Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Οι ερωτήσεις συντάχθηκαν από τους μαθητές των τμημάτων ΣΤ1, ΣΤ2, ΣΤ3, με την αντίστοιχη καθοδήγηση από την εκπαιδευτικό. Το ερωτηματολόγιο.
Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Ισορροπημένη διατροφή
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΨΙΟΥΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΣΤ τάξης 3ου Δ.Σ. Νάξου,
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
Ομάδα εργασίας ( ΚΙΤΡΙΝΗ ) : Δημήτρης Γ. Βασίλης Κ. Μαρία Γ. Νεκταρία Λ. Συντονιστές καθηγητές : Καραΐσκου Ελισάβετ, Πιτσιλαδής Βασίλης.
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Η διατροφή της Κολοτούμπα…   Στα κεράσια λέμε ναι Στα αχλάδια λέμε ναι Στα σταφύλια λέμε ναι Στα πεπόνια λέμε ναι Όχι λέμε στα λίπη Όχι στα γαριδάκια.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Τα μυστικα της υγειασ… για μικρουσ μαθητεσ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά, είμαι καλά»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Υγιεινή Διατροφή Αγωγή Υγείας Λουκάς Κμιέτσικ Χρήστος Αγγελόπουλος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
ΠΑΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ Όπως όλοι ξέρουμε, πολλοί άνθρωποι έχουν πρόβλημα με την υγεία τους. Έχετε σκεφτεί τι φταίει γι' αυτό; Μερικές φορές δεν έχουμε καλή διάθεση.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Όλα για την υγεία μου Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό. Ο οργανισμός για να λειτουργήσει καλά, χρειάζεται ενέργεια. Για τον.
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΤΡΟΦΙΜΑ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώγοντας σωστά… έρχεται η όρεξη»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Β ΕΞΑΜΗΝΟ. o 1 Βρεφικό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Προνηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών) o 1 Νηπιακό τμήμα (ηλικίας ετών)
Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή »
ΑΠΟ ΤΙ ΕΙΣΑΙ ΦΑΓΗΤΑΚΙ; Κουτσομήτρου Θεοδώρα 2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας 2014.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
ΧΡΥΣΑ ΜΑΝΤΖΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
Πρακτική στη Κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε» Σχολικό έτος 2012-2013 45ο Δ.Σ. Πατρών

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:Φανού Ευαγγελία Συνεργαζόμενοι:Κουρκούτα Βασιλική Τάξη:Γ’ Τμήμα:2ο

Οι μαθητές ήταν χωρισμένοι σε 4 ομάδες Οι μαθητές ήταν χωρισμένοι σε 4 ομάδες. Σε κάθε δραστηριότητα έπαιρναν διαφορετικούς ρόλους. Δούλευαν συνεργατικά, έδειχναν ενδιαφέρον για το θέμα και το έργο που έπρεπε να παράγουν.

Επιλογή θέματος Επιλέξαμε αυτό το θέμα με αφορμή την έλλειψη κυλικείου στο σχολείο μας. Κρίνοντας από το κολατσιό που οι μαθητές έφερναν από το σπίτι, παρατηρήσαμε ότι οι διατροφικές συνήθειες τους δεν ήταν πολύ υγιεινές (π.χ. κρουασάν, σοκολάτες κτλ). Άλλη μια αφορμή ήταν πως το θέμα της διατροφής θα το συναντούσαμε στην ύλη πολλών μαθημάτων στην τρίτη τάξη.

Τι καναμε… Επίσκεψη στο ελαιοτριβείο Πανίτσα στην Περιβόλα. Οι μαθητές παρακολούθησαν όλες τις διαδικασίες παραγωγής ελαιόλαδου(καθάρισμα - πλύσιμο καρπών – πολτοποίηση) και του πυρηνόξυλου.

2. Κατασκευή αφίσας «Υγιεινές-Ανθυγιεινές τροφές» Οι μαθητές έφεραν αποκόμματα περιοδικών, φυλλαδίων με διάφορες τροφές. Από αυτές επέλεξαν να φτιάξουν δυο αφίσες:μια με τις τροφές που θεωρούν ότι ωφελούν τον οργανισμό μας και μια με αυτές που τον βλάπτουν. Και να τι έφτιαξαν:

Αφίσες Να μας τρώτε συχνά κάνουμε καλό Μη μας τρώτε συχνά, σας βλάπτουμε

3. Κατασκευή πυραμίδας της διατροφής Μετά από σχετικό μάθημα στη Μελέτη οι μαθητές κατασκέυασαν ανά ομάδες τη διατροφική πυραμίδα.

