Ακρόπολη Τριαντόπουλος Θεμιστοκλής Τριτσαρώλης Γιώργος Ζάχος Γιάννης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΚΡΟΠΟΛΗ.
Advertisements

Η ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
ΔΥΤΙΚΟ ΑΕΤΩΜΑ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Κλασική εποχή(5ος αι. π.Χ.)
1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ.
ΝΕΡΟ Ο πλανήτης που ζούμε, η Γη, αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες θεός του νερού ήταν ο Ποσειδώνας,. ΜΑΚΡΗΣ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΑξιοθΕατα τηΣ ΕυρΩπηΣ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Η Ακρόπολη των Αθηνών 5ος αιώνας π.Χ Ο Χρυσός Αιώνας του Περικλή
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΚΑΙ Ο ΓΛΥΠΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ
Αρχαιολογοι.
ΠΑρθενωνασ 1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Δ2
Το Ερέχθειο Λεωνίδας Κραλίδης 1ο Πρότυπο Πειραματικό Θεσσαλονίκης
ΑΘΗΝΑ Από τους μαθητές του ΣΤ1: Πιπιλιάγκας Γιώργος Τρακάκης Νίκος
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ο «χρυσός αιώνας» της τέχνης
Η ζωφόρος του Παρθενώνα
Γενικά στοιχεία για την Αθηνά νίκη Λεβεντούλα Καματάκη Δ 2 1 ο Πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης ΑΘΗΝΑ ΝΙΚΗ.
Λευτέρης Δάλπης Δ’2 1ο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Η τεχνη των κλασικων χρονων
Ο ΕΚΑΤΟΜΠΕΔΟΣ ΝΑΟΣ Υπήρξε ο αρχαιότερος σημαντικός ναός στην Ακρόπολη.
Αθηνά Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι.
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
Ικτίνος και Καλλικράτης
Παρθενώνας O Παρθενώνας είναι ναός χτισμένος προς τιμήν της Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας. Χτίσηκε το 448/ π.Χ. Η εποχή της κατασκευής.
Βυζαντινές εκκλησίες των Αθηνών
Αρχαίοι ελληνικοί ναοί
εποχές στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια ιστορία.
Αυτή η εργασία φτιάχτηκε από τους
Κλασική εποχή π.Χ., Περικλής
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ.
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
Ο μεγαλύτερος αριθμός αρχιτεκτονικών κατασκευών είναι ναοί, οι οποίοι τα αρχαϊκά χρόνια ήταν στην αρχή με ξύλινο σκελετό.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
O ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ & ΑΘΗΝΑ
Παρθενώνας. OΠαρθενώνας αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 448 π.Χ. και τα εγκαίνια έγιναν το 438 π.Χ.
Ναός Επικούριου Απόλλωνα
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Μαριέττα Μαρία.  Η λέξη Ακρόπολη προέρχεται από το συνδυασμό των λέξεων άκρος και πόλις και κυριολεκτικά σημαίνει πόλη στην άκρη (ή σε ακρότατο). Για.
Το μυστηριώδες ΚΟΜΙΚ.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.)
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ Ο Παρθενώνας χτίστηκε το 302 π.Χ. Αρχιτέκτονες ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης.
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ Λ. ΑΛΚΗΣΤΙΣ Π. ΣΠΥΡΟΣ Π. Δ2. ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ.
Ο Ευρωπαϊκός Πολιτισμός Άννα Αργυροπούλου 1 ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Τάξη: Στ2 Έτος:
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
ΕΡΕΧΘΙΟ-ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ ► Το Ερεχθείο είναι από τους πιο ιδιόρρυθμους ναούς της ελληνικής αρχαιότητας. Η ονομασία του, που παραπέμπει στο μυθικό βασιλιά της.
Ελληνορωμαϊκά μνημεία στην Ελλάδα Μαλβίνα Αντωνίου Ε΄1.
O Παρθενώνας Δ1ΣΠΥΡΟΣΧΡΙΣΤΙΝΑ. Τι σημαίνει η λέξη Ακρόπολη Το ψηλότερο σημείο μιας πόλης που κατά την αρχαιότητα το οχύρωναν με τείχη.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της 1.Το Ερεχθείο2.Τα Προπύλαια 3.Ο Ναός της Αθηνάς Νίκης 5.Η Ακρόπολη στη διάρκεια των αιώνων 4. Άλλα κτίσματα Συγκέντρωση υλικού-
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΡΙΑΔΝΗ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ Δ1.
Άσκηση υπερσυνδέσεων ΙΙ Ακρόπολη
Ερέχθειον.
Aκρόπολη.
Αρχιτεκτονική των ναών της Ακρόπολης
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΣΙΝΟΣ ΕΛΕΝΗ ΛΙΟΣΗ
Λεφτά εεεε κύριε Καβούρη
Ξεναγηση στην αρχαια ελλαδα
Αθηνά Θεά της Σοφίας.
ΦΑΙΔΡΑ Δ’1 a.
Μυθολογια στην ακροπολη
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΖΗΣ Α4 Γυμνασίου 12/11/2018.
Έλενα Τασίου Τάξη:Δ’ ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ακρόπολη Τριαντόπουλος Θεμιστοκλής Τριτσαρώλης Γιώργος Ζάχος Γιάννης Παληάμπελος Αλέξανδρος

