Πολιτιστικό Πρόγραμμα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Το παιδικό παιχνίδι από την αρχαιότητα ως σήμερα»
Advertisements

39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΧΝΙΔΙΑ
Τα δευτεράκια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου
Εκπαιδευτική Ψυχαγωγία και Ρομποτική
6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ‘’ΠΙΝΟΚΙΟ’’
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΥΛΟΦΑΓΟΥ
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Μετάβαση του 13ου Νηπιαγωγείου στο 11ο Δημοτικό σχολείο Μυτιλήνης
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Εκεί που είσαι ήμουν Και εκεί που είσαι θα’ρθω Υ. Γ: Να με περιμένεις
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Μαρία Φ, Ελισσώ Π, και Μαγδαλία Α.
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
PROJECT με θέμα ¨χριστούγεννα¨
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
Γιαννοπούλου Χριστίνα Στεφανίδου Ελένη. Με αφορμή το επάγγελμα μας, και δεδομένου ότι οι ιστότοποι που σχετίζονται με αυτό είναι λίγοι, αποφασίσαμε να.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Α’ Τετράμηνο 2 ο Επάλ Α’ Τετράμηνο 2 ο Επάλ. Παραδοσιακά παιχνίδια Παραδοσιακά παιχνίδια Ονόματα Ομάδων: Ονόματα Ομάδων: Αντωνέλλη.
Τίτλος Προγράμματος: ή «Τα παιγνίδια του παππού/ γιαγιά»
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Συνέντευξη με νήπια.
ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΜΟΓΛΟΥ.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΔΕΚΑΡΧΟ Ν. ΞΑΝΘΗΣ ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ Εκπαιδευτική ομάδα: Ανέτα Θεοδωρίδου
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Βραχναιίκων
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
73 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Φαρρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Θέλω να παίξω όπως παλιά» Σχολικό Έτος:2013-2014 Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Προδρόμου Μαρία Νηπιαγωγείο Λιμνοχωρίου

Αφορμή για την επιλογή του θέματος ήταν η συνεχής αναφορά των νηπίων σε παιχνίδια που έπαιζαν στον υπολογιστή σπίτι τους. Ξεκίνησε συζήτηση για το τι θα μπορούσαν να παίξουν αν δεν υπήρχαν υπολογιστές, με τι παιχνίδια έπαιζαν οι γονείς τους και οι παππούδες τους. Αποφασίσαμε να γνωρίσουμε ξεχασμένα παιχνίδια.

Στόχοι Γενικός στόχος Γνωριμία με τα παιχνίδια παλαιότερων εποχών Ειδικοί στόχοι Ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος, κριτική σκέψης και επικοινωνιακών σχέσεων Γνωριμία με παιχνίδια που έπαιζαν οι παππούδες και οι γονείς των νηπίων

3. Ενίσχυση αυτοεκτίμησης, καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης και σεβασμού στην ομάδα 4. Αποδοχή και τήρηση των κανόνων

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Μιλήσανε για το αγαπημένο τους παιχνίδι. Κάθε νήπιο έφερε από το σπίτι το παιχνίδι που προτιμούσε και το παρουσίασε στην ομάδα. Μας εξήγησε τους λόγους που το έχει ξεχωρίσει από τα άλλα του παιχνίδια. Στην συνέχεια το ζωγράφισαν. Με τα παιχνίδια που έφεραν τα νήπια δημιουργήσαμε τη γωνιά παιχνιδιού.

Κάναμε διαχωρισμό των παιχνιδιών σε ατομικά και ομαδικά Κάναμε διαχωρισμό των παιχνιδιών σε ατομικά και ομαδικά. Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας ομαδικό παιχνίδι και το παίξαμε. Ήταν οι μουσικές καρέκλες. Ψάξαμε και βρήκαμε στο διαδίκτυο παραδοσιακά ελληνικά παιχνίδια. Βρήκαμε παιχνίδια που ήδη ξέραμε όπως το κρυφτό, η τυφλόμυγα, το περνά-περνά η μέλισσα και κάποια που τα ακούγαμε για πρώτη φορά όπως η Μπερλίνα και τα Σκλαβάκια.

Διαλέξαμε το κρυφτό, μάθαμε τους κανόνες και το παίξαμε στην αυλή του σχολείου με τα παιδιά του Δημοτικού. Παίξαμε ακόμα τα μήλα, αλάτι ψιλό, περνά-περνά η μέλισσα και σκυταλοδρομίες.

Βρήκαμε στο διαδίκτυο εικόνες από παιχνίδια στην Αρχαία Ελλάδα Βρήκαμε στο διαδίκτυο εικόνες από παιχνίδια στην Αρχαία Ελλάδα. Παρατηρήσαμε ότι κάποια από αυτά μοιάζουν με τα σημερινά παιχνίδια. Προσπαθήσαμε να μάθουμε τις ονομασίες τους και τις αντιστοιχίσαμε με τις σημερινές.

Πλαταγή = Κουδουνίστρα Άθυρμα = Το αμαξάκι Χαλκή Μυία = Τυφλόμυγα Ακινητίνδα = Αγαλματάκια Κολλαβίζειν = Μπιζ

Μας επισκέφτηκε ο παππούς ενός νηπίου και μας μίλησε για τα παιχνίδια που έπαιζαν όταν ήταν παιδί, στα χρόνια του πολέμου. Τα παιχνίδια τα έφτιαχναν μόνοι τους. Στο χωριό δεν υπήρχε μαγαζί να πουλάει παιχνίδια. Μας διηγήθηκε πως έφτιαχναν τις μπάλες από την κοιλιά του γουρουνιού που έσφαζαν κάθε Χριστούγεννα και καραβάκια από ξύλα και φύλλα δένδρων. Πόση χαρά τους έδιναν αυτά τα παιχνίδια!

Τα νήπια έδειξαν στον παππού πως παίζονται κάποια από τα παιχνίδια που έχουμε στο νηπιαγωγείο. Είδαμε εικόνες από πίνακες ζωγραφικής που έχουν θέμα τους το παιχνίδι. Φτιάξαμε κ εμείς στην συνέχεια το δικό μας πίνακα με την τεχνική του κολάζ με τον τίτλο «Παιχνίδια στην παραλία».

Ακούσαμε από το cd ‘Ένας τεμπέλης δράκος’ το τραγούδι ‘’Το ελεφαντάκι’’. Καταγράψαμε ποια παιχνίδια ακούγονται στο τραγούδι. Στην συνέχεια χρησιμοποιώντας την ίδια μελωδία γράψαμε με τα νήπια δικούς μας στίχους και φτιάξαμε το δικό μας τραγούδι με τον τίτλο «Το αρκουδάκι».

Παρουσίαση Με το τέλος του προγράμματος τα νήπια παρουσίασαν στις οικογένειες τους τις εργασίες τους, τα παιχνίδια που έμαθαν και το τραγούδι μας « Το αρκουδάκι». Αξιολόγηση Δεν καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε την προγραμματισμένη επίσκεψη στο μουσείο λόγω δυσκολίας στην μεταφορά των παιδιών. Συμπερασματικά, ήταν ένα ωραίο πρόγραμμα από το οποίο πήραμε γνώσεις,

περάσαμε δημιουργικές ώρες και η νηπιαγωγός και τα παιδιά και βιώσαμε την χαρά του παιχνιδιού.