«Πάρε αυτή την τροφή. Είναι στη δική σας ομάδα «Πάρε αυτή την τροφή! Είναι στη δική σας ομάδα!» (φράση που ακουγόταν συχνά)

4. Δημιουργία μανάβικου-μικρής αγοράς Συλλέξαμε από το σπίτι συσκευασίες τροφίμων, φτιάξαμε το δικό μας μανάβικο και με «ψεύτικα λεφτά» αγοράζαμε και πουλούσαμε προϊόντα, πράγμα που βοηθούσε τα παιδιά και στην εξάσκηση των δεκαδικών αριθμών!

5. Πραγματοποίηση έρευνας ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ «Τι τρώμε;»   Τι τρως συνήθως για πρωινό; Τίποτα Μόνο γάλα Ψωμί με βούτυρο και μέλι Γάλα με δημητριακά Άλλο …………………………………. Τι τρως συνήθως για κολατσιό στο σχολείο; Φρούτο Τοστ Κέικ Άλλο ………………………………… Ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό για μεσημεριανό; (ένα μόνο) …………………………………………………………………………………………… Φτιάξαμε ένα μικρό ερωτηματολόγιο σχετικά με το πρωινό, το κολατσιό και το μεσημεριανό και το μοιράσαμε στους μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης.

Τι βρήκαμε… Αφού τα παιδιά μοίρασαν και συνέλεξαν τα ερωτηματολόγια από τέσσερα τμήματα ξεκίνησε η διαδικασία της καταμέτρησης μέσα στην τάξη: διάβαζαν ερώτηση-ερώτηση τις απαντήσεις και η δασκάλα σημείωνε στον πίνακα. Έτσι είδαμε ότι οι περισσότεροι πίνουν μόνο γάλα το πρωί και αρκετοί τρώνε ψωμί με μέλι. Επίσης στο σχολείο τρώνε συνήθως τοστ ή κέικ και λίγοι φρούτα, ενώ το αγαπημένο τους μεσημεριανό είναι τα μακαρόνια και το κοτόπουλο.

Οι επισκέψεις… 1. Μας επισκέφτηκε μια επισκέπτρια υγείας από το Καραμανδάνειο νοσοκομείο και μας μίλησε για τη μεσογειακή διατροφή και την αξία της. Έφερε προπλάσματα τροφών, καλούσε τα παιδιά να φτιάξουν συνδυασμούς τροφών για το πρωινό τους κτλ και δέχτηκε ερωτήσεις.

Πυραμίδα διατροφής Συνδυασμοί τροφών

2. Μας επισκέφτηκε και μια διατροφολόγος από την εταιρία Dole που μας μίλησε ιδιαίτερα για τη θρεπτική αξία των φρούτων (βιταμίνες, μέταλλα) και μας μοίρασαν από μια μπανάνα με οδηγίες για να βρούμε την προέλευση και την ιστορία της, γεγονός που ενθουσίασε τα παιδιά.

3. Στη διάρκεια των τελευταίων μηνών μοιράστηκαν κασετίνες με φρούτα της εποχής σε όλους τους μαθητές (και σε όλο το σχολείο) στα πλαίσια σχετικού προγράμματος του Υπουργείου και της Ευρωπαικής Ένωσης. Στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν για τα φρούτα.

Η εκδήλωσή μας…

Ας αξιολογηθούμε… Στο τέλος του προγράμματος δώσαμε στα παιδιά ένα έντυπο με ερωτήσεις για να το δουλέψουν με τις ομάδες τους στην τάξη. Αυτό συμπληρώθηκε και μας δόθηκε πίσω. Μέσω αυτού λοιπόν καταλάβαμε πως οι μαθητές πια είχαν καλή γνώση ποιες τροφές τους ωφελούν και ποιες λιγότερο και ότι για να είναι υγιείς πρέπει παράλληλα να ασκούνται. Με τις δραστηριότητες που κάναμε είδαμε ότι πέρασαν ευχάριστα και τα περισσότερα παιδιά συμπεριέλαβαν το πρόγραμμα και στην έκθεσή τους ως αυτά που τους άρεσαν πολύ τη χρονιά που πέρασε!