Ακρόπολη - Ιστορία Η Αθηναϊκή ακρόπολη κατοικήθηκε από τα νεολιθικά χρόνια. Για χιλιετίες ήταν εκεί ο κύριος αθηναϊκός οικισμός όπου διέμενε ο άρχοντας (άναξ). Στους πρώτους αιώνες της πρώτης χιλιετίας π.Χ η μεταφορά της έδρας της διοίκησης της Αθήνας από την Ακρόπολη στην κάτω πόλη μετατρέπει το ρόλο της μόνο σε λατρευτικό. Κατά τους Περσικούς πολέμους υπήρξαν καταστροφές. Έπειτα από αυτούς η Ακρόπολη γίνεται κέντρο και ταμείο της Αθηναϊκής συμμαχίας. Στο Χρυσό Αιώνα του Περικλή ανεγέρθηκαν τα κτίρια που βλέπουμε μέχρι και σήμερα, έργο το οποίο συνεχίστηκε και εν μέσω του Πελοποννησιακού πολέμου. Ανακόπηκε για λίγο λόγο της Σικελικής εκστρατείας. Στα επόμενα χρόνια η Ακρόπολη δεν δέχθηκε πολλές αλλαγές. Το 267 μ.Χ ο Παρθενώνας παθαίνει ζημιές λόγο πυρκαγιάς. Έπειτα από το 1833 και την απελευθέρωση από τους Τούρκους, άρχισαν εργασίες αναστήλωσης με τις σημαντικότερες να λαμβάνουν χώρα από το 1898 έως το 1950.

H Αθηνά στην Ακρόπολη Κατά τη μυθολογία λέγεται ότι η πόλη έχει το όνομα της θεάς Αθηνάς, μετά από τον αγώνα της με τον θεό της θάλασσας Ποσειδώνα για να αναδειχθεί το καλύτερο δώρο, που είχε καθένας για την πόλη. Συγκεκριμένα ο πρώτος βασιλιάς της Αθήνας Κέκροπας, ο οποίος ήταν μισός άνθρωπος και μισός φίδι, έπρεπε να αποφασίσει ποιος θα ήταν ο προστάτης της πόλης. Οι δύο θεοί Ποσειδώνας και Αθηνά θα έκαναν από ένα δώρο στον Κέκροπα και όποιος έκανε το καλύτερο, αυτός θα γινόταν προστάτης. Εμφανίστηκαν και οι δύο μπροστά στον Κέκροπα και πρώτος ο Ποσειδώνας χτύπησε την τρίαινά του στο έδαφος και εμφανίστηκε ένα ρυάκι με γάργαρο νερό. Μετά η Αθηνά χτύπησε το δόρυ της στο έδαφος και εμφανίστηκε μια μικρή ελιά. Ο Κέκροπας παραξενεύτηκε αλλά και εντυπωσιάστηκε από το δώρο της Αθηνάς και αποφάσισε να διαλέξει το δώρο της και αυτήν ως προστάτιδα της πόλης. Έτσι πήρε η Αθήνα το όνομά της. Όμως, ο Ποσειδώνας, θυμωμένος με τον Κέκροπα, καταράστηκε την Αθήνα να μην έχει ποτέ αρκετό νερό. Έτσι από τότε ξεκίνησε το πρόβλημα της λειψυδρίας που ταλαιπωρούσε την Αθήνα.

