηθούν σε σχολική αποτυχία, να διακόψουν τη σχολική φοίτηση, να εμφανίσουν τάσεις φυγής από το σπίτι και να εξελιχτούν σε ενήλικες με αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά. ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ Τα παιδιά που γίνονται θύματα εκφοβισμού και βίας είναι δυνατόν να νιώσουν ανασφάλεια , να έχουν φο- βίες, να απουσιάζουν συχνά α- πό το σχολείο, να εμφανίσουν μαθησιακές δυσκολίες, ψυχο- σωματικά προβλήματα όπως πονοκεφάλους, πόνους στην κοιλιά, διαταραχές ύπνου καθώς και κατάθλιψη.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Σε επίπεδο σχολείου Οργάνωση παρεμβάσεων για κάθε ηλικία Τακτικές συνελεύσεις των εκπαιδευτικών για το θέμα Δημιουργία συντονιστικής επιτροπής Στενή συνεργασία με το σύλλογο γονέων Αναβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ(2) Έμφαση στη δημιουργικότητα των μαθητών Ανάπτυξη συστημάτων υποστήριξης μεταξύ των μαθητών, π.χ. σύστημα φίλων «διαμεσολάβηση συνομηλίκων» Ανοιχτή επικοινωνία με τους γονείς θυτών και θυμάτων

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ(3) Σε επίπεδο τάξης (εκπαιδευτικοί) Οργανώνουν βιωματικά εργαστήρια (παιχνίδια ρόλων, συζητήσεις, βίντεο, σχεδιασμός αφίσας) Αξιοποιούν τα μαθητικά συμβούλια για την ενδυνάμωση της φωνής των μαθητών Συναποφασίζουν με τους μαθητές έναν κώδικα συμπεριφοράς στην αρχή της χρονιάς

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ(4) Αφιερώνουν χρόνο στην εμπέδωση ενός υγιούς σχολικού κλίματος Ενημερώνουν συχνά τους γονείς για θέματα συμπεριφοράς Ερευνούν ενδελεχώς τα περιστατικά

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ(5) Σε επίπεδο κοινότητας Διάχυση της πολιτικής του σχολείου σε όλη την κοινότητα μέσω ιστοσελίδων, ραδιοφώνου, τηλεόρασης Αναζήτηση ηθικής και οικονομικής υποστήριξης από την τοπική κοινότητα Συνεργασία με τοπικούς φορείς, κοινωνικές υπηρεσίες, αθλητικούς συλλόγους

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Έχεις υποστεί από συμμαθητές σου;

Μερικές φορές τα παιδιά προβαίνουν στις παρακάτω συμπεριφορές Μερικές φορές τα παιδιά προβαίνουν στις παρακάτω συμπεριφορές. Σημείωσε πόσο συχνά έχεις κάνει κι εσύ κάτι από τα παρακάτω:

Πώς νιώθεις όταν κάνεις πράξεις όπως αυτές που περιγράφονται πιο πάνω; (Μπορείς να σημειώσεις περισσότερες από μία απαντήσεις).

Σε ποιο βαθμό αισθάνεσαι ότι η οικογένειά σου προσφέρει ;

Νομίζεις ότι οι άλλοι σου συμπεριφέρονται δίκαια;

Είσαι ικανοποιημένος με:

Ποιά τα συναισθήματα σου μετά το περιστατικό βίας στο σχολείο;

Εσύ σε ποιόν απευθύνεσαι συνήθως όταν γίνεσαι θύμα μιας σωματικής, λεκτικής επίθεσης, κλοπής κτλ.

Ακροστιχίδα Εκφοβισμός

Ε: Εκβιασμός, Ενόχληση, Εκφοβισμός, Εκτόνωση, Ενοχή Κ: Κοροϊδία, Κατάθλιψη, Κλοπή, Κακοποίηση, Καρφί Φ: Φόβος, Φήμη, Φροντίδα Ο: Οργή, Οδύνη Β: Βία, Βρισιά, Βιασμός Ι: Ιδιαιτερότητα, Ισοπέδωση, Ιδιοτροπίες, Ικανοποίηση Σ: Σκληρότητα, Σπρώξιμο, Σχολικός, Στεναχώρια Μ: Μίσος, Μαγκιά, Μυστικά, Μηνύματα, Μοναξιά, Μπούλινγκ Ο: Ομηρία, Ορμή Σ: Σωματική, Συζήτηση, Στερεότυπα, Σεξουαλική

κολάζ

Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ: -ΤΡΑΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ! ΠΛΗΓΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΛΕΙΝΟΥΝ! -ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ! -Ο ΦΟΒΟΣ, Η ΛΥΠΗ,ΤΟ ΜΙΣΟΣ, Ο ΤΡΟΜΟΣ ΔΕΝ ΞΕΧΝΙΟΥΝΤΑΙ!

Ο εκφοβισμός δεν είναι μαγκιά – Σταματήστε τον! Ο εκφοβισμός δεν είναι μαγκιά – Σταματήστε τον!

Η βία δεν είναι μαγκιά – Ο σεβασμός είναι μαγκιά. Η βία δεν είναι μαγκιά – Ο σεβασμός είναι μαγκιά.

Όχι στη βία - Ναι στη φιλία! Όχι στη βία - Ναι στη φιλία!

Bulling is for LOSERS

Αναγνωρίζω, αρνούμαι, αντιδρώ στη βία στο σχολείο. Αναγνωρίζω, αρνούμαι, αντιδρώ στη βία στο σχολείο.

Το ξύλο βγήκε απ’ τον Παράδεισο ας βγει κι απ’ τη ζωή μας. Το ξύλο βγήκε απ’ τον Παράδεισο ας βγει κι απ’ τη ζωή μας.

Μαζί να διώξουμε τη βία και τον εκφοβισμό από τα σχολεία μας. Μαζί να διώξουμε τη βία και τον εκφοβισμό από τα σχολεία μας.

Ναι στο φίλο – Όχι στο ξύλο!

Μίλα μη φοβάσαι.

Η σχολική βία πληγώνει και οδηγεί στην απομόνωση. Η σχολική βία πληγώνει και οδηγεί στην απομόνωση.

Stop bulling NOW!

STOP στην ενδοσχολική βία!

Εσύ που τα βλέπεις - Κάνε τη διαφορά – Μίλα τώρα! Εσύ που τα βλέπεις - Κάνε τη διαφορά – Μίλα τώρα!

ΑΣ ΠΟΥΜΕΟΧΙΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΙΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΙΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ Πλακίδα Βάγια - Σαφάκα Βασιλική - Καραλής Ανδρέας - Κατσούδας Βελισάριος Νεφρού Νεφέλη - Θάνου Παναγιώτα - Δίπλας Γιώργος - Ζαρμακούπης Χρήστος Φονιά Νεφέλη - Διαμάντη Μαρία - Συκώτης Θεόδωρος - Πάνα Αλέξανδρος Τζάτζο Αικατερίνη - Μπανούλα Αρετή - Ζιώγας Απόστολος -Βασίλακας Θωμάς

Κατανοώ και αντιμετωπίζω το σχολικό εκφοβισμό. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!