Σημαντικά Μνημεία Της Ακρόπολης Αθηνά Νίκη Στα δεξιά, πριν τα προπύλαια, βρισκόταν ένας μικρός Ιωνικός ναός της Αθηνάς Νίκης. Εκεί βρισκόταν το ξύλινο άγαλμα της θεάς που κρατούσε ένα ρόδι κι ένα κράνος.   Αθηνά Πρόμαχος από τα προπύλαια, υπήρχε το άγαλμα της Προμάχου που απαθανάτιζε τη νίκη των Αθηναίων στον Μαραθώνα. Είχε ύψος 11 περίπου μέτρα και ήταν ορειχάλκινο. Αθηνά Υγεία Μετά τη δίοδο από τα προπύλαια, στα δεξιά, σώζεται στη θέση του ένας βωμός και το βάθρο ενός ορειχάλκινου αγάλματος αφιερωμένου στη θεά Αθηνά Υγεία.

Αθηνά Λήμνια Πιθανότατα σε μαρμάρινη βάση, αμέσως μετά τα προπύλαια (η ακριβής θέση δεν είναι γνωστή), βρισκόταν ορειχάλκινο άγαλμα αφιέρωμα της Αθηνάς Λήμνιας, το όνομα της οποίας προήλθε από Αθηναίους οι οποίοι μετανάστευσαν στη Λήμνο. Σύμπλεγμα Αθηνάς και Μαρσύα (δεν σώζεται) Το άγαλμα βρισκόταν ανάμεσα σε άλλα αφιερώματα και παρίστανε τον Σάτυρο Μαρσύα να ορμάει για να πιάσει τους αυλούς που πρώτη κατασκεύασε η Αθηνά, η οποία παρουσιαζόταν κρατόντας δόρυ και φορόντας περικεφαλαία. Αθηνά Εργάνη Ναός και άγαλμα αφιερωμένα στην Αθηνά ως προστάτιδα των συντεχνιών (όλων των τεχνιτών). Δεν γνωρίζουμε στοιχεία για τη θέση, τον τύπο η την κατασκευή του.

Αθηνά Πολιάς Στο ναό του Ερέχθειου στεγαζόταν το πανάρχαιο και ιερότερο άγαλμα της Αθηνάς, το “Διιπετές Ξόανο”. Ήταν αφιερωμένο στην Αθηνά ως προστάτιδα της πόλης (Πολιάς) και σε αυτό προσφέρονταν οι σημαντικότερες θυσίες. Η Γιγαντομαχία Γιγαντομαχία, ονομάζεται ο αγώνας των Ολύμπιων θεών εναντίων των Γιγάντων που ήταν παιδιά της Γης. Παρουσιαζόταν στο πέπλο το οποίο προσέφεραν στο ξόανο κατά τα Παναθήναια και στο αέτωμα του Αρχαίου Ναού.   Αθηνά Παρθένος Το πιό εντυπωσιακό άγαλμα της Αθηνάς στην Ακρόπολη ήταν το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Φειδία μέσα στο σηκό του Παρθενώνα. Το βάρος του ήταν περίπου 1150 κιλά, είχε ύψος 13,5 μέτρα και πατούσε σε μαρμάρινη βάση.

Παρθενών - Ζωφόρος (Παναθήναια) Τα Παναθήναια ήταν η μεγαλύτερη γιορτή της Αρχαίας Αθήνας. Γινόταν κάθε χρόνο και πιο επίσημα κάθε 4 χρόνια. Η μεγάλη πομπή των Παναθηναίων ολοκληρωνόταν με την παράδοση του πέπλου με το οποίο έντυναν το ξόανο της Αθηνάς. Παρθενών - Ανατολικό Αέτωμα (Η γέννηση της Αθηνάς) Το τριγωνικό αέτωμα παρουσίαζε τη γέννηση της θεάς Αθηνάς από το κεφάλι του Δια παρουσία των υπολοίπων θεών.   Παρθενών - Δυτικό Αέτωμα (Η Έρις Αθηνάς και Ποσειδώνος) Στο δυτικό αέτωμα, μαρμάρινα αγάλματα παρίσταναν την αντιδικία Αθηνάς - Ποσειδώνα για την κυριαρχία και την ανάληψη της προστασίας της Αττικής.

Παρθενών - Αρχιτεκτονική Η κατασκευή του ξεκίνησε το 448/7 π.Χ. και τα εγκαίνια έγιναν το 438 π.Χ. στα Μεγάλα Παναθήναια, ενώ ο γλυπτός διάκοσμος περατώθηκε το 433/2 π.Χ. Σύμφωνα με τις πηγές, οι αρχιτέκτονες που εργάστηκαν ήταν ο Ικτίνος, ο Καλλικράτης και πιθανόν ο Φειδίας, που είχε και την ευθύνη του γλυπτού διάκοσμου. Είναι ένας από τους λίγους ολομάρμαρους ελληνικούς ναούς και ο μόνος δωρικός με ανάγλυφες όλες του τις μετόπες. Πολλά τμήματα του γλυπτού διακόσμου, του επιστυλίου και των φατνωμάτων της οροφής έφεραν γραπτό διάκοσμο με κόκκινο, μπλε και χρυσό χρώμα. Χρησιμοποιήθηκε πεντελικό μάρμαρο, εκτός από το στυλοβάτη που κατασκευάστηκε από ασβεστόλιθο. Το πτερό είχε 8 κίονες κατά πλάτος και 17 κατά μήκος. Η τοποθέτηση των κιόνων είναι ασυνήθιστα πυκνή. Στις στενές πλευρές υπήρχε και δεύτερη σειρά 6 κιόνων που δημιουργούσε την ψευδαίσθηση δίπτερου ναού. Μια άλλη ιδιομορφία ήταν η ύπαρξη ζωφόρου που περιέτρεχε το σηκό σε όλο του το μήκος και αποτελεί ίσως την πιο φανερή από τις ιωνικές επιδράσεις.

Παρθενών (Χαρακτηριστικά) Πρόκειται για περίπτερο διπλό δωρικό ναό. Έχει κυρίως ναό, ένα οπίσθιο διαμέρισμα στα δυτικά, πρόσταση στη δυτική και την ανατολική πλευρά και πτερό με 8 κίονες στη στενή πλευρά και 17 στη μακριά. Το εσωτερικό συνδυάζει παλαιότερα και νέα στοιχεία με σηκό στον οποίο υπήρχε δίτονη δωρική κιονοστοιχία σε σχήμα π. Στο δυτικό διαμέρισμα υπήρχαν μαρμάρινα ακροκέραμα σε σχήμα ανθεμίου. Ο Παρθενώνας έχει 92 μετόπες και 2 αετώματα. Το μέγεθος του ναού είναι 30,88x69,50m (αποτελεί τον μεγαλύτερο δωρικό ναό του ελληνικού κόσμου). Η σχεδίαση του στηρίζεται σε μια αναλογία που ονομάζεται χρυσή τομή (4:9). Σε αυτή στηρίζεται η αναλογία μεγέθους του πλάτους του στυλοβάτη προς το μήκος του, της διαμέτρου των κιόνων προς το μεταξόνιο, του ύψους του ναού προς το πλάτος του και του πλάτους του κυρίως ναού προς το μήκος του.